سرویس کلانشهرها / گزارشی از پلهای طبقاتی کشن شیراز

 

 پس از آغاز ساخت و یا بهره برداری از پلهای سه سطحی باهنر – رحمت، ستارخان، معالی آباد، تخت جمشید، دلگشا، معلم و پل کابلی ولیعصر، ساخت سومین پل طبقاتی شیراز  از یک سال قبل  آغاز شده است .

این پل که یکی از پروژه‌های بزرگ پل سازی کلانشهر شیراز محسوب می‌شود، از دو پل سه سطحی و طبقاتی تشکیل شده که ارتباط مسیرهای موجود در چهارراه باغ جنت (کشن) و تقاطع رحمت – مطهری جنوبی را به صورت غیر همسطح تعریف می‌کند که بزرگ‌ترین پل‌های طراحی شده در پروژه، بین چهارراه کشن و تقاطع رحمت – مطهری قرار دارند.


گفتنی است طرح اولیه پروژه شامل یک زیرگذر، میدان و روگذر در چهارراه کشن و یک چپگرد و زیرگذر در محل تقاطع رحمت – مطهری بود که با نظر مستقیم مهندس پاک فطرت شهردار شیراز، این طرح به دلیل مشکلات تملک و هزینه بالای انجام آن، به شکل کنونی تبدیل شد تا شاهد یک تقاطع طبقاتی و بزرگ دیگر، اینبار در ورودی غربی شهر شیراز باشیم تا این کلانشهر از حیث تعداد تقاطع‌های ۳ سطحی و طبقاتی بعد از تهران در رده دوم شهرهای کشور قرار گیرد و به نحوی شایسته عقب ماندگی خود را در زمینه پروژه‌های عمرانی جبران کند

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن
طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

طرح جدید تقاطع‌های طبقاتی کشن

گزارش پیشرفت پروژه :

12
2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۹۶ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    ای کاش تو تبریزم پلهای طبقاتی ساخته می شد نه پلهای قدیمی شهرای دیگه از هر نظر دارن پیشرفت می کنن ساخت پلهای طبقاتی ساخت فضای سبز و پارکها مجموعه های تفریحی حتی شهرهای دیگه الان دارن مدرنترین استادیومهارو میسازن ورزشگاه های سرپوشیده مدرن تو تبریز ققط یاد گرفتن مجتمع تجاری بسازن اقا ما دیگه تو تبریز پلهای قدیمی نمیخوایم باید پلهای چند طبقه چند سطحی ساخته بشه

    32

    4
    • ناشناس گفت:

      واقعا”بسه دیگه افکار دهاتی.تو کدوم شهرهای مدرن دنیا اینهمه پل ساخته میشه!؟استانبول با اون بزرگی که ۳ برابر تهران وسعت داره کلهم ۱۰ تا پل نداره حالا شما مقایسه کن جایگاه توریستی تهران با استانبول رو.یا مثلا”باکو که الان یکی از شهرهای مشهور توریستی جهان شده اگر رفته باشید که حتما”با این طرز تفکراتتان نرفته اید کلا”داخل شهر پلی نداره که البته ۱٫۵ برابر شیراز هم جمعیت داره.دوست عزیز پیشرفت یک شهر با افزایش سرانه فضای سبز،احیای آثار تاریخی،افزایش نقاط تفریحی،افزایش امنیت و دقت حمل و نقل عمومی و … حاصل میشه و ساخت پل های جهان سومی هیچ سودی به حال آن نخواهد داشت.مثلا” شهرداری لیاقت به خرج بده و مقادیر کثیری از زمینهای ارتش رو به پارک تبدیل کنه اونوقته که تبریز پیشرفت میکنه و مثل اینه که ۱۰ تا از این پلها ساخته.یا مثلا”چرا تبریز هم عین استانبول نباید جاده استقلال نداشته باشه!؟شهرداری بیاد به جای احداث پل های دمده،پیاده گذر بازار رو اجرا کنه.کمی روشن فکر باشیم و جهانی بیاندیشیم

      21

      12
      • ناشناس گفت:

        ???حرف حق.همشریان ما فقط نق زدن بلدن.مثل اینکه اگر قراه تو یک شهری پروژه اشتباهی اجرا کنند باید تو تبریز دو برابر اون اشتباه انجام بشه تا کم نیاریم!!!

        9

        9
      • شیرازی گفت:

        دوست عزیز توی شیراز هم قسمتهای مرکزی شهر حتی یک پل هم وجود نداره. و اصلا شهرداری شیراز بنا نداره در قسمتهای میانی شهر پل و حتی زیرگذر بسازه. اینو شهردار شیراز صراحتا اعلام کرد.
        اصلا دنیای مدرن امروز با ساخت پل در مرکز شهر مخالفه. اینها برای تکمیل رینگهای شهری ساخته میشه دوست عزیز که در یکی از غربی ترین نقاط شیراز قرار داره. لطفا بدون اطلاعات از پروژه ها ایراد نگیرید. بحث معماری پل و لزوم اجرا و اندازه و وضعیت ترافیکی خیلی تخصصی تر از اونه که شما بخوای پشت سیستم بشینی و عکس ها رو ببینی و لزوم اجراشو رد یا تایید کنید.

        21

        10
      • مجید_تهران گفت:

        احسنت

        8

        1
      • ناشناس گفت:

        داداش به جای توهین کردن اول ببین چی نوشتم بعد گفتم اگه میخوان پل بسازن چند سطحی بسازن نه پلهای قدیمی درست بخون مطلبو بد شروع کن حرف بزن من دهاتی تو که شهری حرف زدن بلد نیستی دهاتیم ادم چرا باید توهین کنید بهشون

        8

        6
      • حرفت چندان با حساب نیست گفت:

        تو چه شهر بزرگ و مدرن دنیا این همه پل ساخته میشه؟ نیویورک، شانگهای، پاریس، پکن، شهرهایی هستند که پلهای اینجوری میسازند.
        این پلها مد روز پلهای دنیا هست. تبریزو مشهد و حتی استانبول ، چراکه نه از این نظر عقب هستند، قرار نیست که شهرهای ایران هر نوع عقب ماندگی نسبت به شهرهای جهان داشته باشند، از نظر پلسازی هم عقب باشندکه!
        گیریم که استانبول توی پلسازی خوب عمل نکرده، ما هم نباید خوب عمل کنیم؟ نیویورک و پاریس و شانگهای و پکن و صدتا شهر بزرگ مدرن دارند این کار رو میکنند ولی چون استانبول و باکو به هر دلیلی در این موضوع عقب افتادند، همه اشتباه میکنند جز استانبول و باکو!!!
        مثلا یکی از شاخصه های پیشرفت رو فضای سبز معرفی کردی! احتمالا سرانه ی فضای سبز اصفهان و شیراز خیلی باید بیشتر از استانبول یا باکو باشه طبق بازدید من و آمار موجود.
        درنتیجه خدای بی عیب و نقص استانبول و باکو و آنتالیا نیستند، ما باید بفکر توسعه ی کشورمون باشیم نه چشم و هم چشمی با شهرهای خوب جهان.
        چون احتمال هست که اون شهرها در فاکتور مورد بررسی ما چندان خوب عمل نکرده باشند. چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.

        10

        3
    • فرهاد تورک اوغلی گفت:

      تبریز ینی مغازه، ینی بازار، ینی ساخت مجتمع های تجاری راکد مثل عتیق،، اصلا تو تبریزمون بلد نیستن همچین پلهایی بسازن،کاملا معلومه،هنوز تکنولوژیش نیومده اینجا،شهرداری تبریز فقط دوست داره مغازه درست کنه،مالیات بگیره…!!!
      البته نه فقط پل،ایجاد پارک،اسفالت باکیفیت…،تبریز بیشتر با ساختموناش زیباتر شده که اونم مردم باعث شدن نه شهرداری تنبلمون.
      واقعا ادم از پلها و بزرگراههای شیراز و اصفهان کیف میکنه

      14

      7
    • شیرازی گفت:

      تصاویر پیشرفت پروژه قدیمی هستند.

      9

      4
  2. ناشناس گفت:

    ای کاش مسئولین تبریز و شهرداری تبریز پل ساختن از شهرای دیگه یاد بگیرن اقا ما دیگه پلهای قدیمی دهه ۶٠ نمیخواییم تو تبریزم باید پلهای طبقاتی و چند سطحی بزرگ ساخته بشه حتی ما الان یک استادیوم مدرن و یک ورزشگاه سرپوشیده مدرن برای فوتسال و والیبال نداریم تبریز فقط شده مجتمعهای تجاری

    6

    2
  3. داود گفت:

    چقدر شبیه پلهای شیخ نمر النمر،راه آهن،اره گر،دامپزشکی و …. استGrin Grin Grin Grin Grin

    6

    4
  4. روشن گفت:

    با سلام، به نظرم اگر سایتتون رو به حالت تک زبانه تغییر بدید بهتر از اینه که هشت زبانه باشه ولی حتی زبان انگلیسیش هم درست ترجمه نشده باشه. گوگل ترنسلیتور ابزار خوبی واسه چند زبانه کردن سایت نیست. مرسی

    8

    3
  5. مهدی-شیرازی گفت:

    این پل حدود ۵ کیلومتر عملیات پلسازی داره و سال آینده به بهره برداری میرسه.
    فکر کنم ۸۰ میلیارد هزینه ی اولیه براش در نظر گرفته شده که احتمالا تا زمان افتتاح به ۱۰۰ میلیارد تومان میرسه.

    9

    5
  6. ناشناس گفت:

    باز هم خود کم بینی همشهری هامون شروع شد خدااااااا

    6

    5
  7. ناشناس گفت:

    انصافا یه وقت زشت نباشه که تو زمان شهردار فعلی نه پل خاصی ساخته شد نه مسیرگشایی و خیابانی صورت گرفت نه ایستگاه مترویی از صفر تا صد تکمیل شد و …
    شما که تو اوایل کار شهرداری نظرسنجی بهترین شهردار رو گذاشته بودین الان که اخراشه چرا نمیذارین تا نظر مردم مشخص بشه؟

    7

    3
  8. ناشناس گفت:

    ((…اینبار در ورودی غربی شهر شیراز باشیم تا این کلانشهر از حیث تعداد تقاطع‌های ۳ سطحی و طبقاتی بعد از تهران در رده دوم شهرهای کشور قرار گیرد…))
    جالبه که برخی دوستان متوهم اصفهانی معتقدند که دومین شهر ایران از حیث تقاطع های طبقاتی و پروژه های عمرانی اصفهان هست.

    8

    14
    • ناشناس گفت:

      متوهم اونهایی هستند که تو وبلاگهاشون به خودشون لقب های من درآوردی و خنده دار می دن و بعد به استناد همین دروغ ها به بقیه تو سایت یه شهر دیگه تهمت می زنن.

      7

      0
  9. امیرم گفت:

    این پروژه قرار هست بهمن ۹۶ افتتاح گردد . تقاطع چهارسطحی تخت جمشید و پل کابلی ولیعصر تا اخر امسال افتتاح میگردند و تقاطع طبقاتی معلم تا خرداد ۹۶ افتتاح میگردد .

    7

    6
  10. محمد گفت:

    آقای مهندس نجفی بغیر از نیویورک و استانبول و… بهتره یه سفری هم به شیراز داشته باشن !!

    13

    6
  11. یحیی گفت:

    این تقاطع اگه تو تبریز بود فورا یه زیرگذر میزدن و کاررو تموم میکردن

    5

    2
  12. ناشناس گفت:

    تقاطع های طبقاتی ۳و۴ سطحی ساخته شده یا درحال ساخت شیراز به ترتیب زمان ساخت:
    – تقاطع باهنر- رحمت.
    -تقاطع معالی آباد(بصیرت)
    -تقاطع ستارخان(شهدای مهدی آباد)
    -تقاطع معلم.
    -تقاطع دلگشا.
    -تقاطع تخت جمشید.
    -تقاطع گلستان.
    -تقاطعهای گلشن(کشن)
    -تقاطع قصرالدشت
    همه ی این تقاطعهای طبقاتی نام برده و همچنین تقاطع های طبقاتی آینده ی شیراز که طرحش ارائه شده بطور کلی و اساسا معماری های کاملا متفاوت و متنوعی دارند.
    برخی تقاطع های طبقاتی آینده ی شیراز که طرحشون ارائه شده :
    -تقاطع نواب صفوی-بزرگراه امام خمینی.
    -تقاطع بزرگراه رحمت-احمد ابن موسی.
    -تقاطع میدان مطهری.
    * البته اینها بر اساس اطلاعات من بود و چیزهایی که ازشون مطمئن بودمو و حضور ذهن داشتم.

    9

    12
    • م گفت:

      شیراز در حال حاضر فقط و فقط سه تقاطع سه سطحی ساخته شده دارد یعنی تقاطع های رحمت، بصیرت و ستارخان. چهار تا تقاطع سه سطحی هم در حال ساخت ساخت دارد یعنی معلم، دلگشا، تخت جمشید و گلشن. همین و همین! بقیه اسامی هم که شما آوردید طرحهای آینده یا آنطور که در مورد شیراز بهتر است گفته شود طرح های فرضی آینده نامعلوم هستند. جنابعالی با بضاعت مجموع ۷ تقاطع سه سطحی که چهارتاش هم ساخته نشده اند لطف کنید برای بقیه شهرها رجز نخوانید. تردید ندارم که تمام کلانشهرهای ایران در این زمینه وضعیتشون از شما بهتر هست. به خصوص با اصفهان در این زمینه کری نخوانید که فقط چندین و چند تقاطع چهارسطحی دارد که حسرتش شما رو واداشته از یه جایی به بعد به تقاطع سه سطحی تخت جمشید با احتساب پل عابر پیاده!!! بگویی چهار سطحی!!!! در ضمن یه نگاه به طرح ابرپروژه پنج سطحی استقلال بکن بعد از مقایسه اش با طرح پلهای خودتون خجالت بکش. هرچند اساس کار جنابعالی و امثال شما بی حیایی و لاف در غریبی است و امید به شرم و حیای جنابعالی نداریم.

      8

      10
      • ناشناس گفت:

        میشه چندین و چند تقاطع چهار سطحی اصفهان رو نام ببری؟
        مگه به سطحه؟ همین تقاطعی که در بالا میبینی سه سطحیه ولی میتونه بعوان آرزویی برای شما اصفهانیا در آینده مطرح بشه. یا پل کابلی شیراز بعنوان پیچیده ترین سازه ی مهندسی ایران در زمینه ی پلسازی از نظر محاسباتی.
        در ضمن تقاطع سه سطحی گلستان و قصرالدشت در حال ساخت هستند.

        4

        7
        • م گفت:

          دقیقا به نقطه خوبی اشاره کردی فقط سطوح مهمه نیست و به همین دلیل می خوام عرض کنم که سه سطحی های زشت و قناس و غیر فنی شما(اون سه تایی که ساخته شده) کجا و سه سطحی های بقیه شهرها کجا!

          8

          1
        • ناشناس گفت:

          شما که تخصصی در این زمینه نداری پس نظر نده. کلمه ی قناس و زشت هم کلمه های بدون معنا و دارای بار منفی ولی بی مفهومی هستند. راستی هنوز هم منتظر اسم چندین و چند تقاطع چهار سطحی اصفهان هستیم.

          1

          5
      • ناشناس گفت:

        تقاطع های زشت و قناس شهرداری شیراز از نظر جناب م:
        تقاطع سه سطحی ستارخان:
        http://shiraz1400.ir/?p=14102
        تقاطع سه سطحی بصیرت(معالی آباد):
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://shiraz1400.ir/%3Fp%3D9711&ved=0ahUKEwi30vWwm7DRAhUDfxoKHbrZCacQFghGMAw&usg=AFQjCNFhEPSTcpWPmUmST4o8YemzQVJ0vg&sig2=kT0BVYYxdJYnsXoh9lSq_Q
        تقاطع سه سطحی رحمت-باهنر:
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://shiraz1400.ir/%3Fpage_id%3D1311&ved=0ahUKEwihgdTsm7DRAhWDs48KHUAtCNEQFghOMAs&usg=AFQjCNEYjF2m9gWKqBxgIZHJuWOSooY5_g&sig2=2B0v7A0uJTSj_xGnRcpbGQ
        نمردیم و از دید یه اصفهانی مفهوم تقاطع زشت و قناس رو فهمیدیم.

        7

        5
  13. احمد گفت:

    ما تبریزیها و مسئولین کی به خودمان خواهیم امد خدا میداند
    من به جای پویا بودم از نشان دادن پیشرفت دیگر شهرها خود داری میکردم چون نه مسئولین ما عبرت پذیر هستن و همچنین دل ما بیش از این خون نمی شد !!!!!

    3

    7
    • ناشناس گفت:

      ما از پیشرفت شهرهای دیگه خوشحال میشیم نه دلخون.
      تبریزی ها اینطور(حسود) نیستند، ولی بعضی شهرها مثلا اصفهانی ها میشه گفت چنین خصلتی دارند.

      7

      11
      • ناشناس گفت:

        من مخالف اینم که اصفهانیا ناراحت میشن..کلا مردمان اصیل این ۳ شهر از پیشرفت ایران خوشحال میشن

        15

        2
  14. احمد گفت:

    شیراز را چرا میگی برو ارومیه ببین چه پلهائی دارن میزنن
    ارومیه ای که روزگاری از تبریز جدا شده !!!!

    5

    8
  15. جمالی گفت:

    با سلام شبیه این پلها الان داره تو ارومیه هم اجرا میشه.

    4

    5
    • ناشناس گفت:

      ارومیه کلنگزنی کرده ولی کو تا اجرا.
      االبته شبیه این پلها رو اونجا دارند میسازند نه به این بزرگی.
      بهرحال توانمدی شهرداری تبریز از ارومیه واسه اینکارها خیلی بیشتره.
      تو ارومیه اگه شبیه اینا رو هم بسازند از صدتا چیز دیگه باید بزنند تا بتونن تمومش کنند ولی در کلانشهرهای اصلی خیلی راحتتر و متعدد تر از این چیزا ساخته میشه.
      من نمیدونم با این توانمدی شهرداری تبریز، نمیگم به اندازه ی شیراز، حد اقل به اندازه ی ارومیه یا بیشتر میتونند از این چیز ها بسازند.
      اونم خیلی راحتتر از ارومیه، بدلیل منابع مالی بیشتر.

      8

      1
  16. شیرازی تبریز دوست گفت:

    برادر بزرگوار؛ این سومین پل طبقاتی شیراز نیست؛ هفتم یا هشتمین هست؛ بعد از ستارخان، معالی آباد، معلم، تخت جمشید، دلگشا، باهنر و؟ . در مجموع می دونید چرا شما تبریزی ها رو توی شیراز خیلی دوست داریم؟ چون اول، بسیار پر کار هستید -در گوشی بگم، از این نظر می تونید الگوی ما باشید- دوم هم اینکه استان و شهرتون رو با تلاش خودتون آباد کردید. ما هم اگر پلی چیزی داره تو شهرمون ساخته می شه با پول خودمون نه دولت. منابع ملی مون هم که پولش می ره تهران و استان های دیگر رو آباد می کنه. بماند که برخی استان ها که با پول نفت خوزستان آباد شدن و افتخار می کنند که یکی از سه استان پر درآمد کشور هستن؛ بگذاریم بگذرد…

    16

    14
    • Heydar گفت:

      بهت منفی دادم تا بفهمی کاسه لیسی هم حدی داره

      12

      7
    • م گفت:

      والیوم ۱۰ روزی سه تا. ایشالا خوب می شی…

      6

      4
    • ناشناس گفت:

      یاد قدیما افتادم که پیرزنها عصرها می نشستند دم خونه هاشون پشت سر بقیه غیبت می کردند. خخخخخخخ

      7

      3
    • پوریا گفت:

      اگه اگه اگه منظورتون احیانا اصفهانه بهتون بگم که به شما(با احترام) مربوط نیست که منابع استان ما از کجا تامین میشه برای چه چیز مصرف میشه و چرا . شما سر پیازی یا ته پیازی؟ اونوقت شما که صنعتتون از ما ضعیف تره گردشگراتون از ما کمترند و … از خودتون پول دارین و پروژه میسازین ولی ما از دولت میگیریم؟ شما اگه راست میگی به فکر تلاش و پیشرفت برای شهر خودت باش نمیخواد با نیش و کنایه سعی کنی دیگرانو پایین بیاری . خودتو ببر بالا . در ضمن تبریزیارم خیلی دوست داریم Smile

      12

      7
      • امیر ناصر گفت:

        بهتر بودنید ما در یه کشور هستیم کاملا” هم به ما مربوط میشه که بدونیم چرا بودجه کشور فقط باید تو اصفهان خرج بشه علت این تبعیض چیست؟شاید بقیه شهرا بی تفاوت باشند اما ما ترکها نمی تونیم ساکت باشیم

        12

        9
      • اورحان تورکم گفت:

        معلومه از کجا تامین میشه
        از معادن طلا و مس آذربایجان و نفت اهواز
        ولی خوشم اومد زبونتون خیلی درازه
        یه روز کوتاش میکنن

        3

        9
      • شیرازی تبریز دوست گفت:

        به این کار می کن دزدی محض اطلاعتون. اگه ما صنعت نداریم، به این خاره که روی پای خودمون ایستادیم. به خاطر اینه که همه منابع آبمون رو از دست دادیم تا شما گشنه نمونید ولی شما از پول دیگران آباد شدید. محض اطلاعتون برای اینکه بدونید گردشگر کدوم شهر بیشتره- شیراز یا اصفهان- تعداد مسافران فرودگاه بزرگ و مجهز شیراز رو با فرودگاه که چه عرض کنم، همین جایی که هواپیما کوچیکا توی اصفهان می شینن یه نگاه بنداز. بچه پر رو

        4

        8
      • ناشناس گفت:

        اساسا گردشگری شیراز محبوبیت و معروفیت بیشتری نسبت به اصفهان داره و آمار سفرهای داخلی و خارجی، زمینی و هوایی، همه و همه گواه این موضوع است که گردشگران شیراز بسیار بیشتر از اصفهان هست. اصفهان اگه به اندازه ی شیراز گردشگر داشت، به اندازه ی شیراز هم هتل داشت. اصفهان اگه در راه تهران به شیراز نبود و مردم نیمه ی شمالی کشور برای سفر به شیراز مجبور به عبور از اصفهان نبودند ببین توریستهای اصفهان چقدر کمتر میشد. مبدا بیشتر سفر های کشور تهران هست و صدقه سری وجود شیراز، مردم تهران و دیگر شهرهای نیمه ی شمالی به اصفهان هم سفر میکنند.
        من نمیدونم اگه اصفهان دقیقا مرکز ایران، در راه شرق به غرب و شمال به جنوب، نبود چقدر از لحاظ گردشگری به فلاکت میفتاد. برید دعا بجون شیراز و شیرازی بکنید که به هوای شیراز توریستها به شهر شما هم میان. بقول دوستمون شیرازی تبریز دوست اگه توریستهای شیراز ذاتا از اصفهان بیشتر نبود، در سفر هوایی(یعنی آنجا که سفر به شیراز مشروط به سفر به اصفهان نیست، در برابر شیراز حرفی برای گفتن داشتید). شهری که در برابر شیراز نه هتل درست و حسابی داره، نه فرودگاه خوبی داره. واسه ما دم از توریستی تر بودن میزنه.

        9

        5
    • مجید گفت:

      این لینک خبریه که این دوست شیرازی رو اینقدر ناراحت کرده که دایم داره به اصفهان و مردمش توهین می کنه:
      http://www.khabaronline.ir/detail/617226/Economy/macroeconomics
      در خبر بر اساس آمار کشوری اشاره شده که سه استان تهران، اصفهان و خوزستان به تنهایی ۶۰ درصد مالیات کشور را تامین می کنند در حالی که فقط ۱۶ درصد اون رو مصرف می کنند.و بقیه صرف بقیه استانها میشه. این جای تشکر و قدردانی ایشون هست…

      7

      1
  17. lpln گفت:

    شیرازی ها متوجه نیستند زیرگذر بهتراست !!!

    4

    4
  18. ناشناس گفت:

    ارومیه و کرمان را هم حساب کنید. اهواز و…
    یک روزی این پل ها را فقط در تهران و اصفهان میساختند الان فراگیر شده
    از جهتی گفته میشه این پل ها ساخته نشه بهتره و توی ایران ساخت این پل ها فقط جا به جایی ترافیک کرده. و کشور های پیشرفته یا سعی میکنند این پروژه ها ساخته نشه یا اجرا شد به شکل زیر گذر
    ولی اگر در حاشیه های شهر ساخته بشه و نمای بصری شهر را به هم نزنه خیلی خوبه

    4

    1
    • ناشناس گفت:

      میشه یک نمونه از این پل با این عظمت و زیبایی را در اصفهان مثال بزنید؟

      4

      8
    • شیرازی گفت:

      جسارتا فکر نمیکنم توی اصفهان پلی با این پیچیدگی و عظمت وجود خارجی داشته باشه.
      فقط یه چیزی در حد همین دارند میسازند به نام تقاطع استقلال، که البته اون تقاطع استقلال بخش قابل توجهی از هزینه ی اجراش مربوط به تملکه و این تقاطع های شیراز که در بالا تصاویرشو میبینید هزینه ی تملکش تقریبا صفر هست و کل هزینه، هزینه ی اجراست.
      در واقع از لحاظ اجرا، تقاطعی با این عظمت در اصفهان وجود نداره ولی از لحاظ هزینه، چرا.

      8

      8
      • ناشناس گفت:

        اصفهان پانزده سال پیش تقاطع غیر همسطح چهار سطحی صفه را ساخت و ده سال پیش برای اولین بار اولین اتوبان دو طبقه ایران را ساخت که تهرانشم نداشت و الان هم برا اولین بار در ایران تقاطع پنج سطحی استقلال را داره میسازه که تهرانشم پنج سطحی نداره
        رویاهای شما خاطرات اصفهان هست دوست عزیز

        13

        9
        • مش گفت:

          خیلی بد است این کل کل کردن هموطنان باهم .بدترین چیزها مقایسه است .باید نیروها روی هم گذاشت وکشور را ساخت همه جای ایران سرای من است.از این اختلاف گوییها فقط دشمنان داخلی مردم سود میبرند که بر گرده ملت سوارند ومیگویند که ما پیاده بشو نیستیم.

          3

          0
          • م گفت:

            کاملا موافقم! اما باید دید شروع کننده چه کسانی هستند. به ادعاهای واهی جواب دادن به نظرم خالی از اشکال است.

            7

            0
      • ناشناس گفت:

        اصفهان پانزده سال پیش تقاطع غیر همسطح چهار سطحی صفه را ساخت و ده سال پیش برای اولین بار اولین اتوبان دو طبقه ایران را ساخت که تهرانشم نداشت و الان هم برا اولین بار در ایران تقاطع پنج سطحی استقلال را داره میسازه که تهرانشم پنج سطحی نداره
        رویاهای شما خاطرات اصفهان هست دوست عزیز
        اتوبان هایی منحی سطح زمینی که بیست سال پیش اصفهان ساخت به عنوان رینگ شهری حسرت تهرانی ها هم بود و کلا اصفهان شهرهای ایران را وادار کرد این پل ها را بسازند
        تازه پل ها و تقاطع های غیر همسطح اصولی نه پر ایراد و اشتباه و پر سوتی مثل

        15

        8
        • امیر-تهران گفت:

          اصفهانی عزیز اینقدر برای ما اصفهان اصفهان نکن همچین میگه تو اصفهان پل طبقاتی ساختن که تو تهرانشم نیست شما به نظر من توهم داری تو تهران یه اتوبان طبقاتی به نام صدر ساختن که فقط تو اینترنت سرچ کن عکساشو ببینی برات کافیه دیگه مشخصاتش و نمیخواد بخونی فقط اینو بهت بگم که طول این اتوبان سه طبقه ۱۱ کیلو متره فکنم به اندازه نصف شهر اصفهان باشه شما اگه تو شهرستانتون پل طبقاتی ساختین تو تهران کل یه اتوبانو طبقانی میسازن پس یادت باشه برا هرکی اصفهان اصفهان میکنی جلو تهرانی ها این حرفارو نزن که براشون خیلی خنده داره Grin Grin Grin

          5

          9
          • م گفت:

            بنده خدا اومدی لاف بزنی توش موندی. از اتفاق ۷ سال قبل از ساختن اون اتوبان دو طبقه شما در تهران، برای اولین بار در اصفهان در سال ۱۳۸۷ اتوبان دو طبقه امام خمینی ساخته شده بود. طول هر دو اتوبان هم ۵/۵ کیلومتره که با توجه به مقیاس های متفاوت دو شهر مشخصه که پروژه اصفهان عظیمتر بوده. دفعه بعد که خواستی روی کسی رو کم کنی اول یه سرچ تو اینترنت بکن که خودت ضایع نشی.
            اینم لینک های مربوط:
            http://www.imna.ir/fa/doc/news/3148/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D9%88-%D8%B7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86

            https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%B5%D8%AF%D8%B1

            8

            1
      • شیرازی گفت:

        اولا که دوست عزیز یکم به اعصابت مسلط باش. بعد به حرفام گوش کن. کسی نگفت توی اصفهان نسبت به شیراز زودتر پلسازی شروع نشد. چیزی که واضحه زمان حال اهمیت داره نه دهه های گذشته. اصفهان شهری پیشرو در زمینه ی عمرانی هست. قبول دارم. ولی شما همچین میگی ۴سطحی و پنج سطحی که انگار آپولو هوا کردید. توی میدان استقلال یه لاین رفت و یه لاین برگشت و یه پل واسه مترو که همشو میشده توی یک سطح ساخت و موازی هم ساخته شده رو در سطوح بلند و کوتا ساختید تا تعداد سطح هاش بره بالا. این نشون میده که توی اصفهان بیشتر از نیاز پروژه به اسم پنج سطحی پروژه توجه شده. ضمن اینکه تعداد سطوح نشان دهنده ی عظمت نیست. نمونش تقاطع چهار سطحی صفه که به مراتب کوچکتر از تقاطع طبقاتی کشن شیراز و میدان پنج سطحی استقلال اصفهان هست و همچنین میدان پنج سطحی استقلال که کوچکتر از پروژه ی گلشن(کشن) شیراز هست.
        البته قبول دارم پروژه ی میدان استقلال هم پروژه ی بسیار بزرگی است. در کل شباهت برخی تقاطع های اصفهان به شیوه ی کلاسیک و زیبا رو با پروژه های شیراز انکار نکردم. ولی نباید فراموش کرد که این تقاطعهای طبقاتی شیراز بسیار بزرگتر از اون هست که بگید این پروژه ها یه زمانی توی اصفهان اجرا میشد. درستش اینه که بگید پروژه هایی با این اهداف در اصفهان قبلا اجرا شده ولی نه با این عظمت.
        نمونش تقاطع چهارسطحی تخت جمشید شیراز که پروژه ی کوچکتری نسبت به تقاطع سه سطحی کشن هست.پس تعدا سطوح نشان بزرگی نیست. کلا شما مسئله ای رو مطرح کردی بعد در پیام های بعدیت به کل از موضوع اصلی فاصله گرفتی و رفتی توی زمان اجرا و تعداد طبقات و بقول خودت خاطرات.
        در ضمن نباید فراموش کرد که شیراز بعد از تهران بیشترین تقاطع های طبقاتی رو داره. پس خاطرات درخشان شما برای خودتون محترم و حال درخشانتر ما هم برای خودمان.
        هنوز هم معتقدم بجز میدان استقلال اصفهان پروژه ای به این عظمت در اصفهان تا بحال ساخته نشده که البته کار اجرایی تقاطع استقلال بازهم کمتر از تقاطع های کشن هست. ضمن اینکه تقاطع استقلال شما شاید با الگوی معماری تقاطع چهار سطحی تخت جمشید شیراز شروع به ساخت شده. اگه توجه کنید میدان استقلال بعد از شروع به ساخت تقاطع تخت جمشید شیراز ، به طرز عجیبی با طراحی مشابه کلنگ زنی شد.

        11

        9
      • شیرازی گفت:

        اولا که دوست عزیز یکم به اعصابت مسلط باش. بعد به حرفام گوش کن. کسی نگفت توی اصفهان نسبت به شیراز زودتر پلسازی شروع نشد. چیزی که واضحه زمان حال اهمیت داره نه دهه های گذشته. اصفهان شهری پیشرو در زمینه ی عمرانی هست. قبول دارم. ولی شما همچین میگی ۴سطحی و پنج سطحی که انگار آپولو هوا کردید. توی میدان استقلال یه لاین رفت و یه لاین برگشت و یه پل واسه مترو که همشو میشده توی یک سطح ساخت و موازی هم ساخته شده رو در سطوح بلند و کوتا ساختید تا تعداد سطح هاش بره بالا. این نشون میده که توی اصفهان بیشتر از نیاز پروژه به اسم پنج سطحی پروژه توجه شده. ضمن اینکه تعداد سطوح نشان دهنده ی عظمت نیست. نمونش تقاطع چهار سطحی صفه که به مراتب کوچکتر از تقاطع طبقاتی کشن شیراز و میدان پنج سطحی استقلال اصفهان هست و همچنین میدان پنج سطحی استقلال که کوچکتر از پروژه ی گلشن(کشن) شیراز هست.
        البته قبول دارم پروژه ی میدان استقلال هم پروژه ی بسیار بزرگی است. در کل شباهت برخی تقاطع های اصفهان به شیوه ی کلاسیک و زیبا رو با پروژه های شیراز انکار نکردم. ولی نباید فراموش کرد که این تقاطعهای طبقاتی شیراز بسیار بزرگتر از اون هست که بگید این پروژه ها یه زمانی توی اصفهان اجرا میشد. درستش اینه که بگید پروژه هایی با این اهداف در اصفهان قبلا اجرا شده ولی نه با این عظمت.
        نمونش تقاطع چهارسطحی تخت جمشید شیراز که پروژه ی کوچکتری نسبت به تقاطع سه سطحی کشن هست.پس تعدا سطوح نشان بزرگی نیست. کلا شما مسئله ای رو مطرح کردی بعد در پیام های بعدیت به کل از موضوع اصلی فاصله گرفتی و رفتی توی زمان اجرا و تعداد طبقات و بقول خودت خاطرات.
        در ضمن نباید فراموش کرد که شیراز بعد از تهران بیشترین تقاطع های طبقاتی رو داره. پس خاطرات درخشان شما برای خودتون محترم و حال درخشانتر ما هم برای خودمان.
        هنوز هم معتقدم بجز میدان استقلال اصفهان پروژه ای به این عظمت در اصفهان تا بحال ساخته نشده که البته کار اجرایی تقاطع استقلال بازهم کمتر از تقاطع های کشن هست. ضمن اینکه تقاطع استقلال شما شاید با الگوی معماری تقاطع چهار سطحی تخت جمشید شیراز شروع به ساخت شده. اگه توجه کنید میدان استقلال بعد از شروع به ساخت تقاطع تخت جمشید شیراز ، به طرز عجیبی با طراحی مشابه کلنگ زنی شد!

        7

        11
        • ناشناس گفت:

          نظر شما برای خودتون نگه دار.
          دوست عزیز تقاطع پنج سطحی استقلال قطعا در مقابل پل دو طبقه امام خمینی حرفی برای گفتن نداره
          شما حتی مشخصات تقاطع استقلال را نمیدونی. برو ببین پل دو طبقه امام خمینی چی هست.
          تقاطع غیر همسطح استقلال یک میدان داره. زیر گذر ها. دو پل روگذر. یک پل چپ گرد. یک پل قطار شهری بعلاوه دویست هکتار فضای سبز و نور پردازی و المان های فوق العاده
          توی تهران هم تقاطع پنج سطحی نداریم و این پروژه برای اولین بار اجرا میشه

          8

          2
          • شیرازی گفت:

            منظورم از بین تقاطع ها بود، وگرنه خیابان دو طبقه ی امام خمینی میدونم بزرگتره.

            4

            1
        • ناشناس گفت:

          میدان استقلال بیشتر از اینکه شبیه تقاطع تخت جمشید شیراز باشه، شبیه طرح قدیمی همین تقاطعهای کشن هست. آدم که به طرح قدیمی کشن نگاه میکنه در دید اول فکر میکنه، مسئولین اصفهان بعد از مخالفت شهردار شیراز با اون طرح قدیمی و ارائه ی طرح جدید، طرح قدیمیشو بردن توی اصفهان بعنوان میدان استقلال اجرا کردند. البته احتمالا این حدس درستی نیست ولی شباهت عجیبی بین میدان استقلال و طرح قدیمی یکی ازاین تقاطعها هست:
          http://shiraz1400.ir/?p=14279
          با عرض پوزش از هموطنان اصفهانی باید عرض کنم که اگه واقعا هدف، کپی از طرح پروژه های شیراز نبوده ولی ناخواسته کپی از طرح بخشی از این دو تقاطع با تغییرات جزیی اتفاق افتاده و شده میدان استقلال. میتونید خودتون به لینک مراجعه کنید و ببینید. البته گفتم که این دو طرح بی تفاوت هم نبودند با یکدیگر، اما شباهتهاشون بسیار زیادتر هست.

          7

          7
      • ناشناس گفت:

        دلم نمیاد دلتو بشکونم. گناه داری…

        10

        4
        • شیرازی گفت:

          Laugh Laugh Laugh
          یه کلام از مادر عروس بشنوید. چی واسه خودت بلغور میکنی…
          حرف نزنی که نمیگن لالی، ولی اگه الفاظ نامربوط بلغور کنی مثل الآن همه متوجه میشن که یا لال هستی یا مشکل روحی داری پس یا مفهوم صحبت کن یا اگه نمیتونی جوری صحبت کنی که آدما حرفتو بفهمن پس لطفا صحبت نکن جناب ناشناس اصفهانی Laugh

          3

          8
      • مجید گفت:

        اینکه جنابعالی اینقدر از از عظمت اصفهان بهت فشار اومده که توی سایت یه شهر دیگه کاملا بی ربط و نامرتبط مدام پشت سر اصفهان و اصفهانیها هرزه درایی می کنی به خوبی نشون میده که حسرت و آرزوی کجا رو داری و تراز و ملاکت کجاست. انشاالله خداوند به جنابعالی و همه ما آرامش عطا بفرماید.

        14

        7
        • شیرازی گفت:

          من فقط نظرمو در مورد کامنت یکی از دوستان مطرح کردم. و جنابعالی هم اگه در مورد من کامنتی داری و نظری داری به جای بی ادبی و اهانت و با تسلط به اعصابت دیدگاهتو مطرح کن.

          4

          7
          • ماهان گفت:

            جناب شیرازی از کجا فرار کردی ؟ چقدر تحت فشار بودی که الان این جوری کامنت می ذاری بی خیال الان سکته می کنی ها یه سر برو مجتمع خلیج فارستون ،پل کابلی تون و … این چیز ها را ببین یکم اروم بشی .ببین شیراز چقدر بزرگ و عظیمه وای چه پروژه هایییی واقعا انسان حیرت می کنه که اخه این لامصب شهر یا قاره است !!!!!!!!

            7

            5
      • ناشناس گفت:

        طرح میدان استقلال اصفهان:
        http://www.hamraznews.com/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87/3546-%D8%A7%D9%8E%D8%A8%D9%8E%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF
        طرح قدیمی تقاطع شمالی پروژه های طبقاتی کشن:
        http://shiraz1400.ir/?p=14279

        8

        0
        • م گفت:

          جواب خوبی برای توهمات این شیرازی ها بود. جالب اینجاست که ابرپروژه استقلال با ۱۵۰ میلیار هزینه و ۱۲ پروژه داره در عرض فقط و فقط یکسال ساخته میشه که فکر می کنم توی تاریخ پروژه های عمرانی ایران اگر نه بی نظیر حداقل کم نظیر باشه. به نظرم از عظمت و ابعاد این طرح که برای اولین بار چیزی شبیه اون در کشور ساخته میشه که بگذریم، این سرعت پروژه بیشتر اهمیت داره.

          5

          4
        • مهرداد اصفهان گفت:

          طرح میدان استقلال این نیست و طرح عوض شده و اون چپ گرد از روی همه پل ها عبور میکنه البته طرح اصلی در وبلاگ اصفهان سیتی هست و بدین ترتیب پنج سطح میسازه که یک پروژه استثنایی هست در ایران
          نکته جالب اینکه شاید سورپرایز کننده باشه زیبا سازی استثنایی این پل هست. شهرداری اصفهان همین العان آب نماها و المان هایی مرتبط با محیط دانشگاهی به علت نزدیکی به دانشگاه اونجا داره میسازه و نورپردازی و فضای سبز ویژه ای داره که به نظر میاد موقع افتتاح بسیار پر سرو صدا بشه به خاطر نورپردازی و زیباسازی خاص
          بایدسه ماه صبر کرد چی داره ساخته میشه
          همین اکنون دو مناره نصب شده
          به امید ایران آباد. همه شهر ها

          6

          1
        • ناشناس گفت:

          دوست عزیز. جناب م. جواب به کی؟ جواب به چی؟ شباهت غیر قابل انکار در طراحی این دو پروژه رو نمیبینی؟ بعدشم کل هزینه ی پروژه ی میدان استقلال حد اکثر ١٢٠ میلیارد اعلام شده، نه ١۵٠ که البته به گفته ی مدیر پروژه ۴۰ میلیارد برای تملک و ۱۸ میلیارد برای جابجایی تاسیسات شهری هزینه شده، یعنی اینکه فقط ۶۰ میلیارد هزینه ی اجرای تقاطع میدان استقلال هست. خودت با پروژه ی حاضر در همین صفحه مقایسش کن، تقاطع طبقاتی کشن(گلشن) ۱۰۰ میلیارد هزینه ی اجرا، بدون تملک براش برآورد شده و ۵ کیلومتر عملیات پلسازی داره. میدان استقلال سیخی چنده؟

          4

          3
        • ناشناس گفت:

          برخی از دوستان اصفهانی ما به هر حربه ای متوسل میشن که خودشون و شهرشونو بزرگ جلوه بدن.من جمله همین م اصفهانی. میگه پروژه ی میدان استقلال ۱۵۰ میلیارد تومان هزینشه، آخه عزبز من مسئولینتون میگن ۵۷ میلیارد برای کل پروژه ی میدان استقلال برآورد شده، بعد اومدی اینجا چی میگی؟ آدم نباید متوسل به هرچی بشه که حرفش درست به نظر برسه:
          محمدرضا برکت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۷ میلیارد تومان برای کل پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان استقلال برآورد شده است، افزود: برای اجرای فاز اول پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان استقلال ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
          بعد جالبه که به یه تقاطع ۵۰ میلیاردی اومده میگه یکی از پروژه های کم نظیر عمرانی ایران. دوست عزیز همین تقاطع آذربایجان تبریز ۸۰ میلیارد هزینه ی کل اجرای پروژه هست یا تقاطع کشن ۱۰۰-۸۰ میلیارد هزینه اجرای پروژه براش برآورد شده. مجریان این پروژه ها نمردن که تقاطع ۵۰-۶۰ میلیاردی بشه خاصترین تو ایران.

          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://javanonline.ir/fa/news/718939/%25D8%25AA%25D9%2582%25D8%25A7%25D8%25B7%25D8%25B9-%25D8%25BA%25D9%258A%25D8%25B1%25D9%2587%25D9%2585%25D8%25B3%25D8%25B7%25D8%25AD-%25D9%2585%25D9%258A%25D8%25AF%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2582%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%2584-%25DA%25A9%25D9%2584%25D9%2586%25DA%25AF-%25D8%25B2%25D9%2586%25DB%258C-%25D9%2585%25DB%258C-%25D8%25B4%25D9%2588%25D8%25AF&ved=0ahUKEwis9-nFvLDRAhVFPBoKHQd7A4oQFggXMAA&usg=AFQjCNFPDmetLmCx2nT3F-BL1VCVG-9UeA&sig2=wXNw3Y_jEeCtl7bKBnDAsA

          5

          4
  19. محمد گفت:

    انتظاری که از آقای،نجفی داشتیم برآورده نشد متاسفانه ، این از ۲۰۱۸ دریغ از یه برنامه ی مدون، کاملا مشخصه هیچ برنامه ای ندارن، این از وضعیت پلهایی که اجرا کردن، این از وضعیت مترو، خب ایشون چه فرقی با نوین دارن ؟
    شما هم پویا جان به عنوان یک رسانه بایستی مستقل باشی و پست های انتقادی هم بذاری

    7

    0
  20. شیرازی گفت:

    دوستان عزیز توی شیراز هم قسمتهای مرکزی شهر حتی یک پل هم وجود نداره. و اصلا شهرداری شیراز بنا نداره در قسمتهای میانی شهر پل و حتی زیرگذر بسازه. اینو شهردار شیراز صراحتا اعلام کرد.
    اصلا دنیای مدرن امروز با ساخت پل در مرکز شهر مخالفه. اینها برای تکمیل رینگهای شهری ساخته میشه دوستان عزیز که در یکی از غربی ترین نقاط شیراز قرار داره. لطفا بدون اطلاعات از پروژه ها ایراد نگیرید. بحث معماری پل و لزوم اجرا و اندازه و وضعیت ترافیکی خیلی تخصصی تر از اونه که بخواین پشت سیستم بشینید و عکس ها رو ببینید و لزوم اجراشو رد یا تایید کنید.

    6

    4
    • ناشناس گفت:

      عامو ولی عصر و معالی آباد که تو شهره نه حاشیه شهر
      دیگه چرند نگید. خودمون را که گول نباید بزنیم

      7

      4
      • شیرازی گفت:

        معالی آباد در شمال شهر و فقط ۲۰۰ متر تا کوهپایه های شمال بولوار چمران یعنی آخر شهر فاصله داره. پل ولی عصر هم در شرق شیراز قرار داره ولی تمایلی هم به مرکز داره. منکه نگفتم هیچ پلی توی خود شهر ساخته نشده یا نمیشه. بعدشم پل ولی عصر درسته بین شرق و مرکز قرار داره ولی در بخش مرکزی شهر نیست و بهرحال یک گره پر دردسر ترافیکی بود که بجز پل با چیز دیگری قابل حل نبود.

        6

        4
  21. شهر زیبا گفت:

    با سلام به دوستان
    در کل زشته که بخوایم بخاطر شهرامون به جون هم بیفتیم. هرجا اباد باشه باز ایرانه. ولی به نظر من شهرایی مثل شیراز و اصفهان و تبریز که از نظر تاریخی بسیارغنی هستند، بهتره دنبال کسب درامد از جذب گردش گر باشن که از این حیث اصفهان نسبتا بهتر بوده. ولی از نظر بحث هتل سازی شیراز و تبریز بهتر عمل کردن.

    14

    2
  22. ناشناس گفت:

    متاسفانه ایران شده همون تهران و اصفهان و مشهد
    خوزستان که هیچی
    چرا انقدر توزیع نامتوازن که تهران و اصفهان پردرآمد ترین باشند
    متاسفانه وضعیت شیراز اسفناک هست. امسال درگیر بی سابقه ترین خشک سالی طی پنجاه سال اخیر هست و حتی بارش تا کنون زیر نه میلیمتر بوده. اما هیچ کس به یاد استان فارس و شیراز نیست
    با این شرایط درخت های موجود هم خشک میشند چه برسه بخواهند کوه دراک بسازند که قطعاً کنسل هست با این شرایط
    خدا به داد ما برسه

    13

    5
    • شیرازی گفت:

      واقعا درسته. موافقم.
      حق فارس و آذربایجان شرقی داره خورده میشه.
      بخصوص فارس و شیراز.

      7

      5
    • شیرازی گفت:

      البته شیراز کوه دراک یا پروژه های دیگش کنسل نیست.
      بلکه شیراز تا پایان امسال به عنوان شهری با بیشترین سرانه ی فضای سبز در ایران میرسه!
      همچنین تا پایان امسال تصفیه خانه ی بزرگ شیراز به بهره برداری میرسه تا کل فضای انبوه سبز شهری این کلانشهر با تصفیه ی فاضلاب و پساب شهری سیراب بشه. و مشکل آبیاری هم به کل بر طرف بشه!

      6

      4
  23. ناشناس گفت:

    تو اصفهان پل دو طبقه امام خمینی پنج کیلومتر پل سازی کامل هست و بعد از پل صدر تهران بزرگترین پل ایران هست

    6

    2
  24. امیرم گفت:

    دوست عزیز
    در سالهای گذشته بارندگی شیراز از تهران و اصفهان و مشهد بیشتر بوده است و تا اخر فصل بارندگی زمان زیادی باقی هست .
    پروژه پارک دراک هم اجرا شده است و اظهار نظر شما بر اساس نااگاهی هست .
    لازم به ذکر هست در زمینه فضای سبز پارک ۵۰۰ هکتاری بام شیراز و ۵۷ هکتاری برف فروشان و ۵۸ هکتاری مادر و ۷۰ هکتاری گلستان و ۶۰ هکتاری چمران در حال ساخت هستند که پارک ۵۸ هکتاری مادر تا اخر سال افتتاح میگردد .

    5

    0
  25. ناشناس گفت:

    متاسفانه همین طور هست. کاهش بی سابقه بارندگی در استان فارس احتمال نابودی تمدن شیراز را داره فراهم میکنه و مسیولین در خواب هستند
    افزایش مهاجرت به شیراز نابودی فضای سبز و…
    پارک دراک پیش کش الان تابستان درخت های قصر الدشت نخشکند یا بدتر آب جیربندی نشه مطرح هست

    3

    1
    • ناشناس گفت:

      بله؛ ما منابع آب رو از دست دادیم و نگذاشتیم هم میهنامون گرسنه بمونن ولی استان های مرکزی ایران آباد و تبدیل به یکی از سه استان پردرآمد کشور شدن

      2

      7
      • ناشناس گفت:

        نتونستن را کنار نمیخواهید نگذارید

        0

        0
      • م گفت:

        واقعا در کذب گویی نوبری! رودخونه اصفهان خشکید تا آب بره به یزد و کرمان اونوقت شما شیرازی ها منابع آبتون از دست دادین تا ما گرسنه نمونیم؟! اینکه تو شیراز بارون کمتر میاد هم تقصیر اصفهانه؟! یعنی کل منظومه فکری جنابعالی رو میشه با این کامنت به خوبی درک کرد. حیف وقت من که صرف جواب دادن لاطائلات جنابعالی شده. این نظرات اونقدر آشکارا کذب و توهم زده است که نیازی به جاب نداره. شما ادامه بده به گذاشتن این قبیل کامنتها…

        7

        3
      • مجید گفت:

        این لینک خبریه که این دوست شیرازی رو اینقدر ناراحت کرده که دایم داره به اصفهان و مردمش توهین می کنه:
        http://www.khabaronline.ir/detail/617226/Economy/macroeconomics
        در خبر بر اساس آمار کشوری اشاره شده که سه استان تهران، اصفهان و خوزستان به تنهایی ۶۰ درصد مالیات کشور را تامین می کنند در حالی که فقط ۱۶ درصد اون رو مصرف می کنند.و بقیه صرف بقیه استانها میشه. این جای تشکر و قدردانی ایشون هست…

        6

        2
      • ناشناس گفت:

        تازه همین سومین استان پر درآمد کشور در پی دزدیدن آب چهارمحال و بختیاری و خوزستان هم هست.

        4

        6
  26. ناشناس گفت:

    دوست تهرانی اون موقع که اصفهان رینگ شهری میساخت و اتوبان دو طبقه تهران نمیدونست اتوبان دو طبقه چی هست
    اگه کرباسچی نیومده تهران همین اتوبان ها و برج میلاد را نداشتید و صدقه سر مدیر اصفهانی دارید
    خیابان بندی هایی که اصفهان داره و فضای سبز اطراف خیابان ها حالا حالا مونده تهران به اصفهان برسه
    اصول شهرسازی اصفهان بسیار سر تر از تهرانه
    اتوبان صدر عالیه ولی قبلش ما اتوبان دو طبقه داشتیم

    12

    2
    • بابک گفت:

      استاد! چهار خط کامنت نوشتی و چندین دروغ و یا غلط بزرگ گفتی! اولا که آقای کرباسچی متولد قم هست. ایشون فقط پیش از شهردار تهران شدن چند سال استاندار اصفهان بوده! همین! وگرنه که ایشون اهل قم هست برادر!! مدیریت اصفهانی!!
      دوم هم اینکه کرباسچی سال ۷۷ از شهرداری تهران رفت! ایشون فقط وقت کرد که برج میلاد رو کلنگ زنی کنه! همین! همه ی کار ساخت این برج در زمان شهردارهای بعدی انجام شد و در زمان قالیباف هم بهره برداری شد!
      و بله… اصول شهرسازی اصفهان عالیه…. بویژه انبوه خانه های با نمای آجر سه سانتی ۵۰ سال پیش و سیمان سیاه و…! تازه به قول یکی از مسئولان شهرداری اصفهان که دیروز گفت ما در اصفهان تازه پروژ زیباسازی شهر(از جمله دیوارنگاری با رنگ و…) رو شروع کردیم و در این راه الگوی ما شهرداری تهرانه که سالهای ساله دیوارهای تهران رو به هنرمندان شهر سپرده و از مابسیار جلوتره!
      پس بیش از این پاسخ شما رو نمیدم. شبت خوش….

      6

      5
  27. مهرداد اصفهان گفت:

    برادر تهرانی پروژه اتوبان امام خمینی قبل از صدر تهران اجرا شد و اولین اتوبان دو طبقه خاورمیانه میانه بود
    لازم به ذکر هست تهران هیچ تقاطع پنج سطحی نداره و برای اولین بار در ایران تقاطع پنج سطحی استقلال در اصفهان در حال ساخت هست
    لطفا اگر اتوبان پنج سطحی دارید نام ببرید؟

    8

    4
    • بابک گفت:

      چقدر کامنتهاتون بچه گانه ست! احساس نمی کنی بهتره به جای کل کلهای بچگانه با فکر و منطق با مسائل برخورد کنی و کنار بیای؟ هی تقاطع پنج سطحی پنج سطحی می کنی چرا؟ تهران به اندازه ی موهای سرت برگزاره و تقاطع و زیرگذر و… داره! پنجاه برابر اصفهان! تهران ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه داره! ۶۵۰ کیلومتر! اصفهان با توجه به وسعت و زیرساختهاش مگر چقدر بزرگراه و تقاطع داره؟ خب با این کمیت اندک بذار حالا یه پنج سطحی هم اونجا ساخته بشه. مگه چیه؟! کار شاقی نیست.
      به علاوه جناب زیرساختهای حمل و نقل و ترافیکی که فقط تقاطع نیست! کم اهمیت ترینشون هم همون تقاطعه! تهران الان چهار تونل درون شهری فعال داره(تونل و نه زیرگذر!!) که می تونی توی نت سرچ کنی و عکسهاشون رو ببینی(تونل توحید، تونل رسالت، تونل نیایش، تونل امیرکبیر). پنجمین تونل درون شهری تهران هم با نام تونل حکیم با طول ۲ کیلومتر که از زیر پارک جنگلی چیتگر و از کنار دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس رد میشه و شاهکار مهندسی هست ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح میشه! همچنین ششمین تونل درون شهری تهران هم که دو طبقه هست و اونم شاهکار مهندسیه با نام تونل آرش با طول یک کیلومتر در تابستان ۹۶ افتتاح میشه. این هم لینک تصاویر پیشرفت پروژه ها:

      تونل حکیم(شهدای غزه):
      http://omrani.tehran.ir/Default.aspx?tabid=340
      تونل آرش:
      http://omrani.tehran.ir/Default.aspx?tabid=207
      حتما خوب می دونی که در مهندسی ترافیکی کنونی جهان و در کشورهای پیشرفته اولویت در ساخت سیستمهای ترافیکی در سطح زیرین شهر هست و نه سازه های روی زمین! و البته باز حتما بهتر می دونی که ساخت تونل های مجهز درون شهری نسبت به ساخت یک تقاطع در سطح زمین، یک فرایند مهندسی بسیار پیچیده تر و البته گرانتری هم هست. در نتیجه در حالیکه تهران دارای چهار تونل درون شهری فعال و بسیار بزرگ و زیبا و مجهز هست و پنجمی و ششمی هم بزودی افتتاح میشن، ممنون میشم شما برای نام یه عدد تونل درون شهریه( نه زیرگذر چند متری!) اصفهان رو بیاری! نام یکی فقط!!
      شما اگر یکبار تهران اومده بودی و تجربه ی لذت بخش رانندگی در مثلا تونل نیایش تهران رو داشتی و کرک و پرت می ریخت، قطعا این کامنت رو نمی نوشتی! وقتی میگم شهرتون رو از نظر هیچکدوم از زیرساختها با تهران مقایسه نکنید برای همینه. خیلی چیزها رو تازه شما نمی دونید. وگرنه خیلی بیشتر پی به تفاوت امکانات و زیرساختهای تهران با شهرتون می برید.

      8

      4
  28. مهرداد اصفهان گفت:

    با آرزوی بارش باران در شیراز برای رفع خشک سالی هنوز دو ماه از زمستان باقی مونده
    امیدواریم بارش ها خوب باشه چون هیچ کس از خشک شدن درختان و نابودی جانداران خوشحال نخواهد شد

    5

    1
  29. مهرداد اصفهان گفت:

    پارک دراک به هیج و جه کنسل نشده چون کلا پارک طبیعی هست. شاید شهرداری شیراز بذر گیاهان کوهی توش پخش کنه. اما اون جوری که فکر میکنید نیست که پنجاه هکتار درخت کاری بشه و اصلا توی طبیعت اونجا دست برده نمیشه
    و قاعدتاً فضای سبزی بوجود نمیاد که آب بر باشه
    این طرح آلاچیق هاش و مسیر های رفت و آمدش آماده هست فقط منتظر ورود سرمایه گذار برای ساخت تله کابین و شهربازی هست

    6

    2
  30. امیرم گفت:

    مهرداد جان
    در حال حاضر بغیر از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و الاچیقها تعداد ۱۵ پروژه در پارک دراک اجرا شده است و صحبت شما در مورد تله کابین و شهربازی درست هست .
    البته در مورد تله کابین با توجه به مصوبه شورای شهر برای اجرای پروژه وام در نظر گرفته شده است و خود شهرداری تله کابین رو اجرا خواهد کرد .

    7

    3