مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریزعنوان کرد؛ وجود ۸۰‌ مسیر مستقیم در پایانه‌های تبریز/خروج روزانه ١۵ هزار مسافر از پایانه مرکزی تبریز

tabrizTerminal.jpg

 مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریز از وجود ۸۰‌ مسیر مستقیم در پایانه‌های تبریز خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس سواری از پایانه مرکزی تبریز سرویس دارند.

به گزارش تبریزمدرن به نقل از فارس، محمد قلی‌زاده امروز اظهار کرد: در پایانه مرکزی تبریز و سایر ایستگاه‌های این شهر نزدیک به ۸۰ مقصد با مسیر مستقیم از طریق اتوبوس‌های عادی، وی آی پی، ویژه، مینی‌بوس‌ و سواری ‌وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مسیرهای داخلی حداقل ‌یک تا پنج سرویس وجود دارد، ‌گفت: بیشترین مسیر سرویس به استان تهران بوده که نزدیک به ۱۵۰ سرویس در روز است.

‌سرویس‌دهی ٧٠٠ خودرو در پایانه مرکزی / ‌روزانه ١۵ هزار مسافر از پایانه مرکزی تبریز خارج می شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ‌روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس سواری از پایانه مرکزی تبریز سرویس دارند.

وی ادامه داد:‌ آمار دقیق خروجی، روزانه مسافران ۱۵ هزار نفر بوده و به همان میزان نیز آمار ورودی داریم.

ورود ۴ میلیون و ۵٧١ هزار مسافر در سال ٩۶ به تبریز 

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریز ابراز کرد:‌ سال گذشته ۴ میلیون و ۵۷۱ هزار نفر مسافر از طریق پایانه‌های تبریز وارد استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد و میانگین سنی رانندگان به سازمان پایانه شهری مرتبط نیست و تحت نظر شرکت‌های مسافربری است،‌گفت: ‌در بین رانندگان،راننده زن نیز وجود دارد که حتی برای یک نفر از رانندگان زن استراحتگاه در پایانه مرکزی اختصاص داده شده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه اگر تقاضا متناسب با عرضه باشد، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و این موضوع در پایانه مرکزی مشهود است،‌گفت:‌ اگر اداره کل پایانه درخواست افزایش شرکت‌ها را داشته باشد ما چنین ظرفیتی را برای افزایش داریم، در حال حاضر چنین درخواستی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ پایانه‌های تبریز آمادگی کامل را برای میزبانی و خدمت‌رسانی به مسافران تبریز ۲۰۱۸ دارد.

اقدامات پایانه مرکزی تبریز برای تکریم از مسافران در راستای تبریز ٢٠١٨ 

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریز خدمات ارائه شده جهت میزبانی هرچه بهتر تبریز ۲۰۱۸ در پایانه مرکزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری کلاس آموزش زبان انگلیسی برای کلیه کارکنان، ایجاد صندل‌‌های وی آی پی، ویلچر برای معلولان، ‌ایجاد سرویس بهداشتی و وضوخانه مخصوص جانبازان و اهل تسنن، تبلیغات محیطی، ایجاد اتاق کودک برای استراحت مادران، تقویت پلیس پایانه، نوسازی تاکسی‌های خط ویژه ترمینال، ‌ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۵۴٠ خودرو، راه‌اندازی رستوران، ‌کافی‌شاپ ٢۴ ساعته و ارائه اینترنت رایگان ‌از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در راستای تبریز ۲۰۱۸، پایانه مرکزی تبریز اقدام به برگزاری ۵۷ غرفه تجاری و خدماتی کرده است.

 

پایانهٔ مسافربری مرکزی تبریز یا ترمینال مرکزی تبریز،به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایانه مسافربری در تبریز و غرب ایران شناخته شده است.این پایانه مسافری، در جنوب تبریز و در حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است.

پیش از احداث پایانهٔ مسافربری تبریز، حمل و نقل برون‌شهری این شهر از طریق گاراژهای موجود در خیابان‌های امام خمینی، تربیت و فردوسی صورت می‌گرفت.

به‌جهت مشکلاتی که گاراژداران با آن مواجه بودند، شهربانی وقت تبریز تصمیم به انتقال تمام این گاراژها  به مکانی در جنوب کوی ولی‌عصر گرفت.

به دلیل دور بودن این منطقه از مرکز شهر تبریز، یک تعاونی خصوصی با همیاری اتوبوس‌داران تأسیس شد و در همین راستا، نخستین پایانهٔ مسافربری تبریز در مقابل باغ گلستان شکل گرفت.

پس از احداث پایانهٔ مسافربری تبریز در باغ گلستان، نخستین اتوبوس مسافربری از طریق آن به مقصد مراغه در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۵۲ خورشیدی حرکت کرد.

پس از این تاریخ، رفته‌رفته این پایانه به اکثر شهرهای داخل و خارج استان سرویس‌دهی را شروع کرد. در سال ۱۳۷۴ خورشیدی پایانهٔ مسافربری تبریز به مکانی در حاشیهٔ بزرگراه شهید کسایی منتقل شد و پایانهٔ مسافربری جدید این شهر در این مکان احداث شد.

ترمینال قدیم تبریز نیز که در محدوده باغ گلستان واقع شده بود، در دهه ۱۳۹۰ تخریب شده و به جای آن برج‌های دوقلوی تجاری و اقامتی ساخته خواهد شد.

مطالعه و طراحی پروژه احداث ترمینال جدید تبریز در جنوب شهر، در سال ۱۳۶۶ و با در نظر گرفتن فضایی به وسعت ۳۰ هکتار آغاز  و به مدت دو سال به درازا کشید.

این پروژه در سال ۶۸ وارد مرحله عملیاتی شد و در سال ۷۴ فاز اول آن در ۲۲ هکتار به پایان رسید. با این حال قسمت اصلی پروژه که همان ساختمان مرکزی است، باقی ماند، با افتتاح فاز نخست در سال ۱۳۷۴ ، پروژه عملاً تعطیل شد و این تعطیلی ۱۷ سال طول کشید.

عملیات اجرایی فاز دوم پروژه در سال ۹۱ و در فضایی به وسعت ۷٬۵ هکتار شروع شده و در ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ به صورت رسمی افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۴، ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

5
1

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲ پاسخ

  1. اتیلا گفت:

    با سلام ،نمیدونم چرا مدیری که داشت عینالی رو متحول میکرد عوض میکنن ،و جاش شهردار سابق منطقه شش میارن که اگه کسی بگه فقط یه کار برا منطقه شش کرده من اسممو عوض میکنم ،

    14

    0
  2. Arash گفت:

    والا من که تبریزیم ورودی خروجی ترمینال رو نمیدونم کجاست و معلوم نیست سر و سامان بدین

    1

    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo