تبریز، صاحب اتوبان سوم با ۱۲۰ متر عرض می شود

 لایحه دو فوریتی احداث اتوبان ولایت در شورای شهر تبریز بررسی و تصویب شد.

به گزارش تبریز مدرن به نقل از ایسنا ، صادق نجفی، شهردار تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز در خصوص این لایحه اظهار کرد: پیش از این احداث اتوبان ولایت در بودجه سال ۹۳ آورده شده بود و اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مراحل مطالعاتی این پروژه را بررسی کرده و چهار مسیر برای احداث آن پیشنهاد کرده است.

وی از توافق شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احداث این اتوبان خبر داد و گفت: این پروژه به روش EPC و با صرف هزینه یک هزار میلیارد ریال احداث می شود که ۵۰ درصد آن به صورت نقدی و ۵۰ درصد مابقی به صورت غیر نقدی به مجری طرح پرداخت می شود.

شهردار تبریز در خصوص ضرورت های احداث اتوبان سوم در تبریز، گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی تبریز و همچنین از جنبه مدیریت بحران نیز احداث اتوبان ولایت ضروری است و این اتوبان از پشت ارتفاعات عینالی عبور کرده و نقش ویژه ای در مهار حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز ایفا خواهد کرد.

سعید محدث، عضو شورای شهر تبریز در صحن علنی شورای شهر در خصوص این پروژه، گفت: احداث اتوبان سوم در تبریز، آرزوی دیرینه مردم این شهر است و اجرای این پروژه نشان از توان بالای شهردار منطقه پنج است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، باعث می شود اعضای شورای شهر بدون هیچ نگرانی به اجرای این اتوبان رأی دهند.

ایرج شهین باهر، عضو شورای شهر تبریز در خصوص اجرای این پروژه گفت: احداث اتوبان سوم در تبریز، امری ضروری است و نباید زمان را از دست دهیم.

المیرا خاماچی، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در رابطه با احداث اتوبان ولایت در تبریز، گفت: تملک زمین های مردم برای احداث اتوبان، هزینه بر خواهد بود و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پیش از این، اتوبان پاسداران را احداث کرده است که اکنون برای زیر سازی آن، بیش از ۶۰ میلیارد هزینه کرده ایم.

جعفر مدبر، عضو شورای شهر نبز با دفاع از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در اجرای پروژه های عمرانی، گفت: در زمان احداث اتوبان پاسداران، مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مواج بودن اتوبان را پیش بینی کرده بودند که شهردار وقت برای صرفه جویی در هزینه ها، خواستار اجرای اتوبان بدین شکل شد.

سعید حاجی زاده، سخنگوی شورای شهر تبریز  از تصویب این پروژه در شورای شهر خبر داد و گفت: این اتوبان شرق و غرب تبریز را بهم متصل می کند و مسیر آن بر اساس طرح تفصیلی انتخاب شده و همچنین با اجرای آن، ۶۰۰ هکتار به محدوده تبریز افزوده شده که ۳۰۰ هکتار آن به فضای سبز تبدیل می شود.

وی افزود: ۹۵ درصد این اتوبان از اراضی ملی عبور می کند و نیاز به تملک ندارد و این اتوبان نقش ویژه ای در کاهش ترافیک تبریز ایفا خواهد کرد.

1
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. رضا گفت:

    یه موج مکزیکی دیگه میخوان بسازن؟ بنطر من اتوبانی که از جنوب تبریز بگذره واجب تره مثلا از پشت یادگار امام و ائل باغی و… چون کسائی واقعا دیگه کشش نداره. البته کاملا مشخصه که مثل پروژه های بزرگ دیگه جنبه تبلیغاتی داره و به مرحله عمل نمیرسه.

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo