معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید آسفالت اساسی ترین هدف شهرداری تبریز

img_9152

 

 معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز، ارتقای کیفیت و افزایش عمر آسفالت معابر تبریز را، اساسی ترین هدف شهرداری تبریز عنوان کرد.

به گزارش تبریز مدرن ، محمدحسین اسحقی، در سخنان خود در سمینار تخصصی آسفالت پایدار، گفت: موضوع آسفالت و عمران، از دو زاویه قابل بحث و بررسی است؛ اولین زاویه، دیدگاه عمومی نسبت به آسفالت است و دومین زاویه نیز، دیدگاه فنی و علمی به آن است.

وی ادامه داد: در دیدگاه اول، آسفالت ترکیبی از قیر و مصالح سنگی است که تصورعمومی جامعه نسبت به آسفالت را بیان می کند و تقریبا ریشه و اساس آسفالت را تشکیل می دهد؛ اما آن چه که هدف ماست، دوام این اسفالت و عمرچندین ساله آن است که با تمرکز بر روی دیدگاه دوم حاصل می شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، با تاکید بر لزوم مطالعات بنیادین در این حوزه، خاطرنشان کرد: از همکاران خودم نیز، تقاضا می کنم در این مسیر با جد و جهد تمام، گام بردارند.

اسحقی در بیان بخشی از مشکلات حوزه آسفالت نیز، خاطرنشان کرد: مشکل عمده ما در بحث اسفالت، قیر استاندارد است که باید با بازسازی و نوسازی کارخانه ها این نیاز را هم تامین کنیم.

وی در زمینه نوسازی کارخانه های آسفالت شهرداری اظهارداشت: پروسه نوسازی کارخانه های اسفالت از ۶سال پیش آغاز شده و تا کنون توانسته ایم از ۲۰ کارخانه موجود، ۶کارخانه را برای فعالیت آماده کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز،دربیان اهمیت ساخت آسفالت اذعان کرد: تمامی اجزای آسفالت باید با دقت هرچه تمام تر انتخاب و با هم ترکیب شوند و از این نظر حتی می توان ساخت آسفالت را نوعی هنر نیزمحسوب کرد.

اسحقی با تاکید بر نوآوری در بحث نظام فنی واجرایی، گفت: تفکرات پیشین، اکنون نمی توانند جوابگوی نیازهای امروزی شهر و شهروندان باشند و بر همین اساس، معاونت عمرانی شهرداری تبریز، بر آن است با تکیه بر مطالعات علمی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، کیفیت اسفالت معابر را ارتقا بخشد.

وی در پایان سخنان خود، اضافه کرد: شهر و جامعه ای که از مدرنیته و انسان محور بودن دور بماند، با توقف رشد و توسعه مواجه خواهدشد؛ بنابراین، ما نیز باید در راستای تحقق شهرانسان محور تلاش کنیم.

4
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۸ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    انکار نمیکنم که اقدام قابل تقدیریه ولی آخه نه در این حد! به جمله ی زیر یک بار دیگه توجه کنید:
    ((معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید آسفالت اساسی ترین هدف شهرداری تبریز))
    واقعا اساسی ترین هدف شهرداری تبریز آسفالته؟ اساسی ترین هدف که باید اول مترو و تقاطع ها و بزرگراه ها باشه، کسی مخالف این گفته ی منه؟
    وقتی یکی از مدیران ارشد شهری تبریز چنین چیزی میگه، بنده اون رو توهین به تبریز و حرفی بچگانه و نسنجیده میپندارمش ، در حالی که مدیران شهری دیگر کلانشهر ها دم از افتتاح مترو و پلهای طبقاتی و بزرگراه های عظیم میزنند، از فحش هم بدتره که معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بیاد بگه افزایش بهبود آسفالت اساسی ترین هدف شهرداری تبریز هست.

    8

    2
    • مهدی گفت:

      خوشم میاد که توی تبریز هرکاری که میخوان بکنند، سریع یه ترین بهش میدن که بزرگ به نظر برسه، برخی از ترینهای اخیر شهرداری تبریز:
      بزرگترین زیپ لاین کشور.
      بزرگترین ترمینال فرودگاه های کشور.
      بزرگترین پیاده راه ایران.
      آسفالت، اساسی ترین هدف شهرداری تبریز.
      بزرگترین پارک کشور.
      و…
      همه ی موارد فوق و بسیاری از موردای دیگه رو بنده با دلیل و مدرک قادر به ردشون هستم، تازه اینها بخشی از ترینهایی بود که اخیرا گفته شده بود.

      9

      0
      • ناشناس گفت:

        بله در تبریز مسئولین و شهردار به هر پروژه یه ترین اضافه میکنه بزرگترین بهترین و در اخرم یا این پروژه ها اجرا نمیشن یا ناقص اجرا میشن

        3

        0
      • ناشناس گفت:

        مهدی جان ایراد نگیر فقط بگو بله درسته و به به و چه چه کن . چون بنده به این ترین ها با دلایل و مدارک غیرقابل انکار ، ایراد گرفتم اما با مجوز مدیر محترم سایت از سوی دوستان فحش خوردم!!!

        2

        0
  2. saeid گفت:

    بابا این حرفا همش دروغه.آسفالت هم که میکنند اصلا قیر نداره برا همینم زود خراب میشه دیگه

    2

    0
  3. Ammad گفت:

    کیفیت آسفالت ریزی در این سالهای اخیر هیچ گونه بهبودی پیدا نکرده که هیچ بدتر هم شده. مشکل اصلی آسفالت ما کیفیت قیر نیست قیر تبریز خیلی بهتر از قیر اراک و تهران هست مشکل اصلی کیفیت اجراست یعنی اولا دانه بندی دقیقی صورت نمیگیره و ثانیا هنگام اجرا مصالح سنگی به هیچ عنوان گرم نمیشن و بنابر این چسبندگی کافی ندارن. لکه گیری هم که دبگه افتضاحه نه تراکمی نه دانه بندی دو تا فحله رو میارن یکی با بیل قیر میریزه اون یکی هم با بیل میزنه روی قیر که محکم بشه. نتیجش میشه این آسفالتهای جدید که همه مثل فرش موج برداشتن

    3

    1
  4. اتیلا گفت:

    با سلام ،اول راه شوسه مسیر بی آر تی آبرسان تا میدان ساعت درست کنین ،انگار شخم زدن سه ساله ،نوآوری نمیخوایم ،

    4

    0
  5. ناشناس گفت:

    وضع اسفالت شهر افتضاحه به خصوص مسیر بی ارتی میدان ساعت تا ابرسان اگه واقعا نمیتونید یه اسفالت درست حسابی اجرا کنید بیاین مثل اروپا بجای اسفالت خیابانهای مرکز شهرو سنگ فرش کنید

    1

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo