دستاوردهای اولین کارناوال گردشگری ایران / رزرو هتل های تبریز توسط گردشگران تابستانی

کاروان سفیران 2018  (4).jpg

 اولین کارناوال کشور در چهل سال گذشته با اتوبوسهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ تشکیل شده و با سفر به ۱۳ استان و اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری به معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و آثار و محصولات بومی “ایران از دریچه تمدن کهن شهر تبریز” پرداخت.

به گزارش تبریزمدرن، کاروان سفیران تبریز ۲۰۱۸ روز ۵ اردیبهشت همزمان با آغاز این رویداد با صدور دستور رئیس جمهور، با مشارکت شهرداری تبریز، سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب صاحبان صنایع، بخش خصوصی حوزه گردشگری، توسط سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و به همراه ۷۵ نفر از صاحبان صنایع، هنرمندان صنایع دستی، نمایش و موسیقی استان به معرفی تبریز پرداخت.

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز درخصوص آماده سازی تبریز برای استقبال از گردشگران، گفت: برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در حوزه های مختلف هزینه بالایی انجام شده است، از آماده سازی کالبد فضای شهری تا فضاهای گردشگری، آموزش های شهروندی تا بازسازی اماکن گردش پذیر همچون بازار بزرگ تبریز و نیز در جهت اتمام پروژه های نیمه کاره شهر اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حضور در نمایشگاه های بین المللی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز برای حضور گردشگران در این سال با تبلیغات تاثیرگذار از دیگر اهداف مدیریت شهری است.

شهین باهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاقی که در راستای تبریز ۲۰۱۸ محقق شد معرفی تبریز به عنوان یک شهر با ظرفیت‌های گردشگری بالا بود، در سال گذشته تبلیغات زیادی در خصوص تبریز ۲۰۱۸ انجام گرفت که نتایج آن را در افزایش ۴۰ درصدی میزان گردشگران نوروزی شاهد بودیم.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همزمانی نامگذاری سالجاری به نام حمایت از تولید کالای ایرانی، با رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۱۸ باعث شد نام کهن شهر تبریز در عرصه گردشگری بیشتر به چشم بخورد، اذعان داشت: ایده سفر کاروان سفیران ۲۰۱۸ برای اولین بار در ایران برنامه ریزی شده بود که با هماهنگی بالا بین استانهای مقصد به خوبی نتیجه داده و اولین دیگری در تاریخ تبریز رقم خورد.

رستمی، تصریح کرد: سیاست تدوین برنامه کاروان ۲۰۱۸ این بود که خواستیم توانمندیهای منطقه را از قالب صداو سیما که مخاطبان محدودتری دارد خارج کرده، به سطح جامعه برده و قابلیتها و پتانسیلهای کهن شهر تبریز را بصورت رو در رو توسط مردم تبریز به مردم دیگر استانها و مناطق بصورت حضوری و واقعی معرفی کرده و بگوئیم در قطع کوچکتر چه جاذبه هایی برای گردشگران در حوزه ها و شاخه های مختلف داریم.

نادر مصطفایی، سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ گفت: این کاروان بصورت کارناوال با شعار “ایران فراتر از انتظار” شامل ۱۳ اتوبوس که ۱۰ دستگاه حالت فروشگاه و نمایشگاهی داشتند آغاز بکار کرده و پس از حضور در برنامه شبهای تبریز زنجان در اولین ایستگاه به شهرهای اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، قشم، سیرجان، یزد، مشهد، شاهرود، سمنان، ساری، لاهیجان، اردبیل، سرعین و مشکین شهر سفر کرد.

به گفته سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸، عصرها کاروان در شهرهای مقصد اتراق کرده و با حضور ۳ گروه هنری موسیقی عاشقی، یک نفر سایاچی (تکم چی) و گروه حرکات موزون، بطور منسجم ۴ ساعت برنامه های هنری متنوعی اجرا شده و با شرکت در برنامه های تلویزیونی پخش مستقیم هر شهر از مردم قومیتهای مختلف دعوت به عمل آمد.

گردشگران تبریز برای تابستان برنامه ریزی می کنند

کاروان گردشگری سفیران ۲۰۱۸، در راستای توسعه صنعت توریسم و فرهنگ گردشگرپذیری در کشور با اولویت معرفی پتانسیلهای تاریخی، فرهنگی، اقتصادی تبریز در سفر به شهرهای مختلف کشور به میان مردم رفته و بطور مشترک به اجرای برنامه های متنوعی پرداخته که موجب افزایش شوق و گرایش سفر به آذربایجان در میان قومیتهای مختلف شده است.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز درخصوص تمهیدات ایجاد شده برای خدمت رسانی به گردشگران اظهار داشت: جهت گسترش تسهیلات در اقامتگاه ها، هتل ها و همچنین بازسازی و تجهیز آنها برنامه های مختلفی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شهین باهر در ادامه با اشاره به اشتیاق گردشگران خارجی و داخلی برای بازدید از بازار بزرگ تبریز افزود: بازار تاریخی و ثبت جهانی شده تبریز یکی از مهمترین مکان های ثبت شده گردشگری در جهان است و رونق آن با توجه به قدمت بالایش زبانزد است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های میدانی مسافرانی که به تبریز آمده‌اند از تمیزی، وجود خدمات مختلف و سایر ظرفیت‌های شهر اظهار رضایت کرده‌اند و باید این روند در خصوص توسعه گردشگری در شهر تداوم یابد.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دستگاههای اجرای کشور برای اجرای این برنامه هم افزایی خوبی داشته اند، گفت: رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ با هدف اصلی معرفی تبریز در کل کشور شکل گرفته که با هماهنگیهای ایجاد شده دستگاههای اجرایی در آذربایجان شرقی و دیگر استانها به طور شایسته ای همراهی کرده و در توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری در کشور همت ورزیدند.

رستمی با یادآوری اینکه با تصمیم سازمان میراث فرهنگی براساس شعار “جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنیم” برنامه های رویداد تبریز ۲۰۱۸ در راستای توسعه صنعت توریسم در کشور در تمام استانها اجرا شد، خاطرنشان کرد: کاروان سفیران گردشگری در شهرهای مقصد ضمن نصب استندهایی با شعار و تصاویر جاذبه های تبریز به اجرای برنامه پرداخته و پتانسیلهای منطقه را معرفی کردند.

سرپرست کاروان تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه تبریز شهر اولینهاست و ما تلاش کردیم برگ زرین دیگری در دفتر اولینهای تبریز اضافه کنیم، خاطرنشان کرد: این اولین کارناوال در تاریخ کشور بود و دستاردهای این سفر را نیز به مرور خواهیم توانست با گرمتر شدن هوای بهشتی آذربایجان و آمادگی مناظر و جاذبه های گردشگری برای پذیرایی، میزبان خوبی برای میهمانانمان باشیم.

مصطفایی درخصوص ابراز تماس مردم دیگر استانها برای سفر به تبریز گفت: چون در غرفه های این کاروان، صنایع دستی و سوغات آذربایجان با قیمت بسیار پایین تولیدی ارائه می شد انگیره ای برای جذب مخاطبان شده و از طرف دیگر رفتار حرفه ای اعضای کاروان، اجرای مرتب برنامه گزینه هایی بود که باعث می شد مردم شهرهای مختلف، تبریز را در لیست سفر و سیاحت خود درج کنند.

سرپرست کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد: از مردم تبریز و آذربایجان می خواهم همانطوری که از سالهای گذشته با شعار هر تبریزی یک میزبان آماده شده اند در عمل نیز خونگرمی زبانزد خویش را نشان دهند که تبریزی و آذربایجان چقدر می تواند میزبان خوبی باشد.

کاروان ۲۰۱۸ در مسیر جاده ابریشم به معرفی تاریخ تبریز می پردازد

یکی از هتلداران بزرگ تبریز نقل می کرد: روز گذشته خانواده ای از بوشهر که با دیدن برنامه های کاروان سفیران گردشگری ۲۰۱۸ برای سفر به تبریز مشتاق شده اند، تماس گرفته و برای ایام تابستان اسکان یک هفته ای رزرو کردند.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز تصریح کرد:  افزایش ۴۰ درصدی گردشگر و همچنین پرشدن ۸۰ درصد ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی نشانگر اثرگذاری تبلیغات انجام گرفته حول محور تبریز ۲۰۱۸ و جذب توریست بوده است.

شهین باهر گفت: مطمئنا در تابستان امسال بالای ۱۲۰ درصد ظرفیت هتل ها مسافر و توریست خواهیم داشت که این مسئله نویدگر این است که بحث گردشگری جای خود را در شهر باز می کند.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه، برنامه جدید سازمان مرکز برای مسیر جاده ابریشم با شعار “ایران فراتر از انتظار” با هدف اصلی معرفی تبریز طراحی می شود، گفت: با توجه به اینکه تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، برنامه باید با امکانات ویژه ای تدوین شود.

وی افزود: تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده و بر این اساس پتانسیلهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی ایران با محوریت این کهن شهر با شعار “ایران از دریچه تبریز” معرفی می شود.

**********

ناهید زمانی

8
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo