گزارش تلخیصی از آخرین وضعیت ایستگاههای فاز دوم وسوم خط یک قطار شهری تبریز

۱) ایستگاه (شهید بهشتی): این ایستگاه، واقع در میدان شهید بهشتی و از ایستگاه های عمیق خط یک قطار شهری تبریز است. قرار گرفتن این ایستگاه در منطقه استراتژیک و در مسیر جاده ابریشم، اهمیت آن را چندبرابر کرده است. ایستگاه شهید بهشتی، دارای ۲ طبقه است که در فاز دوم بهره برداری قطار شهری با یک ورودی، مورد بهره برداری قرار گرفته و رفع باقی نواقصات و ورودی ها، طبق زمان بندی، طی ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.


۲) ایستگاه (میدان ساعت): این ایستگاه واقع در میدان ساعت و از ایستگاه های عمیق و آخرین ایستگاه قابل بهره برداری در فاز دوم خط قطار شهری تبریز است. ایستگاه میدان ساعت دارای سه طبقه بوده و در حال حاضر، ۲ طبقه به همراه یک ورودی از ایستگاه مزبور، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است. مقرر گردید طبقه نهایی ایستگاه به همراه ورودی از سمت ارتش جنوبی، برای تکمیل و رفع نواقصات ایستگاه، قراردادی جدید، در سال جاری منعقد و اجرا گردد.

۳) ایستگاه (محقّقی): این ایستگاه، در چهارراه تیسمار محققی( سه راه امین) واقع شده واز اولویت های بهره برداری فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز است. ایستگاه محققی نیز از ایستگاه های عمیق خط یک بوده که احداث اسکلت کامل طبقه اول و حدود ۷۰درصد از اسکلت طبقات دوم و سوم و همچنین نازک کاری دیوارهای طبقه اول در حال اتمام است. مقرر شده طبق زمان بندی شهریور ماه ۱۳۹۷ این ایستگاه آماده بهره برداری باشد. دو ورودی دائمی و یک ورودی موقّت برای این ایستگاه پیش بینی شده است که یکی از ورودی های دائمی و یک ورودی موقت در موعد مقرّر به بهره برداری خواهد رسید.

۴) ایستگاه (قونقا): این ایستگاه در موقعیت میدان قونقا، دارای ۳ طبقه و از ایستگاه های عمیق خط یک قطار شهری تبریز می باشد. با توجه به موقعیت ایستگاه، اجرای سازه اصلی به صورت پوشش وبرش است. سازه نگهبان اصلی به همراه ۷۰ درصد سقف سازه اصلی به پایان رسیده وطی قرارداد جدید در سال ۹۷ با شرکت تهیه، قرار است احداث این ایستگاه تکمیل وبه بهره برداری برسد.

۵) ایستگاه (لاله): موقعیت این ایستگاه در انتهای خیابان شهید صمد زبردست و نرسیده به چهارراه لاله، روبروی دادسرا واقع شده که احداث سازه نگهبان آن به اتمام رسیده است. طی قرارداد جدیدِ منعقد شده در سال ۱۳۹۷ با شرکت جهاد توسعه و خدمات زیربنایی پارس، مقرر گشته تا احداث ایستگاه توسط این شرکت انجام شود.

۶) ایستگاه (امام حسین علیه السلام): این ایستگاه در میدان امام حسین(ع) لاله واقع شده و از ایستگاه های عمیق خط یک و فاز سوم این خط محسوب می شود. دارای ۲ طبقه بوده که اسکلت سازه اصلی آن به اتمام رسیده است. طی قراردادِ منعقده در سال ۹۷ با شرکت جهاد توسعه و خدمات زیربنایی پارس، مقرر شده عملیات احداث ایستگاه با جدیت تمام انجام شود. ایستگاه امام حسین(ع) لاله، دو ورودی در قسمت شمال و جنوب غربی دارد.

۷) ایستگاه (شهید باکری): این ایستگاه در میدان شهید باکری واقع شده و از ایستگاه های نیمه عمیق و ۲ طبقه ای خط یک قطار شهری تبریز و در فاز بندی این خط در فاز سوم قرار دارد. احداث عملیات سازه ای آن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.


۸) ایستگاه (نور): این ایستگاه از ایستگاه های هم سطح و رو زمینی بوده و آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز محسوب می شود.حدود ۷۰درصد احداث ایستگاه به اتمام رسیده و تا پایان شهریور ماه، عملیات ایستگاه سازی و احداث کامل آن، توسط شرکت تهیه به اتمام خواهد رسید.

18
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۶ پاسخ

  1. Arash گفت:

    به امید اتمام کامل خط ۱ در سال ۹۷ ولی ایستگاه راهنمایی هم همبونجوری اطرافش خرابه مونده چرا؟
    کاش اونجا پارک میشد
    خط یک تموم شه مترو خیلی قابل استفاده میشه

    4

    0
  2. Arash گفت:

    ایستگاه کلانتر کوچه یا همون ابرسان
    و ایستگاه میدان قطب هم همونجوری مونده
    کاش کلا سال ۹۷ رو به خط یک اختصاص بدن و
    سال ۱۳۹۸ خط دوم رو شروع کنن

    3

    1
  3. وحید گفت:

    واقعاکار بزرگی داره انجام میشه وباهزینه سنگین،،امیدوارم هرچه زودتر افتتاح کامل بشه،،،اطراف ایستگاه فلکه دانشگاه،شهیدبهشتی ومحققی میتونه به پارک تبدیل بشه که کمبود آن به شدت دراین مناطق احساس میشه.

    4

    0
  4. ناشناس گفت:

    ایستگاه خیام واقعا خیلی عقب مونده شما هم فقط این ایستگاه رو ذکر نکردین😐😐😐

    3

    0
  5. الی گفت:

    کاش ایستگاه سه راه امین زود تموم بشه و ایستگاههای اتوبوسهارو برگردونن سرجاش. اونجارو خیلی بی ریخت کرده.

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo