سرویس کلانشهرها/معماری بسیار زیبای ایستگاه های مترو اصفهان در مقابل ناهمگونی و یکنواختی ایستگاه های مترو تبریز!

طی سالیان اخیر کلانشهرهای مختلف کشور اقدام به احداث مترو و ایستگاه های مربوطه نموده اند

به گزارش تبریزمدرن،با وجود تاخیر بسیار زیاد احداث مترو در کلانشهرهای کشور ولی کیفیت اجرای این پروژه در برخی شهرها قابل توجه میباشد

یکی از شهرهایی که به معماری ایستگاه های مترو توجه ویژه نموده اند شهر اصفهان میباشد که معماری ایستگاه های مترو این شهر متفاوت از هم و همگون با بافت محیط پیرامون ایستگاه میباشدبه نحوی که در مناطق تاریخی شهر ایستگاه هایی با معماری سنتی اجرا شده و در مناطق مرفه شهر معماری مدرن مد نظر بوده است

این در حالیست که کلانشهر تبریز که مهد اولین های کشور را با خود یدک میکشد کوچکترین توجهی به معماری ایستگاه های مترو و همخوانی آن ایستگاه ها با محیط پیرامون نکرده است بطوری که در مناطق تاریخی شهر ایستگاه هایی با معماری مدرن و کامپوزیتی اجرا میشود !

در برخی موارد هم مثل ایستگاه مترو میدان ساعت مسابقه معماری برگزار شده  وطرحی سنتی برای این ایستگاه انتخاب گردید ولی در عمل شاهد احداث ایستگاهی کامپوزیتی و کاملا مغایر با معماری سنتی طرح برگزیده شدیم!

پیشنهاد میشود مسئولین قطار شهری تبریز در اجرای ایستگاه های مترو تبریز خلاقیت به خرج داده و ایستگاه هایی شکیل و زیبا همگون با بافت شهری محیط پیرامون ایستگاه بسازند چرا که ایستگاه های مترو ویترین این پروژه حمل و  نقل عظیم میباشد و شهروندان به زیبایی آن توجه ویژه دارند.

معماری ایستگاه های مترو اصفهان:

http://polmir.com/fa/wp-content/uploads/2014/02/10-6-emtr-kaveh-eesfahan-370x370.jpg

 

ایستگاه های در حال اجرا

 

http://cld.persiangig.com/preview/vTYHJLQB8Q/3.JPG

 

21
3

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۶۵ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    اگه همینطوری که تو متن گفته شده ،باشه باید اعتراف کنم واقعا خوب توجه شده

    19

    11
  2. اردبیلی گفت:

    فوق العاده زیبا
    همانطور که ملاحظه میفرمایید ایستگاههای مترو اصفهان چند ویژگی خوب دارن
    استفاده از نمای معماری سنتی اصفهان مانند سی و سه پل و گنبد مساجد و هنر های دستی
    استفاده از فضای سبز فرح بخش در نمای بیرونی ایستگاهها
    به کار بردن متریال های با کیفیت و نسبتا خوب
    نورپردازی مناسب و ….

    حالا اینها چه ربطی به تبریز دارن؟! اولین چیزی که مسافر در بدو ورود به یه شهر حس میکنه فضای حاکم بر کل شهره نه ایستگاههای مترو !

    9

    19
    • محسن گفت:

      اردبیلی جان شما فقط از دید یک توریست گذری بررسی کردی. چیزی که اهمیت داره مفهوم توسعه شهری هست که پارامترهای خاص خودشو داره و سیستم حمل و نقل و مترو از مهمتریناشه.

      12

      3
  3. علی گفت:

    آدم های با کلاس همه کاراشون با کلاس هست و بر عکس

    36

    48
    • ناشناس گفت:

      بابا با کلاس.
      این اصفهانی ها هم تا یه تعریفی ازشون میکنی خودشونو گم می کنند.

      19

      25
    • ناشناس گفت:

      تو هم دیگه جوگیر نشو. آخه کجای اصفهانیا باکلاسند؟!؟!؟!

      16

      20
    • اردبیلی گفت:

      دوست عزیز کجای اصفهان اخه باکلاسه!
      بیابونای گسترده و بی نهایتش!؟ یا زاینده رودش که خشک شده؟!
      بابا شاید شما تو عمرتون امکانات ندیدید؟!
      یهو بگو اصفهان گوی سبقت رو از اروپا گرفته راحت کن خودتو!

      14

      28
      • اصفهان سبز گفت:

        در جواب به شما که اصفهانو شهر کویری میدونی دوست عزیز:
        http://uupload.ir/files/3vgx_afrapix_-_33_pol.jpg
        http://uupload.ir/files/cl9b_aryakayak_-_khajoo_bridge.jpg
        http://uupload.ir/files/c7ay_unknown_-_khajoo_bridge_02.jpg

        16

        10
      • محمدی گفت:

        به اصفهان سبز: آخی، دلم سوخت برات. هرچی تصویر گذاشتی بیشتر سبزیش مربوط به جلبک های کف زاینده رود بود. که البته الآن دیگه اون هم نیست. یه سر اگه وقت کردی تصاویر زیر رو ببین تا بفهمی سبزی یعنی چی!
        شیراز:
        http://www.tabrizmodern.ir/1396/04/22/%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%86%da%af/

        تهران:
        http://www.tabrizmodern.ir/1396/06/29/%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d8%aa%d9%87/

        5

        9
        • اصفهان سبز گفت:

          من فقط جواب ادعای بی اساس ایشونو دادم و روی صحبتم با شما یا شیرازیهای عزیز نبود. و نیازی به این عکسها نیست. آمار سرانه فضای سبز کلانشهرها گویای قضیه هست. هم شیراز زیبا و سبزه هم تهران. من منکرش نیستم عزیز.

          4

          3
        • اصفهان سبز گفت:

          اینم یه عکس از زاینده رود خشک:
          http://uupload.ir/files/ybpy_vahid_azadegan_-_zayanderood_01.jpg

          0

          3
        • ناشناس گفت:

          با کوبوندن شهر های دیگر میخواهید شهر خودتونا بالا بکشین و این نشانه ی حسادت است.
          به جای این حرفا بیاییم باهم کاری کنیم که همه ی شهرا ی ایران سرسبز باشن…

          1

          1
    • ناشناس گفت:

      جل الخالق، اصفهان و کلاس؟؟؟

      18

      25
      • Hh گفت:

        بابا اصن شما با کلاس
        فقط خدا وکیلی یه نگاهی به عکسای دوران قاجار یا پهلوی (اگه البته باشن) خودتون بندازین تا خوب ببینید چه جوری باکلاسید

        0

        3
    • ناشناس گفت:

      انصاف داشته باش برادر، این همه کلاس که تو همین اصفهان میبینی ترکان صفوی به وجود آوردند؛ الان متاسفانه مسئولان ما جرعه ای غ… ندارند و هرچه گفته میشه میگن چشممممممم. باور کنید دور و بر ما افرادی هستند که ذهن های خلاقی دارند اما افسوس که هیچ بهایی بهشون داده نمیشه… ظلم از این آشکارتر……

      13

      25
  4. رضا گفت:

    واقعا دیگه شورش دراومده یک خط درمیون مقایسه تبریز با اصفهان.دیگه تکرارش لوس داره میشه. این عکسهایی که شما گذاشتید مربوط به ۳ ایستگاه هستش از بقیه ایستگاهاشون خبر دارید که سریع قضاوت میکنید؟

    19

    18
  5. داود گفت:

    مشگل ما تبریزی ها اینه که از رنگ و طرح زیادی و شلوغ استفاده می کنیم. سنگ طوسی و رنگ زرد قهوه ای با تزئینات چهارخونه مشکی و کرم و…. مثل چهارشنبه بازار حداقل می تونستیم مثل مشهد ساده درست کنیم. خیلی زشتن به خدا

    5

    4
  6. Sehrama گفت:

    سلام
    راستش من دنبال این نیستم که نشون دهم محصولان ما غیر ارگانیک هستند چون اینو بعضیاشون مطمئنم فهمیده اند البته فراموش نکنیم که مسئولان هر ملتی سوار بر مرکبی هستند که خود ملت تدارک دیدن پس اگه اونا سطحشون خیلی پایینه مطمئنا ما خودمون زیاد مالی نیستیم
    معماری فقط تزیین نیست معماری روح سازه هست شخصیت سازه هست معماری زبان گفتگوی سازه با آدمه
    اون ایستگاههای مترویی که میتونستن با کمی دقت و سماجت بهش روح الهام کنند هیچی… تموم کردن
    امیدوارم اینا تجربه ای باشند برای ماها برای کسانی که قراره آینده شهرو در دست داشته باشن

    5

    0
  7. تیرازیس گفت:

    البته ایستگاههای مترو شیراز هم با همین مشکل کم و بیش مواجه هست که امیدوارم حداقل برای ایستگاه وکیل رعایا (کریمخان زند) تدبیر و هنر ویژه ای به خرج بدن.

    10

    14
    • ناشناس گفت:

      ایستگاه های نمازی و زندیه و وکیل و امام حسین شیراز هم ایستگاه های خوبی هستند. نباید از حق بگذریم. این ایستگاه هایی را هم که نمایش دادند فقط دو سه تا از ایستگاه های اصفهان هست و بقیه اش مثل باقی شهر هاست اما از خط یک شیراز همون چهار ایستگاهی که نام بردم ایستگاه های خیلی خوبی هستند و در حد همین ایستگاه های موجود در تصاویر یا شاید حتی بهتر هم باشند. تصاویر یکی دو تا از اون ها هم بسادگی در وب قابل سرچ هست.
      اینو هم اضافه کنم که تمام ایستگاه های شیراز هم مجهز به پله برقی و هم مجهز به آسانسور هستند، فکر نمی کنم همه ی ایستگاه های بقیه ی شهر ها چنین خصوصیتی داشته باشه. البته یه چند تا ایستگاه معدود هست که هنوز پله برقی و آسانسورشون در جایگاه های تعبیه شده نصب نشده.

      14

      10
      • تیرازیس گفت:

        دوست عزیز واقعا ایستگاه زندیه با استفاده از معماری تاریخی و ملی ساخته شده ؟؟؟؟؟ حتی به سبک معماری زندیه و مکتب شیرازم توجه نشده همانطور که گفتم شاید فقط ایستگاه وکیل رعایا (در منطقه حمام بهارستان) از معماری متناسب با شهر شیراز بهرمند بشه البته امیدوارم

        1

        0
        • ناشناس گفت:

          منظورم معماری سنتی نبود. کیفیت اجرا رو در نظر داشتم. هر دو شهر رفتم و از مترو استفاده کردم. متروی شیراز اصلا چیزی کم نداره.

          5

          2
        • من گفت:

          والا چیزی که ما بینیم در تصاویر، دو سه تا ایستگاه از اصفهان گذاشتند که همشون یا کامپوزیت هست یا آجرنما. نمیگم قشنگ نیستا. ولی کیفیتی هم نداره و هزینه ای هم براشون نشده شاید هم در نظر دارند یه چند سال دیگه بکوبند از اول نما کنند آخه چون این مواد واسه ی نما بیش تر از شش هفت سال بدرد نمی خوره. مال شیراز اکثرا سنگ های زیبا و با جلا هست. هم کیفیت و هم زیبایی و نمای مدرن رو با هم دارند. حالا معماریش قبول دارم توی این چند مورد قشنگه ولی ما که مرغوبیتی در نماهای داخلیشون نمی بینیم هزینه ای هم ندارند این نما ها حالا با چه دیدی ادمین محترم از کیفیت اجرای این پروژه در اصفهان تعریف کردند الله اعلم و اینکه شما چه چیزی میبیند که بر اساسش می فرمایید شیراز هم کم و بیش با این مشکل مواجهه باز هم الله اعلم.

          4

          4
      • علی گفت:

        دوست عزیز تمامی ایستگاه هایی که نام بردی که. با سرچ در نت میشه دید تنها کامپوزیت و سنگ خاکستری اند
        جذابیت و خاص بودنشون چیه؟
        چون تمام ایستگاه های اصفهان پله برقی و اسانسور که دارند و این حداقل نیاز ایستگاه افتتاح شده در قرن ۲۱است و افتخاری هم نیس
        اما شما در مورد ایستگاه ازادی،میدان امام حسین،ایستگاه تختی،ایستگاه علیخانی،ایستگاه سی و سه پل،ایستگاه انقلاب اصفهان تحقیق کنید

        6

        3
        • ناشناس گفت:

          منظورم معماری سنتی نبود. مدرن هست و خیلی با کیفیت اجرا شدند. نماشون هم کامپوزیت نیست و سنگ های مرغوبی برای نما استفاده شده. البته ایستگاه های دیگر شیراز هم معمولا سنگنما هستند نه کامپوزیت.
          این ایستگاه هایی رو هم که نام بردم به هیچ وجه نمای خاکستری ندارند. یعنی شما واقعا نمای نمازی یا زندیه رو خاکستری دیدی؟ یا مثلا اونها رو بصورت کامپوزیت دیدی؟

          3

          2
        • ناشناس گفت:

          راستی همه ی ایستگاه های اصفهان هم آسانسور ندارند. همچنین مثلا در مورد ایستگاه میدان انقلاب اصفهان بقول یکی از دوستان راه های دسترسی اون از بس باریکه انگار آدم داره وارد غار میشه

          2

          3
        • من گفت:

          چرا دروغ میگی. ایستگاه زندیه و نمازی کلا کامپوزیت و سنگ خاکستری نیست. اینکه بسادگی قابل سرچه. چرا خودتو ضایع می کنی! متاسفانه شما هم کور رنگی داری و هم قدرت تشخیصت بین سنگ و کامپوزیت پایینه. من که شیرازی هستم تابحال ایستگاه با نمای کامپوزیت ندیدم در شیراز.
          جالب اینجاست که این فرد دروغگو نمای زیبا و یکدست ایستگاه هایی مثل نمازی که از سنگ های مرغوب و گرانقیمتی هم ایجاد شده با کامپوزیت ها و آجرنما های بی کیفیت و ارزان قیمت ایستگاه های اصفهان مقایسه می کنه و اونها رو هم برتر میدونه. مگه همین ایستگاه های پست حاضر چیزی بجز کاپوزیت و آجرنما هست؟! شاید ده برابر هزینه ی نماکاری برخی از همین ایستگاه هایی که نام بردی فقط صرف هرکدوم از ایستگاه هایی مثل نمازی و زندیه و… شده باشه که به این جلا و زیبایی و دوام رسیده. بذار وقتی پنج سال دیگه نما ها نم نداد بریزه روی سر مردم بعد بیا کیفیت اجراشونو با سنگ های مرغوب و متنوع ایستگاه های مدرن شیراز مقایسه کن. در ایستگاه های شیراز از سنگ خاکستری گرفته تا سبز پر رنگ با رگه های سفید و قهوه ای کرمی و سیاه استفاده شده. حداقل یبار هم که شده بیا ایستگاه های شیراز رو ببین بعد تز بده.
          حالا خوب شد کسی نگفت ایستگاه های شیراز از اصفهان بهتره شما اینطوری آتیشی شدی!

          5

          2
      • ناشناس گفت:

        سرچ کردم معمولی بود و معماری خاصی یه چشم نیومد خودتون از این معماری که میگید عکس بدید اگر وجود دارد

        3

        3
        • ناشناس گفت:

          چشم حتما. بذارید سرچ کنم. اگه دیدید فید بکش رو در کمال انصاف در موردشون بگو. البته به علی آقا هم پیشنهاد می کنم بگن دقیقا کجا کامپوزیت یا سنگ خاکستری توی این عکس ها می بینند؟

          4

          0
    • ناشناس گفت:

      ناشناس عزیز وکیل در حال اجراست(به گفته ی رییس سازمان قطار شهری شیوه ی اجراش از نظر فنی در کشور برای اولین بار استفاده شده با توجه به بافت حساس و تاریخی اطرافش) و ایستگاه امام حسین هم که بعد از ایستگاه ولیعصر تهران بزرگ ترین ایستگاه کشور هست در حال ساخته و چند ماه دیگه افتتاح میشه. هدفم از ارائه ی این لینک ها اصلا گلچین کردن ایستگاه ها نبود و از ایستگاه های بزرگ تا کوچک چند تاشونو شانسی انتخاب کردم.
      راستی من نگفتم معماریشون سنتی هست گفتم کیفیتشون خوبه. در تصاویر هم مرغوبیت نماکاری و ظریف کاری مشخصه، در توضیحات پست تبریز مدرن هم اصلا گفته نشده معماری سنتی بلکه گفته شده کیفیت اجرای مترو در برخی شهر ها بالا بوده و من هم گفتم کیفیت اجرای ایستگاه های شیراز خوبه. در همین سایت هم همشهریتون ،آقا سامان، با توجه به تجربشون از مترو شیراز، بر کیفیت بالای اجرای این پروژه در شیراز صحه گذاشتند. من معتقدم کیفیت اجرای ایستگاه ها در شیراز و اصفهان در کشور از بقیه ی جاها بهتره.
      ایستگاه مترو نمازی شیراز:
      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2016/07/Image00007-4.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2016/07/Image00010-4.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2016/07/Image00012-4.jpg

      http://www.tabrizmodern.ir/wp-content/uploads/2017/08/41-800×600-600×429.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2016/07/Image00002-4.jpg

      ایستگاه مترو زندیه شیراز(چهار طبقه):
      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B4-%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B3-%DB%B0%DB%B2-%DB%B3%DB%B7-1024×768.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B4-%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B3-%DB%B0%DB%B7-%DB%B1%DB%B1-1024×768.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B4-%DB%B2%DB%B0_%DB%B1%DB%B3-%DB%B0%DB%B4-%DB%B5%DB%B5.jpg

      ایستگاه مترو ولیعصر شیراز:
      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155645.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155644.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155642-1024×768.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155652.jpg

      ایستگاه مترو شهید دوران:
      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155627.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155620-1024×768.jpg

      ایستگاه مترو فضیلت شیراز:
      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155711-1024×768.jpg

      http://shiraz1400.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_20170823_155712-1024×768.jpg

      ایستگاه مترو رازی شیراز:
      http://shiraz1400.ir/?p=34677#

      3

      4
  8. ناشناس گفت:

    هی بشینید برا خودتون بگید گوزل تبریزیم، آی تبریز بله ده آی اله دی !! تبریز بیشتر شبیه یه روستای بزرگ و بی در و پیکره !! تو کل تبریز یه فضای سبز درست و درمون پیدا نمی تونی بکنی! از چیه این تبریز این همه مفتخرید!! ۲ ۳ تاخیابون درست و حسابی تو کل تبریز بیشتر نداریم، به جز ائل گلی یه پارک درست و حسابی تو سطح شهر نیست!! ایستگاه های مترو هم که انگار از دهات پاشدن اومدن ساختن!

    15

    4
  9. ناشناس گفت:

    اصلا هم زیبا نیست. شبیه حمام های قدیمی قزوین شده

    13

    26
  10. ناشناس گفت:

    اصفهان از همه نظر در بین کلانشهرهای ایران بی نظیره.کلا” همه چیزشون خاصه.بقیه کلان شهرها الکی ول معطلن و برای همدیگر الکی کری می خونن.چه تبریز چه شیراز چه مشهد هر سه شون پیشرفت کردن ولی خیلی ناهمگون و بد ریخت.اهواز هم که دیگه خیلی روستا مانندهستش.به عنوان کسی که تمامی شهرهای فوق رو دیدم نظر میدم

    26

    27
    • ناشناس گفت:

      بی نظیر تو دنیاست ایران چیه بابا. واقعا گنددماغ تر از اصفهانی ها تو ایران سراغ ندارم.

      20

      14
    • ناشناس گفت:

      انقدر از اصفهان پست گذاشتی که حالا توهم باکلاس و خاص بودن گرفتن
      لطفا از شهرهای دیگه هم مطلب بزار

      19

      9
      • ناشناس گفت:

        توهم که کلا” دیگه مال شیرازی هاست و در عین اینکه هیچ چی نیستن ولی یه توهم فانتزی شدیدی دارند

        8

        10
        • من گفت:

          این بنده خدا معلوم نیست چرا دلش از شیرازی ها پره. باشه ما متوهم و شیراز هم هیچی نیست!!!! چکار به شیراز داری. آخه مگه اصفهان چه برتری نسبت به شیرازداره، من قبلا گفتم حالا هم میگم. اکثر اصفهانی هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند فقط دلشون به فضای مجازی و مجازی بازی خوشه. تا یه چیزی هم بهشون میگی، میگن نگاه فلان سایت در مورد مترو اصفهان چی گفته، ببین سایت های شیراز از شهرداری شیراز انتقاد می کنند ولی سایت های اصفهان فقط خوبی اصفهانو میگن. این چه رفتاریه. شما باید بیای ببینی بعد نظر بدی نه اینکه کلا توی فضای مجازی سعی کنید خودتونو گم کنید.

          4

          2
          • ناشناس گفت:

            راست میگی عزیزم. دقیقا اصفهانیا جماعتی هستن که به هم نون روغنی قرض میدن و فقط خوبی شهرشون رو میگن، اونم افراطی

            7

            4
    • ناشناس گفت:

      اشتباه می کنی. البته عامدا!

      12

      7
  11. ali گفت:

    هنوز دیر نشده.میشه جلوی فاجعه رو گرفت.انشا الله مسئولین به خاطر اسم خودشونم که شده خلاقیت به خرج بدن

    4

    3
  12. م گفت:

    توی بعضی از ایستگاههای متروی اصفهان مثل تختی، آثار باستانی کشف شده در موقع حفاری رو با تعبیه استندهای موزه ای بسیار زیبایی با نظارت میراث فرهنگی در همون مکان ایستگاه به نمایش گذاشتند که خیلی جالبه. اما شاید جالبترین ایستگاه مترو اصفهان از نظر زیبایی و میراثی بودن ایستگاه دروازه دولت باشه که درش جوی های سنگی و فواره های قدیمی خیابان چهارباغ رو که موقع حغاری کشف شد به صورت معلق در هوا حفظ کردند و قراره به همون صورت به نمایش گذاشته بشه. اگرچه تاخیر ساخت مترو در بافت تاریخی کام مردم شهر رو تلخ کرد اما اینکه اولویت داده شده به حفظ میراث فرهنگی و ایستگاه های مرکزی مترو اصفهان به شکل مترو موزه دراومدن واقعا تاخی تاخیرها رو تا حدی جبران می کنه.

    18

    9
    • رضا گفت:

      پس گند زدن به آثار تاریخی.این نشون دهنده عمق فاجعه هستش که دستگاه حفاری آثار تاریخی رو داغون کردن

      9

      8
      • محمدی گفت:

        آره. تازه به زیرساخت های سی و سه پل هم آسیب جدی وارد شده. یکی از دستگاه های حفاری به سمت سی و سه پل منحرف شد و به اون آسیب جدی زد.

        3

        3
        • ناشناس گفت:

          دوست شیرازی نگران نباش برو اطلاعاتت را بروز کن موضوع قدیمی شده این مورد رفع شده.
          موزه ای که زده شده کسف پایه های کاخ جهان نما بوده که تا قبلش زیر خاک بوده و به بهانه مترو پیدا شده

          2

          1
  13. ناشناس گفت:

    سلام آقا پویا .. سایت سازمان قطار شهری تبریز از دسترس خارج شده شما خبر دارید ؟؟

    2

    0
  14. شیرازی گفت:

    خب اگه سرمایه مملکت رو تو یه استان جمع کنن همین میشه

    12

    24
    • م گفت:

      اصفهان در مالیات و عوارض دادن استان دوم ایران و در دریافت بودجه دولتی استان بیست و هشتم ایرانه. فارس در مالیات دادن استان هشتم و در استفاده از بودجه های دولتی استان چهارمه ایرانه. به لوایح برنامه بودجه از جمله همین لایحه بودجه ۹۷ که الان در مجلسه مراجعه کنید.

      12

      17
      • روزبه گفت:

        با منبع حرف بزن داداش ، ینی اصفهان در دریافت بودجه دولتی استان بیست و هشتم ، ینی آخرین رتبه ؟ محاله دروغ شاخ دار به این میگن .
        به نظر هیچ جای ایران اندازه تبریزی ها مالیات بدن ، اینو قبلا تو یه مطلب خونده بودم

        5

        9
  15. محمد گفت:

    تبریزیها فقط حسودی اصفهانیها را می کنند بابا شما از اونا بهترشو بسازین

    16

    14
  16. مینا گفت:

    بابا دیگه تبریز تبریز قبلی نیست وقتی با آمدن شهرداری جدید هیچ یک از مناطق ریس شهرداری ها عوض نمیشه ببین اینا چقدر پارت کلفتی دارن که از جاشون حتی بلند هم نمیشن تبریزم میشه این همه چیزش میشه کامبوزیت و پروژه های ناقص و در حد حرف و……….هزاران دلایل دیگر

    13

    2
  17. شبنم گفت:

    اونا مدیریت قوی دارن در ضمن به خاطر توریستی بودن بیشتر به اونجا میرسن

    14

    11
    • masoud گفت:

      شهر تبریز هم توریستیه ، من میتونم ۱لیست صفحه کاغذ a4 رو براتون پر کنم از اماکن تاریخی تبریز ، اما نمیدونم دلیل چیه که به هیچکدومشون اجازه ی شکوفایی و شناساندن نمیدن . آیا تبعیض نژادیه آیا مسئولین بی کفایته آیا از خود مردممونه ؟؟؟ نمیدونم والا

      8

      10
  18. ارشدمعماری گفت:

    درسته واقعا ایستگاهای اصفهان با سلیقه و تاریخی درست شدن فقط یه ایراد داره اونم اینکه خیییلی زود از بین میرن اینا.یه هفته پیش حالا با استادم سر همین ایستگاهای مترو اصفهان بحث میکردیم اونم اتفاقا گفت که زود از بین میره.امیدوارم چنین نباشه

    6

    16
  19. ناشناس گفت:

    طرح سقف حافظیه رو می خوان توی ایستگاه مترو اصفهان پیاده کنند؟ منظورم عکس یکی مونده به آخره

    7

    12
  20. ناشناس گفت:

    بسیار زیبا و قابل تقدیر

    2

    2
  21. ناشناس گفت:

    ممنون از دوستان تبریزی عزیز بابت انتشار این خبر
    معماری دو ایستگاه مترو دروازه دولت یا همان میدان امام حسین و انقلاب اصفهان از خاص ترین و بهترین معماری در ایران برخوردار هست

    7

    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo