خط یک مترو اصفهان پس از ۱۷ سال تکمیل شد/تبریز همچنان در انتظار تکمیل خط یک مترو!

http://esfahanemrooz.ir/uploads/posts/2018-03/1521387893_114332.jpg

آخرین فاز خط یک مترو با حضور استاندار اصفهان، شهردار و اعضای شورای شهر به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

به گزارش تبریزمدرن ، ظهر روز یکشنبه آخرین فاز خط یک مترو به صورت آزمایشی با حضور مدیران استانی و شهری به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفت. بر این اساس شهروندان می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه صفه با مترو سفر کنند.

قرار است پس از ایام نوروز این پروژه با حضور یکی از مقامات کشوری به صورت رسمی به بهره برداری برسد. طول خط یک متروی اصفهان ۲۰ کیلومتر بوده و دارای ۲۰ ایستگاه است که در سال های گذشته فاز اول و دوم این خط از ایستگاه قدس تا چهارراه تختی در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ در سال جاری نیز خط یک ابتدا به آزادی و هم اکنون به ایستگاه پایانی خود یعنی صفه رسیده است.

 

http://esfahanemrooz.ir/uploads/posts/2018-03/1521387900_114331.jpg

http://esfahanemrooz.ir/uploads/posts/2018-03/1521387899_114341.jpg

http://esfahanemrooz.ir/uploads/posts/2018-03/1521387877_114335.jpg

http://media.imna.ir/d/2018/03/18/4/1496632.jpg

http://media.imna.ir/d/2018/03/18/4/1496636.jpg

http://media.imna.ir/d/2018/03/18/4/1496642.jpg

 

مهرعلیزاده: تکمیل خط یک مترو نتیجه عزم ویژه مدیران شهری است

 

محسن مهرعلیزاده ظهر امروز (یکشنبه) در آیین بهره برداری آزمایشی از آخرین فاز خط یک مترو از زحمات اعضای شورای شهر و شهردار  اصفهان تشکر کرد و گفت: مدیریت شهری اصفهان به جد در شهر فعالیت می‌کند که نتیجه آن تحقق وعده تکمیل خط یک مترو است که خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی انجام شد.

وی با بیان اینکه تکمیل خط یک و راه اندازی ایستگاه ها با وجود همه مشکلات مالی نتیجه یک عزم ویژه در اصفهان بود، افزود: اگر عزم و اراده باشد ۱۷ سال فعالیت در مدت زمان کوتاهی خلاصه می‌شود که خوشبختانه این عزم در شهردار و شورای شهر وجود دارد در مقابل نیز اگر این عزم نباشد بیش از ۷۰ سال هم نمی‌توان فعالیت‌ها را به نتیجه رساند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدیران شهری اصفهان با مسیر این راه آشنا هستند و فعالیت‌ها را تقسیم بندی کردند و طرح‌های خوبی ارایه تا در اسرع وقت این مهم به نتیجه برسد.

مهرعلیزاده گفت: خط دو و سه مترو به چندین بخش تقسیم بندی شود و اجرای آن به بخش خصوصی واگذار تا به صورت همزمان اجرایی شود در این راه سرمایه، دانش و نیروی انسانی وجود دارد و باید تنها به دنبال پیدا کردن سرمایه و آوردن آن در کنار پروژه ها بود که خوشبختانه شهردار و اعضای شورای شهر این توانایی را دارند.

شهرداری دیدگاه های محدود کننده را مدنظر قرار ندهد

وی با بیان اینکه استانداری اصفهان نیز از مدیریت شهری حمایت خواهد کرد تا پروژه مترو را در مدت زمان کوتاهی اجرایی کنند، گفت: با تقسیم کار به طور حتم می توان فعالیت ها را سریع تر انجام داد، در این مسیر می توان از ظرفیت سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم، البته نمی‌گویم در همه مسایل به سمت سرمایه گذاری خارجی حرکت کنیم، اما در مواقعی که نیاز است باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: قطار شهری در بهبود وضعیت زیست محیطی و آلودگی هوا و صرفه جویی در زمان و مصرف بنزین کمک کننده است، بنابراین برای ایجاد آرامش و تامین معیشت شهروندان باید این وسیله نقلیه سریعتر راه اندازی و در اختیار مردم قرار گیرد.

مهرعلیزاده ضمن تبریک سال نو به شورای شهر و شهردار توصیه کرد: در این روزها که برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می شویم باید هر چه بیشتر در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، نشاندن لبخند بر لب مردم قدم برداریم تا آنان همزمان با رشد و نمو طبیعت از لحظات زندگی لذت ببرند.

 وی تاکید کرد: در این راه مدیریت شهری برخی دیدگاه ها که محدودیت ایجاد می‌کند را مد نظر قرار ندهند و در جهت ایجاد نشاط اجتماعی اقدام و راحتی مردم را فراهم کنند، البته این اقدامات در چارچوب قانون و شرع است و هیچ چیز غیر از این نیست، بنابراین نباید علایق فردی را حاکم کرد و بر آنچه که وظایف قانونی و شرعی خود است، عمل نمود.

معین: تخصیص اعتبار از سوی شهرداری به مترو بی سابقه بود

 

فتح الله معین ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری آزمایشی از آخرین فاز خط یک مترو که با حضور مدیران استانی و شهری برگزار شد، افزود: عملیات احداث و راه اندازی خط یک مترو به قدری طول کشید که برخی  شهروندان از آن به عنوان آثار باستانی و تاریخی یاد می‌کردند چرا که این طرح ۵ ساله، بیش از ۱۶ سال به طول انجامید.

وی بخشی از دلیل تاخیر پروژه  خط یک مترو را منطقی دانست و اظهار کرد: علت اصلی تعویق در راه اندازی خط یک مترو بی توجهی به آن است که خوشبختانه در دوره مدیریت جدید شهری و شورای پنجم مترو به منظور تسهیل در تردد شهروندان و کاهش آلاینده ها در اولویت قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه ای از لحاظ اعتبارات به پروژه مترو شده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه خط دو و سه مترو اصفهان وارد فاز اجرایی شده است، ادامه داد: برای خط سه مترو از میدان آزادی تا اتوبان ذوب آهن نیز مذاکراتی با بنیاد مستضعفان به عنوان پیمان کار پروژه انجام شده است.

معین با اعلام اینکه  تاکنون احداث دو ایستگاه “عاشق اصفهانی” و “زینبیه” در مسیر خط دو قطار شهری آغاز شده که به دنبال جذب فاینانس خارجی و اوراق مشارکت برای تکمیل آن هستیم، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با حمایت استاندار اصفهان و همت مدیریت شهری بخش هایی از خط دو و سه مترو طی  ۴ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی از تمام دست اندرکاران پروژه خط یک مترو به خصوص کارگران، شهردار، مدیران، مهندسان و پیمانکاران تشکر کرد و تکمیل  خط یک مترو اصفهان در فاصله دو ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امیر المومنین (ع)   را به فال نیک گرفت.

7
2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴۷ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    اینکه هنوز تکمیل نیست چطوری افتتاح کردند. کجاست سقف ورودی ایستگاه! اگه بارون بیاد که پله برقی ها خراب میشن.

    13

    8
  2. ناصر گفت:

    تبریز شهر وعده ها و پروژه های ناتمام.

    14

    6
  3. صمد گفت:

    عزم مافیای اصفهان و تبیعض بین فارسها و غیر فارسها

    10

    42
    • ناشناس گفت:

      اصفهان اگر مافیا داشت که زاینده رود را ازمون نمیگرفتن
      از قدیم گفتن از ان نترس که های و هوی دارد از ان بترس که سر به تو دارد
      فعلا که تو یزد صنایع فولاد و کاشی و سرامیک راه میندازن،رییس جمهور یزدی اب را میبره یزد به نام اب شرب،بعد یه رییس جمهور دیگه میاد میگه من میراب چهارمحال و بختیاری ام،کسی دیگه حق نداره اب به چهارمحال کم بده،اب را بالادست میخورن میره انگار نه انگار که پایین دست هم کشاورزی هست که نون زن و بچه اش از کشاورزیه،الان زبان بسته ها ارزوی مرگ میکنن و ان را بهتر از شرمندگی جلوی زن و بچه میدانند،انگار نه انگار که تالاب گاوخونی است که اکوسیستم غنی دارد و با ازبین رفتنش فاتحه استان های مرکزی کشور را باید خواند
      اصفهان فهمیده که به کسی نباید دلخوش کند،باید روی پای خودش بایسته،جفا های زیادی این چند سال به اصفهان شد اما مدیرانش و مردمش با هم همراه شدن تا بتوانند مرحمی بر درد های اصفهان بگذارند،هنوز راه درازی داریم تا جفاهایی که این چند سال به اصفهان شد را مردم اصفهان فراموش کنند.
      دیگر نه نگاه به مرکز و امید کمک داریم و نه میخواهیم
      امید دارد ادمی به خیر کسان
      ما را به خیر تو امید نیس،به ما شر نرسان

      28

      13
      • شناس. شیراز گفت:

        جفا به اصفهان!!!!! شماها هم تا میتونید از اب گل الود ماهی بگیریدد… اخه کدوم ظلم به اصفهان شده؟؟؟اولا رییس جمهور کی گفته یزدیه؟ ایشون ماله سرخه استان سمنان هست. دوما زاینده رود از کوههای چهارمحال سرچشمه گرفته و اگه بنا به عدالت باشه ماله اوناست. هرچند این رودخونه مثل بقیه رودها و دریاچه های ایران درحال خشکیدنه و هیچ حق خوریی وجودنداره..اصفهان فقط مهمان زاینده رود بوده و هست نه صاحبش

        8

        16
        • ناشناس گفت:

          دوست عزیز یا تو نمیفهمی،یا خودت را به نفهمی میزنی
          منظور از رییس جمهور یزدی،خاتمی بود
          ثانیا،پس سرچشمه های کرخه و دز هم تو اصفهان هست،پس اوناهم مال اصفهان؟قبوله؟چون فقط اون سرچشمه هارا برداریم دو برابر زاینده رود اب دهی داره،فقط باید رودخانه را تغییر مسیر بدیم
          نمیشه اول سواد داشته باشید بعد نظر دهید
          اول از همه قانون تقسیمات آب را بخوان،این قوانین از لحاظ مدنی تنظیم شده اند(به دین هم کاملا منطبق)
          دوم پس طبیعت کشک،ترکیه هم بیاد دجله و فرات روی عراق ببنده،افغانستان هم کاملا حق داشته هیرمند را خشک کند،کلا با استدلال شما به خاطر نوار استانی می توان طبیعت را به هر بدبختی کشاند،فقط به خاطر مرز استانی که بشر تعیین کرده
          ثالثا،اگر به استدلال امثال شما باشه،ما واقعا حاضریم،همین الان انتقال اب اصفهان به یزد قطع بشه،همه ی برداشت ها از گلپایگان به قم ،از سمیرم به رفسنجان قطع بشه،ضمنا تمامی لرهای بختیاری هم که به اصفهان کوچ کرده اند از شهر بیرون انداخته بشوند،چون اب کفاف مردم اصفهان را فقط میده ولی تاحالا اصفهانی ها ازشون مهمان نوازی به عمل اوردن

          به نظرم قبل از نظر دادن اطلاعاتمان را بسنجیم،آخه دوست شیرازی تو از سرچشمه های زاینده رود چه میدانی،از سرچشمه های کارون چه میدانی،فقط یک چیزی به گوشت خورده میای ان را تکرار میکنی،چرا نسبت به موضوعی که جهل مطلق داری اظهار نظر میکنی

          8

          3
          • شناس. شیراز گفت:

            اولا که زمان خاتمی اصلا مشکل کم ابی وجودنداشت که بخاد عمدا به استانی ظلم کنه و مسیر رودخونه رو عوض کنه ( رودخانه ها و دریاچه های ایران تقریبا پراب بودن) . تو همون زمان خاتمی که حالا ظالم شده دوران شکوفایی فوق العاده اصفهان رقم خورد.قبلش اصفهان یه شهر معمولی بود.اینو خودتونم میدونید) دوما الان دیگه مهاجرت فقط مشکل اصفهان نیست همه کلانشهرها حتی شهرهای درجه دو و سه هم درگیر مشکلات مهاجرت هستن(مشکلتون از ما خیلی کمتره که هم لر داریم هرترک هر خوزستنانی هم بوشهری و بندری و تمام شهرستانهای فارس…) سوما من از بس این صحبتها و اعتراضات رو دیدم و شنیدم دیگه خسته شدم و لازم دیدم حرفمو بزنم.. دولت هم هیچ توجهی نمیکنه چون حرف غیرمنطقیه.. دوست عزیز حرف من اینه که باید گذاشت یه رودخونه مسیر طبیعیشو طی کنه ومناطق بیشتری رو سیراب کنه تا بخاد باتلاق گاوخونی جمع و فقط به نفع کشاورزان اون منطقه باشه.که این اتفاق به اندازه کافی تو اون منطقه مسیرعبورش میفته وحق بقیه استانها هم هست. ضمنا اطلاعاتمم اگه ناقص باشه و جهل مطلق داشته باشم و بخام اطلاعاتم بالا ببرم با منطق عمومی میسنجم نه با افکار شما..

            3

            2
          • . گفت:

            دوست عزیز شما چه دشمنی با لرهای بختیاری دارید استان اصفهان بخشی از سرزمین ماست چرا باید از اون بیرون بریم. اگر تا حالا بر شهر های غربی این استان نرفته اید لطفا در مورد هر چیزی اظهار نظر نکنید
            اگر این گونه که شما می گویید باشد ما هم باید مردمانی که به واسطۀ شرکت نفت و صنایع بزرگی همچون پتروشیمی و فولاد و…… به شهر اهواز در دهه های گذشته مهاجرت کرده اند باید این سرزمین را ترک کنند.

            1

            0
        • زنده رود گفت:

          به شناس.شیراز، پس اگه اینطوره صاحب دجله و فرات هم ترکیه هست نه عراق! اصلا به شما شیرازیا چه مربوط که درمورد مالکیت زاینده رود اظهار نظر میکنی! بله در حق اصفهانمون خیلی جفا شده. اصفهانو صنعتی کردن تا هم آلودگیشو بخوریم هم زنده رودمون خشک بشه. نگذاشتن درآمد اصفهان و پول سرمایه دارای اصفهانی تو شهر خودشون خرج بشه. اگه اصفهان کار نکنه نون شب ندارین بخورین. شماها که درآمد استانتون ششم کشور هم نیس خوب بهتون میرسن. چشم دیدن اصفهانم ندارین از خشکی زاینده رود خوب کیف و ذوقتونو ببرین چون بزودی هممون باید جمع کنیم بریم از بی آبی.

          5

          1
          • شناس. شیراز گفت:

            چنتا از این کارخونه ها رو که بارانت و زرنگی تو اصفهان زدن رو بما میدادن تا حتی مقدار کمی از درصد بیکاری کم شه
            شماها همیشه دستتون پیش بگیرید پس نیفتید همین فرمونم مستقیم برید که راهشو خوب بلد شدین
            بقیه جوابم کامنت همشریت دادم

            3

            3
  4. احمد گفت:

    متاسفانه شهر اولین ها بازهم در صف اخرین ها قرار گرفت.

    13

    4
  5. امیرم گفت:

    نمای دیوار ایستگاه با اجر نما و بصورت زشت اجرا شده است . بهر حال مبارک اصفهانیهای عزیز باشه .

    16

    23
    • ناشناس گفت:

      همین از تمام ایستگاه های ایران زیباترهست
      بزار روز افتتاحیه ببین چی میشه

      16

      8
      • ناشناس گفت:

        خط زرد کنار سکو هم که نشانه ی اخطار و یکی از واجبات احداث ایستگاه مترو هست همانطور که در تصاویر مشخصه اصلا در یکی از ایستگاه ها کشیده نشده که این هم دلیلی بر اجرای هردم بیلی چنین ایستگاه هایی در اصفهان هست. این یکی از حداقل استاندارد هایی بود که رعایت نشده. لطفا الکی چهچه نزنید. ایستگاه هردم بیل به معنی ایستگاه سنتی نیست. اصلا نما های ایستگاه های موجود در تصاویر( خصوصا ) زیبا نیست و اکثر ایستگاه های اصفهان چیزی جز کامپوزیت و آجرنما های بی کیفیت نیست.

        5

        10
      • ناشناس گفت:

        در بهترین شرایط میشه گفت ایستگاه های اصفهان از نظر زیبایی و کیفیت شاید در کشور سوم باشند. اینو مطمئنم که مجموعا حداقل در حد ایستگاه های تهران و شیراز نیستند. یا باید از نزدیک ببینی یا سرچ کنی تصاویر و امکانات و وسعت ایستگاه های تهران و شیراز رو. اون وقت متوجه عرایض بنده خواهی شد.

        9

        12
        • ناشناس گفت:

          بدون هیچ شکی و با اختلاف اصفهان زیبا ترین ایستگاه های ایران را داره
          و ایستگاه های تهران کاملا معمولی هستند
          و ایستگاه های تبریز و مشهد و شیراز بسیار معمولی هستند و حتی قابل تفکیک از هم نیستند که به عنوان مثال از یک معماری خاص برخوردار باشند
          لطفا تصاویر این ایستگاه های زیبا در تهران و سایر شهر ها را بگذارید تا بررسی کنیم

          8

          3
        • علی گفت:

          چی میگی ایستگاهای شیراز هیچ طرح خاصی ندارن همش سنگ و کامپوزیت سادس. ایستگاهای تهران هم فوق العاده افتضاحن هیچ زیبایی و طرح خاصی ندارن و کاملا سادن. میشه گفت ایستگاهای تهران از همه کلانشهرها ضعیفتر کار شده به لحاظ زیبایی. فقط خط ۶ و ۷ یکم بهترن. اصفهان متروش خیلی بهتر از شیراز و تهران کار شده، شما عکس این یه ایستگاهو نبین

          7

          2
          • ناشناس گفت:

            اتفاقا من معتقدم ایستگاه های اصفهان مزخرف هستند. من ایستگاه با نمای کامپوزیت در شیراز سراغ ندارم. حداقل اصلا فراگیر نیست که اینجوری صحبت می کنی. برعکس ایستگاه های اصفهان که یا کامپوزیت هستند یا آجرنما. مال اصفهان نمای خاصی نداره. در مورد سنگ هم اولین باره که می شنوم یک نفر داره اینجوری نماهای زیبای سنگی رو اینجوری می کوبه. خوب نمای سنگ که همیشه مرغوب ترین و زیبا ترین و گران قیمت ترین نما ها بوده و هست. اشکالش کجاست

            3

            4
    • ناشناس گفت:

      این تصاویر ناقص هستند چون نازک کاری ایستگاه تختی و انقلاب باقی مانده که تا یک ماه آینده از دیدن این ایستگاه به ظاهر آجری ساده شگفت زده خواهید شد
      افتتاح رسمی احتمالا در اردربهشت ماه

      13

      6
    • ناشناس گفت:

      ممنون از تبریکت
      باید بگم که ما به بافت شهری مان میبالیم و در پی حفظ هر چه بهتر ان هستیم،سودای بافت اروپایی مثل نماهای تمام سنگ مانند نماهای رومی یا نماهای الومینیومی نداریم،مدتی این اشتباه در اصفهان شد و حالا شدیدا پشیمانیم از همان مقدار کم هم
      البته معتقدم می توانست اجر با نمای بسیار بهتر کار بشه و طرح بهتر،اما با اجری نبودنش مخالفم
      لازمه به دوستان توضیح بدهم این را که این افتتاح رسمی نبوده و افتتاح رسمی بعد از تعطیلات عید انجام خواهد شد.این اقدام به افتتاح موقت بیشتر نمادین بود،شهردار قولی داده بود و میخواست حداقل قسمتی از قولش را عملی کند،وگرنه دو ایستگاه انقلاب و میدان امام حسین هنوز ناقص اند و تا تکمیل و زیباسازی فاصله دارند

      17

      5
      • شیراز گفت:

        مبارکتون باشه. ولی نما های این ایستگاه ها اصلا جای تعریف و تمجید نداره. ایستگاه سی و سه قشنگ هست ولی این آجرنما هایی که شما داری ازشون تعریف می کنی صرفا سر هم بندی هستند. یادمه سی سال پیش مد بود خونه ها رو اینجوری آجرنما می کردند. از دید خودم هیچ زیبایی، مدرنیته یا حتی سنتی بودنی در این ایستگاه ها نمی بینم. صرفا مصالح ارزان قیمت و کار های سر هم بندی شده می بینیم. (حالا اگه شعارشون سنت گرایی بوده اون بحثش جداست و باید بگم مسئولین اصفهان بیشتر از این شعار سواستفاده ی تبلیغاتی کردند)
        البته ایستگاه های شیراز هم چندان باب طبع نیست. نگفتم در حد مسکو هست ولی مجموعا فکر می کنم ایستگاه های شیراز بهتر باشند. مثلا بخوام نام ببرم میتونم ایستگاه های نمازی، زندیه، امام حسین و وکیل رو مثال بزنم. از لحاظ فنی و اجرایی ایستگاه وکیل خیلی خاصه و این شیوه ی اجرا تابحال فقط در تهران انجام شده ولی نماشو اطلاع ندارم. ایستگاه امام حسین هم خیلی بزرگ تر از بزرگ ترین ایستگاه اصفهان هست و میشه گفت دومین ایستگاه بزرگ ایران هست. زندیه از نظر تعداد طبقاتش با توجه به اینکه چهارطبقه هست خاصه. نمازی هم نماهای زیبا و نورگیری طبیعی که داره جالبه. هزینه اشون هم بنظر خیلی بیشتر میاد نسبت به ایستگاه های اصفهان و معمولا هر چی بیشتر پول بدی بیشتر آش می خوری.

        12

        11
        • ناشناس گفت:

          دوست عزیز چند نمونه عکس از ایستگاه های شیراز را تصاویرش را به اشتراک بگذارید تا بررسی کنیم که این ایستگاه های به شدت معمولی و کسالت بار شیراز که هیچ قابل تشخیص با مشهد و تبریز نیستند و از معماریی خاصی برخوردار نیستند را چگونه زیبا بررسی می کنید
          اصلا مگر هست درحال حاضر ایستگاه هایی به زیبایی ایستگاه کاوه اصفهان یا علیخانی و…
          این ها منحی ایستگاه زیبای انقلاب خواهد بود که به زودی با معماری شبستان مسجد شیخ لطف الله افتتاح خواهد شد
          لطفا عکس به اشتراک بگذارید تا بررسی کنیم

          6

          4
        • شیراز گفت:

          در اول باید بگم که شما پیشاپیش قضاوت غیر منطقی کردی و با نسبت دادن لفظ کسالت بار و الفاظ دیگه به ایستگاه های شیراز نظر اول و آخر خودت رو پیشاپیش دادی و از اونجایی که من قصد بحث کردن با شما رو ندارم و فقط می خوام آگاه بشید لازم نمی بینم که به درخواست متناقض شما یعنی گذاشتن لینک تصاویر مد نظرم پاسخ مثبت بدم و وقت بذارم واستون لینک پیدا کنم. و دوم اینکه دوستان کافیه ایستگاه کاوه که شما فرمودی رو در وب سرچ کنند. یک ایستگاه با نمای کامپوزیت بیشتر نیست. من نمی دونم این آقایون یا خانم های اصفهانی چطور با این اعتماد به نفس نما های آجری بی کیفیت برخی ایستگاه های اصفهان و نمای کامپوزیت برخی دیگر از ایستگاه ها نظیر کاوه را اینقدر بالا می برند بعد در مورد سنگ نما های زیبای برخی ایستگاه های شیراز این چنین اخ اخ تف تف می کنند. کجای دنیا کامپوزیت قشنگ تر از سنگ تلقی می شده کجای دنیا آجرنما قشنگ تر از سنگ تلقی می شده که این دوستان با این اعتماد به نفس در موردش نظر می دن. خوب تصویر مشخصه دیگه. مثلا آجرنمای این ایستگاه که در همین تصاویر بالا مشخصه خوب چه زیبایی داره؟ نه واقعا از نظر خودتون زیباست؟ یادمه قبلا هم کلی ازش تعریف می کردند و به به و چه چه می گفتند حالا که به بهره برداری رسیده اینجوریه! شما بذار اون ایستگاه های دیگتون هم افتتاح بشه اگه مثل همین ها نبود بعد بیا در موردشون صحبت کن.

          2

          4
    • ناشناس گفت:

      دقیقا

      1

      1
    • دوست عزیز،
      حتما شما با توجه به پیگیری مستمرتون اطلاع دارید که ساختار معماری شهرهای کویرنشین از خشت، کاشی و نهایتا از آجر تشکیل شده. با تغییر مدیریت شهری اصفهان تفکر در نماهای ایستگاه های مترو تغییر پیدا کرد و از نماهای ساده و بی هویت که هیچ معنا و مفهوم خاصی نداشتند به سمت اصالت و موضوع پیش رفتند. مثلا در ایستگاه آزادی نمای آجر و کاشی به کار رفته که نشان دهنده هویت شهر اصفهان است.
      به نظر بنده نمره معماری ایستگاه های اصفهان از صد حداقل ۹۰ هستند و با توجه به اطلاعاتی که از نماهای ایستگاه های مترو بقیه کلانشهر های توی همین سایت و دیگر سایت ها به دست اوردم اصفهان بهترین معماری رو در ایران داره… البته هنوز چند تا از ایستگاه های اصفهان و ایستگاه های بقیه شهر ها هم آماده نشده پس قضاوت یکم زود هست…

      اصفهان نما

      7

      2
      • ناشناس گفت:

        من فکر می کنم یا شما تسلیم صحبت های رنگارنگ مسئولین شدی یا بیش از حد اغراق می کنی. چون ایستگاه های اصفهان هیچ ربطی به هویت اصفهان نداره چراکه هویت اصفهان آجرنما ها و کاشی کاری های زیباست نه این آجر ها و کاشی های بسیار زشت. این شیوه از آجرنما نه قدیمی است که قدیمی باشه و نه جدیده که جدید باشه. در اصل با نگاهی به این تصاویر میشه فهمید که نمای موجود در تصویر صرفا داره نما های فرسوده ی خانه های دهه ی ۶۰ و ۷۰ رو نشون میده نه قدیمی تر که بخواد هویت اصفهان رو نمایش بده.

        2

        4
  6. شیراز گفت:

    در مورد تکمیل نبودن نمی دونم، شاید بخش های دیگری رو که در تصاویر نشون نداده دارند اجرا می کنند(نمی گم شما دروغ میگید). ولی بنظر نمیاد بخش هایی که در تصویر داره نشون میده نماهاش ناقص باشه و در حال تکمیل باشه. همینه دیگه چیزی واسه تکمیل نداره. Question
    اگه زشته خوب زشته دیگه. داره تکمیل میشه کدومه! خوب سکوی انتظار و بدنه و کف و سقف و ورودی همینه که داریم میبینیم دیگه. مگه غیر از اینه؟

    4

    4
  7. ناشناس گفت:

    به نظر من نمای آجر سفال داخلی واقعا افتضاحه…. این همه خرج ساخت ایستگاه شده اصل کاریش که نما هست بسیار بد طراحی و اجرا کردن… به هر حال مبارک اصفهانیها باشه… خیلی هم ناقصه، ورودیش هنوز مسقف نشده

    3

    6
  8. ناشناس گفت:

    دوست عزیز چند نمونه عکس از ایستگاه های شیراز را تصاویرش را به اشتراک بگذارید تا بررسی کنیم که این ایستگاه های به شدت معمولی و کسالت بار شیراز که هیچ قابل تشخیص با مشهد و تبریز نیستند و از معماریی خاصی برخوردار نیستند را چگونه زیبا بررسی می کنید
    اصلا مگر هست درحال حاضر ایستگاه هایی به زیبایی ایستگاه کاوه اصفهان یا علیخانی و…
    این ها منحی ایستگاه زیبای انقلاب خواهد بود که به زودی با معماری شبستان مسجد شیخ لطف الله افتتاح خواهد شد
    لطفا عکس به اشتراک بگذارید تا بررسی کنیم

    3

    1
    • شیراز گفت:

      در اول باید بگم که شما پیشاپیش قضاوت غیر منطقی کردی و با نسبت دادن لفظ کسالت بار و الفاظ دیگه به ایستگاه های شیراز نظر اول و آخر خودت رو پیشاپیش دادی و از اونجایی که من قصد بحث کردن با شما رو ندارم و فقط می خوام آگاه بشید لازم نمی بینم که به درخواست متناقض شما یعنی گذاشتن لینک تصاویر مد نظرم پاسخ مثبت بدم و وقت بذارم واستون لینک پیدا کنم. و دوم اینکه دوستان کافیه ایستگاه کاوه که شما فرمودی رو در وب سرچ کنند. یک ایستگاه با نمای کامپوزیت بیشتر نیست. من نمی دونم این آقایون یا خانم های اصفهانی چطور با این اعتماد به نفس نما های آجری بی کیفیت برخی ایستگاه های اصفهان و نمای کامپوزیت برخی دیگر از ایستگاه ها نظیر کاوه را اینقدر بالا می برند بعد در مورد سنگ نما های زیبای برخی ایستگاه های شیراز این چنین اخ اخ تف تف می کنند. کجای دنیا کامپوزیت قشنگ تر از سنگ تلقی می شده کجای دنیا آجرنما قشنگ تر از سنگ تلقی می شده که این دوستان با این اعتماد به نفس در موردش نظر می دن. خوب تصویر مشخصه دیگه. مثلا آجرنمای این ایستگاه که در همین تصاویر بالا مشخصه خوب چه زیبایی داره؟ یادمه قبلا هم کلی ازش تعریف می کردند و به به و چه چه می گفتند حالا که به بهره برداری رسیده اینجوریه! شما بذار اون ایستگاه های دیگتون هم افتتاح بشه اگه مثل همین ها نبود بعد بیا در موردشون صحبت کن.

      1

      2
      • ناشناس گفت:

        دوست عزیز شیرازی شما وقت داری این همه مطلب بنویسی و وقت صرف کنی وقت گذاشتن چند تصویر نداری؟؟؟
        حسادت هم حدی داره
        بدون شک ایستگاه کاوه و شهید علیخانی اصفهان زیبا ترین ایستگاه های ایران هستند
        و به زودی ایستگاه مترو انقلاب اصفهان رکورد همه اون هارا میزنه
        نظر شما هم محترمه

        1

        1
      • ناشناس گفت:

        خخخخ
        باشه ایستگاه های شما خوبند
        کاشکی دو تا عکس از ایستگاه خوباتون میزاشتی
        البته ما گشتیم ایستگاه های مشهد شیراز وتبریز هیچ کدوم مالی نیستند .به نظر من فقط چند ایستگاه های اصفهان خوب کار شدند و کلا توی ایران اهمیتی به نمای ایستگا نمیدند و فقط اصفهانه که کمی براش مهمه
        اما همین ایستگاه های اصفهان در حال حاظر بهترین هستند و حداقلش خیلی بهتر ایستگاه های تهران و مشهد وتبریز و شیراز هستند

        2

        2
      • شیراز گفت:

        دوباره تکرار می کنم، دوستان ایستگاه کاوه ی اصفهان رو سرچ بکنند اگه چیزی جز نمای بی روح کامپوزیت بود هر چی خواستند بگن.
        در مورد وقت هم بنده نگفتم وقت ندارم. گفتم لازم نمی بینم واسه کسی که از پیش قضاوت کرده و از الفاظ غیر قابل انعطافی مثل کسالت بار استفاده می کنه مدرک برای کیفیت و زیبایی نما های شیراز بیارم و به نوعی وقت بذارم برای یک بحث کور آن هم آنطور که طرف مقابل می خواهد.
        در مورد حسادت هم که گفتی، با خواندن این بخش از کامنتت نظرم عوض شد، چون قبلا فکر می کردم که بدلیل علاقه اتون به اصفهان دارید از روی تعصب به قضیه نگاه می کنید اما الآن متوجه شدم که شما تعصب رو از حد گذروندی و اینقدر اعتقاد به زیبایی نما های نه چندان زیبای مترو اصفهان داری که وهم و خیالاتی که در سر بعضی هاتون وجود داره باعث میشه نظرات مخالف رو در این زمینه با قاطعیت حسادت آمیز معرفی کنید. چون من و بقیه ی دوستانی که نوشتیم ایستگاه های اصفهان زیبا نیستند از بیرون به قضیه نگاه می کنیم و من بشخصه واقعا معتقدم زیبا نیستند. بخصوص این ایستگاه کاوه که چند بار اسمشو آوردی یا ایستگاه های تصاویر بالا.
        حقیقتا این ایستگاه ها اینقدر زیبا نیستند که با خواندن کامنت شما کلا فهمیدم چه جوی در مورد وهم زیبا بودن این ایستگاه ها واسه خودتون ایجاد کرده اید.
        به نوعی قبلا فکر می کردم مقصر شمایید اما الآن میگم تقصیر از شما نیست.
        شما فکر کن زیبا ترین ایستگاه ها رو داری.

        1

        2
  9. ناشناس گفت:

    از آقای قندگر تقاضا دارم بهترین ایستگاه ها از نظر معماری چهار کلان شهر را در یک پست به اشتراک بگذارند تا دوستان متوجه بشند تفاوت زیبایی ایستگاه های اصفهان با سایر شهر ها فاحش می باشد
    با احترام به مردم تبریز و مشهد و شیراز ایستگاه های این شهر بسیار ساده یکنواخت و بدون تفکیک از نظر معماری. بدون داشتن هویت و فاقد زیبایی های ایستگاه های اصفهان می باشند و تازه در اردیبهشت ماه ان شا الله با افتتاح ایستگاه های انقلاب و امام حسین سور پرایز خواهند شد

    8

    2
    • ناشناس گفت:

      چه بی معنی! هر کس نظر خودشو داره.

      0

      5
    • ناشناس گفت:

      خارج از شوخی و تعصب ایستگاه های اصفهان خیلی ضایع است.
      آدم تصویر ها رو که می بینه میذاره کنار تعریف های شما به عقلتون شک می کنه.
      خوب به خودت زحمت بده یه لحظه خودت ببینشون. خندت می گیره. کدوم آدم عاقلی به اینها می گه سنتی آخه. آخه ضایع تر از اینها هم مگه داریم؟!

      2

      7
  10. پارمیدا گفت:

    من شما رو نمیدونم ولی نظر خودم راجع به ایستگاهای مترو اصفهان اینه که عین خونه سمندون درست کردن. چنتا آجر چرک گرفته انداختن رو هم میگن سنتی. نه معماری خاصی نه خلاقیتی ، هیچی.

    13

    13
    • ناشناس گفت:

      سنن بولارا نه سن چوخ بترسن چوخ ادعان وار دوگه آزربایجان دا یاشا بورا بی ایش گور!
      گاه فارسی پیسلیر گاه دسمال چکیر بیر اوزون اولسون !
      سنین کیمی آداملار آزربایجانین استقلالینین قاباغین آلیبلار آزربایجان باغلانیب ایرانا!

      1

      12
      • ناشناس گفت:

        سن بیر مایا قوی منه دولاشما سفه بیسواد گده. من سنین کیمین پیس اوزلی سفه گدلری آدام یرینه گویمارام. سنه ربطی یوخدی من نجور کامنت گورام. دارقاشایت

        4

        2
      • پارمیدا گفت:

        سن نه دیسن باااا؟ ددوین کهنه برجون دا منن چخما، دیلین وار بو فاسلارن قاباغن دا با دور. سنین کیمین آدالار آذربایجانی دالی ساخلیپ.

        5

        1
    • شناس. شیراز گفت:

      بنظر منکه نمای ایستگاههای اصفهان با فضای سنتی اطرافش و کلا شهر اصفهان همخوانی داره و هماهنگه.. خیلی وقتها زیبایی تو سادگی هست..

      2

      3
  11. شناس. شیراز گفت:

    خیلی مهمتر از زیبایی و نمای ایستگاهها، کاربرد و بازدهی خود مترو در کاهش ترافیک و نظم دهی و رضایت شهروندان شهره… زیبایی در اولویت اخره… اینکه بیان ۱۵-۱۶ ساااال وقت و پول بیت المالو خرج کننو خیابونا رو شخم بزننو درختان قدیمی و سایه دار شهرو قطع کننو و…. و با درامد حاصل از رانت و زرنگی یه زندگی لاکچری برا خودشون درست کننو اخرشم یه مترو ناقص و با بازدهی ۳۰ درصذی تحویل مردم بدن که با عدم رضایت و استقبال مردم مواجه بشه که زیبایی معنا نداره…. اصل ول کردین قافیه رو چسبیدین…

    2

    2
  12. سعید گفت:

    پویا جان سلام
    لطفا یه گزارشی از اتصال خط ۱ و خط ۲ مترو مشهد بذار
    میخوام ببینم ایستگاه ها چطوری لینک شدن و نحوه کرایه گیری چطوره برای استفاده از دو خط
    ممنون

    7

    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo