سرویس کلانشهرها /پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک

 

مسیر شرق به غرب تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک بلافاصله پس از اتمام حفاری‌های مربوط به طرح‌های آبرسانی، آسفالت و به روی تردد خودروها گشوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تبریزمدرن ، مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، از آمادگی پل‌های شرقی- غربی این تقاطع برای اجرای روکش آسفالت خبر داد و گفت: مسیر شرق به غرب تقاطع مذکور پس از تکمیل عملیات روسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در عین حال افزود: گشایش مسیر غرب به شرق تقاطع بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، مستلزم انحراف ترافیک در مسیر جنوب به شمال است که تمهیدات لازم مربوط به آن انجام شده است.

مهندس قاسم مالدار با بیان آنکه انحراف ترافیک جنوب به شمال در محل تقاطع بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک امکان بهره‌برداری از پل شمال به شرق این تقاطع را نیز فراهم خواهد کرد، یادآور شد این پل جهتی مراحل اجرای عملیات سازه‌ای، تکمیل کوله‌ها و نصب هندریل‌ها را پشت سرگذاشته و آماده اجرای عملیات ایزولاسیون و سپس روکش آسفالت است.

گفتنی است تقاطع بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک از تقاطع‌های پرتقاضای سفر در مسیر این بزرگراه به شمار می‌آید که همزمان با تلاش برای تکمیل ادامه بزرگراه شهید حکیم، در حال غیرهمسطح‌سازی است. بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تقویت ارتباط محلات موجود در ضلع شمال بزرگراه شهید حکیم با شبکه معابر بزرگراهی پایتخت، دسترسی بزرگراهی به ورزشگاه آزادی را تسهیل می‌کند.

10
3

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۱۶ پاسخ

  1. Tebrizli گفت:

    تهرانین یادا باشقا شهرلرین خبرلرینی بوردان یایمایین لطفا بیز بوردان اوز شهریمیزین عمرانی خبرلرین اوخوماق ایستیریک تشکر.

    4

    1
  2. الشن گفت:

    سرویس کلانشهر ها عالیه پوریا.
    یعنی هیچ جوره نمیشد از این بادی که مسئولای ما توش خوابیدن بیرون بیان جز این. یک خودبزرگ بینی بزرگی که داشتن الکی و هیچئ پوچ تو مردم ایجاد میکردن به اسم شهر اولین ها که ۱ شاهی هم نمی ارزید. ملت الان میفهمن که نباید گول این چرندیات رو بخورن. و به عینه همه می بینن که تبریز چقدر داره عقب میمونه از باقی شهرها.
    ساغول پوریا.
    چوخ ساغول

    8

    0
  3. ناشناس گفت:

    دیگه قرار نشد پروژه های کوچک رو بذارید. اینکه از تقاطع حمید هم کوچکتره!
    تقاطع های در حال ساخته شده در شیراز و تا حدودی اصفهان از این طرح خیلی خیلی بزرگترند. حتی خود تهران هم تقاطع های بزرگتری داره!

    5

    0
  4. amin گفت:

    ببین چقدر بدبخت شدیم تبریز ۲۰۱۸ ول کردیم نشستیم پروژه های شهرهای دیگرو میبینیم یکی مسولای ما رو از خواب بیدار کنه.چرا باید انتخاب شهردار به عهده چند لابی گرو چند نداشته مدرک و غیره که نشستن شورای شهر نه شهرو نه تبریز و عمران وآبادانی ….نمیشناسن باشه مثل کشورهای دیگه شهردار بیاد کاندید بشه طرح و برنامه بده برا هر ۴ سال به مردم جوابگو باشه نه اینا.اینا ۴ سال چیکار کردن جز خوردن و خوابیدن مهندس تو رو خدا بچاپ نترس بابا تو شهردار باشی بهتر از اینا به داد این شهر میرسی.

    3

    1
  5. Aydin گفت:

    متاسفانه تبریز در بزرگراه سازی و ساخت خیابانها و جاده های عریض خیلی ضعیف عملکرده و ضعف بسیار بزرگی برای تبریز هست …….
    با ساخت بزرگراهها و جاده های عریض , نیازی به ساخت پلهای عتیقه و مذخرف نخواهد بود …….
    در شهرسازی اصولی الویت با جاده ها و مسیرهای عریض هست نه پلسازی و روگذر و …….

    4

    1
  6. شوالیه گفت:

    یادمه دوره نوین میدان فهمیده را تبدیل به تقاطع غیرهم سطح کردن اون موقع کلی انتقاد شد که میدان را برداشتین تقاطع عهد بوقی زدین بعد از ده سال از این قضیه میدان آذربایجان به عنوان بزرگترین میدان شهری کشور رو به بهانه تقاطع نابود کردن و درختانش رو کندن و در عوض دو تا زیر گذر سرگردان تحویل دادن. فضای سبزش هم خدا داند چه افتضاحی خواهد شد اینجاست که باید گفت صد رحمت به نوین

    5

    0
  7. حسنی گفت:

    سلام ازبس تو تبریز شاهد پروژه ای نیستیم که همش پروژه های سایر شهرها رو تو سایت میبینیم واقعا جای تاسف داره

    3

    0
  8. شيرازی گفت:

    پروژه ی شاخصی نیست!
    توی شیراز این یک پروژه ی متوسط بحساب میاد!
    یک چپ گرد نچندان بزرگ به اضافه ی یک زیرگذر کوچک و یک پل کوچک بر روی اون!

    2

    5
    • ناشناس گفت:

      دوست عزیز جوری حرف میزنی که انگار کل پروژه های عمرانی شهر تهران اینجوریه و شیراز خیلی پیشرفته تر از تهرانه اینو به بچه هم بگی خندش میگیره تو تهران تونل های زیرزمینی ساختن که طول دو یا سه تاش به اندازه کل طول شیرازه شایدم بیشتر و اولین تونل دو طبقه زیرزمینی کشور خودت یه سرچ تو انترنت بکنی میفهمی

      4

      0
      • شیرازی گفت:

        من در مورد این پروژه اظهار نظر کردم نه چیز دیگری! چنین پروژه ای هم برای شیراز شاخص بحساب نمیاد. در ضمن شیراز طول بزرگترین وترش یعنی طویل ترین خطی که میشه درونش ایجاد کرد بیش از ۴۵ کیلومتر و طول بزرگترین وتر تهران ۴۰ کیلومتر هست! چیزی که واضحه طول شیراز بیشتر از طول تهران هست حالا من نمی دونم منظورت از طول دوسه تاش میشه بیشتر از طول شیراز یعنی که طولشون بیشتر از ۴۵ کیلومتر میشه؟
        راستی ، این به این معنا نیست که تهران از شیراز بزرگتر نیست ، چراکه تهران سه برابر شیراز مساحت داره و عرض و دیگر ابعادش بزرگتره و شیراز هم شهر طویلی هست و طویل تر از تهران! حالا دیگه نمی دونم منظورت از طول دو سه تا تونل تهران بیشتر از طول کل شیرازه چیه! لابد هر کدوم از تونل های تهران ۲۰ کیلومتر یا بیشتر طولش هست!

        0

        0
  9. محمد گفت:

    الله لعنت ائلسین تبریزی بو گونه سالانلارا

    3

    0
  10. وحید گفت:

    بهترین پروزه ترافیکی که الان در تهران در حال ساخت هست و ۹۹ درصد هم پیشرفت فیزیکی داره، پروژه تونل دو کیلومتریه امیرکبیر(شهدای غزه) هست که واقعا عالی و فوق العاده ست. مهندسی و ایده ش عالیه. چون می خواستن در منطقه ۲۲ تهران امتداد یک بزرگراه کلیدی رو بسازن اما به حریم پارک جنگلی چیتگر برخورد کردن و نمی خواستن درختهای جنگل رو تخریب کنن، طرح تونل دو کیلومتری امیرکبیر شکل گرفته که درست از زیر پارک جنگلی چیتگر و از کنار دریاچه مصنوعی خلیج فارس می گذره و بدون آسیب زدن به اراضی پارک، با زیبایی و جذابیت تمام یه ابرپروژه ترافیکی رو به انجام می رسونه. این ششمین تونلِ طویلِ درون شهری و زیرسطحیه شهر تهران هست که در آستانه بهره برداریه(هفتمی هم در حال ساخته). الان تو همه ی کلانشهرهای دنیا که می خوان بر اساس دانش روز جلو برن، بخش عمده پروژه های ترافیکی به فضاهای زیرسطحی منتقل شده که هم کارآیی بیشتری داشته باشه و هم ایمن تر باشه و هم اینکه برای شهر آلودگی بصری ایجاد نکنه. به طبع پروژه های زیرسطحیه ترافیکی گرانتر و سخت تر(از نطر اجرایی و مهندسی) هم هستن. این چیزیه که تبریز هم بهش نیاز داره…. رفتن به فضاهای زیرسطحیه شهر…. استفاده از تمام پتانسیلهای شهر… آینده نگر بودن. توی تهران تقاطع غیرهمسطح زیاد اجرا شده و میشه. اما چیزی که واسه من به کارهای شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارزش و اعتبار بالایی میده، این پلها و تقاطعهاش نیست. چون از اینها توی کلانشهرهای دیگه هم، حالا با کمیتِ کمتر، ساخته میشه. در واقع چیزی که به اقدامات شهرداری تهران و قالبیاف در حوزه ترافیکی ارزش میده، پروژه های خاص و منحصربفردش در این حوزه در ایران مثل همین تونلهای متعدد زیبای طویلِ درون شهری و پلازاهای میدانی(ولیعصر امروز افتتاح میشه و دو تا دیگه بزودی کلنگ می خورن) و ساخت همزمان و گسترده ی چند خط مترو هست که این سه مورد پروژ توی شهرهای دیگه ی ایران محلی از اعراب ندارن متاسفانه.

    3

    0
  11. Taha گفت:

    تهران به یک شهر بزرگ کارگاهی تبدیل شده

    اونقدر از این تقاطع های غیر هم سطح افتتاح کردن شده عین زیرگذر و روگذرهای تبریز

    شهر تبریز دریغ از یک بزرگراه اساسی درون شهری
    شهرداری باید به مساله بزرگراه سازی در مسیرهای داخل شهر توجه کنه

    آقا پویا چه خبر از خیابان دو کمال؟
    تبریز در مساله خیابان و بزرگراه و تقاطع های غیر هم سطح خیلی خیلی عقب مانده

    5

    0
  12. ناشناس گفت:

    آقا پویا مرسی از این که اخبار پروژه های شهر تهران رو میزارید فقط خواهشا اینارو به مسئولین شهری تبریز نشون بدید بلکه از خواب غفلت بیدار شن و پروژه ها و گذارش های بیشتری از شهر تهران بزارید که بعضی هاشون واقعا عالی هستن مثل پارک آب و آتش و بوستان نوروز که پل طبیعت هم اونجاس یا دریاچه چیتگر تهران و همرو به مسئولین نشون بدید ممنون

    1

    0
  13. سعید گفت:

    پویا جان لطفا در زمینه انتشار اخبار پروژه های عمرانی شهر تهران و بویژه پروژه های ترافیکیش، پروزه های خاص و شاخص این شهر رو بازتاب بده تا بتونه الگویی برای شهرداری بی کفایت تبریز بشه. پروژه هایی مثل پل طبیعت، دریاچه مصنوعی خلیج فارس، پلازای میدان ولیعصر، پردیس تئاتر، مترو، باغ کتاب و… . و از جمله تونلهای ترافیکیه درجه یکه تهران که من الان لینک یکیشون رو برات میذار که اسمش تونل آرش – اسفندیار هست. ببین این تونل جدا از بحث تونل بودنش که یک و نیم کیلومتر طول داره و خب ساخت تونلهای طویل درون شهری تو ایران رایح نیست، یک تونل دو طبقه هم هست! دو طبقه! یعنی اولین تونل دوطبقه ی کشور! یک و نیم کیلومتر تونل دو طبقه زیر یک بزرگراه! خب چنین پروژه ای واقعا خاص و عالی و تکه تو ایران. تو زمونه ای که الان مثلا همه ی کلانشهرهای کشور صرفا تو رقابت برای ساخت تقاطع های غیرهمسطح هستن و سر تعداد سطحهاش با هم دعوا و کلکل می کنن، خب اینچنین پروژه ای مثل آرش – اسفندیار رو باید تو این سایت بازتاب داد…. چون از تکرارها و کلیشه ها به دوره و پروژه آینده هست. شهرداری تبریز می تونه ازش کلی الگوبرداریه فنی و عمرانی بکنه. تبریز نباید جوگیر بشه و بگه آقا ما تو ساخت تقاطع غیرهمسطح از مثلا شیراز عقب افتادیم و باید بریم کلی تقاطع بسازیم! نه! شیرازیا رو ولشون کنید. ساخت تقاطع های غیرهمسطح و سازه ی روسطحی الان دیگه تو دنیا منسوخه. زیرساختهای ترافیکیه جدید باید در فضای زیرسطحی ساخته بشن. الان تهران سه تا تونل اینچنینی و منحصبر بفرد در دست ساخت داره. تبریز هم باید الگوش در این مورد تهران باشه. ببین این تونل و خبرش رو پویا

    http://omrani.tehran.ir/default.aspx?tabid=78&ArticleId=8087
    http://hamshahrionline.ir/details/364718/City/city-affairs

    2

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo