پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی خط یک متروی تبریز

 

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی هر کدام از فازهای خط یک متروی تبریز، گفت: فاز اول خط یک با ۹۹٫۵۵درصد پیشرفت فیزیکی، فاز دوم خط یک با ۸۴درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین فاز سوم خط یک نیز با ۵۵٫۸۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت بوده و در مجموع خط یک متروی تبریز شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۸٫۴۷درصدی است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پشمینه در جلسه‌ی پیش از بازدید استاندار از متروی تبریز، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی فاز سه خط یک متروی تبریز به خاطر محدودیت های که از شهریورماه سال‌گذشته روی داد، با کندی مواجه شده است؛ اما در تلاشیم تا جوانب قضیه را هموار کرده و بتوانیم خط یک متروی تبریز را تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسانیم. .

وی اضافه کرد: سال گذشته برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان برای قسمت‌های مانده خط یک مترو، اعتبار پیشبینی شده بود که اگر این اعتبار تا پایان سال ۹۶ تزریق می‌شد، خط یک مترو در سال ۹۶ پایان می‎یافت در حالی که آمار و ارقام کم بوده است.

وی با بیان اینکه خط دو متروی تبریز نیز از قره ملک آغاز شده و به نمایشگاه بین‌المللی تبریز ختم می‌شود، گفت: مساحت این خط برابر با ۲۲٫۴ کیلومتر است که دارای ۲۰ ایستگاه بوده و تاکنون نیز به مساحت سه و نیم کیلومتر تونل آن کار شده است.

وی ادامه داد: خط سه متروی تبریز نیز از فرودگاه تا ترمینال بوده و در تلاشیم که سه پایانه‌ی موجود(هواپیمایی، ترمینال، راه‌آهن) به قطار شهری تبریز وصل شود، مطالعات اولیه خط سوم قطار شهری تبریز توسط چهار مشاور انجام شده و دومین آگهی را به روزنامه‌ها ارائه داده‌ایم تا طبق قرارداد، واجدان شرایط اعلام آمادگی کنند.

پشمینه بیان کرد: خط چهار متروی تبریز نیز از میدان آذربایجان تا اتوبان پاسداران بوده که به علت مطالعات و همچنین باتوجه به مسافرپذیری این بخش، به صورت تراموا احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول خط یک متروی تبریز از پایانه‌ی ائل‌گلی شروع شده و شامل ایستگاه های یک تا شش است، گفت: ایستگاه‌های شش الی یازده نیز در فاز دوم خط یک قرار داشته و همچنین ایستگاه‌های ۱۱ الی ۱۸نیز در فاز سه خط یک متروی تبریز قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب به دو هزار میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است، افزود: قبل از سال ۹۲، ۷۵ درصد اعتبار قطارشهری تبریز توسط دولت و ۲۵ درصد نیز توسط شهرداری تامین می‌شد که از سال ۹۲ تا شهریور ماه سال ۹۶ این معادله برعکس شده و دولت ۲۸ درصد و شهرداری ۷۲ درصد در این راستا هزینه‌ می‌کند.

وی متذکر شد: باتوجه به رکود در بازار ساخت و ساز، فعالیت‌های عمرانی قطار شهری تبریز نیز به کندی جلو می‌رود اما امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم مسیر را هموار کرده و روز به روز شاهد بهره‌بردای از خطوط متروی تبریز باشیم.

16
1

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۹ پاسخ

  1. مسعود گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ارتباط بین خطوط هم گزارشی تهیه کنید . یعنی برای رفتن از خط ۱ به ۲ راهی پیش بینی شده است ؟ در حال حاظر که در خط ۱ و ۲ این امکان وجود ندارد و خطوط با فاصله از هم رد میشوند . آیا خط ۳ ایستگاههای مشترک با خط ۱ و خط ۲ خواهد داشت تا تمام خطوط رو به هم وصل کنند ؟
    این موضوع خیلی مهمه و تاثیر بسیار مهم در میزان استفاده از مترو داره و کاهش ترافیک رو باعث میشه . البته در نقشه هایی که الان در سایت مترو هست این مورد دیده نمیشه
    لطفا و خواهشن پیگیر باشید تا بعدا کار از کار نگذره
    ممنون

    1

    0
  2. ناشناس گفت:

    والا ما چند سال پیش هرچی گفتیم خط مترو شیراز از تبریز زودتر تکمیل میشه گوش نکردید

    8

    1
  3. وحید گفت:

    اینم ازمتروی تبریزموکول شدبه۹۸،،معلوم نیست این بودجه تبریزکجاهزینه میشه که مردم چیزی نمی بینن.

    1

    0
  4. ali گفت:

    تو رو خدا بگین یه ذره خلاقیت داشته باشن تو طراحی های ایستگاه ها.همه ایستگاه رو کامپوزیت نکنن.بگین حداقل از نماد های فرهنگ ایران و منطقه آذربایجان استفاده کنن.

    2

    0
  5. ع گفت:

    بدرسگ عن خور ریدم تو سایتت د نظراتو تاکید کون

    4

    7
  6. بهزاد گفت:

    فقط میتونم بگم خاک بر سر دزدتون کنم متروی تبریز ۵۰ سال دیگر هم تموم نمیشه

    1

    3
  7. Faraz گفت:

    ساعات کاریشو زیاد کنن بعضی وقتا ما تا شش دانشگاه داریم حداقل تا ساعت هفت بذارن

    2

    0
  8. Taha گفت:

    این پشمینه آذر اصلا خوب کار نکرده
    و باید شهردار جدید فورا دست به تغییرات در مدیریت مترو بکند
    باز این اقا در مورد خط ۴ مترو که با توجه به تقاطع های باریک غیر هم سطح و خیابانهای باریک و فضای سبز مسیر و تراکم مسافر بالا در
    خیابانهای یوسف آباد (شهید رجائی) از اتوبان پاسداران تا چهارراه عباسی – خیابان آبرسان ( هفت تیر) از چهارراه عباسی تا چهارراه آبرسانی- بلوار کمربندی (آزادی) از چهارراه آبرسانی تا نصف راه -بلوار آذربایجان از نصف راه تا میدان آذربایجان که مسیر خط ۴ مترو هست
    اصلا نمیشه تراموا راه اندازی کرد
    و تنها میشه مترو زیر زمینی در این خط ایجاد کرد
    این آقایون با این سر زبان انداختن تراموا دارند هم به شهر ظلم می کنند و هم مردم را گول می زنند
    مردم عادی هم به خاطر آشنایی کم با این سیستم تراموا ، فکر می کنند سیستم بهترتری از مترو هست
    منوریل قم نمونه همین کارهای غیر فنی هست که راکد مانده

    7

    0
  9. Arash گفت:

    ایستگاه منصور و کلانتر کوچه کی تموم میشه ؟
    واجبه

    0

    0

پاسخ دادن به Taha لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo