معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز: تأییدیه اجرای پروژه میدان آذربایجان پیش‌تر، اخذ شده‌ است

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه تأییدیه اجرای پروژه میدان آذربایجان پیش‌تر، اخذ شده‌ است، گفت: خواسته شورای ترافیک استان از مجریان این پروژه، اطلاع‌رسانی بیشتر از جزئیات عمرانی است؛ نه توقف آن.

 CAM00240

به گزارش تبریزمدرن  به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محبوب عبدالله‌پور، با بیان این که تأئیدیه اجرای پروژه میدان آذربایجان پیش‌تر، اخذ شده‌ است، اظهار کرد: خواسته شورای ترافیک استان از مجریان این پروژه، اطلاع‌رسانی بیشتر از جزئیات عمرانی است؛ نه توقف آن.
وی تاکید کرد: طبیعی است که اجرای پروژه عظیمی چون میدان آذربایجان، با حساسیت‌هایی همراه باشد، اما قطعاً حساسیت‌های مطالعاتی، وقفه‌ای در زمان‌بندی اجرای پروژه نخواهد داشت.
امامی، شهردار منطقه چهار تبریز نیز از تجهیز کارگاه عمرانی پروژه عظیم آذربایجان خبر داد و افزود: در جلسه شورای عالی ترافیک که به همین منظور تشکیل شده بود، مشاور پروژه حضور نداشت، از این رو پاسخگویی به برخی موارد، به جلسه‌ای که تا یک هفته آینده تشکیل خواهد شد، موکول شد.
امامی با بیان این‌که هم‌اینک کارگاه عمرانی پروژه در مرحله تجهیز بوده و محدوده عملیات عمرانی در میدان نیز محصور شده است، اظهار کرد: با برگزاری جلسه آتی شورای عالی ترافیک و اطلاع‌رسانی بیشتر از جزئیات فنی، پروژه در چند روز آتی، با شتاب هر چه تمام پیگیری خواهد شد.

یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز نیز در این مورد گفت: پس از برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی، تجهیز کارگاه ها آغاز شده است و در چند روز آتی، وارد فاز اجرایی می‌شود.
وی در زمینه توقف این طرح به دلیل نقص مطالعات گفت: تمامی مطالعات این طرح در معاونت حمل و نقل انجام و سپس به شورای ترافیک استان ارسال شده که آغاز عملیات اجرایی نیز بر اساس تائیدیه این شورا انجام گرفته است.
معاون حمل و نقل شهردار ادامه داد: در مطالعه یاد شده، موقعیت این طرح با لحاظ طرح تبادل ارس و طرح تقاطع شهید بابایی سنجیده می‌شود تا ابهامات فرضی در زمینه امور فنی پروژه برطرف گردد.
وحیدکیا تاکید کرد: پروژه، طبق مطالعات صورت‌گرفته اجرا خواهد شد و در این بین، هیچ تغییر اساسی و عمده‌ای در کم و کیف اجرای آن، متصور نیست.

عملیات اجرایی پروژه میدان آذربایجان همزمان با نیمه شعبان کلید خورد. با آغاز پروژه عظیم مسیردهی و اصلاح میدان آذربایجان، امکان دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت فراهم می‌شود .
این پروژه شامل سه رمپ «پاسداران – آذربایجان»، «بابایی – آذربایجان» و «آذربایجان – بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین مسیر عبور تراموا، عابر پیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان پیش‌بینی شده است.
پیش‌بینی می‌شود تا طی دو سال آتی اتمام عملیات اجرایی میدان آذربایجان نقش چشمگیری در کاهش تراکم ترافیکی شهر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای ترافیک استان، گفته بود: اجرای طرح جراحی ترافیکی میدان آذربایجان به مطالعات بیشتری نیاز دارد و از این رو شهرداری تبریز تا زمان انجام مطالعات کافی، اجرای آن را متوقف کند.

 

0
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۵ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    این پروژه همانند میدان فهمیده اجرا خواهد شد ؟ چرا خلاقیت در این شهر مرده است؟

    0

    0
  2. hossein گفت:

    سلام
    تبریک دییرم تازا سایتیزه،البته نا امید اولموشدوم تاپماقینا
    آقای پویا لوطفا تبریزین آسفالتینین وضیعینن(مخصوصا شهرین ورودلاری)مطلب گویاسوز انشاله کی یاخچی نتیجه سی اولار .

    0

    0
  3. سعید تبریزیم15 گفت:

    ولی عجب چیزی میشه Really Angry

    0

    0
  4. .Dr گفت:

    این طرح انتخابی آنچنان هم عظیم نیست، یعنی متاسفانه در حد نام میدان آذربایجان و تبریز نیست به عنوان بزرگترین میدان کشور. با صرف نظر از اجرای زیرگذر یا روگذر، دارای معایب زیر است:
    به جای کوچک کردن قطر میدان باید قطر میدان را بزرگتر میکردند (افزایش بزرگی و عظمت پرژه و جنبه رقابتی با سایر کشورها با در نظر گرفتن فضای موجود و کافی).
    در نظر نگرفتن اتصال اتوبان نوردوز از سمت شمال و امتداد بزرگراه لازم و ضروری انقلاب (۴۲ متری) از سمت شرق.
    در نظر نگرفتن رمپ بابایی- پاسداران ، ستارخان-بابایی، بابایی-ستارخان، پاسداران-ستارخان، ستارخان-آزربایجان. یعنی گردی میدان فقط برای مسیرسمت راستی از هر یک از مسیرها استفاده شود.(جراحی ترافیک!).
    به شخصه دوست داشتم میدان را با در نظر گرفتن این مسائل با طرحی به مراتب زیباتر اجرا میکردند و به جاش ۲ سال هیچ تقاطعی اجرا نمیکردند (بحث ارزانتر بودن طرح مطرح نمیشد و عظمت پرژه و شهر را به اقتصادی تربودن پرژه نمی فروختند).

    0

    0
  5. ناشناس گفت:

    همچنین مسیر بابایی- پاسداران از مسیرهای اصلی است و به جای گردش دور میدان مسیر مستقیم در نظر گرفته شود بهتر است

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo