معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد جاده تبریز- اهر جزو پروژه‌های اولویت‌دار کشور به شمار می‌رود / تصویب کلیات اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از تصویب کلیات اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز خبر داد.

جاده تبریز- اهر جزو پروژه‌های اولویت‌دار کشور به شمار می‌رود / تصویب کلیات اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز

به گزارش تبریز مدرن ، غلامرضا شافعی صبح امروز در حاشیه بازدید از چندین طرح عمرانی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز با سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد که کلیات طرح مورد موافقت سرمایه‌گذار قرار گرفته و از استان نیز پیشنهادات مشخصی به تهران رسیده که ما پیگیر این پیشنهادات خواهیم بود.

وی افزود: با اجرای طرح مذکور تکنولوژی نیروگاه حرارتی فعلی تبریز تبدیل به تکنولوژی کلاس F می‌شود که برای تحقق این مهم نیازمند مساعدت‌های مسئولان کشوری برای ارائه مجوزهای مورد نیاز هستیم.

شافعی با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی و معاون عمرانی وی تلاش‌های ارزنده‌ای برای تصویب این طرح در شورای اقتصاد و قبول شرایط ما از طرف سرمایه گذار خارجی انجام دادند، تصریح کرد: راندمان نیروگاه جدید در صورت تحقق طرح، حدود ۶۰ درصد با حداقل میزان مصرف سوخت خواهد بود؛ در حالی که راندمان نیروگاه فعلی تنها ۳۴ درصد است.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابراز داشت: کار مهمی که در استان آذربایجان‌شرقی در ارتباط با پروژه‌های نیروگاهی انجام گرفته، توجه به امر توسعه است؛ به هر حال نیروگاه حرارتی تبریز یک نیروگاه بسیار قدیمی با عمر ۴۰ ساله است که تکنولوژی آن قدیمی شده و عمر نیروگاه نیز تقریبا به اتمام رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با این اوصاف باید به فکر محیط زیست هم باشیم و از هدر رفت سوخت جلوگیری کنیم که در این جهت تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و آذربایجان‌شرقی در این عرصه از سایر استان‌ها پیشتاز بوده و توانسته است برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی سرمایه‌گذار خارجی جذب کند.

جاده تبریز- اهر جزو پروژه‌های اولویت‌دار کشور به شمار می‌رود

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آخرین وضعیت جاده تبریز ـ اهر با بیان اینکه این پروژه به چندین قسمت تقسیم‌بندی شده که هر قسمت از پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبار متفاوتی برخوردار است؛ یادآور شد: به نظر می‌رسد پرداخت‌ها متناسب با ظرفیت و توان کاری صورت نگرفته و اگر در سال‌جاری بتوانیم اعتبارات را بر اساس صورت وضعیت‌ها جذب کنیم این پروژه به زودی به ثمر می‌رسد.

شافعی اذعان داشت: برای پروژه جاده تبریز ـ اهر سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و قرار بود علاوه بر آن از محل‌های دیگری نیز مبالغی به این پروژه اختصاص یابد که تنها نصف اعتبار مصوب آن یعنی هفت و نیم میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد: جاده تبریز- اهر جزء پروژه‌های اولویت‌دار کشور به شمار می‌رود و تا آنجا که بتوانیم در جهت تامین اعتبار این پروژه تلاش می‌کنیم.

این مسئول توضیح داد: دولت در حال حاضر به میزان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که سالانه حدود یک دوازدهم آن قابل پرداخت است؛ بنابراین حتما باید پروژه‌ها را اولویت‌بندی کنیم که این اولویت‌بندی بر اساس کار کارشناسی و امکانات موجود صورت می‌گیرد و رئیس‌جمهور محترم در هر سفر خود به استان‌ها این اولویت‌ها را اعلام می‌کند.

8
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۳ پاسخ

  1. رضا 88 گفت:

    نمیدانم چرا از نیروگاه های سیکلی و ترکیبی متنفر هستم منبع آلودگی جدید برای تبریز میزنند

    1

    0
  2. tabrez گفت:

    سلامآقا پویا یه گزارش از تلف شدن دام های شهرستان اهر بزار که به علت تب برفکی دارن از بین میرن ولی مسولین گفتن فعلا صداش رو در نیارین

    1

    0
  3. فرزین گفت:

    تبریز باید به سمت سهند که از گسل دوره بزرگ بشه نه در روی گسل به سمت اهر ای مسوولین تبریزی و غیر تبریزی

    2

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo