قطب خودروسازی شمالغرب و غرب کشور در تبریز شروع به کار کرد/ تولید MG360 در تبریز

قطب خودروسازی غرب کشور شروع به کار کرد
به گزارش پایگاه خبری تبریز مدرن ، صبح امروز، جمعی از خبرنگاران به شهر تبریز رسیدند و برای بازدید از خط تولید سایک و ام جی به کیلومتر ۳۰ جاده تبریز- آذرشهر رفتند. گروه صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) به عنوان نماینده مونتاژ و تولید MG در ایران معرفی شده است و از چهار روز دیگر مونتاژ خودروهای این برند را در ایران آغاز می کند.
صبح امروز خبرنگاران بازدید از خط تولید این شرکت داشتند و تا حدودی با اولین محصول آن آشنا شدند. MG360 یا همان سایک ۳۶۰ به عنوان اولین خودرو مونتاژی این شرکت شناخته می شود و از اواخر سال ۹۵ وارد بازار خواهد شد.
در طی این برنامه، نشست مطبوعاتی برگزار شد و مدیرانی از سایک، گروه صنعت خودرو آذربایجان و پارس ام جی در این نشست حضور داشتند. پارس ام جی شرکتی است جوینتونچر که با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری بین سایک و نماینده ایرانی تاسیس شده است و سهم هر کدام ۵۰ درصد از سهام آن شرکت است. طبق برنامه اعلام شده تا پنج سال آینده تا ۴۰۰ میلیون دلار برای توسعه این شرکت بودجه در نظر گرفته شده است.
سایک با تیراژ تولید نزدیک به شش میلیون خودرو در سال به عنوان قوی ترین خودروساز چین و هفتمین خودروساز جهان شناخته می شود. این کمپانی مطرح ایران را به عنوان قطب منطقه استراتژیک خود انتخاب کرده و قرار است به زودی صادرات خودروهای خود را به کشورهایی چون قزاقستان، لبنان، عراق، سوریه، آذربایجان و ازبکستان را از ایران انجام دهد.
کارخانه تولیدی صنعت خودرو آذربایجان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه در سال را دارد که در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۰ هزار دستگاه از MG 360 را تولید می کند. همچنین طبق برنامه تنظیم شده، بزودی RX5 و یک خودروی کراس اوور دیگر برای مونتاژ و عرضه به بازار ایران به این خط تولید می آیند. در فاز اول ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده و در فاز دوم ۲۵۰۰ نفر دیگر جذب این شرکت می شوند.
این روزها سایک چین واحدهای فنی مهندسی در کشورهایی چون کره جنوبی، امارات، انگلیس، تایلند، آمریکا و… دارد و این بار ایران را برای بخشی از فعالیت خود انتخاب کرده است. دانگ فنگ که به عنوان دومین خودروساز چین از نظر تیراژ تولید شناخته می شود، حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کمتر از سایک تولید دارد.
ناصر نقدی، مدیرعامل صنعت خودرو آذربایجان در نشست مطبوعاتی اعلام کرد: «خط تولیدی که ما در تبریز تجهیز کردیم، از نظر سطح فنی یک پله بالاتر از سایر شرکت های خودروساز ایرانی است و نمایندگان انگلیسی و چینی این مسئله را تایید کرده اند. طبق استانداردهای سایک و ام جی، تمام خودروهای تولید شده در این خط، باید مورد آزمایش قرار گیرند و به صورت رندوم، سنجش کیفیت بر روی محصولات انجام نمی شود. بزودی قصد احداث خط تولید بدنه و رنگ را در این شرکت داریم و در اولین قدم از داخلی سازی، پیشرانه این خودرو را به دست بهترین سازنده موتور در ایران سپرده ایم که تا چند روز دیگر نام آن اعلام می شود. همچنین طبق قرارداد، در هر سال حداقل یک محصول جدید به بازار معرفی می کنیم و بزودی خودروهای هیبریدی این برند را وارد بازار ایران خواهیم کرد».
طبق برنامه اعلام شده، ام جی پارس قصد دارد تا چهار سال آینده پنج درصد از سهم بازار ایران را از آن خود کند و به گفته مدیران این شرکت، خدمات پس از فروش گسترده ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
ام جی ۳۶۰ به عنوان اولین محصول این شرکت با سه تیپ وارد بازار می شود که در دو نسخه اتوماتیک و یک نسخه دنده ای وارد بازار می شود. قیمت احتمالی این خودرو ۵۵ الی ۶۵ میلیون تومان است.
بزودی مشخصات دقیق این خودرو از طریق این رسانه اطلاع رسانی می شود.

 

saic-start-gal

saic-start-gal4

saic-start-gal6

saic-start-gal7

saic-start-gal8

47
1

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۳۶ پاسخ

  1. مهدی گفت:

    ایول

    16

    0
  2. آذرشهرلی گفت:

    الله چوخ شکر

    11

    3
  3. majid گفت:

    حالا چرا ام جی پارس ؟؟؟؟؟؟؟

    26

    7
    • ناشناس گفت:

      چون اینجا ایرانه .. ناراحتی تشریفت رو ببر جایی ک بش تعلق داری

      8

      50
      • هادی گفت:

        اینجا اذربایجانه دوست ناشناس

        29

        3
      • saeed گفت:

        اخه خود ماشین مگه روش اسمش پارس هست؟تاکی انقد نژاد پرستی رو تحمل کنیم؟؟؟؟؟؟

        16

        2
      • majid گفت:

        شرکت صنعت خودروی آذربایجان نوشته . من به آذربایجانی تعلق دارم که اگه نبود الان ایران اینجا نبود

        17

        2
        • م گفت:

          جالبه که اصفهانیا میگن اگه اصفهان و زاینده رودش نبود،تمدن بشری در فلات ایران شکل نمیگرفت و شما میگید اگه آذربایجان اینجا نبود ایران الآن اینجا نبود.
          والا یه جاها و استانهایی توی این کشور وجود داره که هم از اصفهان و و هم از آذربایجان مشاهیر بیشتر داره اونا دیگه چی بگند؟ لابد اونا باید بگن اگه ما نبودیم در کره ی زمین تمدن بشری شکل نمیگرفت: نظیرش همدان، فارس، خراسان.
          اگه اینا نبودند الحق که ایران یک کشور غنی فرهنگی نبود.

          2

          17
          • وطنیم آزربایجان گفت:

            همدان هم جزوی از آزربایجانه
            در ثانی شیراز و خراسان مجموعا روی هم سه تا شاعر نژادپرست دارن به غیر اون کی رو دارن ما نمیشناسیم عاریایی متوهم؟؟؟

            12

            4
          • saeed گفت:

            نه نه داداش اشتباه نکن….اصلا صحبت مشاهیر بحثش نیست….دوستمون گفت اگر ازربایجان نبود الان ایران اینجا نبود…دیگه فرهنگ و تمدنش پیشکش..ینی اگر ایران اینجا نبود کلا چیزی نبود که توش فرهنگ شکل بگیره….

            3

            5
        • م گفت:

          چرا تایید نکردی کامنتمو؟ حرف حق بود و تلخ؟

          2

          2
        • م گفت:

          آقا پویا چرا کامنتها رو احساسی تایید میکنی؟
          وطنیم آزربایجان یه مورد مطرح کرد و من پاسخشو دادم،چرا کامنتمو تایید نکردی؟

          0

          4
        • م گفت:

          علاوه بر کامنتهای منو که تایید نکردی دوتا کامنت سیاسی رو هم که قبلا یکیشو از وطنیم آزربایجان و یکیشو از آقا یا خانم تورک تایید کردی الآن حذف کردی!

          1

          5
          • sehrama گفت:

            نجاست اصالتت داره داره فضای معنوی این سایتو به گند میکشه خزعبلاتت بوی تعفن میده برو با اون نژاد پاکت اینجارو کثیف نکن

            4

            0
        • majid گفت:

          آقا یا خانوم (م )
          چرا بحث رو سیاسی میکنی . من منظورم جایگاه ایران بود که برای همه روشنه آذربایجان چه خدمت های واسه ایران کرده . انقلاب مشروطه ووووو تو همه اینا آذربایجان نقش مهمی و تاثیر گذاری داشت. من در جواب اون عزیزی که گفت برو به اونجایی که تعلق داری این جواب رو نوشتم که حد و حدود خودش رو بدونه .

          3

          0
      • saeed گفت:

        ینی فدای دهنتم دربست….نه ددین با؟من اولوم آغزیوا قوربان اولوم قارداش..وخ گوزل ددین..کف الدیم با اورحدن

        0

        0
  4. majid-tehran گفت:

    به این میگن یه خبر خوب. بخدا برای منه نوعی پیشرفت صنعت و صد البته همچین صنعتی(صنایع نفت و انرژی جز مصیبت چیز دیگه ای برای منطقه ندارن و چون جز صنایع بالا دستی محصوب میشن اشتغال زایی مناسبی هم نخواهند داشت) تو تبریز بسیار شادی آور تر از ساختن یه مرکز تجاریه. البته اون هم نیازه ولی این موارداز نظر من تو اولویته. انشالا طبق فرمایش استاندارو وزیر صنعت شاهد ورود خودروسازی های آلمانی و ایتالیایی به تبریز و آذربایجان عزیزمون باشیم. شروع بکار این برند تقریبا پدر مادر دار ب صنعت تبریز خیلی میتونه جلوه مثبتی داشته باشه. هر چی باش این شرکت میراث خودروسازی انگلیس رو داره ب دوش میکشه و با تولید این خودرو یواش یواش وعده “تبدیل تبریز به قطب خودرو اروپایی در ایران” یکمی رنگ عمل ب خودش میگیره. اینم بگم شاید بعضیا ندونن کارخانه تاکسی VIP که تاکسی های لندن رو تولید میکنه هم داره مراحل آخر راه اندازیش رو تو منطقه آزاد ارس طی میکنه و بعد از راه اندازی این خودرو هم ک بنوعی کپی برداری از خودرو اروپایی هستش تو منطقه ما ب تولید خواهد رسید.

    19

    1
  5. Mehdi گفت:

    سوال مهمی که در این بین مطرحه اینه:سرمایه گذارش بخش خصوصیه یا دولتی؟

    8

    0
  6. آرازقارد اغ گفت:

    چوخ گوزل اومود او گونا کی ازربایجان صنعتی داها آرتیخ یوخاریا گئتسین

    15

    0
  7. ناشناس گفت:

    باسلام..چی میشد که ای کاش ما هم درخودرو سازی کشور مان شاهد میشدیم که با خودرسازانی مثل تویوتا و بنز المان معاشرت کنیم..از دیت این کشور چین همه چیزمان شده چینی

    7

    4
  8. Aydin گفت:

    ما این کار را به فال نیک میگیریم و از سرمایه گذاران این پروژه تشکر میکنیم ……. دوستان من هم میدانم که لیاقت تبریز و آذربایجان خیلی بیشتر از اینهاست و زمانی در تبریز قطعات بنز تولید و به آلمان صادر میشد ، اما این میتواند نقطه شروعی دوباره برای ما باشد تا بزرگی تبریز را به همه ثابت کنیم ……. پس به جای انتقاد فعلا بیایید حمایت کنیم ……
    باز هم تشکر از بخش خصوصی ، دولت که آذربایجان را غریبه میداند و فقط به کویر نشین ها بودجه میدهد .
    به امید روزی که خودروهای به روز ژاپنی ، آلمانی و ایتالیایی با تولید بومی آذربایجان ساخته شود .
    به امید روزهای خوب برای آذربایجان و صنعت آذربایجان ……

    25

    1
    • ناشناس گفت:

      احتمالا هنوز هم شرکت ایدم برای شرکت مرسدس بنز قطعه تولید می کند . چون برند بنز رو هنوز روی سردرش داره

      8

      0
  9. وحید گفت:

    بعدازچندسال بی خبری،،خبربهترین ازاین نمیشد،تشکرازمسئولان وهمچنین بخش خصوصی که همیشه یه پایه توسعه وآبادانی آذربایجان بوده،وخیلی خوشحال شدم چون
    که خصوصی هستش وان شاء الله بابرنامه جلوخواهندرفت واواگربتونن وبزارن که محصولاتی باقیمت پایین ترارائه بشه قطعا انحصارداخلی هم خواهدشکست وتبریزبازهم اولین دیگری شد،،،یاشاسین آذربایجان.

    7

    0
  10. zte گفت:

    ای کاش ای کاش ای کاش یه نفر پیشنهاد تولید «مینی بوس مکسوس» رو بده که محصول همین شرکته و داره به صورت آماده وارد کشور میشه به پیر به پیغمبر داریم در غرب تبریز از دست دود این مینی بوس های دهه ۵۰ و۶۰ خفه میشیم.
    در ضمن RX5 در خود چین قراره سال ۲۰۱۷ تولید بشه و هنوز تولید نشده چطوره قراره بیاد رو خط تبریز.کراس اوورشون هم احتمالا همون MG3 هستش.

    11

    0
  11. ناصر گفت:

    آقاپویا از پروژه مونتاژ واگنهای مترو در تبریز چه خبر؟

    7

    0
  12. saeed گفت:

    اقا پویا یه زمانی میگفتن بنز در تبریز خودرو قرار بسازه؟؟چیشد؟رفت؟اصلا امید کوچیکی هم نیست؟

    1

    0
  13. هومن گفت:

    آقا پس چرا هیچ خبری دیگه از این شرکت نیست؟ این شرکت هم رفت تو کما؟
    یه سایت درست و حسابی هم نداره این شرکت.

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo