گزارشی از ایستگاه ۵ مترو تبریز(۲۹ بهمن)

IMG_5861

نام ایستگاه:۲۹ بهمن
موقعیت:بلوار ۲۹ بهمن، اول بلوار ائل گلی
نوع ایستگاه:ارتفاعی
تعداد طبقات:۲
تعداد ورودی:۲

مساحت کل ایستگاه(مترمربع):۷۲۴۵

IMG_6624

به گزارش پایگاه خبری/شهری تبریز مدرن  ،  ایستگاه ۲۹ بهمن تبریز یکی از ایستگاههای مترو تبریز میباشد که بصورت هوایی در ابتدای جاده ائل گولی  اجرا شده است  .این ایستگاه ۷۲۴۵ متر وسعت دارد و یکی از زیباترین ایستگاههای مترو تبریز میباشد .

IMG_5871

این ایستگاه در ارتفاع قرار دارد و یک ایستگاه هوایی محسوب می شود .طول ایستگاه ۱۰۰ متر؛عرض آن ۲۲ تا ۲۴ متر؛عرض سکوها ۵/۳ متر و ارتفاع سکوها ۱/۱ متر می باشد.

IMG_5879_1

این ایستگاه  در آینده و با احداث مرکز خرید مترو سنتر   در جوار این ایستگاه  با پل ارتباطی به  مترو سنتر متصل خواهد شد

 

IMG_5866

IMG_5867

IMG_5869

 

IMG_5874

IMG_5875

IMG_5878

 

IMG_6610

IMG_6623

 

 

19
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۳۰ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    این که سوله هست یا من اشتباه میکنم

    15

    7
  2. رامین گفت:

    از نمای بیرونی ایستگاه زیبا و مدرنی به نظر میاد ولی داخل ایستگاه واقعا بدون کوچکترین زیبایی بصری و به صورت کاملا ساده کار شده.
    مشکل تمامی ایستگاه های متروی تبریز طراحی داخلی فوق العاده ساده و استفاده از مواد ارزان قیمت هستش در مقایسه با ایستگاه های قدیمی تهران هم باز ساده تر و بی کیفیت تر به نظر میاد.
    به نظر من حداقل باید از مصالح بهتر و طراحی بهتر در ایستگاه های مرکز شهر استفاده بشه مثلا میتونن در هر ایستگاه نمادی از تبریز رو البته فقط و فقط با کیفیت بالا قرار بدن ( دا ائل گولین ایستگاه لارین آبادیبلار بیر ایش گورماغ اولماز)
    (والاه من شهردار اولسیدیم تمام پروژه لری ورردیم خارجه لیلر ایشلردی بو ایرانلی شیرکت لر لاپ باشدان المه ایش گورولر چوخ پیس اورگشیپلر)
    یاشاسین ادمین

    20

    4
    • پویا گفت:

      رامین جان من سه خط مترو تهران رو دیدم ولی ایستگاه منحصر بفردی ندیدم ! برخی ایستگاههای تهران واقعا زشت و کثیف بودند

      11

      8
      • رامین گفت:

        صحیح می فرمایید ولی انتظارم اینه حالا که انقدر طولش دادن یک پروژه به یاد ماندنی باشه نه اینکه به خاطر عقب اوفتادگی پروژه از کیفیتش کم کنند و فقط به تموم شدنش فکر کنند. ممنون

        7

        1
      • المان گفت:

        بحث ایستگاههای زشت تهران نیست موضوع اینه که ایستگاههای تبریز در شان مردمش نیست و کارهایی که باید انجام بشه و طراحی منحصر بفردی داشته باشه انجام نمیدن واقعا چرا؟؟؟
        اگه یه کاری انجام میشه باید تا زمانیکه در معرض دیده چشم نوازی داشته باشه

        12

        0
      • علی گفت:

        مطمئنید که در مورد ایستگاه های متروی تهران حرف می زنید؟!! کثیف؟!!
        توی تهران لااقل بعضی از ایستگاهها نمادی از اسم ایستگاه هستن نه مثل ایستگاه های تبریز همگی نمای فلزی بی روح و بدون نمادهای شهری و بی توجه به معماری سنتی!

        7

        5
        • پویا گفت:

          کدوم ایستگاه ها رو میگین ؟
          چون من ایستگاه خاصی تو تهران ندیدم که مثل ادعای شما باشند
          ایستگاههای افتتاح شده تبریز در بافت سنتی نیست و معماری سنتی را باید در منطقه تاریخی اجرا کرد

          10

          8
          • علی گفت:

            مثلا هفت تیر ، توحید ، انقلاب ، تجریش و …
            پویای عزیز حتی اگر ایستگاه های تهران زشت باشه دلیل نمیشه ایستگاه های تبریز همگی نمای فلزی در ابعاد بسیار بزرگ و بدون توجه به هویت تاریخی آن باشد مثلا ایستگاه ائلگلی یا میدان ساعت یا محققی یا دانشگاه تبریز ایا به هویت آن منطقه ربط خواهند داشت؟من که چنین فکر نمی کنم با توجه به اتمام ساخت ایستگاه های ائلگی و امام رضا و ۲۹ بهمن و شهریار

            2

            0
            • پویا گفت:

              پیشنهاد تطبیق معماری ایستگاه های مناطق تاریخی و فرهنگی را به شهردار داده ام که ایشان نیز دستور اکید برای اجرای طرح به سازمان مترو داده اند
              امیدواریم این اتفاق حداقل در ایستگاه فلکه دانشگاه و میدان ایپک و میدان ساعت و سه راه امین و میدان قونقا بیافتد و مطابق با هویت تاریخی و وفرهنگی آنجا طراحی گردد

              4

              0
          • Behzad گفت:

            آقا پویا حتما یه سری به ایستگاه مترو تجریش بزنید

            3

            0
          • المان گفت:

            معماری کلاسیک چشو نواز هم میشه در دیگر مناطق اجرا کرد
            آقا پویا واقعا حیفه سر سری بسازن بره هنوز بیش از ۹۰ درصد ایستگاهها شروع نشدن لااقل اونارو خاص کار کنیم لایق شهر توریستی و زیبا باشه حتی باید اوناییم که میگید طراحیشون قدیمیه اوناهم عوض بشن چون طرح دوباره دادن ومتقبل هزینه شدن هزاران بار صلاح است تا ایستگاههای زشت ببینیم مثل ایستگاههای زشت تهران!
            همون تصاویری که گذاشته بودین از ایستگاههای کشورهای مختلف لااقل ما هم یکی مثل اونا داشته باشیم بخدا باید خودمون به خودمون ارزش بدیم و الا تبریز اروپایی هیچ کمی از اون شهرها نداره

            3

            0
  3. تبریز دومین شهر برج‌ساز ایران است
    http://memarinews.com/vdcb89b5.rhb0apiuur.html
    تبریز پس از تهران دومین شهر برج‌ساز و بلند مرتبه‌ساز کشور بوده و ده‌ها هزار نفر در استان در این رشته مشغول به کار هستند و این در حالی است که نظارت مهندسان عضو این سازمان موجبات استحکام بناها و استانداردسازی و کمتر شدن خطرات احتمالی زلزله را فراهم کرده است.

    استان آذربایجان‌شرقی پس از تهران بیشترین عضو مهندسی را به لحاظ تعداد (۲۸ هزار نفر در هفت رشته عمران نقشه‌برداری، ترافیک، معماری، برقع مکانیک و شهرسازی) دارد.

    رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی از احداث باغ پارک مهندسی در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع خبر داد و اظهار داشت: ساختمان مرکزی این سازمان در چای کنار با زیربنایی ۱۸ هزار متر مربع در ۱۳ طبقه و سه طبقه پارکینگ و سالن آمفی تئاتر ۷۰۰ نفر در حال ساخت است که تا به امروز برای آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به ۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

    14

    1
  4. یحیی گفت:

    پس اون زمینهای خالی بغل ایستگاه رو میخوان تجاری کنن. ما رو باش که فکر میکردیم اونجا بهترین جا واسه یه پارک زیباست

    27

    15
    • احسان گفت:

      سود شهرداری توی ساختن مجتمع های تجاریه و کاری هم ندارن کار میکنه یا نه (نمونش جواهر و اطلس و ایپک و کبود و …) وگرنه کیه که به حرف و خواسته مردم توجه کنه توی شهرداری تبریز؟!

      6

      1
  5. حامد گفت:

    یعنی بازم مرکز خرید؟؟؟؟ بابا بسه دیگه. اونجارو میتونن یه فضای سبز عالی کار کنن.. چقدر خیانت به این شهر؟؟؟؟

    27

    15
  6. Riza.Bulut گفت:

    این ایستگاه جز ایستگاههای مهم تبریز خواهد بود
    به خصوص که به صورت هوایی است و کاملا توی چشم می باشد
    اما نکته دیگر مربوط به باغ فرسوده مجاور این ایستگاه است که تا میدان افلاک نما ادامه دارد و متاسفانه دستور تغییر کاربری آن صادر شده.
    این باغ می توانست با یک بازسازی به یک پارک عمومی تبدیل شود که با توجه به موقعیت مناسبی که داشت می توانست جز پارکهای پرطرفدار شهرمان باشد
    اما افسوس که این باغ هم در آستانه نابودی قرار دارد

    30

    6
  7. فامیل دور گفت:

    بنظر من طراحی بیرونیش بد نیست ولی چندان هم زیبا نیست!! و بقول دوستمون شکل سوله داره بیشتر… بویژه داخلش که تقریبا هیچ فکری واسه زیباییش نشده و به ساده ترین شکل ممکن اجرا شده… این ایستگاه یکی از مهمترین ایستگاه هاست و خیلی تو چشم هست… بهتر بود هزینه ساخت مرکز تجاریو صرف معماری و کیفیت ساخت خود ایسگاه میکردن…
    اصن انگار وحی شده تو تبریز هر پروژه ای با هر کاربری که باشه باید ۴تا مغازه هم بندازن پهلوش…
    پیشنهاد میکنم طی قراردادی با دانشگاه تبریز از هر دانشکده ا طبقشو کلاساشو خالی کنن و تبدبل به واحد تجاری کنن…!!

    10

    1
  8. اهوزی گفت:

    با پول نفت ما میان برا شما مترو میزنن و خودمان هیچ امکاناتی نداریم
    بعد شما هم نمک خورده و نمکدان میشکنید

    4

    22
    • المان گفت:

      قابل توجه اهوازیهای عزیز
      حرفتونو قبول دارم ولی معادن ماهم کم از نفت شما نیست که همین مسئله سر ما هم میاد
      اونقدری که برخی شهرهای عزیز حق مارو میخورن بهمون یک هزارمشم نمیرسن همینطور اهواز مظلوم هم همچنینه مثل تبریز و بقیه شهرهای آزربایجان

      8

      1
  9. بابک قاراداغلی گفت:

    آقای اهوزی با پول معادن مس طلا اورانیوم روی وثروتهای روزمینی وزیرزمینی آذربایجان چی کار میکنند؟ عدم نداشتن امکانات شما هم از تقسیم ناعادلانه بودجه و ثروت در ایالت ها توسط دولت میباشد.بروید ازتاریخ جنگ ایران وعراق بخوانیدکه دلاور مردان وسرداران صف شکن آذربایجان با جان فشانی وغیرت حرمت نمک را چگونه حفظ کرده اند؟

    13

    1
  10. Riza turk گفت:

    از مسولانه عزیز عاجزانه خواهش میشود قید ساخت مراکز خرید قوطی کبریتی را بزنند… تبریز به فضاهای سبز خلاقانه نیازمند است….به نظر من فضای خالی کناره ایستگاه مترو را باید به پارک زیبا تبدیل کرد نه به مرکز تجاری…

    6

    1
  11. amin گفت:

    به نظرم اولین کاری که باید در دستر کار قرار بگیره تخریب اون دو تا خونه ویلایی مشرف به مترو وقتی از میدان افلاک نما به سمت پل کابلی میری چیز های عجیبی رو می بینی بیابان مانند سمت راست. دیوار های ساده پل بدون زیبایی.اقا پویا اگر دقت کرده باشین در همون نا حیه مترو در راهنمایی فضای سبزی افتضاح بین دو تا خیابون داره داره درخت هاش حتی به یه متر هم نرسیده و چمن سیاه رنگ داره.با این وضع حالا می خوایم میزبان توریستا شیم

    2

    0
  12. amin گفت:

    به نظرم اولین کاری که باید در دستور کار قرار بگیره تخریب اون دو تا خونه ویلایی مشرف به مترو وقتی از میدان افلاک نما به سمت پل کابلی میری چیز های عجیبی رو می بینی بیابان مانند سمت چپ دیوار های ساده پل بدون زیبایی.اقا پویا اگر دقت کرده باشین در همون نا حیه مترو در راهنمایی فضای سبزی افتضاح بین دو تا خیابون داره داره درخت هاش حتی به یه متر هم نرسیده و چمن سیاه رنگ داره.با این وضع حالا می خوایم میزبان توریستا شیم

    1

    0
  13. سالار گفت:

    یا خدا اسکای لاین شهر فاجعه باره شهر بی روح و بی رنگ شده هیچ درختی توش نیست امان از تراکم فروشی

    4

    1
  14. ناشناس گفت:

    دوستان این ایستگاه شببه به چندتا از ایستگاه های مترو آنکارا هست اگه تو آنکارا اینو میدیدین میگفتین به به عجب ایستگاهی یا اگه ترکیه ای ها میساختن من اول نگاه کردم فکر کردم آنکارا هست ایستگاه های مترو تو yenimahale آنکارا عین این هست مسیرش کمی دوره این دفعه به اون سمت برم عکس میندازم میفرستم به آقا پویا عکس ایستگاه مترو آنکارا کنار این ایستگاه بزاره خیلی شبیه به هم هستن ولی مشکل اینجا هست تبریز شهر اولین هاست باید یه نبوغ یه چیزی تو طراحی از خودشون نشون بدن که معلوم بشه ایستگاه مترو تبریز هست
    در مورد پارک هم دوستان گفتن یکبار هنگام عبور مترو برین نزدیک ستونها به ایستین اولا لرزش احساس میکنین مثل اینکه داره زلزله میاد دوما صدای ناهنجار پارک یکجایی میسازن که ملت بره استراحت و احساس آرامش کنه نه هر ۱۰ دقیقه یه مترو از اونجا عبور کنه وباعث اذیت بشه

    2

    0
  15. ناصر گفت:

    تصاویر زیبایی هستند ولی چرا کیفیت خوب ندارند و حجمشان کمه؟؟!!

    1

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo