رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز ؛ برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم/ فعالیت دهیاری‌ها در ۶ منطقه الحاقی غیرقانونی است/ تکلیف ۳ روستای باقی مانده به زودی مشخص می‌شود

 

بابایی‌اقدم گفت: شورای شهر تبریز در سال جاری برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته است و از بابت خدمات رسانی به آنان مشکلی نداریم.

فریدون بابایی‌اقدم با اشاره به تایید الحاق ۶ روستا به شهر تبریز توسط وزارت کشور، ابراز داشت: بر اساس طرح جامع تفصیلی مصوب پانزدهم آذرماه سال ۹۵ قرار بر این بود که کد آبادی ۹ روستای اطراف تبریز حذف گردد و در هفته‌های اخیر وزارت کشور الحاق رسمی ۶ روستای خلجان، کرگج، کجا آباد، آناخاتون، فتح آباد و الوار علیا را به تبریز ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: حذف کدآبادی سه روستای کندرود، سهلان و اوغلی نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امیدواریم با الحاق رسمی این سه روستا به تبریز شاهد تحقق تعهد وزارت کشور و اجرای بی‌کم و کاست مصوبه‌ شورای عالی شهرسازی باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تبریز با تشکر از پیگیری‌های معاون سیاسی استاندار و شهردار تبریز جهت الحاق روستاها به شهر، توضیح داد: متاسفانه وزارت کشور در تایید مصوبه تاخیر کرده است و باید قبل‌ از این‌ها شاهد حذف کدآبادی روستاهای الحاقی بودیم چراکه در انتخابات شورای پنجم نیز این روستاها به‌عنوان جزوی از مرکز استان به کاندیداهای تبریز رأی دادند.

وی متذکر شد: طبق مصوبه‌ی وزارت کشور حضور دهیاری‌ها در این مناطق غیرقانونی است و محلات نامبرده باید تحت نظر شهرداری تبریز اداره شوند.

بابایی‌اقدم در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال ۹۷ برای روستاهای الحاقی به تبریز اعتبار تعیین شده است، تصریح کرد: نه تنها در بودجه سال جاری بلکه در سال گذشته نیز برای این مناطق بودجه قابل ملاحظه‌ای تعیین شده بود که نسبت به اعتباراتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: به صورت میانگین برای هر یک از مناطق الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در کنار آن خدمات شهری نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران گردد.

این عضو شورای شهر تبریز الحاق روستاهای اطراف تبریز به شهر را موجب ارتقاء سطح مرکز آذربایجان‌شرقی دانست و بیان کرد: در سال‌های قبل متاسفانه رتبه تبریز از لحاظ جمعیتی به رده ششم تنزل پیدا کرده است و اکنون با الحاق این مناطق به شهر، تبریز پنجمین شهر پرجمعیت ایران لقب می‌گیرد.

وی در پاین افزود: بنا داریم از سال جاری پروژه‌هایی را جهت اجرا در مناطق الحاقی به‌عنوان جزوی از تبریز تعیین کنیم.

برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم/ فعالیت دهیاری‌ها در 6 منطقه الحاقی غیرقانونی است/ تکلیف 3 روستای باقی مانده به زودی مشخص می‌شود

انتهای پیام/

8
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴ پاسخ

  1. چاوشی گفت:

    با سلام.بدبختی ما اینجاست که هیچ کس نمی خواهد این را قبول کند که الان بیست سال تمام هست که پنج هزار خانواده در شهرک شهید صیاد شیرازی تبریز در به در هستند. پنج هزار خانواده که در شهرک شهید صیاد شیرازی تبریز قطعه زمین دارند همه منتظر هستند تا شورای محترم شهر تبریز و شهردار محترم به این شهرک آب و گاز و راه اصلی بکشد تا همه بروند زمین هایشان را بسازند و از اجاره نشینی خلاص شوند. پس همیشه یادمان باشد پنج هزار خانواده اسیر و دربه در هستند که منتظرن شهردار محترم به دادشان برسد.اگر باور ندارید در گوگل یکبار بنویسید شهرک شهید صیاد شیرازی تبریز. و آنچه را که در مورد شهرک شهید صیاد شیرازی را نوشته کامل بخوانید و برایتان ثابت بشه که پنج هزار خانواده تا به امروز سرگردان هستند.این شهرک شهید صیاد شیرازی در مسیر ورودی شهر تبریز قرار دارد.یادتان باشد همه توریست ها از جاده تبریز _ صوفیان وارد تبریز میشن.یعنی هیچ توریستی از جاده تهران وارد تبریز نمیشه. شهردار محترم تبریز بجای اینکه جاده تبریز _ صوفیان را آباد کند و بزرگترین مجتمع های تجاری و تفریحی و حتی مترو را در ورودی تبریز قرار دهد تا مسافران و گردشگران داخلی و خارجی هنگام ورود به شهر تبریز احساس کنند که واقعا تبریز شهر مدرن هست .متاسفانه شهردار محترم رفته جاده تبریز _ تهران را آباد کرده که هیچ سودی برای تبریز نداشته است. ما وقتی صحبت از تبریز ۲۰۱۸ میکنیم باید این را هم قبول کنیم که همه توریست ها از مسیر تبریز _ صوفیان وارد تبریز میشن.پس ما اول باید ورودی تبریز را که همان جاده تبریز _ صوفیان هست را آباد کنیم بعد برویم دنبال ۲۰۱۸٫الان چندین سال هست تمام بودجه شهر تبریز برای عینالی خرج میشه.این اشتباه هست.اول ورودی شهر که همان جاده تبریز_صوفیان هست را آباد کن بعد برو جاهای دیگه.امیدوارم همه نظر بنده را تایید کنند.دست همه شما را میبوسم. کوچک شما چاوشی ۹۷/۰۳/۲۰

    1

    2
    • Arash گفت:

      اینکه باید به شهرک صیاد شیرازی برسن خواسته به حقی هست ولی اینکه تمام توریست ها از سمت صوفیان میایند هم حرف درستی نیست
      به امید اتمام هر چه زودتر میدان اذربایجان

      0

      0
  2. ناشناس گفت:

    همه به فکر منافع شخصی خود هستند چرا فقط باید جاده صوفیان تبریز آباد بشه ؟هزینه این راکدام منطقه شهرداری بدهد ؟یعنی تمامی مناطق شهری تبریز عوارض شهروندان راصرف آبادی این جاده کنند درحالیکه اون جاده در یک منطقه جدا شده توسط فرودگاه و تلخه رود از تبریز واقع شده وافرادی بانفوذ که منافعی درآن منطقه دارد چه قومی وچه مادی میخوان بدون توجه به این موانع طبیعی سرمایه شهری مردم شهر تبریز به آنجا بکشن درحالیکه مردم خودش به طور طبیعی رغبتش را در سرمایه گذاری درخرید و ساخت زمین انتخاب می کنند و باید هزینه این آقایون را مردم عادی که که دراون مناطق زمین خریدند بپردازند وسالها بلا تکلیف باشند مثلا مسکن مهر خودش یک مثال دیگر پایمال شدن سرمایه ها و بلاتکلیفی مردم بسیاری شده لذا نمی شود حتی بانفوذ کل مردم را به یک جایی بطور طبیعی مردم نروند آباد کرد شاید سرمایه های عمومی رابتوانند بکشند و آخرش بی صرفه خواهد بود
    ‘درحالیکه درآمدهای هرمنطقه شهرداری از عوارض دریافتی از شهروندان همان منطقه می باشد لذا باید بگیم تمامی ورودیهای تبریز باید سرمایه گذاری شود اینکه کدام ورودی بیشترین دارد یا کمترین اونه آمارهای رسمی نشان میدهد اما ورودی شرق تبریز یا همان جاده تهران خود پروردترین است و نمی شود هزینه این منطقه را که شهرداری ۵است به شهرداری دیگر داد درضمن رغبت خود مردم به خرید زمین و سرمایه گذاری آنها در آن منطقه نشان دهنده ارزش منطقه و توسعه است نه شهرداری چون شهرداری موظف به سرمایه گذاری دردآمدهای هر منطقه که ازاهالی یک منطقه دریافت میکند درهمان منطقه می باشد و فعلا رغبت در مناطق شرق تبریز زیاد است لذا ردآمد شهرداری اون منطقه بیشتر و بطور طبیعی سرمایه گذاری در جاده تهران هم زیاداست

    1

    0
  3. ناشناس گفت:

    همه به فکر منافع شخصی خود هستند چرا فقط باید جاده صوفیان تبریز آباد بشه ؟هزینه این راکدام منطقه شهرداری بدهد ؟یعنی تمامی مناطق شهری تبریز عوارض شهروندان راصرف آبادی این جاده کنند درحالیکه اون جاده در یک منطقه جدا شده توسط فرودگاه و تلخه رود از تبریز واقع شده وافرادی بانفوذ که منافعی درآن منطقه دارد چه قومی وچه مادی میخوان بدون توجه به این موانع طبیعی سرمایه شهری مردم شهر تبریز به آنجا بکشن درحالیکه مردم خودش به طور طبیعی رغبتش را در سرمایه گذاری درخرید و ساخت زمین انتخاب می کنند و باید هزینه این آقایون را مردم عادی که که دراون مناطق زمین خریدند بپردازند وسالها بلا تکلیف باشند ؟مثلا مسکن مهر خودش یک مثال دیگر پایمال شدن سرمایه ها و بلاتکلیفی مردم بسیاری شده لذا نمی شود حتی بانفوذ کل مردم را به یک جایی بطور طبیعی مردم نروند آباد کرد شاید سرمایه های عمومی رابتوانند بکشند و آخرش بی صرفه خواهد بود
    ‘درحالیکه درآمدهای هرمنطقه شهرداری از عوارض دریافتی از شهروندان همان منطقه می باشد لذا باید بگیم تمامی ورودیهای تبریز باید سرمایه گذاری شود اینکه کدام ورودی بیشترین دارد یا کمترین اونه آمارهای رسمی نشان میدهد اما ورودی شرق تبریز یا همان جاده تهران خود پروردترین است و نمی شود هزینه این منطقه را که شهرداری ۵است به شهرداری دیگر داد درضمن رغبت خود مردم به خرید زمین و سرمایه گذاری آنها در آن منطقه نشان دهنده ارزش منطقه و توسعه است نه شهرداری چون شهرداری موظف به سرمایه گذاری درآمدهای هر منطقه که ازاهالی یک منطقه دریافت میکند درهمان منطقه می باشد و فعلا رغبت در مناطق شرق تبریز زیاد است لذادرآمد شهرداری اون منطقه بیشتر و بطور طبیعی سرمایه گذاری در جاده تهران هم زیاداست

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo