افتتاح بزرگترین پل کابلی کشور درشیراز

پل کابلی ولیعصر شیراز، به عنوان بزرگترین پل کابلی کشور امروز ساعت ۶ عصر افتتاح خواهد شد.

افتتاح پل کابلی ولیعصر شیراز، بزرگترین پل کابلی کشور

15
2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۱۰۰ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    حیف اینهمه پول مفت که نه قشنگه ن دردی رو از ترافیک دوا می کنه

    10

    32
    • شهر راز گفت:

      من بعنوان شهروند شیراز در مورد زیبایی این پروژه به نظر شما احترام میگذارم ولی معتقدم تصاویر اصلا گویا نیست و صرفا یکسری نما هایی رو پوشش داده که در واقعیت چنین نماهایی دیده نمیشه.
      از نظر زیبایی ، پروژه خیلی زیبا تر از چیزی است که در تصاویر می بینید.
      از نظر ترافیکی هم نظر خودتونو گفتید که صد البته مردود هست و رد نظر شما با اخلاق هیچ منافاتی ندارد ، چرا که کارایی ترافیکی اون رو بر اساس مطالعات نیاز سنجی انجام داده اند و شهروندان شیرازی تشخیص می دهند که از نظر ترافیکی بسیار کارآمد هست.

      28

      5
    • ناشناس گفت:

      تنها عیبش این است که مثل پل کابلی تبریز کوه و دره نبوده و قفل ترافیکی نخواهد داشت

      2

      2
      • ناشناس گفت:

        نه خیر، تنها عیبش اینه که اسکای لاین غیر مدرن شیرازو بیش از بیش نمایان نشون میده. وگرنه پل زیبایی است

        4

        8
  2. رضا گفت:

    آفرین به شهردار شیراز و خاک بر سر بی لیاقت های تبریز و افسوس به کس که به این بی لیاقت ها دوباره رای می دهد

    37

    6
  3. شبنم گفت:

    مبارکشون باشه ولی پل کابلی ما که ۱۰ سال پیش ساخته شده هیچی کم نداره از این یاد اون دورانهای شهرمون بخیر

    25

    11
    • اردبیلی گفت:

      اره واقعا . چرا تو این سالها تبریز پروژه های کلان شهری دیگه نداره. اگه تبریز همون روند رو ادامه میداد شاید الان جز بزرگترین و منحصربفردترین شهرهای خاورمیانه بود!

      20

      4
    • شهر راز گفت:

      ممنون از شما بابت تبریکی که گفتید ولی در مورد قیاس پل کابلی شیراز و تبریز سخت در اشتباهید.
      پل کابلی شیراز ۱۰ برابر طویل تر از پل کابلی تبریز هست.
      پل کابلی شیراز به اندازه ی کل طول پل کابلی تبریز عرشه ی معلق دارد که تنها توسط یک پایلون نگداری می شود ولی پل کابلی تبریز متشکل از دو عرشه ی ۵۵ متری است که توسط دو پایلون نگهداری می گردد.
      این درحالی هست که بخش های غیر کابلی پل کابلی شیراز ، طول دهنشون ۶۰ متر هست.
      این یعنی که در بعد مطالعه و اجرا ، پل کابلی شیراز بسیار مدرن تر اجرا شده.
      چراکه دهنه ای که در تبریز برای پل کابلی ساخته شده ، در شیراز با دهنه ای طویل تر ، بصورت غیر کابلی نگه داری می شود.
      ما در شیراز بطور متعدد ، پلهایی با طول دهنه ی بیش از ۵۰ و حتی حدود ۷۰ متر داریم که کابلی هم نیستند.(برای توضیح عرض کنم که طول دهنه ی پل یعنی فاصله ی دو ستون پل از هم)
      و در آخر اینکه اگر کمی اطلاعات در مورد سازه های پلسازی داشتید ، متوجه می شدید همانطور که گفته شده ، پل کابلی شیراز پیچیده ترین سازه ی پل در کشور هست و از نظر مدرنیته و فنی و مهندسی ، هیچ پلی در کشور قابل مقایسه با آن نیست.
      ما در شیراز پلهایی مثل پل کابلی تبریز رو بسادگی ، بصورت غیر کابلی اجرا کرده ایم و اجرا می کنیم.
      قصدم صرفا آگاهی جنابعالی بود نه زیر سوال بردن پل کابلی تبریز!
      مؤید باشید Smile

      26

      10
      • ناشناس گفت:

        اگر شما مقرض نبودید اینم اشاره میکردین کل عرض پل کابلی تبریز اصلا با پل کابلی شیرلز قابل قیاس نیست و دو برابر اون عرض داره و نزو عریضترین پل های کابلی دنیاست

        5

        3
        • شهر راز گفت:

          من مقرض نیستم. عرض پل کابلی تبریز۳۲ و شیراز۲۸ متر هست. همچین دو برابری هم که گفتی نیست.
          با عرض برابر پل کابلی تبریز ، تقاطع غیر همسطح معلم با طول دهنه ی ۵۵ متر ساخته شده ، بصورت غیر کابلی ، در صورتی که همچین پلی در تبریز بصورت کابلی ساخته شده.

          8

          1
        • شهر راز گفت:

          مغرض*
          صحیح است.

          4

          1
      • شبنم گفت:

        دوست عزیز من مهندس عمران نیستم که از یحث فنی سر دربیارم به عنوان یه شهروند عادی نظرمو گفتم فقط اصلا هم از روی تعصب نبود چون مثلا در مورد مقبره الشعرا و حافظیه میتونم بگم مقبره الشعرا قشنگه؟ نه اصلا
        ولی در مورد پل کابلی به نظرم هم مکان هم زیبایی پل کابلی تبریز رو بیشتر دوس داشتم اونم پروژه ای که اجراش ۱۰ سال پیش تموم شده

        4

        3
        • ناشناس گفت:

          نظر خودت واسه خودت.تو کی هستی که حافظیه رو با مقبره الشعرا مقایسه میکنی.در ایران هیچ مکانی نیست که اندازه ی حافظیه مورد بازدید قراربگیره حتی مکانی که ایرانو با اون میشناسند(پرسپولیس)این بنا توسط معمار فرانسوی آندره گدار و با الهام از معماری زندیه در سال ۱۳۱۵بازسازی شده.حالا مقبره الشعرا در سال۱۳۵۰شروع به ساخت شد.در ایران هیچ کس نیست که حافظ و سعدی رو نشناسند ولی من در این سایت اولین بار با مقبره الشعرا آشنا شدم.(حافظ شیرازی در شعری پیش‌بینی کرده‌است که مرقدش پس از او زیارتگاه خواهد شد.

          گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس
          بر سر تربت ما چون گذری، همت خواه که زیارتگه رندان جهان خواهد بود)بازم میگم نظرت واسه خودت.تو نباید این دو مکان رو از رو نا آگاهی با هم مقایسه کنی.اینم بدون حافظیه در لیست انتظار برای ثبت در یونسکو قرار داره آیا اونجا هم همین جوره؟

          6

          5
          • ناشناس گفت:

            هر موقع ثبت شد بیا پزشو بده. در ضمن نظر تو هم برای ما اهمیتی نداره

            6

            5
          • ناشناس گفت:

            می دونی چرا حافظیه انقدر بازدید کننده داره؟ چون اکثر ایرانی ها به فال و فال بینی متاسفانه علاقه دارن و میرن اونجا تق و تق فال بگیرن وگرنه شاعر در ایران قحطی نیست. از نظر فضا هم پارک لاله تهران صد شرف داره به فضای اونجا. معلومه از اون شیرازی ها هستی که کله ات بدجور بوی قورمه سبزی میده ها…

            5

            4
            • ناشناس گفت:

              اشتباه نکن تو فالم که می تونی تو خونت بزنی به خاطر ارادتی هست که مردم ایران به حافظیه دارن به اونجا میرن.حاظیه یه باغ تاریخی هست نه پارک که بیان یه شهر بازی آبشارو آلاچیق بزنن.

              2

              4
          • ناشناس گفت:

            کل زندیه ۵۰ سال هم نشد ، بعد معماری هم دارند؟

            0

            1
    • شهر راز گفت:

      علاوه بر توضیحاتی که خدمتتون ارائه کردم. این رو هم اضافه کنم که پل کابلی شیراز بدلیل ظرافت اجرای خود عرشه و دهنه ها برای زلزله های بزرگ ۳۰۰-۴۰۰ ساله طراحی و اجرا شده ، بطوری که کل پل
      ( چه بخش کابلی و چه بخش غیر کابلی) بطرز بی نظیری(البته منظورم در کشور هست) طوری ساخته شده که با وجود اینکه بتنی هست ولی بر خلاف پل های بتنی دیگر کشور انعطاف پذیری اون ، بیشتر از سازه های فلزی است و این یعنی انقلابی در مطالعات و تجربیات اجرایی پلسازی کشور.
      پس این درست نیست که بگید فلان چیز که در ۱۰ سال پیش اجرا کردیم چیزی از این کم نداره.

      22

      7
      • بابک گفت:

        فقط یک نکته فنی، زلزله طراحی در آیین نامه‌ها معمولا با دوره بازگشت ۵۰۰ ساله تعریف شده که معادل احتمال ده درصد در پنجاه سال است، تمام ساختمان ها طبق مقررات باید برای این زلزله طراحی مقاوم باشند، ، سازه های مهمتر مثل این پل کابلی برای زلزله ها با دوره بازگشت بیشتر ساخته می شوند،

        1

        6
    • مش گفت:

      چرا چیزی کم نداره؟! عرض آن خیلی وقته که کم آورده !نسبت به ورودیهای خیابانهای بغلی که موقع ساخت یک ورودی داشت ولی الان دو ورودی .من خانه ام آنجاست هر روز حداقل ده بار از آنجا رد میشوم وروزی نیست که از ترس تصادف خودروهای ورودی بغلی به طراحان آن لعنت نفرستم ! چرا که ر طراحی ده سال پیش فقط عرض یک خیابان را درنظر گرفته اند ونه دو خیا بان،وحالا هم چاره ای نداند که آنرا تعریض کنند.

      6

      0
      • shayan گفت:

        داداش عرض پل که ۸ باند هست!!!! این کجاش کمه!!!!
        اونجایی که شما میفرمایین ورودی از طرف شاهگولی هست که اونجارو میشه تعریض کرد
        خود پل که خیلی عریض و کافیه

        2

        2
    • ناشناس گفت:

      Shock Question Confused
      پل ۱۱۰ متری رو برابر با پل ۱۱۰۰ متری میدونی؟

      4

      5
      • محمد قندگر گفت:

        قسمت معلق پل شیراز ۱۰۰ متره و بقیه پل معمولی هست که درست نیست روی طول پل لحاظ بشه

        8

        6
        • شهر راز گفت:

          پویا جان ، همانطور که عرض کردم ، طول دهنه ی پل کابلی شیراز ، در بخش های غیر کابلی ۶۰ متر هست. در حالی که پل تبریز دوتا ۵۵ هست. یعنی قسمت های غیر کابلی پل کابلی شیراز ، اگر می خواست مثل پل کابلی تبریز باشه ، همش کابلی میشد.
          پس بقیه ی پل هم همچین معلومی نیست.

          4

          3
  4. ناشناس گفت:

    خدا وکیلی به عکس های هوایی شیراز نگاه کنید.وقتی با عکسهای هوایی تبریز مقایسه می کنید مقابل تبریز،مثل یک ده کوچک می مونه.مثل اینکه وسط ده یک پل کابلی بزرگ زدن.من از کاربران خواهش می کنم منظره اطراف پل کابلی تبریز رو با منظره اطراف پل کابلی شیراز مقایسه بکنید.همه چیز که به بزرگی نیست! اصلا”ویو منطقه ولیعصر و منطقه رشدیه تبریز میارزه به ویو کلی از شهر شیراز.البته اینا رو که گفتم خدای نکرده شیرازیهای عزیز فکر نکنند از سر حسودیه و از همین جا به تمام شیرازیها افتتاح این پل رو تبریک میگم

    22

    41
    • ناشناس گفت:

      اولا این پل در یکی از مناطق محروم شیراز که تا ۱۰ سال پیش میدان تره بار شیراز بود و بافت فرسوده ای بود ساخته شد زیر پل اگه توجه کنید ایستگاه مترو هست به واسطه این طرح زمین های اطراف رونق گرفته واپارتمان سازی شروع شده و اون منطقه داره متحول میشه هدف شهردار شیراز این نیست وسط مناطق شیک و مددرن شهر پروژه ها رو احداث کنه بلکه هدفش متحول کردن مناطق محروم و توسعه نیافته شهری هست در ضمن در کنار پل مرکز خرید و موزه دفاع مقدس شیراز درحال ساخت هست

      31

      4
    • شهر راز گفت:

      خیر ، شیرازی ها برداشتشون از نظر شما ، این نیست که دارید از سر حسودی این صحبت ها رو می کنی.بلکه از سر کم اطلاعی چنین صحبتی می کنی.
      این پل در منطقه ی شرق شیراز و پل کابلی تبریز هم در شرق تبریز اجرا شده با این تفاوت که جنوب شرق شیراز از کم برخوردار ترین مناطق و شرق تبریز برخوردار ترین منطقه ی شهری تبریز هست.
      منطقه ی دروازه سعدی و میدان ولی عصر شیراز به منزله ی مناطق کم برخوردار جنوب غرب تبریز هست.
      پس قیاس مع الفارق نکنید.
      رشدیه یکی از اعیان نشین ترین مناطق تبریز به حساب میاید.
      منظور من این نیست که شیراز فقط چند منطقه ی اعیان نشینش زیباست بلکه منظورم اینه که چند منطقه ی کم برخوردار دارد که تمام شهر، به حساب نمیایند.
      چشم ها را باید شست. جور دیگر باید دید Big Smile

      29

      4
  5. اردبیلی گفت:

    کاملا شبیه پل ایستگاه سرعین اردبیل هست! ولی مال ما رو کابلیشو خوردن! Razz
    قشنگه! شیراز بافت شهری و توپوگرافی زیبایی داره! این خوبه که امکانات فقط در تهران تجمیع نشه و شهرهای باکلاس بیشتری داشته باشیم!

    http://mayadin.ardabilcity.ir/_DouranPortal/images/0%200%201%201%20a%20pol%20hstgah%20sarein/OK01.jpg

    11

    0
  6. آزربایجان گفت:

    پل خیلی بزرگی هست. مبارک شیرازی های عزیز وشهرداری محترمشون. قابل توجه شهرداری تبریز.
    ولی فارق از بزرگیش ، انصافا پایلونش خیلی زیباست.
    با تمام پایلون های دیگری که تا حالا توی کشور اجرا شده تفاوت داره.
    آقا پویا طول پل و هزینه ی کلی پروژه چقدر هست؟

    20

    2
  7. ناشناس گفت:

    یک پروژه جهان سومی
    چه نا همخوانی بدی داره با اطراف .اصلا نمای خوبی نداره. فکر کنم تو دنیا فقط تو ایران هست که پل سازی وسط شهر هست و فقط در ایران میشه پل کابلی را به جای کوهستان و رودخانه و دریا وسط شهر دید
    افتضاح

    13

    27
    • شهر راز گفت:

      در مورد نما ، هر کسی میدونه که ما با خدرو های پرنده ، سفر درون شهری انجام نمی دهیم. اگر از نزدیک پروژه رو ببینید ، اون نا همخوانی های مد نظرتون اصلا نمود پیدا نمی کنه.
      این صحبت شما هم ناشی از ناآگاهی است.
      در محل میدان ولی عصر که این پل بص.رت کابلی اجراشده ، یک حالت سه طبقه وجود دارد.
      در طبقه ی بالا که مسخصه یک پل کابلی و در طبقه ی همکف مسیر عبور خودرو و در زیر زمین یکی از بزرگترین ایستگاه های متروی شیراز ساخته شده است.
      چون ایستگاه مترو د، این محل وجود داشت ، نمی شد پل غیر کابلی احداث کرد ، چراکه بر روی سقف ایستگاه صدها تن فشار ایجاد می کرد و خطرناک بود.
      امیدوارم شما هم به فلسفه ی اجرای این پل بصورت کابلی با توضیحات من رسیده باشی!

      18

      4
      • ناشناس گفت:

        پل کابلی فقط روی رودخانه یا محیط کوهستانی جواب میدهد کابلی اهواز خیلی زیبا تر به نظر میرسد چون روی رودخانه بنا شده.
        تو شهر های مثل مشهد تبریز و شیراز این سرمایه گذاری ها باید مثل تهران روی پل طبیعت انجام بگیرد. تا سرمایه هدر نره و نگویند مدیران احمق شهر را ساختند

        4

        5
      • تبریزلی گفت:

        پل کابلی نمای دورش باید زیبا باشه دوست عزیز.اگر اهواز رفته باشی میفهمی چی میگم.کاملا مشخصه ناهمخوانی و نا زیبایی پروژه.میشه پل معمولی بدون کابل زد که زیبایی بیشتری داشته باشه.

        5

        3
      • ناشناس گفت:

        چقدرحرف میزنی سرمون رفت.

        3

        6
      • وحید گفت:

        چقدرحرف میزنی سرمون رفت.

        2

        7
      • yosef گفت:

        اصلا ربطی به ایستگاه مترو نداره چرا که تو تبریز ایستگاه هارو تو شلوخ ترین میدان ها بردن زیر میدان ها و خیابانها و اصلا هم مشکلی نداشته شهرداری شیراز نخواسته برا ایستگاه مترو هزینه کنه به همین خاطر اون مکان رو انتخاب کرده و در مورد پل هم باید بگم خواستن عقب نمونن

        2

        7
        • حسن گفت:

          دوست عزیز شما که ختما اطلاعات کمی در این زمینه و شیراز دارید. لازمه بدونین اگر امکانش بود حتما ستون میزدن الان تونل مترو و یکی از ایستگاهها در عمق ۱۵ متری زمین هست که از روی تونل و ایستگاه یک زیر گذر ۸۰۰ متری رد میشه و از روی اون هم یک خیابون ۲۵ متری یعنی ۳ طبقه.

          5

          1
  8. اتیلا گفت:

    با سلام ،آقای دکتر نجفی ای کاش بجای اینهمه همایش و گردهمایی و دگر اندیشی تو این پنج سال شهرداربودنتون حداقل دو سه پروژه در حد تبریز اجرا میکردین ،نا سلامتی تبریز ۲۰۱۸ داشتیم ،اما انگار شما با تبریز مشکل داشتین که اصلا توجه نکردین ،انتخاب شهرداران مناطق تبریز گواه این مساله است که شما چندان به توسعه تبریز فکر نکردین ،امیدوارم وعده هاتون که پنج سال قبل دادین و عمل نکردین ،مشکل شرعی نداشته باشه ،ممنون

    17

    3
  9. پیام گفت:

    در جواب اقای ناشناس باید بگم این منطقه جنوب شیراز است شما اگر دلتون خوشه به اپارتمان سازی عسکهای منطقه شمال و غرب شیراز رو نگاه کنید این منطقه ولی عصر شیرازاست و بیشتر محل بازارهای قدیمی و تعمیرگاهی است و دست بالا هم بافت قدیم شیراز خودنمایی میکنه بعضی از افراد هم که پاشون بیرون ایران نزاشتن میگن دیگه پل سازی منسوخ شده اگر اینجوری بود که شهری مانند دبی شکل نمیگرفت و حداقل یکم تحقیق کنید بعد نظر بدید

    15

    4
  10. ناشناس گفت:

    حیف این پل زیبا که این جا ساخته شده.واقعا مسیولین شیراز رو چه حسابی این هزینه را اینجا انجام دادند.زیبایی پل را از بین برده مکان نامناسب.
    حیف واقعاً به نظر میرسد مدیران احمق همه جا هستند

    آقا پویا یک سوال داشتم آخر مدرسه کنار برج تجارت جهانی از تملک آموزش و پرورش خارج شد برای ساخت مجتمع تجاری و تفریحی؟؟؟

    7

    18
    • محمد قندگر گفت:

      چیزی اعلام نشده

      0

      1
    • شیرازی گفت:

      دوست عزیز یکی از اهداف ایجاد این پل ، اگر به مصاحبه های شهرداری شیراز توجه کنید ، ایجاد ارزش افزوده در مناطق کم برخوردار عنوان شده.
      واقعا دیدگاه غیر منصفانه و ظالمانه ای رو مطرح کردید. مناطق کمتر برخوردار هم ، دارند مالیات میدهند.
      هزینه کرد شهرداری شیراز در مناطق کم برخوردار ، بیش از درآمد این مناطق و هزینه کرد برای مناطق برخوردار شهر شیراز ، کمتر از درآمد این مناطق هست.
      مثلا یکی از پر درآمد ترین مناطق شیراز ، منطقه ی یک هست که قطب تجاری شیراز بحساب میاید ولی هر سال بودجه ی این منطقه کمتر از درآمدش هست تا توزیع نا متوازن بودجه که قبلا اتفاق افتاده جبران بشه. امسال هم تنها مناطقی که بودجه ی کمتری نسبت به سال گذشته براشون تصویب شد ، همین مناطق اعیان نشین شهر بودند.
      پروژه هایی نظیر پل کابلی و تقاطع چهار سطحی تخت جمشید که از پروژه های بزرگ شیراز هستند بترتیب در جنوب شرق و شرق و تقاطع عظیم گلشن با ۵ کیلومتر پلسازی که بزرگترین پروژه پلسازی شیراز هست در جنوب غرب اجرا شده است. البته منطقه ی گلشن در حال حاضر وضعیتش خوب هست و مثل ولی عصر نیست.

      11

      2
    • ناشناس گفت:

      خدا کنه شما هیچوقت مسئولیت اجرایی کلان کسب نکنی.
      چون اون موقع مناطق محروم ، محرومتر و مناطق برخوردار ، برخورداتر می شوند.
      احسنت به شهردار شیراز با این دید باز و وجدان کاری که چنین پروژه ی قشنگی رو برده یه جای نچندان چشم نواز

      12

      2
  11. الی گفت:

    طرحش جالب نیست. به نظرم پل کابلی اهواز از همه قشنگتره.

    8

    13
  12. وحید گفت:

    یاشاسین خوشگیل تبریزیم.‌

    11

    3
  13. تبریزلی گفت:

    پل خیلی معمولی به نظر میرسد بر خلاف اون چیزی که فکرش میکردم.احتمالا تحت تاثیر فضای اطرافش هست.اگر قرار بود روی آب ساخته نشه به نظر من غیر کابلی میساختند زیباتر به نظر میرسید

    5

    5
  14. خسروقدیم گفت:

    مبارک باشه برای شیرازی عزیز.. ولی چنگی به دل نمیزنه
    ی چیز دیگه دوستان خوبم بیاید از نقاط قوت وخوبه شهرها صحبت کنیم الکی نپریم به هم هر شهری زیبای خودشو داره…

    6

    0
  15. shayan گفت:

    شیراز از بالا شبیه ده میمونه!!!!!!!!

    15

    17
    • حسن گفت:

      دوست عزیز معلومه شما بیشتر عمرتون را در ده و روستا گذروندین یا اون روستایی که شما توش زندگی میکنین اسمش گذاشتین شهر که این عظمت و هارمونی شهری رو به شکل ده میبینین. البته حق دارین واقعا شهر و تمدن رو ندیدین و از قدیم گفتن هر کسی بقدر دانش خویش کند ادراک!!!!

      10

      6
      • shayan گفت:

        اگه به بقیه نظرات هم توجه بفرمایین همه در این مورد اتفاق نظر دارن که شیراز ازنظر اسکای لاین شهری و مدرن بودن چیزی واسه گفتن نداره.
        لزومی هم نداره شما با این عصبانیت جواب بدین هرکسی نظری داره من هم نظرمو گفتن.
        هارمونی هم که شما گفتین احتمالا واسه دیدنش چشم بصیرت میخواد ما که چیزی ندیدیم.
        ضمنا یک شهر که نباید در هر زمینه ای بهترین باشه شیراز هم نکات مثبت زیادی داره مثله مردمش(جز شما Neutral ) و باغ ها و هوای خوبش

        5

        7
        • حسن گفت:

          بهتون حق میدم سعی کنید از روستا برید بخش بعد شهرهای کوچک بعد بزرگتر. لطفا یهو تهران نرید چون شوکه میشید و مشکلی واستون پیش میاد.!!!

          1

          3
          • ناشناس گفت:

            اتفاقا تهران عین تبریزه یعنی شما تشریف بیارین تبریز فکر میکنی رفتی تهران. اینهمه ندید بدید نباشید بهتون میخندند

            1

            2
  16. سام گفت:

    همچین پلی هم بایستی در ورودی پیامبر اعظم به کسایی می زدند،ناسلامتی اونجا مهمترین ورودیه تبریزه.!!.

    3

    0
  17. amin گفت:

    حیف اینهمه خرج که واسه این پل کردن پسره برادره من با ساختمون اسبابازیهاش بهتر از این پل میساخت .پل خودمون مال ۱۰ سال پیشه از این قشنگتره نمای شهرم که شبیه استانبول بهترین جا هم واسش انتخاب کردن ایول موبارک

    4

    11
  18. رضا گفت:

    مسئولین شیراز زرنگی کردن و کل پل رو به حساب پل کابلی گذاشتن.تقریبا ۸۰ درصد پل بر روی پایه ساخته شده یعنی ی پل معمولی هستش.مهم اینه که چقدر از پل کابلی هستش که این پل هم قسمت کابلیش تقریبا اندازه ماله تبریزه

    4

    6
    • شهر راز گفت:

      طول دهنه ی بهشهای غیر کابلیش هم بیشتر از پل کابلی تبریز هست. اگر می خواستند مثل پل کابلی تبریز بسازند ، میتونستند رو سر همه ی قسمت ها کابلهای نمایشی بذارند

      6

      2
  19. Heydar-Shz گفت:

    کامنت ها رو خوندم. باید بگم ماشالا حسادت از سر و روی بعضیا میباره! اون از ناشناسی که چندین بار نا اگاهانه و بدون کوچک ترین اطلاعات راجع ب محل اجرای پل و دورنمای شهری منطقه نظر میده اون از شخص محترمی که پل رو با پل سرعین اردبیل مقایسه میکنه!! یکی دیگش پل کابلی اهواز رو زیباتر میدونه و مسخره ترین نظر این که چرا پل بصورت کابلی ساخته شده ؟!
    البته تشکر میکنم از مدیر محترم سایت بخاطر پوشش خبری این پروژه و تبریزی های عزیزی که بدون حاشیه تبربک گفتند.
    جواب تک به تک کامنت هاتونم که خوشبختانه همشهری گرامی شهر راز داد فقط اینو عرض میکنم قبل از هر نظر، کامنت و بطور کل بیان، مقداری تفکر و البته مطالعه خیلی لازمه

    13

    3
    • ناشناس گفت:

      ده همین کارها تونه که باعث میشه به شیرازیها متوهم بگویند!دوست عزیز منظور شما اینه که هر کی پروژه های شهری شیراز رو نپسندید تفکر و مطالعه نداره و ناآگاهه!؟نه خیر عزیز همه آزادن نظرشون رو بگن و اگر حسود باشن مطمئن باش دیگه تبریک هم نمی گن.این پل اصلا” هم جالب نیست و فکر نکن مردم ندید و بدید پل باشند.به عنوان مثال،من و اکثر همشهریانم از نزدیک در استانبول(استانبول پاتوق تبریزیهاست) پل کابلی تنگه بسفر رو دیده ایم که تقریبا فکر کنم ۱۰ برابر این پل عظمت و زیبایی داشته باشه و در مکانی که ترکیبی از آب و شهر و جنگله ساخته شده و به همین دلیل یک پل کابلی کوچک وسط یک منظره روستا گونه در شیراز فکر نکن که دهن تبریزیها رو به آب خواهد انداخت.به جای برچسب زدن به مردم کمی جنبه انتقاد داشته باش.هر کسی این پل رو نپسندید لزوما”حسود نیست!

      8

      11
  20. ناشناس گفت:

    پس چرا اینطور در اومده به نظر میرسید طرح زیبایی باشه اولش .روز که قشنگ نیست..نور پردازی زیبا بکنند شاید شب قشنگ به نظر بیاد

    3

    4
  21. ناشناس گفت:

    به نظرم پل کابلی نباید تک پاویون ساخته بشه.و علت نه چندان زیبایی این پل هم تک پاویون بودنش هست.پل کابلی تبریز زیباتر از این هست به نظرم ولی از اهواز واقعا زیبا هست

    4

    5
  22. ناشناس گفت:

    الحق پل زیبایی هست. اما مردم تبریز بیایید کلاهتون رو قاضی کنید که آیا پل کابلی در راهنمایی نیاز بود؟ آیا واقعا این پل در این ناحیه نیاز بود؟
    متاسفانه پروژه های عمران شهری بیشتر از هدف باز کردن گرهی از گره مردم تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی برای ارائه کارنامه با هزینه های هنگفت شدن در حالی که شهرداری ها از انجام کوچکترین و ساده ترین وظایفشون عاجز هستن و بلکه بعضا اونها رو نادیده می گیرن تا وقتی زمانی کسی پرسید ای بنده خدا فلان شهر چند سال زیر دست شما بود چه کردید؟ بگه فلا پل رو ساختم فلان اتوبان رو اجرا کردم فلان برج رو بنا کردم. اگر هم بپرسی آسفالت رو چه کردی؟ روشنایی رو چه کردی؟ زباله رو چه کردی؟ حمل و نقل عمومی رو چه کردی؟ حاشیه نشینی رو چه کردی؟ بگه ببین اون همه پروژه بزرگ اجرا کردیم اینها که چیزی نبودن.
    مردم خودتون بگید، مشکل شما یک جفت پل و اتوبان و زیرگذر و برجه؟ انقدر سطحی؟

    5

    1
  23. ناشناس گفت:

    پل زیبایی است. مبارک شیرازی های عزیز باشه.

    10

    1
  24. امیرم گفت:

    این پل رو از نزدیک باید دید . پایلون پل ۶۳ متر هست و به اندازه یک ساختمان ۲۱ طبقه هست . عکس از نمای بالا هست .

    9

    4
  25. مسعود گفت:

    مبارک لری اولسون
    اقا شیراز لی لارا گیر ورمین دا بیز گره اوزومزون مسئولاری دوز یولا هدایت ائلیاخ با …
    بیزیم مسئول لار ( البته چوخی و نه هام میسی ) فکر لری اوز جیبلرین ده دی و و قالانی دا ایش باشارمیر
    این اذربایجان میدانی نا باخین گورون نمنه ایشدن چیخاچاخدا ….

    2

    1
  26. آناهیتا گفت:

    پل کابلی جدید اهواز که مخصوص پیاده‌رو بر روی رودخانه کارون درحال ساخته، بزرگترین پل کابلی کشور میشه، و همچنین مدرن ترین، ارتفاع پایه اصلی پل هم ۱۲۰ متره که در بالای اون پنج طبقه برای رستوران، سینما، گالری و موزه در نظر گرفته شده، تقریباً شبیه برج میلاده، خود پل هم به صورت نیم دایره ساخته میشه که در جهان کم نظیره، همین دو هفته پیش توسط استاندار خوزستان کلنگ زده شد و قراره ۱۸ ماهه ساخته بشه

    10

    0
  27. ناشناس گفت:

    توجه داشته باشین این پل در کنار برج میلاد پیشرفت مهندسی ایرانو میرسونه

    9

    8
    • ناشناس گفت:

      به نظر من پل کابلی اهواز هم بزر گتر هست هم زیبا تر.
      این پل فقط یک قسمتیش کابلی هست در حالی که پل اهواز خیلی قسمت کابلیش بزرگ تر هست . زیبایی هم پل اهواز زیبا تره

      6

      2
  28. مهدی گفت:

    دوستانی که متعصابنه پل کابلی تبریز رو با این پل شیراز مقایسه می کنن سخت در اشتباهن. پل کابلی تبریز اصلا یه پل کابلی واقعی نیست و نمادین هست و از نظر سازه ای هیچ تنشی روی کابل ها نیست. همین پل ساده رو می شد بدون کابل هم زد!! از نظر زیبایی هم به نظر من پل کابلی تبریز بیشتر اون منطقه رو زشت کرده تا زیبا!! درباره ترافیک هم منی که توی تبریز می شینم نمی تونم نظر بدم باید مردم خود شیراز نظر بدن. ما قرن ۲۱ هستیم مثل مردم ۵۰ سال قبل در مقابل موفقیت های شهرهای دیگه ژست حسودانه نگیرین و با پذیرش واقعیت ها به دنبال راهکار پیشرفت باشین وپرنه با بدگویی دیگران چیزی از زیبایی های شهر های دیگه کم نمیشه ولی از همت خودمون خیلی کم میشه.

    19

    11
    • ناشناس گفت:

      تو همه این شیرازی ها تو یکی واقعا نوبری!

      3

      7
    • ناشناس گفت:

      احسنت. گل گفتی

      6

      3
    • رضا گفت:

      شما خیلی مهندسی عزیز.شما اول برو ببین تنش به چی میگن بعد بحث کن.شما دتایلهای اتصال کابل ها به ستون پل رو دیدید که همچین نظر مذحکی رو میدید؟؟اگه طبق گفته شما باشه اونوقت مال شیراز که کلا نمادینه تازه سر مردم رو هم کلاه گذاشتن که پلی رو که روی پایه ساخته شده رو به حساب پل کابلی گذاشتن

      3

      6
  29. ناشناس گفت:

    مبارک شیرازی های عزیز باشه.ولی انتظار پروژه بهتری بود.من فکر میکردم.جالب تراز این در بیاد

    1

    0
  30. نصف جهان گفت:

    خیلی جالبه این دوست به اصطلاح تبریزی تا چند وقت پیش در اصفهان زندگی میکرد و پروژهای اصفهان را تخریب میکرد حالا تازگیا اومده ساکن تبریز شده و پروژهای تبریز را زیر سوال میبره.

    2

    2
  31. شهر راز گفت:

    بنده در مورد خصوصیات فنی این پل توضیحاتی دادم.
    اونی که میخواست متوجه بشه ، شد.
    حضرت مسیح مرده رو زنده می کرد ولی مطمئن باشید کسی رو که خودشو زده به خواب رو نمی تونه بیدار کنه.
    تمام صحبت هایی که من کردم فارق بود از هرگونه تعصب ، واقعا این پل شاهکار مهندسی کشور هست و زوایای عکس برداری هم نباید شما رو از شنیدن و خواندن حقایق دور کنه. زیبایی های این پل ، از نزدیک کاملا مشخص هست.
    نیازی هم به پذیرش یا عدم پذیرش دوستان نداره.
    بقول مهدی جان که در کامنت بالایی فرمودند ، تخریب شهرهای دیگه ابدا باعث پیشرفت نمیشه و در واقع عزمتون رو برای پیشرفت تخریب و تقلیل می کنه.
    ان شالله که در تبریز هم توان پلسازی به حدی بالا باشد که پلی با دهنه ی ۵۵ متر رو بصورت کابلی نسازند. ما که بخیل نیستیم. اینو قلبا عرض کردم.
    پل کابلی شیراز دهنه ی ۱۱۰متر با یک پایلون.
    پل بصیرت شیراز دهنه ی ۶۸متر بدون کابل و پایلون.
    پل ولی عصر شیراز بخشهای غیر کابلی دهنه ی ۶۰ متر بدون کابل
    پل میدان معلم شیراز دهنه ی ۵۵ متر بدون کابل.
    پل کابلی تبریز ، دو دهنه ی ۵۵ متری با دو پایلون و کابل.
    قضاوت با شما.
    حسن نیت مدیر سایتتون ستودنی است. Smile Yes

    13

    1
  32. شیرازی گفت:

    دوستان تقصیری ندارند. در ادراک ابعاد دچار مشکل شده اند. در واقع نه تجربه ی بصری و نه محک سنجش خوبی دارند به همین خاطر نمی تونند درست تشخیص بدهند.
    یک مورد که میتونه محک خوبی برای عزیزان باشه ، نسبت ارتفاع پایلون ، به چیزی که می بینند هست.
    ستون اصلی ( پایلون ) پل ، به اندازه ی یک ساختمان ۲۰ طبقه ارتفاع داره.
    ۲۰ طبق خییییلی زیاده ها. بعد چیزی که در تصاویر مشخصه یک پایلون نچندان بزرگه ، چرا؟ چون تصویر از یک مکان با ارتفاق و فاصله ی خیلی زیاد گرفته شده.
    من شیرازی هستم. از نزدیک اینو دیدم. بسیار بسیار عظیم تر از چیزیه که میبینید.
    توی یکی از تصاویری که اخیرا ازش دیدم ، یک جرثقیل بزرگ با بازوی برافراشته در پایین پایلون ( بر روی عرشه ) ایستاده بود ، ولی در برابر پایلونی به این عظمت اصلا به حساب نمی آمد.
    خوشم میاد تصویری رو از پایلون ببینید که یه آدم کنارش ایستاده باشه ، یا یک جرثقیل یا کامیون در کنار پایلون باشه ، اون وقته که میبینید عظمت این سازه ی بزرگ رو. که به اندازه ی یک برج بیست طبقه بلندی داره.
    نمی دونم مفهوم وزنه ی تعادل رو می دونید چی هست یا نه ، وزنه های تعادل همون قسمت های بتنی هستند که روی زمین ، وجود داره و ستون اصلی با کابل در اون قسمت به زمین متصل شده. منظورم دو سمت پل هست.
    فکر می کنید این وزنه های تعادل چه طول یا ارتفاعی دارند؟ مطمئنا عظمت خاصی درشون ندیدید. درسته؟
    این وزنه های تعادل طولی بیشتر از یک تریلر و کشنده ی ۱۸ چرخ دارند و ارتفاعشون هم چند متر هست.
    خواستم بگم با یک دید دیگری این پل رو تصور کنید.
    الحق خیلی عظیمه

    11

    3
  33. ناشناس گفت:

    بی انصافی هست که این پل را بزرگترین پل کابلی دونست.پل کابلی اهواز هم زیباتر ساخته شده و هم قسمت کابلی اون بیشتره.این پل معمولی هست و فقط یک قسمتش کابلی

    6

    5
  34. ناشناس گفت:

    یک نمونه بسیار جالب از اینکه در این کشور چطور اولویتهای مجتمع های نظامی اقتصادی بر منافع شهروندان ارجحیت دارد. ۱۵۰ میلیارد پول مردم شیراز نوش جان پشتیبانان و همفکران آقای پاک فطرت در فلان نهاد…

    9

    6
  35. درود
    پروژه بسیار زیبا و منحصربفردی هست.
    امیدوارم این راه تداوم پیدا کنه

    7

    1
  36. ایرانی گفت:

    درود به همه تبریزیهای عزیز
    من اهل شیراز هستم. کامنتهارو که میخونم احساس میکنم بعضی ها خودشونو به کوچه علی چپ زدن. هر چی میگن به خاطر ایستگاه مترو که درست زیر پل هست پل به شکل کابلی ساختن باز حرف خودشونو میزنن و میگن پل کابلی لازم نبوده. این پل تو یکی از مناطق محروم و کمتر برخوردار ساخته شده ولی همه شیراز این شکلی نیست. ولی کسی که بخواد ایراد الکی بگیره محل ساخت پل براش فرقی نمیکنه.خدا روزی رسون هس روزی آدم بهونه گیر هم میرسونه.
    من شهروند این پل با پل کابلی تبریز یا اهواز یا هر شهر دیگه مقایسه نمیکنم. عنوان بزرگترین پل کابلی کشور توسط شهرداری عنوان شده و ربطی به مردم شیراز نداره.
    این پل براساس نیاز و شرایط اینجا ساخته شده پلهای تبریز یا هر شهر دیگه از شیراز کوچیکترن یا بزرگتر نوش جونتون مبارکتون باشه امیدوارم که همیشه روبه پیشرفت باشید.
    مهم این هست که قبل از ساخت پل کابلی ترافیک زیاد بود که الآن حل شده. مقایسه با پل فلان شهر کار درستی نیست.
    پیشنهاد میکنم به جای حسادت- متلک گفتن- جوک در آوردن برای قومیتهای مختلف کشور احترام همدیگرو رعایت کنیم و از ساخت پروژه هایی که تو هر جای کشور ساخته میشه خوشحال باشیم. و سعی کنیم سرمون به کار خودمون باشه. راه پیشرفت کشور همین هست.
    ارادتمند همه آذریهای عزیز هستم

    5

    0
  37. شیرازی تبریز دوست گفت:

    بچه ها چقدر کری های الکی می خونید؛ بابا می دونید توی مقبره الشعرا ۴۰۰ شاعر بزرگ دفن هستند که دست کم یکی از اونها یعنی خاقانی هیچی کم از حافظ و سعدی نداره؟ دلیل اینکه به اندازه حافظ و سعدی شناخته شده نیست اینه که زبان شعرهاش بسیار ثقیله و افراد با سواد کم اون شعرها رو درک نمی کنن ولی حافظ و سعدی زبان ساده ای دارن به ویژه سعدی بزرگ که نامدار به شاعر سهل و ممتنع هست. دوستان عزیز تبریزی؛ تبریز چشم کشور ماست. پل کابلی شما بزرگتر باشه یا کوچکتر هیچ اهمیتی نداره؛ مهم دل بزرگتون هست که همیشه شجاعانه برای ما مردم ایران و به خاطر کشور عزیزمون از خودگذشتگی کردید

    5

    2
  38. شیرازی تبریز دوست گفت:

    در ضمن این ادبیات آقا و خانم شهرراز اصلا به معنای نوع اخلاق مردم فارس و شیراز نیست

    6

    5
    • شهر راز گفت:

      ادبیات من هیچ مشکلی نداره و توهینی هم درش نیست و صرفا برای روشنگری بود
      اولا که شما احتمالا شیرازی نیستی و خودتو جا زدی بعنوان شیرازی.
      ثانیا اگه ساکن شیراز هم باشی حتما از اون مهاجرانی هستی که خیلی خودشو با فرهنگ میدونه و علامه ی دهر ، ولی چیزی برای نشون دادن نداره.
      انقدر بدم میاد از این آدما که میخوان با تخریب دیگران خودشونو گنده کنند. آقا تو خوبی ما بد. راضی شدی؟
      از هر جای ادبیاتم هم در کامنت های قبلی اگه میتونی ایراد منطقی بگیر جایزه داره.
      بابا بافرهنگ Laugh

      5

      4
      • ناشناس گفت:

        اتفاقا من خودم بعنوان یه تبریزی از کامنتهای مودبانه جناب شهر راز خیلی خوشم میاد یعنی شده باهاش موافق نباشم ولی ادب و معرفت شیراز و شیرازی رو داره. زنده باد شیراز و تبریز.

        6

        1
    • ناشناس گفت:

      بهتر بود بجای شیرازی تبریز دوست می نوشتی شیرازی خود شیرینک.
      خخخخخخخ

      5

      4
    • سامان گفت:

      اگه تو شناسنامتم بیاری و توش نوشته شده باشه نسل در نسل شیرازی !! بازم باور نمی کنم

      6

      2
  39. محمدرضا گفت:

    عجب بحث هایی!
    درباره نکات فنی بحث خوبه اما شیراز و تبریز کردن معنا نداره! هر شهر ایران که پیشرفت کنه باعث خوشحالی هست و هر شهر ایران هم ویژگی های منحصر به فرد خودش رو داره… تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد از زیباترین شهرهای ایران و ستون ایران هستن… شرق، غرب، شمال، مرکز، جنوب، (صلیب ایران)

    4

    0
  40. سامان گفت:

    بنده به طور اتفاقی با این سایت آشنا شدم (درباره شهر اصفهان سرچ میکردم !!!) اما لازم میدونم که از مدیر این سایت تشکر کنم زیرا یکی از کامل ترین و دقیق ترین سایتها رو احداث کردند و واقعا میشه گفت این سایت ازنظر کیفیت نظیر نداره و فارغ از تبعیض و تفاوت بین ما و همشهری های محترم خودشون نظرات همه رو منتشر کردن ، به نظر من این سایت نه فقط برای تبریز بلکه می تونه بهترین سایت برای معرفی و آشنایی با پروژه ها و ساختار های شهری در کل کلانشهر های ما مثل شیراز اصفهان مشهد تهران باشه مدیریت سایت درباره بقیه شهر ها هم بیشتر مطلب بزاره در باره شهر های مهم و المان های بومی و جهانی شهری ، درباره خواهرخواندگی بین شهر ها ، روابط عمومی بین شهر داری ها . درباره وظایف یک شهروند نمونه ، توریسم و جهانگردی، درباره جغرافیای شهری و نمای شهر ها ، امیدوارم که بتونیم کنار هم و فارغ از تعصبات قومی شاهد هرچه زیبا تر شدن و آباد تر شدن شهر هامون باشیم ، مهم ترین رسالت خبری برای یک سایت دقیق و علمی بی قصد و غرض بودنه ، انشاءالله که بهتر از گذشته و موفق تر ادامه بدید ، با تشکر

    3

    0
  41. ناشناس گفت:

    باسلام ممنون از لطف شما بابت انتشار این خبر
    این پل نشان دهنده این هست که اگر هزینه در جای خودش نباشه. چقدر در کیفیت پروژه تاثیر داره
    دوستان اول اینکه شهرداری شیراز خیلی تلاش میکنه توضیح کنه که چرا زیر پل کابلی ستون هست و کاملا مشخصه کابل ها نمادین هستند
    دوم اینکه معمولا این پل ها روی دریاچه و رودخانه ساخته. میشود و اگر از نزدیک ببینید فاقد زیبایی هست
    اصلا چرا کابلی شده یک بحث که شهرداری میگه زیرش ایستگاه مترو بوده برا همین کابلی ساخته شده تو جایی که عرف نیست بعدش کابلی ساختی هیچ پس چرا ستون داره زیرش
    اما بدتر از همه عدم تاثیر گذاری در ترافیک هست و فقط این پل ترافیک را از جایی به جای دیگه برد به خصوص حوالی ترمینال کاراندیش
    کلا نمونه بارز مهندسی ایرانی هست

    1

    1
    • ناشناس گفت:

      کاملا با نظرت مخالفم.
      اصلا علمی در این زمینه نداری. ما خودمون تشخیص میدیم که ابن پروژه کارآمد هست.
      کابلهاش هم نمادین نیست.
      حسادت نکن دوست عزبز.

      1

      0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo