سرویس کلانشهرها/بهره برداری رسمی از فاز سه خط یک مترو اصفهان

فاز سوم خط یک مترو اصفهان و شش ایستگاه امام حسین(ع) (دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوی امام، کارگر و صفه امروز به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تبریزمدرن، با تکمیل تونل شرقی و رفع نواقص شش ایستگاه، باقی مانده فاز سوم به صورت رسمی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری می رسد و مدت زمان بهره برداری از فاز سوم خط یک مترو از ایستگاه آزادی تا ایستگاه صفه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۱ افزایش و سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری در این محدوده به ۱۵ دقیقه کاهش می یابد. 

طول خط یک متروی اصفهان ۲۰.۲ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است و در حال حاضر روزانه ۵۰ هزار نفر مسافر را جابه جا می‌کند. بر این اساس شهروندان می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه صفه با مترو سفر کنند.

۴ تقاضای شهردار اصفهان از معاون اول رییس جمهور

شهردار اصفهان عصر امروز (سه شنبه) در آیین بهره‌برداری رسمی فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: آنچه امروز باید محور همه حرکت ها قرار گیرد انسجام، وحدت، یکدلی، یکپارچگی و هم افزایی تمام دستگاه ها است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت والا، انسجام و وحدت در استان اصفهان با کمک استاندار بتوانیم حرکتی پویا و قوی‌تر از گذشته را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی مترو اصفهان ۱۷ سال پیش آغاز شد، افزود: به دلیل چالش های مختلف و تخصیص نیافتن منابع مالی بهره برداری از این پروژه به طول انجامید در حالی‌که می‌توانستیم با قیمت های پایین و در زمان کمتری این خط را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

نوروزی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته به اندازه چهار سال مردانی در زیر زمین شهر دیگری ساختند و به صورت سه شیفت و بدون تعطیلی کار کردند تا فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان اسفند ماه ۹۶ به صورت موقت بهره برداری شود.

 وی اضافه کرد: خط یک مترو اصفهان به طول ۲۰.۲ کیلومتر دارای ۲۰ ایستگاه است که نخستین  ایستگاه آن قدس و آخرین آن ایستگاه دفاع مقدس در پایانه صفه واقع شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۵.۵ کیلومتر از خط یک قطار شهری اصفهان در مدت چهار ماه تکمیل شد، گفت: علاوه بر آن شش ایستگاه قطار شهری که مهمترین آن ایستگاه امام حسین است و محل تلاقی خط دو و یک قطار شهری به شمار می رود ۴۸درصد پیشرفت داشت، اما با همت والای کارکنان زحمت کش طی چهار ماه به صورت صد درصد تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: ایستگاه انقلاب نیز تا سال گذشته ۴۵درصد پیشرفت داشت، اما با جدیت تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.   

وی با بیان اینکه ۲۶ اسفند ۹۶ به مردم قول دادیم قطار شهری را از پایین دست به بالا دست اصفهان برسانیم و این قول را عملیاتی کردیم، گفت: بی شک در پروژه های دیگر نیز این اتفاق می افتد به شرط آن که منسجم و همدل باشیم.

شهردار اصفهان ضمن تقدیر از معاون اول رییس جمهور که علی رغم مشغله زیاد برای افتتاح رسمی فاز سه خط یک مترو به اصفهان سفر کرده و برای راه اندازی خط دو قول کمک های ویژه دادند، تأکید کرد: از معاون اول رییس جمهور تقاضا می شود با رایزنی وزارت ورزش قطعه زمینی در ضلع جنوب غربی میدان آزادی به مساحت سه هکتار به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار دهند تا به عنوان منبع مالی برای خط سه قطار شهری اصفهان مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همه معتقدیم کلان شهر اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و میراثی است و صنعت گردشگری آن همچون خوزستان که چاه نفت دارد می تواند مورد توجه قرار گیرد، از این رو درخواست داریم همان گونه که تأکید شده هر تلاشی به کار گرفته شود تا زاینده رود، میراث چندصدساله اصفهان از بین نرود.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکی زاینده رود و کاهش سطح آب های زیرزمینی میراث های گرانبهای اصفهان همچون کاخ چهلستون، پل خواجو،  سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد جامع عتیق که میراث های ثبت شده در یونسکو هستند با احتمال تهدید فرو نشست زمین مواجه شده اند و به واسطه تشنگی زاینده رود در خطر سقوط قرار گرفته اند.

وی از معاون اول رییس جمهور خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا شهری که افتخار ایران است هم‌چنان به عنوان شهری تاریخی و میراثی باقی بماند و برای احیای زاینده رود از هیچ تلاشی دریغ نشود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتظار می رود با سفر معاون اول رییس جمهور امیدهای تازه ای برای مردم اصفهان ایجاد شود تأکید کرد: این قطار امید می تواند رضایت مردم را جلب کند.

نوروزی ادامه داد: ۸۰ درصد مردم شهرنشین با شهرداری ها همراه هستند و چنانچه شهرداری ها مورد حمایت دولت قرار گیرند قادر خواهند بود دغدغه های مردم را به خوبی برطرف کنند و بی شک رضایت مردم با ارائه خدمات به موقع و تکریم آن ها حاصل خواهد شد.

وی گفت: شهرداران کلان شهرها گلایه دارند که دولت با آن ها تعامل ندارد از این رو انتظار می رود جلسه ای با شهرداران کلان شهرها برگزار شود و در این موقعیت حساس سخنان افراد صاحب نظر شنیده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت مسئولان و مردم شاهد اصفهانی آبادتر از گذشته باشیم.

9
2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۲۸ پاسخ

  1. ناشناس گفت:

    لعنت به شهرداری اصفهان که زیباترین ایستگاه ها را میسازد اما دریغ از یک عکس
    هیچ تصویری از دو ایستگاه منحصر به فرد کوی امام و انقلاب اصفهان نیست
    ایستگاه کوی امام به طور کامل با کاشی های آبی رنگ و بسیار زیبا و منحصر به فرد ساخته شده

    17

    6
    • ناشناس گفت:

      توهم زیبا سازی خاص مال شهروندان اصفهانی هست نه شهرداری اصفهان.
      توی پست مربوط به مشهد یکی از شما و شاید خود جنابعالی یه لینک گذاشته بود بعنوان منحصر به فرد ترین ایستگاه متروی ایران. بعد کامپوزیت ها و نمای بدنه به رنگ آبی مسخره ای کار شده بود که بیشتر آدمو یاد استخر و حمام مینداخت

      4

      12
      • ناشناس گفت:

        یعنی توان تشخیص بین کامپوزیت و کاشی را نداری؟؟؟؟
        حتی یک کم بینا هم میفهمه کاشی هست نه کامپوزیت.

        12

        1
      • ناشناس گفت:

        اتفاقا این کامپوزیت نیست و کاشیکاری هست .برگرفته از مسجد جامع نقش جهانه .توصیه میکنم اصفهان اومدید حتما ببینید چون به نظر من زیباترین ایستگاهی هست که توی ایران برای مترو ساخته شده و هزینه کردند و تماما کاشیکاری شده.
        باید از نزدیک ببینید چقدر خوب کار شده

        11

        2
        • ناشناس گفت:

          این چه حرفیه آقا چرا ارزش بناهای صفوی رو میارید پایین! یه کاشی کاری شطرنجی درهم طرح استخر عمومی که دیگه اینهمه برچسب پر زرق و برق نداره. چسبوندن این طرح های مزخرف به عقبه ی هنری اصفهان اصلا جالب نیست. عصر عصر تکنولوژی عزیز من. اون از اون آجرنما های مزخرفی که شبیه خانه های دهه ی شصت و هفتاد هست که نسبتش دادند به آجرنما های صفوی و این هم صحبت شما مبنی بر کاشی کاری شبیه مساجد میدان امام. من الآن لینک یکی از پست ها که آخرش تصویر رو گذاشته میذارم خودتون قضاوت کنید. طرح کاشی های استخر هست یا طرح کاشی کاری صفوی!
          http://media.imna.ir/d/2017/12/15/4/1476550.jpg
          اینم یکی دیگه. این الفاظ باعث تمسخر عملکرد شهرداری و حتی تاریخ و هنر اصفهان میشه. ایستگاه متروی اصفهان؟ کاشی کاری مسجد؟ هیچ شباهتی ندارند.
          http://www.imna.ir/news/347823/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85

          1

          5
          • ناشناس گفت:

            خخخخ
            حسودی داری میمیری

            1

            1
          • ناشناس گفت:

            خوب من نوشتم دوست عزیز باید ببینی تا به زیباییش پی ببری.بسیار زیبا هست این ایستگاه و به نظر من زیبا ترین ایستگاه مترو ایران همینه حتی از ایستگاه شهید علیخانی و انقلاب اصفهان هم زیبا تره.قضاوت شما بر اساس چند عکس نیمه کاره و کارگاهی هست.نکته دیگر نمای بسیار خوب بیرونی این مجموعه با همین سبک معماری هست.پیشهاد میکنم ببینید بعد متوجه میشوید بهترین هست.واقعا هم جای تاسف هست که چرا یک عکس از تکمیل شده و نورپردازی شده این ایستگاه وجود نداره

            2

            1
  2. ناشناس گفت:

    به زیبایی ایستگاههای شیراز نیست اصلا

    7

    22
    • ناشناس گفت:

      خوب چند تا عکس نشون بدید تا من هم چند تا عکس از مترو اصفهان بگذرم بعد بهتون نشون بدم معمولی ترین ایستگاه های ایران ایستگاه های تبریز و شیراز ومشهد هستند

      4

      3
      • ناشناس گفت:

        معلومه خیلی خیالاتی هستی. همچین میگه معمولی ترین ایستگاه ها ایستگاه های فلان و فلان و فلان هستند انگار کلا چند تا شهر تو کل ایران مترو دارند.

        4

        4
  3. Arash گفت:

    عینه تبریزه تو خط۱ فاز ۱ هنوز کنار ایستگاه راهنمایی خرابه مونده و تجهیزات کارگاه ها باقی مونده
    فاز ۲ ایستگاه های فلکه دانشگاه میدان ساعت منصور قطب کاملا تموم نشدن
    فاز ۳ هم هیچی
    تبریز تو مترو خیلی عقب افتاد متاسفاته
    امسال خط یک کامل افتتاح نشه که احتمالش زیاده دیگه باید بیخیال اون یکی خط ها شد

    6

    4
  4. ناشناس گفت:

    به به چه ایستگاه هایی ادم لذت کیبره کاش تبریزم اینقدر بهش اهمیت میدادن

    10

    5
  5. بیر نفر گفت:

    سلام
    حتما اونجا طراحی و هزینه پروژه مترو با بخش خصوصی(!!!) بوده که این قدر چشم نواز اجرا شده! در شهری مثل تبریز مترو کاملا دولتی هست و دقیقا به همین دلیل نمیشه به جزئیات زیاد توجه داشت!

    6

    2
  6. میلاد گفت:

    همه ایستگاهای مترو ایران شبیه هم هستند فقط رنگاشون متفاوته خخخ

    5

    8
  7. مینا گفت:

    مبارکه اصفهانیا

    13

    0
  8. Envy گفت:

    شیک و زیباست حالا ببینم مترو تبریز بعد تکمیلش ایستگاهاش چطور خواهد بود

    9

    4
  9. babak گفت:

    اصفهانی هالایق ترازماتبریزیهاهستند !

    14

    13
  10. Saied TBZ گفت:

    عه
    واگن هامون
    بخیل نیستیم

    3

    9
  11. اصفهان گفت:

    تصاویری از ایستگاه منحصر به فرد کوی امام اصفهان که شهرداری نفهم اصفهان حتی یک عکس ازش منتشر نکرد
    http://omransarir.com/wp-content/uploads/2018/04/IMG_3538-1024×683.jpg

    http://omransarir.com/wp-content/uploads/2018/04/IMG_3458-1024×683.jpg
    http://media.imna.ir/d/2018/07/08/4/1515280.jpg

    این ایستگاه نمای خارجی بسیار زیبا با همین سبک مغماری داره که متاسفانه عکسی وجود نداره

    و بد تر اینکه از ایستگاه زیبای انقلاب هم حتی یک عکس نگذاشته

    8

    4
  12. اتیلا گفت:

    تبریز با کدوم مدیر پیشرفت کنه ،مسئولین شهر نگاه کنین بیینین با کدوم تخصص اومدن ،با کدام سابقه ،مدیران غیر بومی ،نوعی با تبریز تسویه حساب میکنن ،متاسفم

    6

    1
  13. مجید گفت:

    والله بوردا تورکی دانشسالار ادام بولر تورکودلر راحت دانیشار اما اون فردی که گفت اصفهانیا لایقتر از تبریز هستش در زمان قاجار ازربایجان بیشترین شهر نشین ایران را داشت یعنی تمدن بلایی که شما فارسها در این صد سال بر سر ازربایجان اوردید تاریخ به خود ندید تخریب عالی قاپو تبریز تخریب کاخ باغشمال در زمان پهلوی ملعون کشتار تبریز در ۱۳۲۶ و ۱۳۲۷ ادامه محاصره تبریز کشتار سالهای ۱۳۵۸ تخریب سالن شیر خورشید در ۱۳۵۸ تخریب ارک ۱۳۶۴ تخریب قسنتی از موزه عصر اهن ۱۳۷۸ این ادامه دارد

    2

    8
  14. ناشناس گفت:

    چه اهمیتی اصفهانی ها به معماری ایستگاهاشون میدهند .تبریز هم که هیچی

    4

    2
  15. امید بختیار گفت:

    من اینجای حرفاشو نفهمیدم
    (نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همه معتقدیم کلان شهر اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و میراثی است و صنعت گردشگری آن همچون خوزستان که چاه نفت دارد می تواند مورد توجه قرار گیرد، از این رو درخواست داریم همان گونه که تأکید شده هر تلاشی به کار گرفته شود تا زاینده رود، میراث چندصدساله اصفهان از بین نرود.) دقیقا گردشگری اصفهان چه ربطی به خوزستان داره ؟ اصلا گردشگری خود خوزستان چه ربطی به چاه های نفتش داره !؟ منظورش از هر تلاشی برای از بین نرفتن زاینده رود همون ساختن تونل های انتقال آب برای خشک کردن کارون و نابود کردن خوزستان نیست آیا !؟ واقعا که آدم حالش بهم می خوره از این مسئولان رغت انگیز اصفهانی و هزار مرتبه خاک بر سر مسئولان خوزستان که خوابیدنه که اصفهانیا آب رو ببرن ، باز صد شرف به مردم چهارمحال که هر وقت این بی شرف ها می خوان شروع کنن به ساخت یه تونل جدید ، پدرشون رو در میارن ! واقعا گزارش خوبی بود ، این باید توی تمام صفحات و رسانه های خوزستان پخش بشه تا مردم از این خواب خرگوشی بیست ساله بلند شن !! بسه هر چقدر اونا زیاده خواهی کردن

    5

    11
    • ناشناس گفت:

      فکر کنم یه بچه هم بتونه بفهمه منظور نوروزی چی بوده
      همه می دانیم صنعت توریست یکی از پردرامدترین صنایع هست حتی جدیدا قابل مقایسه با صنعت نفت در جهان و پیش بینی می شود دراینده صنعت توریست از نفت پیشی بگیرد و بخش بیشتری از سرمایه در گردش جهان را در اختیار بگیرد
      ایشان هم دقیقا منظورشان همین است، گفته اند اگر نفت خوزستان مورد اهمیت است و اینقدر کشور روی پول ان حساب بازکرده می تواند رو صنعت توریست اصفهان هم چنین حسابی باز کند،نه تنها صنعت توریست اصفهان،بلکه شیراز و تبریز و یزد و تهران
      زاینده رود را احیا خواهیم کرد حتی تا پای جانمان، می ایستیم تا دست غارتگران این رود از زاینده رود قطع کنیم، خواه یزدی ها ابمان را برند، خواه چهارمحالی ها به ان دست درازی کنند،صبر و بردباری جلوی برادرانمان هم حدی دارد،وقتی حرمت حفظ نمی کنند و محدودیتی برای خود قائل نیستن دارند باعث اتفاقات ناگواری دراینده می شوند
      دوست عزیز اگر خوزستان هم زیاد تونل تونل بکنه بابت کل ٣٠٠میلیون متر مکعب ابی که به زاینده رود میاد و برای یزد برده میشه نه تنها اصفهان می تواند تمامی انتقال اب ها به یزد، قم، کاشان، بروجن و …. قطع کند،بلکه می تواند با تغییر مسیر سرچشمه های دز و کرخه(تا حدودی)در اصفهان هستند تمامی سه میلیارد متر مکعب ابی که از اصفهان به خوزستان میره را قطع کنه
      ان موقع است که معنی واقعی جنگ اب را حس خواهید کرد،پس به جای شکستن پیوند های برادری و خوزستان خوزستان کردن یا اصفهان اصفهان کردن بهتره گفت ایران
      به فکر محیط زیست ایران باشیم و تعصبات را کنار بگذاریم

      5

      0
    • ماهان گفت:

      درکش زیاد هم سخت نیست گفته همون طور که نفت خوزستان اهمیت داره و بگونه اصلی ترین منبع درامد کشور همون نفته میشه از درامد حاصل از گردشگری اصفهان هم بهره برد اصلا ربطی به گردشگری خوزستان و گردشگری با نفت نداشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      4

      0
    • م گفت:

      ادامه خبر: «وی تصریح کرد: با توجه به خشکی زاینده رود و کاهش سطح آب های زیرزمینی میراث های گرانبهای اصفهان همچون کاخ چهلستون، پل خواجو، سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد جامع عتیق که میراث های ثبت شده در یونسکو هستند با احتمال تهدید فرو نشست زمین مواجه شده اند و به واسطه تشنگی زاینده رود در خطر سقوط قرار گرفته اند.»
      همونطور که به وضوح گفته شده منظور از میراث چندصد ساله، آثار معماری جهانی اصفهان هستند که به خاطر خشک زاینده رود در خطر فرونشست و تخریب قرار دارند و جنابعالی هم اگر ایرانی باشی لابد دلت می خواهد اینها سالم بمانند. ضمنا مهمترین طرح های انتقال آبی که تا به حال در ایران انجام شده و سالهاست فعاله طرح انتقال آب زاینده رود به یزد و انتقال آب شمال اصفهان(منطقه کوچری گلپایگان)‌ به قم هست و طرح سومی هم که باجدیت داره توسط چهارمحال پیگیری می شه طرح انتقال آب جنوب اصفهان(منطقه سمیرم و ونک در مرز اصفهان و چهارمحال) به کرمانه. اصفهان همیشه زخم خورده طرح های انتقال آب بوده و همه کشور هم این رو می دونند. جنابعالی هم در ادبیات سخیفتون تجدید نظر کنید این طور فحاشی کردن بیشتر نشان دهنده ضعف شخصیت و سستی استدلال هاتون هست.

      3

      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo