درکمیته فنی شهرداری تبریز مطرح شد/ بررسی طرح پل عابر پیاده پارک صائب تبریزی به پارک بهاران

674.jpg

جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز با حضور اعضای کمیته فنی، شهردار و معاون عمرانی شهرداری منطقه ۲ و مشاور طرح به ریاست معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز بامحوریت بررسی طرح پل عابر پیاده پارک صائب تبریزی به پارک بهاران تشکیل شد .

به گزارش تبریزمدرن ، در ابتدای جلسه نماینده مشاور طرح توضیحاتی را در خصوص  طرح پل عابر پیاده پارک صائب تبریزی به پارک بهاران، برگرفته از پلان وضع موجود، پلان طرح پیشنهادی، طرح سازه ای پل و مزیت های طرح  ارائه کرد.

 در ادامه جلسه معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با بیان کلیاتی از طرح گفت: این پل برای اتصال پارک صائب تبریزی و پارک بهاران طراحی شده و اجرای آن موجب دسترسی آسان و بدون حادثه شهروندان برای استفاده از پارک های بهاران و صائب تبریزی خواهد شد .

محمدحسین اسحقی با بیان اینکه پلهای عابر پیاده تبدیل به مکانهایی شده است که اغلب شهروندان مایل به استفاده از آنها نیستند  تصریح کرد: بیشتر افراد به طور ذاتی متمایل به صرف کمترین انرژی در فضا میباشند و از طرفی پلهای عابرپیاده در اکثر موارد به علت محدودیت دید موجب اغتشاش منظر شهری شده به همین علت حفظ یکپارچگی و چشم انداز سنتی محور خیابان در ایجاد این پروژه حائز اهمیت است .

وی همچنین گفت: اجرای  طراحی های خلاقانه و نوآور و رنگ آمیزی مناسب، در جهت افزایش انگیزه استفاده از این پل نیز از مواردی است که در طراحی پل باید مد نظر قرارگیرد.

وی ادامه داد: برای جذب افراد به استفاده از پل علاوه برا ایجاد خلاقیت در طراحی آن، ظریف بودن و مقرون به صرفه بودن وچشم انداز بلند مدت طرح نیز باید مد نظر باشد و همچنین تقویت زیر بنائی پارک های پیرامون این پل جهت جذب افراد صورت گیرد.

رسول موسائی شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در این جلسه گفت: با اجرای این پل دسترسی آسان به پارک بهاران و صائب تبریزی صورت خواهد گرفت .

وی افزود: دسترسی به پارک های بهاران و صائب تبریزی با طی مسافت طولانی صورت می گیرد که موجب ایجاد کاهش انگیزه مردم جهت بازدید از این پارکهای زیبا شده است که با اجرای این طرح و متصل نمودن پارک ها از طریق پل، دسترسی به این دو پارک به آسانی میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته شاید انتظار ما از پل های عابر پیاده فقط دسترسی عابرین پیاده و عبور از عرض خیابان بود ولی با اجرای این پروژه علاوه بر اتصال این دو پارک، با طراحی خلاقانه و زیبایی که صورت گرفته است زیبایی و نوآوری را نیز برای این مسیر به ارمغان خواهد آورد و همچنین زیبایی پارک های اطراف پل نیز به دلیل دسترسی آسان بیشتر مورد اتوجه و استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است: در ادامه جلسه دیگر اعضای کمیته نکته نظراتی را در خصوص پروژه و کلیات آن مطرح نمودند و تصمیمات مقتضی در این راستا اتخاذ گردید.

23
2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۱۰ پاسخ

  1. paviz گفت:

    ای کاش دیوار های بتونی پارک بهاران هم برچیده میشد تا برای مسافرین و تردد کنندگان از اتوبان کسائی چشم نواز روح بخشی از این پارک واقعآزیبا را شاهد باشند آخر این پارک محبوس شده است.

    20

    1
  2. شبنم گفت:

    الکیه مثلا پل ایل گلی به ایل باغی رو زدن تموم شد الان اینو بررسی میکنن؟

    17

    2
  3. AMMAD گفت:

    شک المیین کی عینا بوجور اجرا اولاجاخ ها!!

    1

    0
  4. شبنم گفت:

    خجالت آوره باز داره از مقرون به صرفه بودن حرف میزنه آخه کسی نیست به این آقا بگه تا به حال کدوم یک از پروژه های تبریز هزینه بر بوده که این دومیش باشه. پل فقط پل طبیعت تهران که واقعا بی نظیره

    3

    0
  5. hossein گفت:

    آخی بو کورپودوکی سیز ایشلیسیز؟بونون خلاقیتی هاراسیندا؟تهرانین طبیعت کورپوسون گورموسوز؟نبریز شهرداری سین معاونت عمرانین سطحی چوخ چوخ اشاقادی و بیرکند حددینده معلومات و سواد و تخصص و نوآوری لری وار

    0

    0
  6. رضا 88 گفت:

    این پل های کوچک مشکلی برای تبریز حل نمیکند نمیدانم منظور شهرداری تبریز از ایجاد این پل های کوچک چی است مردم تبریز احمق نیستن،که به عنوان پل طبیعت غالب کنند، پل عابر پیاده که همه جا است نه تنها جذب گردشگر نمیکند بلکه بعد از چند سال تبدیل به آهن قراضه میشه که مثل عابر پیاده تبدیل به مکان تبلیغاتی میشه این همه مدت صبر کردند در سال ۲۰۱۸ که این آهن قراضه ها بزنند اگر هزینه این دو تا پل را صرف ساخت پل طبیعت یا مثل پل معلق مثل مشکین میزدند بهتر جواب میاد

    1

    1
  7. شوالیه گفت:

    پل طبیعت تهران با دیدن عظمت این طرح خودش رو منفجر کرد تا ابروش نره

    2

    0
  8. behnam گفت:

    سلام اقا پویا این عکس تزیینی هستش?

    0

    0
  9. Taha گفت:

    شهر دو میلیونی و پایتخت گردشگری پروژه برای ۲۰۱۸ میخواد یک پل بدریخت فلزی بدون پله برقی هم بزنه

    مسئول میگه مردم رغبتی برای استفاده از پل عابر پیاده ندارند
    جناب مسئول صد در صد که پل عابر پیاده ای که پله برقی نداشته باشد
    و آسانسور برای معلولین نداشته باشد
    مردم هیچ رغبتی به استفاده از پل نشان نمیدهند
    کدام آسانسورهای احداثی برای معلولین در پلها استفاده میشه
    همشون بسته هست
    پل پر ترافیک روی بلوار استاد شهریار پشت فلکه دانشگاه و برج بلور بدون پله برقی هست
    سازمان بهزیستی هم که برای عبور و مرور معلولین خود آسانسور پل رو زده ، به دلیل استفاده عادی مردم زود زود خراب میشه و ماه ها بسته میمونه و این عزیزان معلول هم خیلی اذیت میشن

    تو تبریز این احداث آسانسور به جای پله برقی در پلهای عابر پیاده و ایستگاه های مترو کار اشتباهی بوده و پشت این مسئله هم یک رانت بزرگ هست
    هم باید پله برقی و هم آسانسور در پلهای عابر پیاده و ایستگاههای مترو نصب بشه
    پله برقی برای مردم عادی و آسانسور برای معلولین و ویلچری ها

    5

    1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo