معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از ضرورت احداث تقاطع های غیر هم سطح می گوید؛ تقاطع های غیر همسطح، اهرم کاهنده ترافیک

۱۰
 در طول دو سال اخیر پروژه های متعددی در راستای کاهش ترافیک در کلانشهر تبریز اجرا شده و یا در حال اجرا است که تقاطع های غیرهمسطح، بخشی از این پروژه ها است.

 تقاطع های غیر همسطح از جمله موثرترین پروژه هایی است که در ترافیک تبریز تحول چشمگیری ایجاد کرده است .

وجود ترافیک سنگین در مسیرهای پرتردد شهری و مشکل در عبور ومرور وسایط نقلیه، موجب ترافیک سنگین در خیابان ها و نارضایتی مردم می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این خصوص می گوید چندین پروژه ی عمرانی بصورت تقاطع های  غیر همسطح  در سطح شهر اجرا شده و تعدادی نیز در حال اجرا می باشد و با توجه به اهمیت آن ها، با همت عوامل شهرداری  پیشرفت خوبی داشته و در نتیجه برنامه ریزی های انجام شده، امید است که در مدت زمان تعیین شده  به اتمام برسد.

محبوب عبداله پور با ذکر پروژه های  تقاطع های غیر همسطح گلپارک – جانبازان- ۶۵ متری خاوران – میدان آذربایجان و تقاطع غیر همسطح آخونی می افزاید: با اجرای این پروژه ها و بهره برداری از آنها به نوعی جراحی ترافیکی در شهر تبریز صورت خواهد گرفت و تحول چشمگیری را در ترافیک شهر تبریز شاهد خواهیم بود.

وی پروژه عظیم میدان آذربایجان را یکی از طرح های بزرگ در دست اجرای شهرداری عنوان و درخصوص مزایای این پروژه چنین خاطرنشان می کند:میدان آذربایجان به عنوان یکی از بزرگ ترین میدان های کشور محسوب می شود که با سه شریان اصلی به اتوبان پاسداران- بلوار آذربایجان، فرودگاه و بلوار ستارخان متصل است و طبق برآوردها، در هر ساعت ۱۲ هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود. طبق محاسبات صورت گرفته و با اجرای سه رمپ پاسداران – بابایی – آذربایجان  در قالب مسیرهای طبقاتی امکان دسترسی به مسیر بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت فراهم خواهد شد.

وی ادامه می دهد: لاین اتوبان پاسداران در فاز اول این پروژه، در اواخر سال جاری افتتاح و کل پروژه طی دو سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

عبداله پور در ادامه به پروژه ی تقاطع غیرهمسطح گلپارک اشاره کرده و می گوید: طرح زیرگذر این پروژه در دو باند رفت‌ و برگشت به طول ۶۲۰ متر بوده و دارای دو رمپ جداگانه ۲۰۰ متری و ۳۰۰ متری شمالی و جنوبی می‌باشد.

عرض این زیرگذر،۲۴ و نیم متر است که در دو باند رفت و برگشت هم فضایی ۷ متری برای تردد خودروها طراحی‌شده و با توجه به پیشرفت چشمگیر پروژه، پیش بینی می شود در مدت زمان مقرر ۱۲ ماه  آماده ی افتتاح گردد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، در ادامه به تقاطع غیر همسطح جانبازان اشاره کرده و می گوید: با توجه به مسیر ارتباطی موجود حدفاصل ضلع جنوبی زیرگذر آبرسان به بلوار استاد شهریار که به‌صورت رودگذر می‌باشد، لزوم احداث یک پل روگذر در این مسیر به چشم می‌خورد که تقاطع غیر همسطح جانبازان در راستای این نیاز صورت گرفته است.

عبداله پور  در ادامه به پروژه ۶۵ متری خاوران اشاره  کرده و در تشریح مشخصات فنی این پروژه می گوید: این پروژه دارای ۱۱۸ عدد شمع و چهار رمپ می‌باشد که  بصورت طرح شبدری کامل در  حال اجرا می باشد.

وی همچنین در  رابطه با تقاطع غیر همسطح آخونی هم اضافه می کند: طول تقاطع غیر همسطح آخونی ۴۳۲ متر است. این پروژه دارای ۵ دهانه و همچنین ۶ پایه بتنی می باشد و انتظار می رود که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 وی با ابراز امیدواری به روند اجرای پروژه ها می گوید: امیدواریم با اجرای کامل این پروژه ها و تاثیر گذاری آنها بر ترافیک شهری، در آینده ای نزدیک شاهد روان شدن ترافیک در نقاط مختلف شهر باشیم.

0
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۹ پاسخ

  1. hossein گفت:

    آقای عبداله پور ون بویوردوقی گوزلدی اما اله بیر تقاطع اولمیه کی آبرسان کیمین ایشلممیش آرادان گده و ترافیک موشکولون حل المیه و همده تیکراری و ۱۰۰ ایل قاباقکی معماریلارینان دوزلینه و بیت المالا هزینه و لطمه ویرا.

    1

    0
  2. الشن گفت:

    سلام. نجور آقای استانداری گوره بیللم؟ ایستیرم سوراشام آقا نه ایش گوروسن؟ نیه اوروپادان گلنرین هامیسی تهراندان سونرا گدیر اصفهانا آما تبریزین آدین توتان یوخ؟

    1

    0
  3. رومی گفت:

    اصلا از تقاطع غیر هم سطح تبریز خوشم نمیاد چون صرفا یک روگذ هستند در بهترین حالت یک روگذر با زیرگذر

    1

    0
  4. فریبرز گفت:

    برای تبریز تقاطع های ۵،۶ سطحی درست حسابی لازم است

    2

    0
  5. مهران گفت:

    والا در هیچ کجای دنیا مشکل ترافیک رو با این همه تقاطع غیر هم سطح حل نمی کنند!!!!!! متاسفانه عقاید مدیران تبریز در دوران گذشته باقی مونده!!! مشکل ترافیک با توسعه مترو به راحتی در شهر تبریز حل می شه. البته اگر شهرداری بودجه که برای عمران شهری باید صرف بشه رو صرف تقاطع های غیر هم سطح دمده نکنه تا ترافیک در شهر به چشم بیاد و دولت بودجه برای مترو بده!!!! الان وقتی صحبت از مترو می شه دولت می گه تبریز که ترافیک نداره؟؟؟ در حالی که همانطور که همه ما می دونیم مشکل اصلی شهر ما تبریز کمبود فضای سبز و نقاط تفریحی هست که تنها پارک به درد بخور در سطح شهر تبریز ایل گلی هست. بقیه پارک ها یا خیلی کوچک هستن یا نور کافی در شب ندارن یا تلی از خاک روت می شینه و ……… متاسفانه هر وقت نظر سنجی می کنند مسئولان مردم به کمبود فضای سبز رای می دن ولی باز پل های منسوخ قدیمی در شهر می زنن. آدم وقتی به تهران یا اصفهان سفر می کنه می بینه کوچکترین فضای موجود در شهر چمن کاری شده نهال های کوچیک با فاصله و منظم کنار هم کاشته شدن تا پارک های بزرگ و زیبا به تعدد در قسمت های مختلف شهر. شاید تعداد تقاطع غیر هم سطح در تهران کمتر از تبریز باشه(البته از نوع سنتی ایش) چون اونها مشکل ترافیک رو در زیر زمین با مترو حل می کنند . ولی در تبریز آدم در وسط تابستان از دروازه که وارد شهر می شه از بیابان بودن اطراف خیابان ها شروع می شه تا می رسه به کمبود پارک های زیبا و مجلل در شهر. نمی دونم چرا مسئولین در شهر با فضای سبز مشکل دارن. در حالی که وقتی یک نهال می کاری سال به سال این نهال زیباتر می شه و بیست سی سال دیگه این نهال به زیبایی زاید الوصفی می رسه ولی این تقاطع های غیر هم سطح چهارراه ها هر سال کهنه و فرسوده تر می شن. مشکل ترافیک نباید این گونه حل بشه در شهر

    0

    0
  6. وحید گفت:

    سلام آقا پویا
    لطفا به مسئولین محترم بگید چهارراه بهشتی(تقاطع طالقانی و کمربندی میانی) با توجه به ترافیک خیلی زیادش نیاز فوری به احداث زیرگذر با رو گذر داره و باید تو اولویت باشه. با تشکر

    1

    0
  7. حسین گفت:

    سلام اقا پویا حدود سه ماه پیش گفته بودید روگذر رسالت رو یک ماه دیگه شروع میشه اما الان دوماه از اون موقع گذشته هیچ اقدامی نشده لطفا پاسخ دهید ممنون.

    1

    0
  8. 007 گفت:

    به نظر من مشکل همیشگی شهر تبریز در خصوص پروژه های عمرانی بخصوص طرح های تبادل اینه که اولا برای طراحی پلها از طراحان زبده داخلی یا خارجی کمک نمیگیرند و نتیجه اش میشه همون پلهای تکراری و بی خاصیت همیشگی که اگر فرض کنیم که مشکل ترافیک رو حل میکنه فقط برای یکی دو سال جواب میده. ثانیا اینکه به لحاظ چشم نواز بودن اصلا زیبایی خاصی برای بیننده نداره. بارها این مسئله توسط همشهریان فهیم تبریزی گوشزد شده که ما پل تکراری و قدیمی نمیخوایم اما کو گوش شنوا. مطلب بعدی اینکه در شهری مثل تبریز با پهنای کم خیابانها پلهای یک سطحی اصلا جوابگو نیست، چرا که با برطرف شدن ترافیک یک نقطه، نقطه مقابل بسته میشه. نکته قابل تأمل دیگه اینکه، در تبریز راههای ارتباطی به مکانهای مختلف شهر بسیار محدود هست، بعنوان مثال فرض کنید برای رفتن از نقطه ای مثل ائل گلی یا گلشهر و یاغچیان به محدوده چهارراه آبرسانی چه مسیر پر پیچ و خمی رو باید طی کرد که به اون نقطه مورد نظر از شهر رسید. شاید یکی از اولویت های شهرداری برای دسترسی آسون شهروندان به نقاط مختلف شهر باید اصلاح مسیرهای ارتباطی باشه

    1

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo