عملکرد سوال برانگیز اداره راه و شهرسازی در ساماندهی کنارگذرهای تبریز

 

وضعیت نامناسب کنار گذر جنوبی تبریز سالانه باعث بروز چندین تصادف فوتی – جرحی میشود که خسارات جبران ناپذیری را به بار می آور و همین امر باعث شده این کنار گذر جاده مرگ نیز نامگذاری گردد.
بنابر قانون، مسوول رسیدگی به وضعیت کمربندی و کنارگذرهای شهرها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی آن استان هست و با بررسی وضعیت فعلی کنارگذر جنوبیو  غربی تبریز، می توان گفت وضعیت چیزی در حد فاجعه است.

کنار گذر جنوبی تبریز:

بزرگراه کسایی ناایمن، کم عرض بوده وعدم وجود گارریل در ضلع جنوبی منجر به حوادث ناگوار متعدد و  نابودی تدریجی فضای سبز رفیوژ میانی گردیده است .

در کنار آن  روشنایی نا مناسب بزرگراه مخصوصا در حد فاصل نقطه اتصالی آزاد راه به پل امام علی منجر به کاهش دید رانندگان و بروز حوادث غیر مترقبه می گردد.

از دیگر مشکلات بزرگراه کسایی انتقال بار ترافیکی آزاد راه تهران –تبریز به این بزرگراه کم عرض میباشد که در نقطه اتصال گلو گاه ترافیکی ایجاد کرده و منجر به افرودن  بار ترافیکی غیر استاندارد به این بزرگراه میگردد که اداره راه و ترابری عوض احداث بزرگراه جدید جنوبی تبریز با همکاری پلیس محترم راهور اقدام به کاهش سرعت این بزرگراه از ۱۱۰ به ۹۰ و از ۹۰ به ۸۰ مینماید که در آینده نیز احتمال کاهش مجدد نیز وجود دارد!

از دیگر مشکلات بزرگراه جنوبی تبریز نبود فضای سبز در حاشیه بزرگراه میباشد که تپه های خاکی چشم انداز بسیار نامناسبی به این بزرگراه و در نتیجه تبریز بخشیده است که ذهنیت بدی از تبریز در ذهن مسافرین بر جا میماند و خشونت را در عابرین افزون مینماید.

در کنار این عوامل ناقص ماندن پل اتصالی کسایی به آزاد راه پیامبر اعظم و ناقص ماندن پل اتصالی بزرگراه به جاده سنتو  بر مشکلات این بزرگراه افزوده است.

کنار گذر غربی تبریز

از سوی دیگر طرح کنارگذر غربی تبریزکه از گمرک سهلان شروع شده و به اتوبان کسایی وصل میشود نیز دارای مشکلات متعددی میباشد

از جمله این مشکلات  نداشتن ورودی مناسب و استاندارد در کنار گمرک سهلان که منجر به بروز حوادث ناگواری گردیده و میگردد

دومین مشکل این بزرگراه نداشتن سیستم روشنایی مناسب میباشد

سومین مشکل این بزرگراه نداشتن راه اتصالی به جاده آذرشهر و بالعکس میباشد که بدلیل ناقص بودن پل کسایی نه امکان هدایت کامیون ها و ماشینهای بزرگ به این بزرگراه  میسر است و نه امکان خروج به سمت ارومیه!

این امر منجر به هدایت ماشین های سنگین به داخل شهر شده و خطرات متعددی متوجه مردم میگردد

دیگر مشکل این بزرگراه نبود فضای سبز مناسب در حاشیه این کنار گذر میباشد که چشم انداز زشتی به این مسیر بخشیده است!

امیدواریم مسئولین اداره راه و ترابری مشکلات کنارگذر های تبریز را هر چه زودتر حل و فصل نمایند تا جان شهروندان عزیزمان کمتر در خطر بیافتد.

 

 

28
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۱۴ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    حالا با وجود این همه معضلات و پاچه خواری پزشکیان برای وزیر را،موقع انجام مناظره با دکتر بیگی،پزشکیان عین موش از ترسش فرار میکنه.واقعا”مردم تبریز با چه عقلی پزشکیان رو فرستادن مجلس!؟

    25

    7
  2. Arash گفت:

    بهترین پست در خصوص راه کسایی واقعا خطرناکه و حس اتوبان نداره چون میخوایی سبقت بگیری یکی نور میده در حد یه بلواره مخصوصا قسمت شمالی
    ادامه ازاد راه باید هر چه زودتر از پست اتوبان کسایی شروع شه از سال بعد
    الان پاسداران باز بهتره از لحاظ عرضی

    14

    1
  3. آیسا گفت:

    سلام اقا پویامیشه نقشه طرح تفصیلی شهر و تو سایتتون بزارید ممنون.

    4

    0
  4. ab گفت:

    امور همهچی از دست مسئولان خارج شده . شما یک نمونه پیدا کنید تا همه همه نه اکثرا” مردم از آن راضی باشند و عملکرد مسئولان را تایید کنند اکثرا” مردم از همهچی ناراضی هستن و حق هم دارند.

    9

    0
  5. محمد جعفری صور گفت:

    ایران متخصصِ خوب نداره . نخبه نداره
    کشور رو متخصصین و نخبه ها میسازن
    یه آمار تویِ یکی از سایت ها خوندم .
    میگفت: خسارتی که مهاجرتِ نخبه ها به ایران وارد کرده ۳۰۰ برابرِ خسارتی است که ۸سال جنگ تحمیلی، برای ایران به بار آورد .
    اکثر نخبه ها از کشور میرن . اونایی هم که میمونن به دلیل پارتی بازی و رانت خواری فرصت خدمت پیدا نمیکنن . خیلی از مسئولین واقعاحقش نیست که توی اون مسئولیت باشن . ولی هستن دیگه …

    10

    1
  6. ناشناس گفت:

    ممنونم. لطفا این پستو به اداره راه هم بفرستین

    3

    0
  7. ناشناس گفت:

    ابتدای اتوبان کسایی ازطرف تهران تامحل وصل شدن به اتوبان پیامبراعظم بسیارکم عرض است که باعث ترافیک همیشگی میشه

    3

    0
  8. احمد گفت:

    شهردار و اعضای شورای شهر بهتر است از شهرهای تهران مشهد و اصفهان دیدن کنند تا الگو برداری شود ونیازی نیست از شهرهای خارجی طرح برداشته شود.

    7

    6
    • ناشناس گفت:

      تهران و اصفهان خوبن. مشهد و تبریزتعریفی نداره و شیراز هم خوبه. بقیه هم در زمینه ی حمل و نقل افتضاح هستند.
      البته هیچ کدوم از شهر های کشور با شهر های خارجی قابل مقایسه نیستند و در آخر همان بهتر هست که تبریز از شهر های خارجی الگو بگیره نه از شهر های داخلی.

      3

      2
    • پارمیدا گفت:

      چرا ؟! اتفاقا نیاز مبرم هست که از شهرسازی کشورهای موفق نه فقط تبریز بلکه کل شهرهای ایران الگو بگیرند. آخه مشهد و تهران چی هستند که تبریز بخواد از اونا الگو بگیره؟!خودشون هزار جور ایراد مهندسی شهری دارند که باید در مواردی به تبریز نگاه کنند الگو بگیرند. اصفهانم که دیگه Laugh … جک داری می گی دادا؟

      3

      3
    • تبریزی گفت:

      نیازی نیست مسولان به مشهد و اصفهان و …. سفر کنند همین اورمیه کافیست . الان اورمیه از بعد راه سازی چه درون شهری و چه برون شهری از تبریز خیلی جلوست حالا بقیه کلانشهر ها بماند .

      4

      0
  9. وحید گفت:

    آقا پویا چرا ورودی تبریز از طرف اتوبان زنجان-تبریز اصلاً روشنایی نداره؟؟؟

    2

    0
  10. Arash گفت:

    پایه پل فتح اباد نرسیده به خروجی یاغچیان وسط راه هست باید پایه های پل جابه جا شه و اون قسمت تعریض شه خیلی اسفناکه اون قسمت تا شاهگلی کم عرضه

    3

    0
  11. اردبیلی گفت:

    من نمیدونم این ۲۶۰۰ میلیارد تومن بودجه ای که برای شهرداری تبریز در سال ۹۶ اختصاص داده شده کجا صرف میشه؟!
    چرا اصلا اثارش رو نمیبینیم ! در حالیکه بودجه تهران ۱۸۰۰۰ میلیاد تقریبا هفت برابر تبریزه ولی با این وجود هر ساله کلی اتوبان درونشهری _ فضای سبز بسیار گسترده _ مراکز تفریحی و گردشگری _ کلی خطوط مترو _ پلها و تقاطع های چند سطحی _ رسیدگی به بافت تاریخی شهر و …
    همه اینها تو تهران قابل لمسه. ماه به ماه و فصل به فصل تهران کلی تغییر داره ولی چرا تبریز نه؟
    با اینکه این شهر بودجه ۲۶۰۰ میلیاردی و بسیار قابل توجه داره! بودجه یک هفتمی تهران داره ولی یک صدم تهران قابل ملموس نیست!

    4

    0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo