پای قطار شهری به خاوران می رسد/خط دو مترو تبریز به خاوران ختم میشود

 
نشست مدیران شهری و شهردارمنطقه۹، در خصوص توسعه ی قطار شهری تبریز و اتصال شهرک خاوران به خط۲ مترو برگزار گردید.
به گزارش تبریزمدرن به نقل از  امور ارتباطات شهرداری منطقه۹ تبریز، طی جلسه ای که با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری، مدیرکل حراست شهرداری و مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری تبریز و شهردار منطقه۹ برگزارگردید، موضوع حمل و نقل ریلی خاوران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، مهندس بهرام نسیانی شهردار منطقه ۹ اظهار داشت: در شرایط فعلی، با صرف کمترین هزینه و تخصیص اعتبار لازم و در حداقل زمان ممکن، امکان ایجاد حمل و نقل ریلی در شهرک خاوران مقدور می باشد که یکی از ضروری ترین زیرساختها برای این شهرک می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ی شهر تبریز و رونق ساخت و ساز در حال حاضر با گرایش شهروندان به سکونت در شرق تبریز در حال گسترش است افزود: شهرک جدیدالاحداث خاوران، بر اساس چشم اندازهای پیش بینی شده، در آینده ای نزدیک، میزبان حدود ۱۵۰ هزار نفر ازشهروندان خواهد بود.

از اینرواسکان این تعداد از شهروندان و امکان تردد آنها، بدون پیش بینی های لازم برای حمل ونقل عمومی و پاک، مشکلات عدیده ای را برای همشهریان و مدیریت شهری ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: لزوم توجه به توسعه ی حمل و نقل عمومی پاک، بالاخص مترو و نیز تخصیص اعتبارات لازم، بیش از بیش می تواند در حل چنین مشکلاتی گره گشا بوده و درکنار وجود قابلیت ها و ظرفیت های موجود این شهرک، زیر ساخت های اساسی و پیشرفته ای را برای شهرک مدرن خاوران فراهم سازد.

 در این نشست، دکترمظفر سلیمانی معاون مالی واقتصادی شهرداری تبریز، با بیان اینکه موضوع حمل و نقل ریلی بعنوان یکی ازمهمترین عوامل دستیابی به توسعه ی پایدار شهری می باشد افزود: مجموعه ی مدیریت شهری کلانشهر تبریز، تمام توان و تلاش خود را جهت تأمین منابع مالی پروژه ی حمل و نقل شهری تبریز بکار بسته و شهردار تبریز نیز طی جلسات متعدد، بر عزم جدی مسئولان استانی و کشوری در خصوص تامین و تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه های مرتبط، پیگیری و تاکید داشته است.

در ادامه ی این نشست، مهندس مولوی مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز، ضمن استقبال از طرح موضوع ایجاد حمل و نقل ریلی در شهرک خاوران اظهار داشت: پروژه ی خط ۲ قطار شهری تبریز، طولانی ترین خط از خطوط ریلی مصوب درونشهری تبریز، با بیست ایستگاه و ۲ دپو وپارکینگ، غربی ترین نقطه ی تبریز از منطقه ی قراملک را با عبور از مرکز شهر و کانون های مهم سفر درون شهری، به شرقی ترین قسمت شهر در میدان بسیج متصل می کند و این امکان وجود دارد که در راستای توسعه ی خط دوم مترو شهر تبریز، از میدان بسیج به سمت شهرک خاوران و ایجاد ایستگاه مشترک مترو با قطار تبریز- میانه، در محدوده ی حد شرقی جاده ی زرنق و اراضی شهرداری منطقه۹، مطالعات کارشناسی و تخصصی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، بر اهمیت همکاری مطلوب و مورد انتظار از سازمان های دولتی و توجه ویژه ی شهرداری های مناطق، بمنظور اجرای خط دوم پروژه ی قطار شهری تبریز، با سرعت و شتاب بیشتر تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این نشست، ضمن موافقت با کلیات موضوع، مقرر گردید با همکاری و هماهنگی شهرداری منطقه۹، اطلاعات مورد نیاز در خصوص توپوگرافی مسیر و طرح تفصیلی شهرک خاوران و نیز اراضی تحت تملک شهرداری منطقه در اختیار سازمان قطار شهری تبریز قرار گیرد و سازمان قطار شهری با هماهنگی مشاورین ذیربط نسبت به مطالعه و طراحی های اولیه ی خطوط توسعه و نیز ایجاد ایستگاه مشترک با خط قطار تبریز- میانه و نیز محل دپوی قطار شهری اقدام نماید.

10
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۳ پاسخ

  1. علی گفت:

    چند تا سوال:
    ۱ – مگر ایستگاه مشترک راه آهن و قطار شهری قرار نبود شاه گلی باشه؟
    ۲ – مگر قرا نبود راه آهن با خط یک ایستگاه مشترک داشته باشه؟
    ۳ – پس چرا مسیر راه آهن میانه تبریز به طرف شاه گلی در حال احداثه(توی گوگل ارث کاملا مشخصه) ؟
    ۴ – چرا توی همچین جلسه ای اصلا نماینده ای از شرکت راه آهن حضور نداشت؟

    0

    0
  2. علی گفت:

    یک سوال رو هم فراموش کردم:
    ۵ – حد شرقی جاده زرنق یک منطقه کاملا کشاورزی هست چرا ایستگاه باید با تخریب باغات اون منطقه احداث بشه؟

    1

    1
  3. ناشناس گفت:

    ازراهنمایی یه خط جدیدبزنن بهتره

    1

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo