استاندار آذربایجان شرقی: تبریز قطب سوم خودروسازی در کشور است/ بخش حمل‌ونقل از محورهای توسعه استان است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز به‌عنوان قطب سوم خودروسازی در کشور مطرح است، گفت: با توجه به سابقه طولانی استان در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، به دنبال این هستیم که با تشکیل یک انجمن مشترک (کنسرسیوم)، یکی از برندهای معتبر اروپایی را در استان تولید کنیم.

 تبریز قطب سوم خودروسازی در کشور است/ بخش حمل‌ونقل از محورهای توسعه استان است

به گزارش تبریزمدرن،  مجید خدابخش در حاشیه بازدید از دو واحد خودروسازی، با اشاره به اینکه در این صنعت، سازندگان خوبی در استان داریم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل انجمن مشترک (کنسرسیوم) خودروسازی در استان موافقت کرده و در صورت تحقق این امر، تحول بزرگی در ارتقای صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: واحدهای خودروساز استان در کنار افزایش ظرفیت تولید، باید تنوع تولیدات خود را هم افزایش دهند تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از این صنعت جذب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش حمل و نقل از محورهای توسعه استان است، گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت‌های این بخش، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان به‌ویژه خودروهای تجاری ضروری است و دولت نیز در این زمینه تسهیلات خوبی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت آذهایتکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های مورد تائید در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انتخاب شده است، افزود: برای پاسخ‌گویی به نیاز استان، این شرکت باید هرچه سریع‌تر ظرفیت تولید خود را افزایش دهد و ما نیز وظیفه داریم که مشکلات اداری آن را حل و فصل کنیم.

9
1

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴ پاسخ

  1. مسعود گفت:

    بیر زمان اولیدوخ …

    7

    0
  2. Aydin گفت:

    آقای مثلا استاندار مردم را نفهم و بی شعور حساب نکنید …… صنعت و تجارت تبریز سالهاست که به نفع تهران و اصفان و مشهد ، استعمار شده است …!!!!
    تبریزی که زمانی صنعتی ترین شهر خاور میانه و یکی از شهرهای صنعتی آسیا بود ، به خاطر استعمار و تبعیض ها ، سالهاست که حال خوشی ندارد .
    اولین گامهای صنعتی شدن ایران و تبریز از اوایل دهه ۱۲۸۰ توسط مردم تبریز و تلاش و غیرتشان و واردات و ساخت تکنولوژی برداشته شد ….. به لطف مردان بزرگی مثل توکلی ها و صدقیانی و عالی نسب و برق لامع و بسیاری بزرگان دیگر ……. و تا دهه ۵۰ و ۶۰ همچنان صنعتی ترین شهر ایران بود .
    اما بعد از انقلاب استعمار و نابودی تبریز و در طرف مقابل توسعه شهرهای مرکزی شروع شد …..!!!! اصفهان که حتی یک بیستم ، تبریز کارخانه و صنعت نداشت ، به لطف توجه خیلی ویژه دولت و بودجه های آنچنانی به همراه طهران شد سوگلی دولت و قطب صنعت …!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ چرا ؟؟؟؟؟
    چرا تبریز که مرکز تجارت و صنعت بود به عمد تضعیف شد و همه کارخانه و تکنولوژی و بودجه و صنعت به طهران و اصفان و مشهد و شیراز برده شد ؟؟؟؟؟؟ این همه تبعیض برای چه ؟؟؟؟
    علت توجه ویژه دولت به شهرهای مرکزی چه بوده و هست ؟؟؟؟ به مردم جوابگو باشید .
    بیش از هفتاد درصد کارخانه ها و صنایع اصفهان و تهران توسط دولت و توجه ویژه دولت ایجاد شده ، در حالیکه این رقم در تبریز زیر سی درصد است !!!!!!! فاجعه نیست این آمار ؟؟؟
    اگر همت مردم خود تبریز نبود ، الان اینجا بدتر از آفریقا بود !!!!!….
    آقای استاندار البته سواد و درک شعور شما به این مسائل قد نمیدهد …..

    8

    3
  3. ناشناس گفت:

    این استاندار چرت میگه ، تبریز یه زمانی قطب خودروسازی بود …. الان آخر از همه است
    تو کرمان هیوندای مونتاژ میشه ، تو قزوین فولکس واگن ، تو اصفهان سیتروِن و رنو ، تو مشهد هم سوزوکی ؟؟؟؟؟
    حالا جایگاه تبریز کجاست آقای استاندار بفرمایند تا ما هم بدانیم .؟
    این حرفا همش دروغ و سرگرم کردن مردمه …

    8

    0
  4. ناشناس گفت:

    این استاندار اندازه دوچرخه حالیش نیست ، از خودروسازی و حمل و نقل افاضه فضل میفرمایند Confused Confused
    آخه تو از صنعت و خودرو سازی چی میدونی ؟
    اگه راست میگی برو دو تا سرمایه گذار بیار ، دو تا کارخونه را بنداز …..
    قصه نگو ، یارو تا حالا کامیون از نزدیک ندیده از خودرو سازی حرف میزنه !!!

    8

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo