گزارشی جامع از روند مونتاژ دستگاه دوم حفاری (TBM) و مشخصات تونل عمیق خط دو قطار شهری تبریز

مشخصات اختصاصی تونل خط ۲ قطار شهری تبریز

به گزارش تبریزمدرن؛خط ۲ قطار شهری از غرب منطقه قراملک در غرب تبریز شروع شده و بعد از گذشتن از خیابانهای قره آغاج، جمهوری، میدان دانشسرا، خیابان عباسی به منطقه شهرک باغمیشه می رسد. در ادامه به سمت شرق امتداد یافته و در حوالی نمایشگاه بین المللی تبریز خاتمه مییابد. طول کل این۲۲/۴ کیلومتر است.

قطر خارجی تونل خط ۲ قطار شهری تبریز ۹٫۵۲m ، قطر داخلی آن ۸٫۴۸m ، ضخامت سگمنت بتنی ۳۵cm و ضخامت ناحیه تزریق نیز ۱۷cm می باشد. حفاری به صورت تمام مکانیزه و با نصب سگمنت انجام میگیرد.

فاز اول از شفت غربی تا ایستگاه ۸ به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر ، فاز دوم حفاری پروژه  از ایستگاه ۱۶ به سمت ایستگاه ۸ واقع در روبروی استانداری به طول تقریبی ۸ کیلومتر و فاز سوم از شهرک باغمیشه بسمت میدان بسیج حدود ۴/۵ کیلومتر است که حفاری در هر فاز توسط دستگاههای حفار مکانیزه انجام می گیرد .

مشخصات اصلی دستگاه حفاری دوم خط ۲ قطار شهری تبریز :

– قطر دستگاه حفاری ۹٫۵۲m است.

– جک‌های آرتیکولیشن اکتیو در ۴ گروه جانمایی شده‌اند که در هر گروه ۷ عدد جک وجود دارد.

– جک‌های آرتیکولیشن پسیو (Passive articulation ) از ۲۰ جک تشکیل شده‌اند که در ۴گروه ۵ تایی قرار می‌گیرند.

– ۲۲ جفت از جک‌های هیدرولیکی، در مجموع ۴۴ جک هیدرولیکی را تشکیل می‌دهند

– این جک‌ها در مجموع با ایجاد نیروی پیش ران ۱۵۳۵۶ تن، موجب حرکت رو به جلو دستگاه به میزان ۲۵۰۰ میلی متر می‌گردند.

– سیستم نقشه برداری و  راهبری دستگاه Tacs می‌باشد.

– کاترهد دستگاه از ۱۴ لاین تزریق فوم تشکیل یافته است.

دستگاه دوم نیز اخیراً وارد کشور گردیده و در شفت شرقی(منطقه باغمیشه)در حال مونتاژ می باشد که به محض اتمام مونتاژ، عملیات حفاری تونل فاز دو پروژه را آغاز خواهد کرد .

 ذیلاً تصاویری از دستگاه مزبور و مراحل مونتاژ آن ایفاد میگردد:

11
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo