انگ «اهل نبودن» به شدت مرا آزار می دهد/ فیروزه صنعت آذربایجان در بحران خریدار جدید ماشین سازی تبریز: کارخانه فروخته شده پس داده می شود!/بارها مورد تهدید قرار گرفته ام

 خریدار بخش خصوصی کارخانه ماشین سازی تبریز از پس دادن این کارخانه خبر داد.

به گزارش تبریز مدرن ، محمدعلی شریعت زاده امروز در گفت و گویی افزود: ما اصلاً چند مدت قبل به فکر خرید ماشین سازی نبودیم و حتی این کار جزو اهداف تعریف شده ما هم نبود اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جمعی که در واقع یک محفل انتخاباتی بود، آقای «پوری حسینی» معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی که ریاست ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، دیدم. در آن جلسه مطرح شد که ماشین سازی چهار متقاضی خرید دارد که سه متقاضی، مشتری پروپاقرص ماشین سازی هستند.

وی ادامه داد: انجمن سرمایه گذاران خارج از کشور – که بانی آن مهندس «تقی توکلی» بانی و بنیانگذار اصلی مجموعه ماشین سازی است و به دنبال احیای ماشین سازی در فراتر از مرزهای ایران بود-، شرکتی شیرازی – که علاقه مند به انتقال برند ماشین سازی به شیراز و فروش املاک ماشین سازی در تبریز بود – و یک شرکت از تهران – که سهامدار هپکو بود و می خواست انتقال ماشین سازی به اراک را تعقیب کند- به همراه یک شرکت خراسانی چهار شرکتی بودند که به دنبال خرید ماشین سازی بودند.

شریعت زاده اضافه کرد: شنیدن نام این مشتریان مانند ریختن سطل آبی به سر من بود و باعث شد از خواب غفلت بیدار شوم. به خود گفتم ما در تبریز نشسته ایم ولی دیگران می خواهند ماشین سازی را خریده و بدتر، این که فیروزه صنعت آذربایجان را به شهرها و کشورهای دیگر ببرند.

این فعال بخش خصوصی افزود: بعد از این جلسه بود که به سازمان خصوصی سازی نامه نوشتم و ذکر کردم که همه شرایطی که این مشتریان پذیرفته اند را من قبول می کنم ضمن اینکه حاضرم ۳۰ میلیارد تومان بیشتر از بالاترین پیشنهاد، پرداخت کنم و به جای تصفیه این مبلغ در هشت سال، در مدت فقط هشت ماه مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان را پاس کنم تا این صنعت از تبریز خارج نشود. بعدها وارد مذاکره و رایزنی شدیم و در نهایت قرارداد مربوط را نوشته و امضاء کردیم. بلافاصله برخی از نمایندگان و مسئولان استان زنگ زدند و از این اقدام من قدردانی کردند.

وی ادامه داد: چند روز گذشت و در کمال ناباوری دیدم که عده ای علیه من قد علم کرده اند و تاسف بارتر این بود که همان نمایندگانی که به من زنگ زده و تبریک گفته بودند، نامه ای امضاء کرده و از دولت خواستند به خاطر فقدان اهلیت مالک جدید، این واگذاری لغو و کارخانه به شستا داده شود. مضحک ترین قضیه اینجا بود که در عرض چند روز مالکان جدیدی برای ماشین سازی رونمایی شدند. اسامی مانند شهرام دبیری، صادق نجفی و محمدرضا زنوزی مطلق از جمله این افراد بود.

وی اضافه کرد: انگ «اهل نبودن» به شدت مرا آزار می دهد. چرا فعالیت ۳۰ ساله من که در کار صنعت و تجارت سپری شده و این که همواره برای اعتلای صنعت و نام آذربایجان تلاش کرده ام، محل تامل آقایان نیست؟! اساساً به این خاطر ریسک خرید ماشین سازی را قبول کردم که این صنعت در آذربایجان باقی بماند و حتی در برنامه داشتم کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس و دبیری آقای استاندار تشکیل دهم ا با پشتوانه این افراد دلسوز، احیای ماشین سازی شتاب بگیرد و آن وقت می گویند من اهلیت ندارم. بهتر است در جریان باشید که در قرارداد واگذاری کارخانه قید شده که خریدار متعهد می شود ۹۰۰ نفر کارگر را در ماشین سازی و ریخته گری حفظ کند اما برنامه من تا پایان سال جاری، اشتغالِ حداقل چهار تا پنج هزار نفر به صورت مستقیم بود. باز بهتر است بدانید مطابق سند دقیقی که نوشته شده در برنامه داشتیم که این میزان اشتغال زایی را تا پایان سال ۹۷ به ۲۰ هزار نفر برسانیم و روزی را ببینیم که صدها هزار نفر به طور غیرمستقیم از این صنعت ارتزاق می کنند. همه این حرف هایی که می زنم به استناد مطالعات اصولی و میدانی و بررسی وجوه ملی و بین المللی قضیه بوده و چشم انداز ترسیم شده بر مبنای این مطالعات دقیق بود.

وی ادامه داد: مساله بعدی این بود که به طور مرتب با من تماس برقرار می کردند و می گفتند آیا در پشت پرده، افرادی مانند زنوزی مطلق، دبیری و نجفی هستند. تعجب آور این بود که این افراد را مالکان ماشین سازی معرفی می کردند و این در حالیست که من اصلاً با این افراد ارتباط کاری ندارم، چون من وارد بازی های سیاسی نمی شوم و اصولاً معتقدم اگر یک تاجر مشغول سیاسی کاری شود، نمی تواند به دغدغه و تخصص اصلی اش در حوزه تجارت یا تولید برسد.

شریعت زاده اذعان داشت: اجازه بدهید در جمعبندی این بخش بگویم افرادی که با این واگذاری مخالفت می کنند و یا شاهد بداخلاقی آن ها هستیم، در حقیقت به مطالبه اصلی مقام معظم رهبری بی توجهی می کنند. کار ما در خرید ماشین سازی و برنامه ما در احیاء و توسعه آن دقیقاً مصداق اقتصاد مقاومتی و تبلور تاکیدات معظم له در مقوله رونق تولید و اشتغال زایی است.

وی ادامه داد: عرض کردم که بسیاری از مخالفان امروز، در روزهای بعد از عقد قرارداد واگذاری اعلام کردند که خوشحال اند و حمایت خواهند کرد، ولی امروز شاهد جبهه گیری سرسختانه همان افراد هستیم. در صف مخالفان، علاوه بر نمایندگان مجلس برخی از اعضای شورای اسلامی شهر هم حضور دارند اما دلگرمی ما به خاطر حمایت های همه جانبه و جانانه آقای فرماندار، تشکیلات اطلاعاتی و رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن استان بود. آقای دکتر شهرتی فر و آقای مهندس نجاتی سنگ تمام گذاشتند و تیم اطلاعاتی هم شبانه روزی پشت ما ایستادند. آن ها به تعهد ما ایمان داشتند که می خواستیم ماشین سازی را احیاء کنیم.

این خریدار کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: مطالعات من نشان می دهد که رفتن ماشین سازی به بیراهه حاصل مدیریت ضعیف و حضور مدیران نالایق در راس این مجموعه بوده است. تمام اسناد و ترازهای مالی در دست من هست که نشان می دهند در مقاطعی، تولیدات کارخانه زیرقیمت حتی تمام شده به فروش رفته است. اگر بخواهم رُک بگویم، عامل نگون بختی ماشین سازی گرفتار شدن این صنعت در چنبره سیاست بوده است. من نمی توانم سالی را پیدا کنم که وضعیت مالی در آن سال بهتر از سال قبل بوده باشد. خنده دارترین قسمت داستان این است که ماشین سازی در طول یک سال، حتی نتوانسته به اندازه دخل یک خواربارفروش سود کند. سال های سال این وضعیت ادامه داشته و حالا که وارد این کارخانه بی صاحب می شوی، اِنگار وارد یک فضای مخروبه و متروکه شده ای. عامل همه اینها سوء مدیریت و سیاست زدگی است.

وی در ادامه با اشاره به برخی شائبه های مطرح شده در خصوص اراضی این کارخانه در جاده ائل گولی تبریز گفت: فرض کنید اگر بخواهیم زمین مشهورِ ماشین سازی در ائل گلی را تبدیل به احسن کنیم، چه اتفاقی می افتد. برنامه من ایجاد بزرگ ترین هتل هفت ستاره کشور در آن فضا بود. می دانید که ما در آستانه رویداد معتبر تبریزِ ۲۰۱۸ قرار داریم که در جریان آن مرکز استان آذربایجان شرقی، در سال آتی میلادی پایتخت گردشگری جهان اسلام است. برای تحقق این مهم با دو شرکت چینی و ترکیه ای صحبت هم کرده بودم و مقدمات مهیا بود.

شریعت زاده تاکید کرد: یک برنامه مهم دیگر این بود که از موجودیت ماشین سازی استفاده کنیم و آرزوی تولیدِ خودروی ملی که تاکنون معطل مانده است را در تبریز عملیاتی کنیم. برای این منظور با چهار شرکت آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و کره ای صحبت های اولیه انجام شده بود تا تبریز را به قطب جدید خودروسازی کشور تبدیل کنیم و واقعاً در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: احیای جدی باشگاه فرهنگی ورزشی ماشین سازی با تیمداری در رشته های مختلف ورزشی و رونق عملی به دانشگاه علمی کاربردی ماشین سازی که اکنون در وضعیت نامناسبی فعالیت دارد، از دیگر برنامه های من بود. همه این سرفصل ها و برنامه های متعدد دیگر می تواند اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم فراوان داشته باشد. در ضمن فراموش نکنید که اصلِ هدف ما احیاء، بازسازی و نوسازی خطوط تولید ماشین سازی و ریخته گری بوده که هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را می تواند ایجاد کند.

این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: من ۷۰۰ میلیارد تومان پول برای خرید ماشین سازی با وضع موجود می پردازم. مجموع بدهی های این کارخانه به تامین اجتماعی و شرکت های خدمات رسان مانند برق، آب، مخابرات و گاز حدود هزار میلیارد تومان تا به امروز است. سرمایه مورد نیاز برای نوسازی و احیاء خطوط تولید ماشین سازی که ۹۰ درصد ماشین آلات آن کاملاً فرسوده شده است و مجموعه ریخته گری که اکنون کلاً از بین رفته است را نیز محاسبه کنید. حقوق معوق پرسنل و حتی پاداش پایان کار نیروهایی که بازنشسته شده اند نیز باید به این ارقام اضافه شود. با یک محاسبه سرانگشتی، هزینه ای که ماشین سازی برای ما در مرحله اول آب می خورد حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان است. حالا اگر ارزش زمین هشت و نیم هکتاری ائل گلی را حساب کنید، خواهید دید که اگر فرضاً این کار را هم انجام بدهیم، یک دهم تمام هزینه ها را پاس نمی کند.

وی ادامه داد: صراحتاً باید بگویم که من فقط برند ماشین سازی را با هزاران میلیارد تومان می خرم و تنها امید من این است که در سایه همین برند، بتوانم فاینانس باز کنم و اعتبار بیاورم. هر کس این ادعای من را قبول نمی کند، سرمایه گذاری را پیدا کند که ریسک خرید ماشین سازی را با شرایطی که من پذیرفته ام، قبول کند. اصلاً می خواهم به دولت پیشنهاد بدهم اگر ارزش این زمین ها به اندازه ای است که ما اشتباه می کنیم، این اراضی را فروخته و با همان مبلغ حاصله، اقدام به احیای ماشین سازی کند و بعد به دنبال واگذاری باشد. حالا که سر صحبت باز شد می خواهم یک پیشنهاد دیگر بدهم: فقط ۲۰ درصد سهام بعلاوه مدیریت ماشین سازی را به من بدهند و ۸۰ درصد مابقی در دست دولت باشد تا ببینیم، شریعت زاده مرد عمل است یا خیر. با جرأت می گویم اگر من کنار بکشم، هیچ کس پیدا نمی شود که مثل من دیوانگی کند و خود را به چنین دردسر عظیمی بیندازد. من تمام آبرو، حیثیت و زندگی ام را گذاشته ام تا کمکی به احیای صنعت آذربایجان کنم ولی عده ای به بهانه های واهی مشکل ساز شده اند. اصلاً آن ها بگویند که چه تضمین عملی به غیر از این مواردی که من گفتم را می شود ارائه داد. آن دسته از مسئولانی که اصرار دارند ماشین سازی به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی واگذار شود، بروند و ببینند که آیا شستا قادر به ورود به حوزه صنعت است؟ چرا این دوستان که احترام زیادی برای آنان قائلم، چشم شان را به روی ناکامی های روزافزون شستا در حوزه های دیگر سرمایه گذاری این مجموعه، بسته اند. من فکر می کنم اکنون نوبت مسئولان است که حمایت های عملی خود را نشان دهند. اگر من کنار بکشم، وضعیت ماشین سازی بدتر از وضعیت واحدهایی خواهد شد که با بی توجهی ها، عرصه های پررونق سابق آن ها به زمین فوتبال تبدیل شده اند. تداوم وضع موجود تا سه ماه آینده، مرگ ماشین سازی را قطعی خواهد کرد. اکنون تولیدی در کارخانه نیست و معوقات مجموعه، روز به روز بیشتر می شود. همه کارگران و همه دلسوزان شهر باید بدانند که اکنون پولی در مجموعه وجود ندارد و باید به عملی شدن این تصمیم دولت که می خواهد کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کند، کمک کنند تا انشاءالله شاهد بازگشت روزهای درخشان ماشین سازی باشیم.

شریعت زاده در خصوص تصمیم اش مبنی بر انصراف از خرید این کارخانه گفت: کاملاً جدی است و فردا( امروز) جلسه ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی دارم و تا تعیین تکلیف، موضوع را رها نخواهم کرد. هنوز اتفاقی نیفتاده، برخی ها درخواست کرده اند پرونده مالیاتی من مورد بررسی دقیق دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باور نمی کنید در همین یکی دو هفته، بارها از سوی اشخاصی با شماره های ناشناس مورد تهدید قرار گرفته ام. وضعیت جبهه گیری های مسئولان را هم که عرض کردم. همه این مسایل دست به دست هم داده تا با فریاد بلند به مسئولان تصمیم گیر بگویم که عطای ماشین سازی را به لقایش می بخشم و از طلا گشتن پشیمان شده ام.

وی تصریح کرد: من تا امروز مصاحبه نکرده بودم و قصد مصاحبه هم نداشتم ولی پیدا شدن مالکان جدید از سویی و طرح اتهامات و افتراهایی از جانب عده ای از مسئولان باعث شد به ابهام ها پاسخ بدهم. مخالفان بدانند که سازمان خصوصی سازی بهترین معامله را با شرایطی عالی در حق دولت انجام داده است و در این میان کسی که مغبون شده، ما هستیم. من پذیرفته ام که حداقل شش هزار میلیارد تومان برای استارت کار ماشین سازی هزینه کنم و این ریسک را هیچ کس دیگر قبول نمی کند. من با این کارم ثابت کرده ام که شهامت و دل ورود به این موضوع حساس و پیچیده را دارم ولی مادامی که حمایت های عملی را نبینم، کارخانه را تحویل نخواهم گرفت.

منبع: آسانیوز

28
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲۵ پاسخ

  1. Aydin گفت:

    باید از دلسوزان واقعی صنعت آذربایجان حمایت کنیم ……. نباید اجازه دهیم خیانتی که به صنعت مس آذربایجان میشود و پولش به جیب تهران و کرمان میرود دوباره تکرار شود …….
    به هر نحوی از شرف و صنعت آذربایجان باید حمایت کنیم ……. نباید ماشین سازی به دست غریبه ها تهران نشینان و خاینین بیفتد ……. مردان آذربایجان کنار نکشید .

    32

    4
  2. الهه گفت:

    حالا دبیری و زنوزی که ثروتشون معلومه ولی نجفی این همه ثروتو از کجا آورده؟

    8

    2
  3. Riza turk گفت:

    من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد….. دشمنان آذربایجان در داخل آذربایجان هستند .افسوس و صد افسوس به شرکتی مثل شرکت ماشینسازی تبریز که ایران صنعت رو مدیون این شرکته نه شرکت دزد ایران خودرو….سرمایه داران آذربایجانی به داده این شرکت برسین…..

    11

    0
  4. sehrama گفت:

    باید مسئله بیشتر موشکافی بشه تا ببینیم ماشین سازی تحت مدیریت کدام مجموعه میتواند موفق باشد
    ولی اگر گفته های این مرد درست باشه شرم باد بر افرادی که با رانت خواری و رانت خوراندن به دیگران در این شرایط بد دنبال چپاول صنعت آذربایجان هستند شرم باد بر آنانی که چوب حراج بر صنعت تبریز و بر شرف خود میزنن
    در این شرایط افتضاح اقتصادی و در این بیکاری بجای این که همه باهم کمک کنن این صنعت پا بگیره این سفره پهن بشه این هویت زنده بشه دنبال سهم خواهی هستند؟
    تف به شرف نداشته همه آنهایی که در این اوضاع بحرانی ملت رو به بهای پر شدن جیبشان میفروشند و تف به همه اونایی که از نام بزرگ تبریز از آبرو و اعتبار تبریز سو استفاده میکنن چه چپ باشن چه راست چه مستقل
    همه باید پیگیر باشند تا ماشین سازی به اصلحش واگذار بشه

    10

    0
  5. Mammad گفت:

    هتل ۷ستاره در ایران اون هم در تبریز
    منطقی بنظر میاد ?
    اون هم ساختش تا ۲۰۱۸

    5

    6
    • ناشناس گفت:

      اصلا نمیشه در ایران هتل ۷ ستاره ساخت

      به خاطر مسائل مذهبی و فرهنگی

      من نمی دونم چطوری این آقا به خودش اجازه داده با شعور مردم آذربایجان بازی کنه

      آقای شریعت زاده شما مرد تجارت هستین عین ب ز نه مرد صنعت

      صنعت آذربایجان باید به دست افراد صنعتی و دلسوز صنعت سپرده شود

      شستا و فولاد مبارکه هر دوشون برای واگذاری خوبه

      حالا خبرهای تازه هم میرسه که این سهم هزینه تبلیغات انتخاباتی ایشون در استان هست

      2

      3
  6. یحیی گفت:

    نجفی که از اولش کارمند دولت بوده چه جوری میخواد کارخونه رو بخره؟؟؟.مگه باحقوق کارمندی میشه کارخونه هزار میلیاردی رو خرید؟؟؟؟

    5

    1
  7. الی گفت:

    ولی اصلی ترین دلیل نمایندگان برای عدم واگذاری ماشین سازی به بخش خصوصی این بود که تمامی دستگاهها و تجهیزات کارخانه فرسوده هستن و اگه به فروش برسد هیچ بار مثبتی نخواهد داشت و به سرنوشت بقیه کارخانه ها مثل بنیان دیزل دچار خواهد شد. میگفتن اول دولت تجهیزات کارخانه رو نوسازی کنه بعد. اگه واقعا دلیلشون این بود، حرف منطقی ایه. ولی نه اگه اهداف دیگه ای دارن مردم باید تو فضای مجازی از خریدار جدید حمایت کنن شاید از تصمیمشون منصرف بشن.

    5

    0
  8. فرهاد گفت:

    اقای ایدین وقتی غیربومی بیشتر از بومی به فکر ماست چرا نباید ازش حمایت باشه
    خوب مگه این اقایان خاین مردان اذربایجان نیستن، همه شون خوبن حرف ندارن
    زیاد بی انصاف متعصب نباش خیلی از خاینان اذربایجان همشهریای ما هستن.
    اغاشی اوز ایچینن ییر

    7

    0
  9. سینا گفت:

    گفته های ایشون به تخیل شباهت داره و بیشتر سعی میکنند با حرفهای پوپولیستی مثل هتل هفت ستاره مردم رو به سمت خودشون بکشونن

    7

    0
  10. مهدی آیسان گفت:

    اگر حرفهایی که این آقا می گوید درست هست علت مصاحبه چند روز پیش کریم صادقی عضو جدید شورا که مدتهاست دبیر خانه کارگر هست و کار بخصوصی هم برای کارگران انجام نداده است معلوم میشود. ای کاش رزومه صنعتی آقای شریعت زاده را بنویسید.

    2

    0
  11. Meş گفت:

    یوردوموزدان حمایت ائلین لر یاشاسین کی هر نه ائلیه لر قایداجاق اؤزلرینه .. اینانمالی دئیر بیری اؤزونه ربطی اولان بیرزادلاری اونودا، کی در واقع اؤزون اونودوب

    1

    0
  12. احمد گفت:

    آقای شریعت زاده شما باید پیش بروید و در مقام عمل سیلی به صورت توطئه کنندگان بزنید نه اینکه کم بیارید و قهر کنید ..

    7

    0
  13. ناشناس گفت:

    روز به روز صنعت آذربایجان بدتر می شود. هر روز در یکی از بنگاههای تولیدی بسته می شود. همان آذربایجانی که قطب صنعت بود. واقعا متاسف هستم که مسئولان این منطقه همگام و همراه با سقوط وضعیت اقتصادی آذربایجان هستند.

    6

    0
  14. سیروس گفت:

    اگر حرفهای آقای شریعتی درست باشد باید مردم آذربایجان قدر دان این شخص باشندکه یک برند قدیمی را در آذربایجان حفظ کرده وبه رشد چند برابری میرساند وبا اشتغال چند ده هزار نفری وایجاد صنایع جدید به رشد اذربایجان کمک شایانی می کند ودر ضمن با ایجاد هتل هفت ستاره به صنعت گردشگری استان نیز اضافه میکند. من فکر میکنم فقط یه مشکل کوچولو در این رابطه وجود دارد واون هم اینکه سهم الارث نمایندگان از کارخانه ماشین سازی رقم بالایی نیست وخریداران بعدی قول سهم بیشتری به نمایندگان دادهاند.
    پیشرفت اذربایجان را کسی نمیتواند جلودارش باشد به غیراز اذر بایجانیهای دزد و خاین که تعدادش روز بروز یبشتر می شود.

    6

    0
  15. lpl,n گفت:

    جناب آقای محمدعلی شریعت زاده من به عنوان یک بازنشسته صنعت تبریز دست شما را با افتخار میبوسم و بدون هیچ تعارفی شما فرشته نجات ما ها خواهید بود اگر همچون ریسکی را قبول کنید خدا قوت مرد عمل و صنعت آذربایجان

    10

    0
  16. مرتضی گفت:

    من بعید می دونم ایشون واقعا دنبال احیا ماشین سازی بوده باشن، کسی که دنبال احیای صنعت هست نمیره سمت هتل سازی

    4

    2
  17. Taha گفت:

    ایشون کارخانه را ۷۰۰ میلیارد تومان خریدن
    فولاد مبارکه هم خواهان کارخانه هست به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان

    ایشون هم دنبال عوض کردن محصول تولیدی در ماشین سازی هست و میخواد تنها تولید کننده ماشین افزار فرز و CNC و .. را عوض کنه و خط تولید اتومبیل بزنه
    و زمین شاهگولی هم هتل کنه

    صد در صد فولاد مبارکه هم تغییراتی در اینجا خواهد داد

    اما ایشون کارشون تجارت هست
    اما فولاد مبارکه کارشون صنعتی هست

    با این واگذاری به این شخص عاقبت ماشین سازی چیزی به مراتب بدتر از بنیان دیزل خواهد شد

    من زمان بنیان دیزل هم گفتم باید جلو ساخت آتاسنتر در زمین های بنیان دیزل گرفته شود
    و امتیاز داده شده توسط شورای شهر ملغی شود و مالک مجبور به احیا بنیان دیزل که تنها تولید کننده موتورهای دیزلی بود بشود

    دوستانی که از آتاسنتر دفاع می کردن حالا بیان جواب بدن
    من گفتم این رشته سر دراز دارد و تمام مجموعه های صنعتی غرب تبریز را خواهد بلید
    اول بنیان دیزل حالا ماشین سازی فردا هم ..

    فاتحه صنعت استان با این واگذاری ها خوانده شده

    باید کارخانه به یک مجموعه صنعتی بزرگتر مثل شستا یا فولاد مبارکه واگذار شود

    فقط می توانم بگم متاسفم
    مظلوم صنعت آذربایجان

    10

    3
    • Taha گفت:

      http://ipoco.net/fa/home/

      این سایت مرکز تجارت خونه این آقا هست

      ایشون فقط دنبال تجارت هست و سود
      نه سرمایه گذاری و رشد صنعت استان

      ای کاش بدانیم که صنعت داری در استان و کشور خیلی سخت تر از جاهای دیگه هست
      و باید کسی در صنعت باشد که دلسوز بودنش به صنعت باشه نه سود در صنعت

      چون تولید صنعتی سود آن چنانی ندارد

      نمایندگان ، مسئولان ، مردم آذربایجان و تبریز، ماشین سازی را بنیان دیزل نکنیم

      3

      0
    • Meş گفت:

      البته شهرین توریستی اولماسیدا یاخچی دی .توریست شهرین تقریبا هر یئرینه مثبت تاثیر قویور .الان دنیانین لاپ گلیرلی شهرلری توریستی شهرلردیلر .. صنعتین هم آلوده لیغی وار همیده هر نئچه واخدان یئنی لنمه ایستیه جاق کی ایه اولماسا فابریکا اوز آشایا دوشوب و ایشلی ین لرین بوراخاجاق

      2

      1
  18. ناشناس گفت:

    کل آذربایجان و نا اهلان صاحب شدن حالا این ماشین سازی هم روش

    2

    0
  19. آیدین گفت:

    من اصلا ایشون رو نمی شناسم و کاری هم به این ندارم که اهلیت دارند یا نه . اولاً از این حرکت و تعصب شون بینهایت سپاسگذارم و اگر جای نمایندگان مجلس و شورای شهر و مقامات عالی استانی و شهری تبریز بودم بلافاصله به پابوسی ایشون می رفتم چون کسی که کارخانه ماشین سازی را با این وضعیت مالی و با این وضعیت بازار فروش و به این مبلغ بخره معلومه تعصب و غیرت خاصی داره چیزی که خیلی از سرمایه داران ما به غیر از چند نفر اونو ندارن مثلاً سرمایه دار ما آب و نان شهر تبریز رو خورده رفته شمال سرمایه گذاری کرده و …
    اصولاً کشورهای سرمایه دار نوکر سرمایه گذار هستندچون رقابت سنگینی در جذب سرمایه گذار هست این از اصول جذب ثروت و سرمایه است اما کسی که در این گیر و دار جذب سرمایه وارد سرمایه گذاری در تبریز و کارخانه پژمرده ماشین سازی تبریز شده و قصد احیای اونو داره باید به چشم یک فرشته نجات و یک هدیه الهی نگاه کرد و قربون صدقه اون شد .
    ولی متاسفانه مثل همیشه نام لاشخورهایی در این میان به گوش میرسه که کارشون فراری دادن سرمایه است .

    1

    0
  20. حسن گفت:

    اینقدر جهت دار مطلب نزارید مطمئنم میدونین و اگه نمیدونین بدونین فقط ارزش زمین شاهگلی بیشتر از ٢ هزار میلیارد هست بعلاوه ی زمین جلفا که ارزشش از زمین شاهگلی بیشتره و ویلاهای شمال و زمین های کرج و خود کارخونه به اون بزرگی و اون همه دستگاه ها
    اون وقت همه اینها رو میدادن ٧٠٠ اونم نه یه جا بلکه طی ۵ سال
    خریدار فقط زمین شاهگلی بفروشه ۵ برابر قیمت خرید پول میرسه بهش ، بقیه اموال و املاک و مفت میوفته تازه ۵ سال بعد پولشو میده
    میدونم این پیام پخش نمیشه
    ولی دست از جهت دادن به افکار عمومی بردارین
    اموال و ارزش ماشین سازی رو اعلام کنین بعد قیمت فروش رو مقایسه کنین
    کسی که میگه ٣٠ میلیارد بیشتر میدم فقط و فقط مظلوم نمایی میکنه وگرنه ارزش یه دستگاه ماشین سازیه

    مردم فکر میکنن فقط خود کارخونه فروش میره، خیر اون همه زمین و املاک هم میره

    1

    1
  21. reza ghadbeigi گفت:

    سلام …میشه راجع به شرکت سهامدار هپکو توضیح بفرمایید ؟

    0

    0

پاسخ دادن به الی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo