پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا

درست در زیر مرکز شهر لندن پروژه‌ای در دست ساخت است که بزرگترین پروژه ساخت‌وساز در تاریخ انگلیس به شمار می‌رود.
این پروژه ۱۶ میلیارد یورویی به نام “کراس ریل” یک خط جدید مترو است که به زودی افتتاح خواهد شد.
دو عدد از هشت دستگاه حفاری تونل که در این پروژه به کار گرفته شده‌اند، ساخت آلمان هستند. هر یک از این دستگاه‌ها نزدیک به ۱۱ میلیون یورو قیمت دارند. کندن هر ۱۰۰ متر تونل زیر رودخانه تیمز لندن حدود یک هفته طول می‌کشد. برای هر دستگاه حفاری ۲۰ کارگر به خدمت گرفته شده‌اند که ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند.
نمایندگان ۵۰ شهر و سازمان از پروژه “کراس ریل” بازدید کردند. جدا از مسائل اقتصادی، این پروژه به‌خصوص از نظر مهندسی دارای جذابیت‌های فراوانی است. ایستگاه جدید استپنی گرین در شرق لندن تنها چند متر از یک زمین فوتبال محلی پرطرفدار در این منطقه فاصله دارد.

هزینه ساخت خط جدید حدود ۱۶ میلیارد یورو بوده است. عملیات ساخت در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. از این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه‌ زیرساختی در اروپا یاد می‌شود. این خط مترو شامل ۴۰ ایستگاه است که ۱۰ ایستگاه آن جدید هستند.
مهندسان دو سال تمام برای طراحی بهترین مسیرهای تونل زیرزمینی وقت گذاشتند. بدین منظور می‌بایست در ۲۶ نقطه در بالا یا زیر مسیر حمل و نقل عمومی لندن تونل زده می‌شد.
در مجموع ۴۲ کیلومتر تونل جدید به شبکه حمل و نقل اضافه شده است که قطر هر یک هفت متر است.
خط جدید “الیزابت” نام می‌گیرد. قرار است بخش‌هایی از این خط در مه ۲۰۱۸ افتتاح شود. در دسامبر همان سال خط به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. هزینه ساخت این خط از ترکیب درآمدهای مالیاتی، فروش بلیت و همچنین بخش خصوصی تأمین شده است.
واگن‌های قطار در خط جدید حدود ۲۰۰ متر طول دارند که دو برابر واگن‌های کنونی متروی لندن خواهد بود. هر واگن ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر را دارد. واگن‌های کنونی ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر را دارند.
طبق برآوردها سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر توسط خط جدید جابه‌جا خواهند شد. ایستگاه کنری‌وارف نخستین ایستگاهی بود که ساخت آن به اتمام رسید. طی مسیر میان این ایستگاه در شرق لندن تا فرودگاه هیثرو در غرب شهر ۴۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. در حال حاضر طی این مسیر ۶۷ دقیقه طول می‌کشد.
دورتادور ایستگاه جدید کنری‌وارف را آب احاطه کرده است. سقف چوبی ایستگاه ۳۱۰ متر ارتفاع دارد و روی آن یک فضای سبز طراحی شده است.
در حال حاضر سالانه حدود ۴۰ میلیون نفر از ایستگاه کنری‌وارف جابه‌جا می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که خط جدید الیزابت به شکل چشمگیری از بار ترافیکی حمل و نقل عمومی لندن بکاهد.

جهت دریافت فایل ویدیویی پروژه اینجا را کلیک کنید

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

15
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۶ پاسخ

  1. اردبیلی گفت:

    !It’s very awesome
    کاش کشور ما هم یه کشور پیشرفته بود .
    هم اصالت شرقی و اسلامی خودش رو حفظ میکرد و هم مدرن و اباد بود!
    ایران کلی مهندس برجسته داره که تو همین لندن مشغول بکارن . بهتر از اینا رو میتونن برای ایران طراحی کنن تا دهن اروپاییها سرویس بشه!
    ایرانیها باید متحد بشن و برای ابادانی کشورشون از جون مایه بزارن!

    7

    3
    • ناشناس گفت:

      بله ایران خیلی افراد برجسته ای داره که میتونن خیلی بهتر از اینا رو برای کشورشون انجام بدن ولی مسئله کسانی هستن که سر کارن و باعث میشن این افراد یا از ایران برن ویا تا آخر عمر تو انزوا زندگی کنن تا بمیرن.

      2

      1
    • orxan گفت:

      تا زمانی‌ که اسلامی باشه و قانون و رهبرانش از کتاب هزار ساله پیروی کنند هرگز مدرن نمی‌شه. مدرن بودن در برابر خرافاتی بودنه. مدرن یعنی‌ با عقل کار کردن نه چشم بسته از کتاب‌های قرون وسطا پیروی کردن . مدرن بودن یعنی‌ برابری و آزادی مطلق، چیزی که زیر پرچم دین نمی‌شه

      0

      1
  2. تبریز گفت:

    شهرماهم خط ۲ اومده اولا درختان شصت ساله رو قلع و قم کرده جلوی استانداری . جلوی بلوک خاقانی دیوار کشیده خونه هارو شکست کرده .راه مردم رو ازشون گرفته نه عذرخواهی نه چیزی مثل عصر حجر

    5

    0
  3. ناشناس گفت:

    این همه پروژه در سرتاسر شهرهای ایران و جزیره های ایران در حال اجرا ، است . آقا پویا به جای اینکه از پروژه های در حال اجرا در ایران گزارش تهیه کند ، آمده از پروژه لندن گزارش تهیه کرده . البته باز هم زحمت کشیده و از ایشان تشکر می کنم .

    4

    10
  4. ناشناس گفت:

    داش توشسون بیزیم بی لیاقت مسئوللارن باشنا ….. یره باتاسز اشاللاه ..

    1

    0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo