این روزها در سطح شهر تبریز خودروهایی با پلاک مناطق آزاد قشم و اروند حتی چابهار دیده می شوند که با استفاده از فرصت مرخصی یک ماهه خود آزادند در کل کشور تردد کنند، در حالی که به خودروهای ارس پلاک مجوز استفاده از این فرصت داده نشده و به نظر می رسد، تلاشی هم در استان صورت نمی گیرد تا از چنین تبعیضی جلوگیری به عمل آید…

به گزارش تبریزمدرن، در حال حاضر طبق آمار اعلامی از طرف مدیرعامل منطقه آزاد ارس، حدود هفت هزار دویست خودروی ارس پلاک وجود دارند که با توجه به قیمت معقول و کیفیت بسیاری بالای این خودروها نسبت به خودروهایی که در کارخانه های داخلی و با قیمت مشابه تولید می شوند، روز به روز شاهد افزایش تعداد آن ها هستیم.

این تعداد در مقایسه با سایر مناطق آزاد بسیار قابل توجه می باشد و نشان از اقبال و علاقه مردم آذربایجان به خودروهای با کیفیت خارجی دارد. بنابراین با این حجم از علاقه و استقبال مردم، انتظار می رود تا مدیران و مسئولان استان آذربایجان شرقی از این فرصت استفاده کرده و با فراهم آوردن امتیازات و فرصت های مختلف برای مردم، درصدد جلب رضایت هر چه بیشتر آنان برآیند.

با این حال اخباری که در یکی دو ماه گذشته منتشر شده و مصوباتی که صورت گرفته، کاملا نشانگر این است که هیچ اراده ای برای رفاه حال خریداران خودروهای ارس پلاک وجود ندارد.

1504989_806656119405212_3266154758391277010_n

در مرتبه اول، مردم آذربایجان به شدت خواستار و پی گیر موضوع آزاد شدن تردد خودروهای ارس پلاک در کل استان آذربایجان شرقی شده بودند که تا کنون هیچ قدم مثبتی در این جهت برداشته نشده و این درخواست مردم به طور کامل مورد بی توجهی و بی مهری مدیران مسئول قرار گرفته است.

از طرف دیگر اما اخیرا خبری مبنی بر صدور مجوز ارائه فرصت مرخصی یک ماهه به مالکان خودروهای مناطق آزاد اروند، قشم، کیش و چابهار بر روی خروجی رسانه های کشور قرار گرفت که قرار نگرفتن نام منطقه آزاد ارس در این لیست، باعث تعجب همگان و ناامیدی و دلسردی مردم آذربایجان شد.

مسئولان منطقه آزاد ارس نیز در مصاحبه های خود تنها به این نکته اشاره می کنند که نامه نگاری های لازم انجام شده و امیدوار هستند تا موضوع حل شود! با این حال مشخص است که مطمئنا با روشی که در پیش گرفته شده نمی توان نسبت به حل این موضوعات اقدام کرد، چرا که اگر نامه نگاری راه حل بود، باید تابحال مشکلات حل می شدند…

جای سوال است که چگونه مسئولین منطقه آزاد اروند توانستند مجوز تردد استانی را به خودروهایشان بدهند اما مدیران عامل ارس از این کار عاجزند؟ اگر این کار منع قانونی دارد، پس چرا در خوزستان انجام شده، اگر ندارد، چرا مسئولان ما نمی توانند انجام دهند؟

متاسفانه شاهد یک نوع عقب نشینی و بی ارادگی به خصوص در همین زمینه مشکلات خودروهای ارس پلاک در سال های اخیر هستیم که هیچ کدام از مدیران و مسئولان استانی نیز نسبت به حل آن ها تلاش نمی کنند…

امیدواریم در مقطعی که خودروهای تولید ملی با پایین ترین کیفیت و بالاترین قیمت ممکن به مردم قالب می شوند، مسئولین منطقه آزاد ارس با جدیت و انگیزه بیشتری پیگیر مشکلات مجموعه زیردست خود بوده و برای رفاه حال خریداران خودروهای ارس پلاک تلاش نمایند…