استاندار آذربایجان شرقی: هیچ پروژه ای در جمهوری اسلامی ایران به اندازه پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان مهم نیست

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی هیچ پروژه ای به اندازه پروژه آزاد راه تبریز بازرگان مهم نیست، گفت: حلقه وصل همه راه های کشور برای اتصال به اروپا همین مسیراست.

 

به گزارش تبریزمدرن ، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در دیدار پیمانکاران جدید پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان با وی، افزود: آنچه که راه ایران را به سوی بازارهای خوب باز می کند همین مسیر است.
وی با بیان اینکه مسیر آزاد راه تبریز- بازرگان محل ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب است، ادامه داد: با ساخته شدن این مسیر تبادل فرهنگی خاصی اتفاق خواهد افتاد.
جبارزاده گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ یکی از مسیرهای اصلی مرز بازرگان و جلفا بود و اگر آزادراه این مسیر اجرایی شود همه راه ها به اروپا وصل می شود.
وی با اشاره به ساخت آزاد راه تا قزوین، اظهار کرد: متاسفم از اینکه ازمسیر قزوین به بعد هر وقت خواستیم نسبت به اتوبان اقداماتی انجام دهیم افرادی با وجود اهمیت بسیار زیاد این مسیر سنگ اندازی می کردند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای این آزادراه تبریز-بازرگان اضافه کرد: اهمیت این کار فوق العاده بالاست و در بین راه هایی که در کشور ساخته شده یکی از راه های مهم همین پروژه است.
وی تاکید کرد: برای ساخت این پروژه هیچ وقت کوتاه نخواهیم آمد و تنها به ساخت آزادراه تبریز- مرند بسنده نمی کنیم.
جبارزاده با بیان اینکه باید این مسیر تا مرز بازرگان ادامه یابد، خاطرنشان کرد: ارزش این مسیر در بین المللی بودن آن است و وزیر راه نیز برای اجرای این پروژه قول مساعد داده است.
وی اضافه کرد: خدارا شاکرم که تمام پیگیری ها با خلوص نیتی که در آن وجود داشتهامروز نتیجه داده و پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان توسط این هیات اجرایی می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه های استان باید در کنار این پروژه باشند و حق ندارند مانعی برای این پروژه ایجاد کنند.
وی با اشاره به ترافیک سنگین اتوبان شهید کسایی، افزود: اتوبان شهید کسایی نیز برای افزایش چند باند توسط این هیات مورد مطالعه قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: با توجه به روحیه ای که در این هیات برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- مرند وجود دارد دیگر نگرانی و دغدغه ای وجود ندارد.
محمد صادق پورمهدی با اشاره به اینکه مسیر تبریز- بازرگان معارض ندارد، افزود: هر آنچه که برای اجرای پروژه نیاز است با حمایت مدیریت ارشد استان تامین می شود.

16
1

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۳۸ پاسخ

  1. N گفت:

    ازین متن فقط بوده است قول داده است خواهد بود میتواند باشد اهمیت دارد!! فقط اینا رو من فهمیدم کار عملی چی بلدین!؟ استاندار یه جور حرف میزنه انگار بقال سر کوجه ماست خب اینارو یه شهروند معمولی هم میدونه! الان بیش از یک و نیم ساله این طرح مطرح شده ! چه کار عملی کردین!؟ تا انتخابات به یه نحوی کش میدین بعدش هم که عین چهار سال اول همش قول داد اهمیت داد و…

    15

    0
  2. سپاهان گفت:

    خخخخخخ
    جناب استاندار مگه شما از همه ی پروژه های ایران با اطلاعید؟ بین اصفهان و شیراز که دوتا از کلانشهرهای مهم کشور هستند و در طرح اتصال خزر به خلیج فارس شرکت دارند و بزرگترین آزادراه یکپارچه ی کشور هست و با احداثش چند میلیون لیتر سالانه در مصرف سوخت صرفه جویی میشه و پر تردد ترین جاده ی مواصلاتی کشور و در عین حال پر حادثه ترین جاده ی ایران هم هست، بعد از ٧ سال از زمان کلنگ زنی، تازه قول بهره برداریشو واسه ی سال ۹۷ دادند، بعد آزادراه تبریز-بازرگان مهمترین پروژه ی جمهوری اسلامی ایران هست؟ توی پروژه های راه سازی هم که بخوای در نظر بگیری، هر جور که حسابش کنی پروژه ای مهمتر از آزادراه اصفهان-شیراز وجود نداره!

    20

    33
    • hamed گفت:

      یعنی شما بیشتر از استاندار میدونی ؟
      ازاد راه تبریز بازرگان نه تنها راه اتصال دو کشور ایران به ترکیه هست بلکه راه اتصال قاره اسیا به اروپاست
      فهمیدید چی گفتم راه اتصال دو قاره !!!
      حالا شما هی حرف بزن جناب
      حتما در دیدگاه شما اتصال دو شهر دو میلیونی مهمتر از دو قاره هست
      حرف زدن بعد فکر کردنم ارزوست

      34

      20
      • شیراز گفت:

        اتفاقا استاندار فارس هم برای آزادراه شیراز – اصفهان لفظ مهمترین پروژه ی عمرانی ایران رو بکار برده بود که بنظرم درست تر هم همون چیزی باشه که استاندار فارس گفته!

        10

        9
    • ناشناس گفت:

      دوست عزیز اصفهانی اتفاقا این پروژه خیلی مهمه این ازاد راه یا اتوبان راه اتصال اسیا به اروپاست ایران به ترکیه متصل میکنه اتصال دو قاره مهمه یا اتصال دو شهر ؟؟!

      19

      13
      • سپاهان گفت:

        مهم سودش واسه ی ایرانه، حالا دوتا قاره اگه این آزادراه از تبریز رد نشه و ساخته نشه بهم وصل نیستن؟ معلومه که سود احداث آزادراه در پر ترددترین و پر حادثه ترین و استراتژیک ترین جاده ی مواصلاتی ایران که دو دریای شمال و جنوب رو بهم وصل میکنه، واسه ی ایران خیلی مهمتر از ساخت آزادراهی هست که از ایران به اروپا برسه و بعدشم معلوم نباشه چقدر ترافیک و ترانزیت داشته باشه! سوددهی آزادراه شیراز اصفهان خیلی واضحه و از این نظر قطعا نگرانی وجود نداره، فکر نمیکنم کسی موضع استراتژیک و لزوم اجرای آزادراه اصفهان-شیراز رو درک بکنه و در عین حال به آزادراه تبریز بگه مهمترین پروژه ی ایران!

        13

        10
      • ناشناس گفت:

        یعنی آسیا به اروپا وصل نیست که می خواین وصلش کنید.
        در این که پروژه مهمی هست شکی نیست ولی نه اینجور که شما میگید.

        12

        7
        • ناشناس گفت:

          شیراز به اصفهان چی؟ وصل نیست مگه هنوز؟

          5

          6
          • ناشناس گفت:

            قرار نیست وصل بشن. قراره مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر بشه. در ضمن شمایید که میگید خبا اون بزرگراه آسیا به اروپا وصل میشه که ادعای سخیفیه!!!

            2

            2
      • خوشا شیراز گفت:

        جل الخالق!!! هرجور فکر میکنم میبینم چطوری قراره این آزادراه ایران رو به اروپا وصل کنه؟! ینی ترکیرو هم جزو اروپا حساب کردین؟!!!
        ترکیه همش ۳ درصدش تو اروپاس تازه خود اروپاییام ترکیرو زیاد تحویل نمیگیرن. حالا هی بیاین بگین اتصال به اروپا

        6

        6
    • مهدی آیسان گفت:

      دوست عزیز حتما این آزاد راه اصفهان و شیراز مهم هست چون افرادیکه قصد دارند منطقه ما را ازاهمیت بیاندازند هدفشان فقط منطقه شما هست . باید هم برای شما مهم باشد اگر نگاهی به میزان سرمایه گذاری در بعد از انقلاب به اصفهان و شیراز بیاندازیم آنوقت میزان فاجعه و ظلمی که به منطقه آذربایجان در بی اهمیت جلوه دادن آن کرده اند پی می بریم
      اگر مالیات دریافتی از مردم آذربایجان و شیراز و اصفهان را مقایسه کنیم باید هم منطقه شما اهمیتش بالا باشد چون مردم ما هفت یا شش برابر شما مالیات می پردازند تا در منطقه شما آزاد راه بسازند و اشتغال زایی کنند .
      وقتی قطار تبریز دچار حادثه می شود و ۴۵ نفر از عزیزان ما در بدترین شرایط کشته می شوند اولین کاری که وزیر انجام می دهد سرمایه گذاری خارجی روی قطارهای شیراز و اصفهان هست چون شما مهم هستید

      9

      13
      • ناشناس گفت:

        در اصفهان بله ولی در شیراز سرمایه گذاری دولتی خاصی صورت نگرفته و شیراز از تبریز هم در این مورد مظلوم تره!

        3

        8
      • ناشناس گفت:

        این هم جواب مالیاتی شما!! ببینید چه استانی بیشتر مالیات می دهد و چه کسانی هوچی گری می کنند: آذربایجان شرقی حدود یک سوم اصفهان مالیات می دهد!!!!
        http://tabnak.ir/fa/news/660396/در-ماجرای-رشد-مالیات-آذربایجان-شرقی-برداشت-اشتباه-شده-است

        8

        4
      • ناشناس گفت:

        بعد از انقلاب تو شیراز سرمایه گذاری شده!؟؟ به جرأت میتونم بگم یکی از مناطقی که کمترین توجه از طرف دولت بعد از انقلاب بهش شده استان فارس هست. با این که یکی از سه قطب اصلی گردشگری ایران هست بعد از گذشت حدود چهل سال از انقلاب هنوز فارس یک کیلومتر هم آزادراه نداره با این که جزء استان های با بیشترین ترافیک جاده ای در کشور هست و به علت استاندارد نبودن جاده‌ها رتبه اول تلفات جاده‌ای در ایران رو داره. تازه کمتر از چهار ساله که یه خط راه آهن به طور عملی به بهره‌برداری رسیده. بهتر آدم راجع به چیزی که اطلاع نداره نظر نده.

        6

        7
    • وحید گفت:

      جناب hamed:
      راه اتصال دو قاره دیگه چیه؟! مگه ترکیه جزو اروپاست؟! ۹۸ درصد این کشور بر اساس علم جغرافیا، جزو آسیا هست. این کشور عضو اتحادیه اروپا هم نیس و در هیچ کجای جهان بهش کشور اروپایی اطلاق نمیشه. شما اگر ژورنالهای خبریِ جهان رو نگاه کنی، همیشه در تصویر و لوگویی که در بخش “اخبار خاورمیانه” منتشر می کنن، نقشه ی ترکیه هم قرار داده شده. اصلا ترکیه جزو پیکره اصلیِ خاورنیانه هست. در دنیا شهر استانبول رو که دقیقا در نزدیکی مرزهای ترکیه با یونان قرار داره و به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده، پل ارتباطی آسیا و اروپا می دونن که این مناطق یکی دو درصد از خاک ترکیه رو تشکیل میدن… اونوقت شما به جاده تبریز – بازرگان که آذربایجانِ ایران رو به وانِ ترکیه وصل می کنه میگی “اتصال آسیا به اروپا؟”! الان یعنی “وان” که همه ی مردمش هم کُرد هستن توی اروپاست؟! دمت گرم. خیلی باحالی.

      9

      11
    • Heydar-Shz گفت:

      قبلا فک میکردم توهم خود بزرگ بینی مختص یه عده از شهروندان عزیز تبریزیه. ولی الان میبینم نه مثل اینکه مسئولینشونم به این توهم گرفتارن. مهم ترین پروژه جمهوری اسلامی؟؟!!!! بیخیال بابا تا کی تو خیالات میخواین سپری کنین. اگه آزادراه تهران شمال تکمیل بشه از اونور با اتمام آزادراه شیراز اصفهان، و شیراز به خلیج فارس، در اون صورت شاهد مهم ترین و حیاتی ترین شریان ارتباطی کشور خواهیم بود. درضمن، اونم که گفت با تکمیل این ازادراه همه راه ها به اروپا وصل میشه خیلی خندم گرفت. بابا اروپا کجا اینجا کجا. اگه منظورتون از اروپا ترکیه و ایناس که من دیگه حرفی ندارم خخخ.

      11

      10
    • ناشناس گفت:

      دو شهر شیراز و اصفهان سر هم ۵ میلیون جمعیت نداره و اون اتوبانی که شما اشاره فرمودید فوقش کار همین ۵ میلیون جمعیت رو را می اندازه ولی اتوبان تبریز بازرگان،ایران رو به جمعیت ۷۲۰ میلیون نفری اروپا وصل می کنه.اندکی اندیشه وانگهی گفتار!

      11

      10
      • ناشناس گفت:

        اول اینکه آزاد راه بازرگان به هیچ وجه توان پاسخگویی به یک جمعیت ۷۲۰ میلیونی رو نداره و از اول هم قرار نبوده همچین جمعیتی رو پوشش بده. اگه ۱۰ درصد این ۷۲۰ میلیون هم از این آزاد راه استفاده کنند شاهکار هست که البته اونم با وضعیت فعلی ایران و فشارهای سیاسی و تحریم هایی که روش هست و باعث شده حداقل رابطه رو با اروپا داشته باشه خیلی اغراق آمیزه.. دوما آزاد راه شیراز اصفهان بخشی از آزاد راه سراسری هست که شمال و جنوب کشور رو به هم متصل میکنه و در صورت بهره برداری اولین گزینه برای سفر همه ایرانی ها همین آزاد راه هست پس ۸۰ میلیون کاربر داره نه ۵ میلیون!!!

        5

        5
      • ناشناس گفت:

        دوست عزیز پر ترافیک ترین جاده ی کشور و مهمترین شریان درونی کشور که شمال رو به مهمترین گمرکات و صنایع نفت و گاز ایران در جنوب متصل میکنه کجا و اون برداشت جمعیت پنج میلیونی شما کجا! دیدت رو بازتر کن.

        6

        2
      • ناشناس گفت:

        آره واقعا همه این ۷۲۰ میلیون نفر منتظرن این آزاد راه افتتاح بشر تا عبور و مرورشون به تبریز راحت بشه!!!. آخر چه ربطی داره؟! ترافیک فعلی یک مسیر رو حساب میکنند نه جمعیتی که شرق و غرب اون مسیر تو کره زمین زندگی میکنن

        6

        2
  3. ab گفت:

    اگر آزاد راه تهران-بازرگان بود سالها پیش ساخته شده بود.

    18

    4
    • مش گفت:

      اتفاقا باید اسم پروژه راآزادراه تهران بازرگان گفت نه آزاد راه تبریز بازرگان !چون فارسها نسبت به ترکها حساسیت دارند وچشم دیدن تبریز را ندارند.ولی اگه پروژه باسم تهران باشدآنوقت موافقت حاصل میشود.

      8

      7
  4. Vatan گفت:

    یعنی این دیگه تبعیض رو هم رد شده و ظلم و ستم به آذربایجانه ……
    با هزار جور امتیاز دادن و التماس کردن میرن پیمانکار خارجی برای آزاد راه تهران- شمال میارن …… برای فرودگاه تهران و اصفهان و مشهد میرن پیمانکار خارجی میارن ….!!!!!!!
    اما وقتی شرکت خارجی میخواد بیاد پروژه تبریز- بازرگانو بسازه فراریش میدن ؟؟؟؟
    آخه اگه پیمانکار خارجی بده جاده تهران- شمالم بدین به شرکت داخلی ……. اگه شرکت داخلی بده چرا پروژه آذربایجانو میدین به شرکت داخلی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
    آخه چرا پروژه های تهران و اصفهانو میدین به شرکتای خارجی , اما پروژه های آذربایجانو به شرکتای داخلی میدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    20

    16
    • ناشناس گفت:

      اقا چرا همینجوری برای خودت حرف میزنی.
      پیمانکارهای ازادراه تهران شمال ایرانی هستن، یعنی شک ندارم که اطلاعاتت درباره ازادراه تهران شمال به همون چندتا دیالوگ فلان سریال خلاصه شده. چین ها اومدن یه کارای بکنن که نتونستن(شایدم نگذاشتن که بکنن) اخرشم کاسه کوزه شونو جمع کردن و رفتن.
      نمیدونم مشکل شماها چیه کلا هر خبری که تو این سایت میزارن همه تون میان کامنت میزارین که این پروژه به درد نمیخوره، اصلا نباید اینطوری باشه، باید اون گوشه اش یه پنچره میزاشتن حالا که نداشتن دیگه به درد نمیخوره، اینم شد طرح برین طرح های اصفهان رو ببینیم…… خیلی هاتون واقعا مشکل دارین

      9

      6
    • پارمیدا گفت:

      ((((((((((تبریز)))))))))))
      فدای اشک و خنده تو
      دل پر و تپنده تو
      فدای حسرت و امیدت
      رهایی رمنده تو
      ((((((((((تبریز)))))))))))
      اگر دل تو را شکستند
      تو را به بند کینه بستند
      چه عاشقانه بی نشانی
      که پای درد تو نشستند….

      4

      10
  5. ناشناس گفت:

    حالا فعلا به اصفهان برسین , هر چی پول و بودجه است بفرستین اصفهان ……. آره ما رو شهروند درجه دو حساب کنین , ……یه روز نوبت ما هم میشه …….

    23

    22
    • م گفت:

      ۸۷ درصد درآمد استان اصفهان داره خرج بقیه استانهای ایران میشه. در رده بندی بودجه دولتی استانها، اصفهان یکی به آخر موندس. در بودجه دولتی شهرها، اصفهان شهر ششمه ایرانه. چی برای خودت می گی؟!

      14

      7
  6. behzad گفت:

    آقای استاندار شما که توی این چندسال, واقعا هیچ کاری نکردی, حداقل این یک پروژه را به سرانجام برسون که توی کارنامه سیاهت, یک نقطه سفیدهم دیده بشه

    21

    2
  7. ناشناس گفت:

    قطار سریع السیر تهران به اصفهان قطعا مهمترین پروژه ایران هست

    14

    21
    • ناشناس گفت:

      بی اهمیت تر از این پروژه ی قطار سریع السیر تهران-اصفهان وجود نداره توی ایران. چراکه هزینه هاش به درآمدش نمیخوره و عملا به صرفه نیست. به عبارتی نه تنها در اولویت نیست، بلکه نباید اصلا اجرا بشه این قطار سریع السیر تهران-اصفهان.

      23

      19
      • م گفت:

        سریع السیر تهران تبریز چی؟! همه چیش به همه چیش می خوره و همه چیش هم عالیه نه؟!

        7

        3
      • وحید گفت:

        تردد انقدر در جاده تهران به اصفهان زیاده که اگر این قطار افتتاح بشه، سه ساله همه ی هزینه ی سرمایه ش رو برمی گردونه. دو تا شهرستان آذربایجان شرقی که قرار نیست بهم متصل بشن! پایتخت و مهمترین شهر ایران(تهران) و دومین شهر مهم ایران و توریستی تر شهر(اصفهان) دارن بهم وصل میشن!

        14

        5
    • ناشناس گفت:

      بشین تا راه بیوفته این پروژه. خخخخ روحانی یچی گفت رای گرفت برید ببینید مسعولا و اونای ک از وضعیت راه آهن ایران مطلع هستن چی میگن راجب این توهم

      1

      2
  8. ناشناس گفت:

    متاسفانه هر موقع اصلاح طلبان سر کار بودن ، بودجه آذربایجان شدیده کاهش پیدا کرده و عملا هیچ قدم مثبتی در منطقه برداشته نمیشه

    4

    9
  9. حامد گفت:

    آ قا اینا بازم نمیذارن این طرح اجرا بشه،همه جوره راههای توسعه ی آذربایجان بستن.

    4

    6
  10. Taha گفت:

    در اول مسئولین وزارت راه باید پاسخگو باشند که چرا پیمانکار ترکیه ای پروژه آزادراه تبریز بازرگان را که به همه خواسته های طرف ایرانی را قبول کرده بود جز استفاده از ماشین آلات کهنه و فرسوده ایران که خراب و فرسوده بودن و به روز نبودن ؛ زمان اجرا را بیشتر می کرد و به صرفه نبود؟؟؟

    دوم اگه به اصفهانی جماعت باشه که اگر کل بودجه کشور را به اینا بدن ؛ باز میگن کمه!!!

    سوم استانهای آذربایجان شرقی و غربی استراتژیک ترین استانهای ایران هست چون با چهار کشور آذربایجان و ارمنستان و ترکیه و شمال عراق هم مرز هستن و از این حیث هیچ استانی این قابیلت را نداره (صرفا جهت اطلاع : اصفهانی های عزیز هم با کویر همسایه هستن )
    در جواب بی سوادانی که برای اسم این آزادراه که به آزاد راه اتصال به اروپا معروف شده خرده می گیرن : بگم که کشورهای آذربایجان و ارمنستان و ترکیه شاید از نظر سیاسی تو قاره اروپا مشکل داشته باشن اما از لحاظ فرهنگی و ورزشی و نظامی جزو اروپا هستن یعنی به قول خودمان ۸۰ درصد اروپایی هستن و راه دسترسی از کشور ما و جاده قدیمی ابریشم که چین را به اروپا وصل می کند همین دو استان هست و آزاد راه تبریز به بازرگان و تبریز به جلفا و تبریز باکو باید زودتر و با سرعت تمام تر اجرا بشه
    تبریز تنها شهر استراتژیک هست که به مانند نقطه ای مستقیما منطقه قفقاز و شرق اروپا و غرب اروپا و خاورمیانه را بهم وصل میکند

    دوستان از نظر بنادر هم یکی از استراتژیک ترین بندر چابهار هست که دولت تازه به فکر ساخت آن افتاده و سیستان و بلوچستان هم عین آذربایجان عقب مونده

    7

    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo