سرویس کلانشهرها/احداث نخستین تونل ترافیکی دو طبقه شهری در تهران

 

۳۵ درصد از سطح دیواره‌ها و سقف تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش زیر پوشش نهایی بتن رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تبریز مدرن ، مهندس سید مهدی پورهاشمی مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۶۵ درصدی عملیات احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش، از پیشرفت ۳۵ درصدی عملیات لاینینگ نهایی ششمین طرح تونلی پایتخت خبر داد.

وی با اعلام آغاز عملیات حفاری بخش ارتباطی خیابان آفریقا به خیابان اسفندیار، حفاری این تونل ۱۵۰ متری را یکی از آخرین جبهه های حفاری در پروژه احداث تونل آرش- اسفندیار دانست و با بیان آنکه عملیات حفاری تونل اصلاح مسیر انتقال آبهای سطحی ولنجک به عنوان یکی از بخش های جنبی این پروژه راهگشای عمرانی نیز به اتمام رسیده است، افزود: پروزه احداث تونل آرش- اسفندیار تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تمام جبهه های کاری مربوط به عملیات حفاری را پشت سر خواهد گذاشت.

مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش های پروژه، از پیشرفت ۵۰ درصدی اجرای لایه های آب بند در بخش های مختلف تونل خبر داد  و گفت: تونل دو طبقه زیر بزرگراه مدرس که وظیفه اتصال خیابان آرش به بلوار اسفندیار را بر عهده دارد، با موفقیت زیر پوشش نهایی بتن رفته است و به این ترتیب با احداث نخستین تونل ترافیکی دو طبقه شهری در کشور، برگ زرین دیگری به کارنامه افتخارات جامعه مهندسی کشور افزوده شده است.

گفتنی است بهره برداری از ششمین طرح تونلی شهر تهران سبب تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در یکی از پرتراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت(منطقه ۳) خواهد شد. تونل آرش- اسفندیار، تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند.

14
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۱۷ پاسخ

  1. Tebrizli گفت:

    بیز بو سایتا گلیروخ تبریز و آذربایجان عمرانی خبرلرین اوخویاخ طهران خبرلری یوخ.

    12

    6
  2. ناشناس گفت:

    چقدر پروژه حقیر و ضعیفیه.توی ایران فقط بلدن تهران رو بکوبن به سر تبریز و اصفهان و شیراز!تهران رو باید با شهرهای هم جمعیت و هم وسعت در کشورهای دیگه مقایسه کنن که اونوقت نتیجه مقایسه مایه آبروریزیو سر افکندگی میشه.شما مثلا”این پل دو طبقه رو با پل دو طبقه ای که از زیر دریا در تنگه بسفر استانبول زدن مقایسه کنید Laugh Laugh Laugh

    16

    16
    • سعید گفت:

      اولا که تهران و استانبول هم جمعیت همدیگه نیستن! تهران هشت و نیم میلیون جمعیت داره و استانبول ۱۴ میلیون! به آمارهای رسمی رجوع کن. دوما که مقایسه ها باید در بسترهای یکسان باشه. قربان شکلت، تهران دریا و تنگه نداره که حالا بخواد از زیرش پل دو طبقه رد بکنن یا نکنن! پروژه های ترافیکیه شهرها برای چشم و هم چشمی و کل کل ساخته نمیشن. بلکه برای رفع نیازهای منطقه به منطقه ی هر شهری ساخته میشن. خب وقتی مثلا خیابانهای محلاتِ خشکه ی مابین دو بزرگراه در یک شهر نیاز به اتصال دارن، در جهان امروز براشون از تونلهای زیرسطحی استفاده میشه! چه کار کنن؟! برن براش زیر اقیانوس تونل بزنن؟!! شهرداری تهران بی تعارف در زمینه گسترش زیرساختهای ترافیکی، کاملا بر اساس نیازهای زمانه در حال حرکت هست. مثل ساخت همزمانه سه خط مترو و چندین تونل طویل و… . همینکه شهرداری تهران برای اتصال این دو منطقه ی تهران از پل روگذر استفاده نکرده و رو به دانش امروزین آورده و تونل دوطبقه ساخته، نشون میده که بشدت مدرن فکر می کنه و به روز هست و این پروژه، یک پروژه ی بزرگ و ارزشمند هست. اما اگر از پل روگذر منسوخ استفاده میشد(مثل سایر شهرهای ایران متاسفانه) اونوقت میشد بهش گفت پروژه حقیر. در استانبول که به دریا وصله، اگر نیازه، از زیر آب تونل می زنن، و در تهران که پر از کوه و پارک جنگلی هست، از دل کوه و زیر پارکهای جنگلی تونل می زنن. مثل تونل در آستانه افتتاح امیرکبیر که به طول دو کیلومتر از زیر پارک جنگلی چیتگر می گذره!
      در ضمن، هزینه ساخت پل زیر آبی استانبول، روی هم به اندازه هزینه ساخت دریاچه مصنوعی خلیج فارس و مشتقاتش در تهران هست. گفتم که بدونی….
      به فکر پیشرفت کشور و شهر خودت باش گل پسر.

      8

      5
      • مجتبی گفت:

        قالیباف برای تهران سنگ تمام گذاشته ناب ترین پروژه را تو تهران احرائی کرد.
        گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری ایرانه .

        2

        2
    • ارسلان گفت:

      داداش خدایی چرت نگو. پروژه خیلی خوبیه انصافا. مدرنه. حتی بعد زیبایی شناختیش رو ببین که حفره های روی سقفش چطور متر به مترو کوچیک تر میشن.
      باید پروژه ها رو بر اساس مصداقهای دقیق مقایسه کرد. تونل زیر آبیه شهری رو با شهری که دریا نداره مقایسه کردن مسخره هستش. نتیجه منطقی و درست از یه مقایسه زمانی به دست میاد که معیار مقایسه مشخص و یکسان باشه. مثلا سه تا منطقه مشخص توی سه تا شهر مثلا تبریز و استانبول و تهران رو که دارای یه گره ترافیکیه دقیقا یکسان هستن رو بذاریم کنار هم و بعد ببینیم شهرداریهای این سه تا شهر برای رفع این گره ترافیکی از چه تکنیک مهندسی و چه نوع پروژه ای با چه کیفیتی استفاده می کنن. اونجوری میشه فهمید که کدوم شهرداری پروژه برتری رو اجرا کرده.
      بعدشم داداش خدایی با این حرفا و کامنتا فقط خودمون رو ضایع می کنیم. درد اینه که الان تو تهران دارن تونل دو طبقه می زنن و ما میایم مقایسش می کنیم با استانبول و اروپا که آیا پروژه خوب هستش یا نه. اما تبریز خودمون رو نگاه کن که ما هنوز داریم پلهای قوسیه فلزیه عهد بوق می سازیم که برای اینکه بفهمیم مزخرفه محضن نیازی نیست به پروژه های اروپا نگاه کنیم، بلکه با یه نگاه به پاکستان هم می تونیم متوجه بشیم!!!!!!!!! شهرداری داره جدیدا یکی دیگه از پلهای فلزیه قوسی رو با افتخار میسازه!!!! بعد حالا من و شما گیر این هستیم که فلان پروژه تهران برتر از استانبول هست یا نه!!! بابا تبریز رو بچسبید. به فنا رفتیم به خدا

      9

      3
    • اردبیلی گفت:

      تهران اصلا قابل قیاس با استانبول نیست. نه از لحاظ اصول شهرسازسی نه از لحاظ فرهنگ و مدنیت و نه از لحاظ اداب و معاشرت مردمش
      خداییش استانبول یه شهر رمانتیک با اون مناظر و سواحل و تپه های سرسبز و زیباش کجا تهران دود ودم و فقط کار و اتوبان و برو تو یه اپارتمان ۴۰ متری بخواب و دوباره شلوغی و با اون ادامای عقده ای و الکی کلاس بزارش کجا؟!
      ادم وقتی استانبول میره واقعا ناخوداگاه حس عاشقانه و رمانتیکی بهش دست میده.من خودم واقعا خیلی دوس دارم حداقل یه خونه نقلی هم که شده تو استانبول داشته باشم!

      شهر استانبول به عنوان ‘پایتخت انسانیت’ انتخاب شد

      http://www.irna.ir/fa/News/82460754/

      10

      10
    • حسن زاده گفت:

      سعی کنید در اسرع وقت خودتون رو به روان پزشک معرفی کنید

      6

      7
      • ناشناس گفت:

        حرف حق جنبه می خواد داداش.اونی که تحمل حرف حق رو نداره باید به روانشناس مراجعه کنه.شماها همون تو توهم تهران پیشرفته بمونین.خدا این جهالت مرکب رو ازتون نگیره.

        3

        7
  3. مهدی گفت:

    تو تبریزم فقط پاساژ میسازن و شهردار محترم بخاطر ناهار میره افتتاحش میکنه
    واقعا خنده داره هآ

    8

    3
  4. ناشناس گفت:

    ایران خلاصه میشه در تهران و اصفهان چراشو من نمیدونم

    16

    6
  5. سعید گفت:

    طول معبر ساخته شده تو این پروژه مجموعا یک و نیم کیلومتر هست. ۷۵۰ متر برای رفت، و ۷۵۰ متر برای برگشت. مهمیه کار اونجاست که چون از طرفی اون منطقه ی تهران برای تکمیل حلقه ی ترافیکی نیاز به یک تونل ترافیکی داشته و از طرفی هم محدودیتهای اون بخش از شهر اجازه ی حفر تونل عریض رو نمی داده، برای همین شهرداری تهران طرح تونل دو طبقه رو برای اولین بار تو کشور پیاده می کنه(یک طبقه برای مسیر رفت و یک طبقه برای برگشت). اینکه مدیریت شهری و سازمان فنی و عمرانیش برای چالشهای ترافیکی رو به خلاقیت بیارن، قشنگ و ارزشمند و بسیار مهمه. فلسفه شکل گیریه یکی دیگه از تونلهای ترافیکیه تهران(امیرکبیر) که ۲ کیلومتر طول داره و در آستانه افتتاحه هم اینه که کار ادامه ی ساخت یکی از بزرگراه های کلیدیه تهران به خاطر برخورد با سدی به نام پارک جنگلی چیتگر متوقف میشه و سازمان فنی و عمرانی شهرداری تهران برای گریز از این چالش و تکمیل بزرگراه، طرح تونل دو کیلومتریه امیرکبیر رو پیاده می کنه و دو کیلومتر از بزرگراه رو از زیر پارگ جنگلی رد می کنه! خلاقیت چیزیه که مدیریت شهرهای ایران بهش نیاز دارن. خلاقیت پیشرفت میاره. و این خلاقیت همون چیزیه که بسیاری مواقع در زمانهای سخت و زیر فشار به وجود میاد. جناب آقای نجفی و روسای سازمانهای زیرمجموعه و همچنین اعضای شورای شهر حواسشون رو جمع کنن!

    5

    4
    • سعيد گفت:

      مهمتر از خلاقیت پول زیاده،هرکدوم این طرح ها بودجه های کلانی را میخوان که این بودجه ها فقط به تهران داده میشه،بقیه کلانشهر ها هم چنین بودجه ای میگرفتن چرا که نه،چنین پروژه هایی را میساختن

      4

      1
      • سعید گفت:

        دوست عزیز بودجه شهرداری ها رو دولت نمیده. بلکه خود شهرداری ها از منابع شهری تامین می کنن. توانایی مالی هر شهرداری با توجه به جمعیت شهر، میزان ساخت و ساز در اون شهر و البته وضعیت و حجم صنایع و بنگاه های تجاری و…، متفاوته.

        3

        1
  6. شوالیه گفت:

    تبریز سال ۸۴ پل کابلی رو شروع به ساخت کرد که نه تنها تهران بلکه کل ایران نظیرش رو نداشت الان بعد از گذشت یک دهه باید بشینیم و به اولین های شهرهای دیگه نگاه کنیم در حالی که خودمان از زدن یه تقاطع ساده شبدری با رمپ کامل عاجز مانده ایم چه بر سر ما اورده اند چرا اینقدر افول کردیم ؟

    7

    0
  7. محمد گفت:

    کلا چند کیلومتر است

    2

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo