سرویس کلانشهرها/بخشی از خط ۳ قطارشهری مشهد سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود/تبریز همچنان درگیر وعده های افتتاح خط یک!

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: علاوه ‌بر خط دو قطارشهری، بخشی از خط سه قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش تبریزمدرن ، محمدرضا حیدری امروز در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفاری مکانیزه قطارشهری ( TBM) به ایستگاه باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه پروژه خط ۳ یکی از پروژه های اساسی و زیربنایی شهر مشهد به شمار می‌آید، اظهارکرد: این خط، طولانی‌ترین خط قطار شهری در کشور است که منطقه الهیه را به سیدی متصل می‌کند و تاثیر بسزایی بر روانسازی ترافیک در بخشی از هسته مرکزی شهر دارد.

حیدری گفت: فارغ از بحث اقدامات فنی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این خصوص تلاش های وافری انجام داده است، تامین مالی در پروژه هایی که هزینه های اجرایی بالایی دارند مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای پنجم شهر مشهد تمام تلاش خود را به منظور تامین و فراهم نمودن منابع مالی انجام داده تا پروژه متوقف نشود و خوشبختانه این اتفاق محقق شده است، تصریح کرد: در سال ۹۷ با همکاری دولت محترم و علی‌رغم شرایط حاکم، شهرداری مشهد مجوز انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری را کسب کرد و خوشبختانه تنها شهری بودیم که موفق به فروش این اوراق شد.

رییس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم روند پیشرفت این پروژه همچون گذشته و با همین قدرت ادامه داشته باشد و بتوان با شرایط مناسب دولت در انتشار مجوزهای اوراق مشارکت، علاوه بر تکمیل خط ۲ قطار شهری، بخشی از خط ۳ نیز تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

حیدری در خصوص نوسانات بازار ارز و تاثیر آن بر پیشرفت پروژه‌های قطارشهری، گفت: بخش زیادی از حوزه تجهیزات قطارشهری وابسته به منابع ارزی است؛ دولت برای چنین پروژه‌هایی ارز را با قیمت رسمی تامین خواهد کرد ولی در هر صورت هزینه‌های این پروژه افزایش پیدا خواهدکرد.

7
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴۰ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    تو این بخور بخور بیت المال و با این سرمایه بزرگی که سراریز مشهد میشه باید خط ده رو افتتاح میکردن. خط ۳ که چیزی نیست. مشهد شهر ثروتمندیه ولی به هر حال مبارکشون باشه

    15

    1
  2. شیرازی گفت:

    مترو شیراز هم از چند روز قبل خط یکش قسمتیش دچار مشکل شده و پسرفتش ادامه دار شده و یکی از تونل ها هاش فعلا از دور خارجه و نیاز به تعمیر داره و برای همین به جای کاهش زمان سوار شدن به نیم ساعت افزایش پیدا کرد
    کلا حداقل بعد سی سال دارند تحویل مردم میدهند حداقل کیفیت هم داشته باشه نه افتتاح نشده خراب بشند

    13

    3
    • ناشناس گفت:

      من که همین چند وقت پیش سوار متروی شیراز شدم مشکلی نداره که! هیچ خبری هم در این مورد هیچ جایی تو هیچ کانال و پیج و شبکه ای مبنی بر این چیزی که شما ادعا می کنی منتشر نشده

      3

      9
      • شیرازی گفت:

        همشهری عزیز این مشکل و خرابی تونل جدیدا اتفاق افتاده .
        ح ف شما از تعصب هست و نمیخواید ببینید این اتفاق افتاده
        این هم خبر مربوط به تعمیر تونل تازه افتتاح شده

        ضمن پوزش از تاخیر به وجود آمده در روند اطلاع رسانی ، به اطلاع شهروندان فهیم شیراز می رساند به دلیل پاره ای تعمیرات در بخشی از تونل های جنوبی فاز۲ متروی شیراز، حرکت قطار در مسیر ایستگاه فضیلت تا شهید دستغیب تا اطلاع ثانوی با سر فاصله هر نیم ساعت یک حرکت انجام می شود. لازم به ذکر است حرکت در مسیر میدان احسان تا ایستگاه فضیلت طبق برنامه قبل و بدون تغییر با سر فاصله هر ۱۵ دقیقه یک سفر صورت می گیرد. لذا ضمن پوزش مجدد از شهروندان عزیز به دلیل مشکل به وجود آمده، از مسافران محترم درخواست می شود تا اطلاع ثانوی جهت سهولت استفاده از خدمات مترو از برنامه زمانبندی زیر استفاده کنند. از اینکه ما را با صبر و بردباری در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر یاری می رسانید سپاسگزاریم. بدیهی است اخبار تکمیلی در رابطه با عادی شدن برنامه بهره برداری از مسیر متعاقباً به اطلاع مردم عزیز شیراز خواهد رسید.

        http://shirazmetro.ir/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B22-%D9%85/

        6

        1
      • ناشناس گفت:

        درست میگه مشکل پیش اومده .خاک بر سرشون با این مترو ساختنشون

        8

        0
  3. Arash گفت:

    فقط خط یک رو میخواییم افتتاح کنین کامل تو این شرایط این خواستع مردم هست ولی با این وضع تا اخر سال ۹۷ هم خط یک تبریز تموم نمیشه امیدوارم فقط خط یک رو تموم کنن هر چه زودتر چون منظر شهر رو بهم ریخته خط یک

    9

    0
  4. شناس گفت:

    خط ۲ هم تا اخر ۹۷ گفتن تکمیل و افتتاح میکند

    5

    3
  5. سعید گفت:

    شبکه مترویی مشهد در حال تکمیل شدن هست و این اتفاق خوبی برای مشهد هست
    به عنوان یه مشهدی انتظار نداشتم سرعت کار ساخت مترو اینقدر سریع اتفاق بیفته چپن خط یک ما رو جون به سر کرد.
    ای کاش شبکه مترو در اصفهان و تبریز و شیراز هم به زودی تکمیل بشه
    وقتی از حالت تک خطی که دربیاد مترو کاراییش بسیار بالا میره
    امیداورم شبکه مترویی در تمام شهرهایی که ذکر کردم به زودی تکمیل بشه
    قبول دارم که مشهد شهر ثروتمندیه ولی دوستان اینو یادتون بمونه که در چند سال گذشته تمام بودجه مشهد صرف ساخت مترو شده
    طی ۶ سال گذشته تا اونجایی که یادمه فقط ۲ تقاطع غیر همسطح در مشهد احداث شده و تمام بودجه صرف احداث مترو شده در حالی که شیراز و اصفهان و تبریز تقاطع های چند سطحی زیادی ساخته شده
    ای کاش که همه هموطنان ما بهترین امکانات رو در شهرهاشون داشته باشند❤
    دوست تون دارم و آرزی بهترین ها برای همه مردم خوب ایران
    در آخر هم از آقای قندگر کمال تشکر رو دارم که همچنان این سایت رو سرپا نگه داشتن
    من تمامی پست ها و نظرهای دوستان رو در این سایت دنبال میکنم
    من به سایت شما به دید سایت ملی نگاه میکنم و همیشه پیگیر اخبار خوبتون هستم
    ممنون و خسته نباشید
    سعید از مشهد

    11

    0
  6. ناشناس گفت:

    سه شنبه خط یک مترو اصفهان به طور رسمی با حضور آقای جهانگیری افتتاح میشه نکته جالب اینکه یک ایستگاه با معماری متفاوت هم افتتاح میشه که این تصویرش هست

    http://media.imna.ir/d/2018/07/08/4/1515280.jpg

    5

    0
    • م گفت:

      نماسازی این ایستگاه بر اساس گنبد مسجد شاه اصفهان انجام شده. همون رنگها و تم به شکل مدرن.

      2

      0
      • ناشناس گفت:

        بگید همون رنگ با طرح استخر های امروزی یا حمام های قرن ۲۱. این چه حرفیه آقا چرا ارزش بناهای صفوی رو میارید پایین! یه کاشی کاری شطرنجی درهم طرح استخر عمومی که دیگه اینهمه برچسب پر زرق و برق نداره. چسبوندن این طرح های مزخرف به عقبه ی هنری اصفهان اصلا جالب نیست. عصر عصر تکنولوژی عزیز من. اون از اون آجرنما های مزخرفی که شبیه خانه های دهه ی شصت و هفتاد هست که نسبتش دادند به آجرنما های صفوی و این هم صحبت شما مبنی بر کاشی کاری شبیه مساجد میدان امام. هرچند که تصویری که همون دوست اصفهانی گذاشتند هم کاملا گویا هست ولی من هم یه تصویر میذارم.
        http://media.imna.ir/d/2017/12/15/4/1476550.jpg
        این الفاظ باعث تمسخر عملکرد شهرداری و حتی تاریخ و هنر اصفهان میشه. ایستگاه متروی اصفهان؟ کاشی کاری مسجد؟ هیچ شباهتی ندارند.

        0

        3
  7. ناشناس گفت:

    خط یک مترو اصفهان تا دو سال پیش از تبریز و شیراز عقب بود ولی الان از تبریز و شیراز جلو زده در حالی که تبریز و شیراز در گیر خط یکشون هستند و تازهشیراز که هنوز افتتاح نشده انگار خراب شده

    11

    7
    • ناشناس گفت:

      هنوز هم از تبریز و شیراز عقبه. خط یک اصفهان طولش کوچولوتر از تبریز و شیرازه

      5

      5
      • ناشناس گفت:

        دو ست عزیز خط مترو اصفهان به طور کامل زیر زمینی هست ولی تبریز وشیراز حداقل بالای یک کیلومترش روبازه که خودش سختی و هزینه ی زیاد تری را روی دست شهر اصفهان گذاشته
        نکته دیگه طرح توسعه خط یک اصفهان هست که همین العان پل پنج تقاطع غیر همسطح استقلال به عنوان پل مترو مراحل نهایی ساختش را سپری میکنه تا به شاهین شهر متصل بشه و از سمت جنوب به بهارستان که میشه گفت طولانی ترین خط مترو ایران

        7

        4
      • مترو اصفهان گفت:

        خط یک مترو شیراز: ۲۴٫۵ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه
        خط یک مترو اصفهان: ۲۰٫۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه (در حال توسعه به ۲۵٫۲ کیلومتر با ۲۵ ایستگاه)
        خط یک مترو تبریز: ۱۷٫۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه

        4

        3
        • ناشناس گفت:

          توسعه ی خط یک شیراز امسال شروع میشه و طولش در نهایت به ۳۹ کیلومتر می رسه. اطلاعات شما کم.

          4

          7
          • شیرازی گفت:

            بابا ول کن این تعصبات را .برا همین به فلاکت افتادیم نه شیرازی ها کل ایرانیا این طوریند
            چنین طرحی برای مترو شیراز اصلا وجود خارجی نداره کی گفته قراره خط یک توسعه پیدا کنه جدیدا؟؟.نته دیگه عمق عقب ماندگی مترو شیراز هست که چهار ایستگاه آن آماده نشده و بین تونل یک و دو اب وارد تونل ها شده و موجب ریزش شده که به نوبه خودش فاجعه هست .الان دارند تعمیر می کنند اما اصلا پیش اگاهی خوبی نداره این اتفاق
            جالبه شیراز ۱۴۰۰ هم سکوت کرده در مقابل این فاجعه ای که برای مترو شیراز بوجود آمده . من چند بار پیام دادم ولی پیام هام هم منتشر نمیشه.
            چرا باید خطی که تازه افتتاح شده ریزش کنه و آب وارد تونل ها بشه

            5

            1
          • ناشناس گفت:

            طول مترو خط یک شیراز ۳۹ کیلومتر؟ منبع خبر را میدید؟؟؟

            6

            0
    • سلام از اصفهان گفت:

      ایول اصفهان
      فکر میکنم هنوز سه ایستگاه خط یک مترو تبریز و دو ایستگاه مترو شیراز وارد مدار نشدند در حالی که اصفهان تمام ایستگاه های خط یکش وارد مدار شدند.دقیقا هم درست میگید تا دو سال پیش اصفهان از تبریز و شیراز عقب بود ولی الان جلو تازه پیشرفت خط دو هم خیلی با سرعت پیش میره و ایستگاه های زینبیه و ابن سینا و میدان امام علی در حال ساخت هستند. پانصد میلیارد تومان هم اوراق مشارکت برای خط دوم تخصیص یافت حدود یک ماه قبل

      9

      6
    • ناشناس گفت:

      بالاش هم بزنن به حمام خوشامدید. آخه این چیه. چرا الکی جو میدید

      4

      4
    • ناشناس گفت:

      به همین خیال باش

      2

      3
    • م گفت:

      عقب بودن خط یک اصفهان به علت گذشتن بخش عمده این خط از زیر بافت تاریخی شهر و زاینده رود و سی سه پل بود. در اکثر ایستگاهها این بخش ابتدا دو سه سال کاوش های باستان شناسی انجام شد و بعد ایستگاهها ساخته شدند. البته خط دو اصفهان هم باز همین مشکل رو خواهد داشت و قسمت میانیش از زیر بافت دوره سلجوقی اصفهان رد میشه که امیدواریم با تمهیدات ویژه از جمله فرش های لرزه گیر و سنسورهای ثبت لرزش که در خط یک هم اجرا شد، تهدیدی برای میراث تاریخی اصفهان پیش نیاد.

      5

      0
  8. ناشناس گفت:

    تصویری از منحصر به فرد ترین ایستگاه مترو ایران
    ایستگاه مترو کوی امام اصفهان
    http://media.imna.ir/d/2018/07/08/4/1515280.jpg

    12

    7
  9. مجید گفت:

    گوزلریزی اچیز و باخیز گوروز بو مملکته نقدر تبعیض وار

    1

    5
  10. س گفت:

    http://tnews.ir/%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2/7762112997337.html Grin

    1

    0
  11. س گفت:

    http://shirazmetro.ir/ Cool

    1

    0
  12. س گفت:

    خط ۲ قطار شهری شیراز از شمال شرقی شهر آغاز شده و پس از گذشتن از حافظیه و مرکز شهر، ادامه مسیر به سمت جنوب غربی داده، به میان رود خواهد رسید. از ۱۵.۱ کیلومتر طول این خط، ۱۳.۴ کیلومتر آن زیرزمین و ۱.۷ کیلومتر دیگر روی زمین ساخته خواهد شد. خط مذکور در دو تونل مجزا برای رفت و برگشت قطارها با ۱۳ ایستگاه و یک مجتمع دپو و توقفگاه در جنوب خط احداث می گردد.
    برآورد هزینه های پروژه را در جدول ذیل مشاهده می فرمایید:

    نوع هزینه USD ریال
    سازه تونل و ایستگاه ها ۲۵۰ million ۹.۰۰۰ میلیارد
    تاسیسات، تجهیزات و واگن ها ۲۵۰ million ۹.۰۰۰ میلیارد
    مجموع ۵۰۰ million ۱۸.۰۰۰ میلیارد
    با توجه به شرایط اقتصادی که کشور در دوره تحریم ها و برجام به سر می برد، در سال ۱۳۹۵ شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه با امضای قراردادی با شهرداری کلان شهر شیراز جهت اجرای پروژه، اقدام به تامین مالی پروژه به مبلغ ۵۰۰/۱۳ میلیارد ریال بـا تاکید بر منابع مـالی داخلی نمود.
    در دوران پسابرجام نیز شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه به دنبال جذب سرمایه های خارجی جهت کمک به کارفرما در راستای تکمیل پروژه در کوتاه ترین زمان برآمده است.
    نقشه قطار شهری شیراز را ملاحظه می فرمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه، صفحه سایت سازمان قطار شهری شیراز و حومه را بررسی فرمایید. http://shahratieh.com/Modules/CMS/CMSPages/showPage.aspx?MItemID=vnanvnan

    -1

    6
  13. س گفت:

    http://shirazmetro.ir/ Cool

    1

    0
  14. س گفت:

    چقدر حسود و عقده ای داریم اینجا من که حسود نیستم اصلا در تعجبم

    -1

    2
  15. شناس. شیراز گفت:

    ایستگاهای اصفهان مثل آب انبار ممونه😂😂

    1

    0
  16. رزا گفت:

    https://shiraz1400.ir/?p=14576 Kiss Big Smile گشت و گذاری در شیراز

    1

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo