معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن خبر داد: خط آهن میانه-تبریز با همکاری آلمانی ها برقی می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مذاکره با آلمانی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه-تبریز خبر داد.

 

 

به گزارش تبریزمدرن  ،مازیار یزدانی سهم راه آهن از خط اعتباری اتریش، گفت: در حال رایزنی هستیم که آیا می توان از بخشی از این فاینانس برای خرید ریل از این کشور اقدام کرد یا خیر.

وی ادامه داد: کشور اتریش از ظرفیت قوی تولید ریل، سوزن، تجهیزات ماشین آلات مکانیزه خطی، تجهیزات رادیویی برخوردار است. به این فکر هستیم که از محل همین اعتبارات برای تامین این اقلام اقدام کنیم اما هنوز چیزی قطعی نیست.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن ادامه داد: ریلی که از هند وارد می شود ادامه همان قرارداد قبلی با هندی‌ها است و هنوز تمام پکیج‌های ۱۰ هزار تنی ریل مورد قرارداد با هندی‌ها وارد کشور نشده است.

یزدانی با بیان این که برقی‌سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: پروژه دیگری که در اولویت برقی شدن قرار دارد، خط آهن میانه – تبریز است که به دنبال تامین منابع مالی اجرای این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خط آهن میانه- تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد. این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد.

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان این که مطالعات برقی شدن راه آهن میانه- تبریز انجام شده است، گفت: برای انجام این پروژه به ۱٫۵ میلیارد یورو منابع نیاز داریم و به دنبال تامین این منابع مورد نیاز هستیم. اخیرا با آلمانی برای تامین مالی این پروژه وارد مذاکره شده‌ایم اما این مذاکرات هنوز نهایی نشده است.

یزدانی افزود: بخش انتهایی این خط آهن، برقی است و اگر مسیر تهران- تبریز هم برقی شود، مسیر مشهد تا مرز ترکیه را به صورت خط آهن برقی خواهیم داشت.

15
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴ پاسخ

  1. مهران گفت:

    وقتی چیزی نهایی نشده است چه لزومی برای اعلام وجود دارد. داخل یک و نیم میلیارد تومان ها مانده ایم ایشان حرف از یک و نیم میلیارد یورو می زند. تازه خود راه آهنش،، همان شکل سنتی، ١۵ سال است تعیین تکلیف نشده ، انوقت….

    9

    0
  2. شهروند گفت:

    سلام نمیدانم چرا برای خرید ریل از ظرفیتهای داخلی مانند کارخانه ماشین سازی استفاده نمی شود.کارخانه های ماهر روز بیکارتر میشوند و روز بروز بر تعداد ورشکسته و تعطیل اضافه می شود و ما برای تهیه ریل و … دست به دامن کشورهای خارجی میشویم. یعنی ما بعد چهل سال ادعای خودکفایی و پیشرفت توان تولید ریل راه اهن رو نداریم؟

    7

    0
  3. مسعود گفت:

    ۲۰ ایل دی کی بیر دانا تبریز سهند اتوبانین قورتارمیبلر….
    ۲۰۰ ایل ده چکر تا تبریز میانا قورتولا و برقی اولا …

    7

    0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo