بازدید اصحاب رسانه از پروژه مترو تبریز/مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه: ۱۸هزار میلیارد ریال برای خط یک قطار شهری تبریز هزینه شد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از هزینه کرد ۱۸ هزار میلیارد ریالی برای اجرای خط یک متروی این شهر تا به امروز خبر داد.

مهندس مصطفی مولوی  فرد در جریان بازدید اصحاب رسانه از روند اجرای خط یک و ۲ قطار شهری تبریز افزود: قطار شهری تبریز در ۴ خط در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور مصوب شده است و تلاش می شود خط پنجم نیز به تصویب برسد.

وی با اشاره به آغاز پروژه قطار شهری تبریز گفت: نزدیک به دو ‌دهه است که فعالیت سازمان قطار شهری در تبریز آغاز شده است و در گذر زمان پروژه قطار شهری در تبریز به داستان تبدیل شده است.

مولوی با تاکید بر مطالبه گری اصحاب رسانه در موضوعات شهری خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته مطالبه  از سوی رسانه ها آنگونه که باید و شاید انجام نگرفته است و مسئولان بالادستی نیز توجه کافی به این موضوع نداشته اند، اگر در گذشته و در زمان تعریف شده این پروژه به نتیجه می رسید بدون شک نیازی به احداث پل های عظیمی که در حال حاضر شاهد آنها هستیم نبود و‌هزینه بطور چشمگیری کاهش می یافت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به مشخصات خطوط مختلف مترو تبریز گفت:  خط یک این طرح به طول ۱۷٫۲ کیلومتر با احداث ۱۸ ایستگاه از میدان ائل گلی تا ایستگاه لاله در ۳ مرحله اجرا می شود و ۱۱ ایستگاه این خط به بهره برداری رسیده است.

وی یادآوری کرد: خط ۲ نیز به طول ۲۲٫۴ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه از منطقه قراملک تا میدان بسیج اجرا می شود که تا کنون حدود ۴٫۸ کیلومتر از این خط حفاری شده است.

مولوی از آغازحفاری خط دوم قطار شهری با استفاده از دستگاه دوم حفاری T.B.M طی روزهای آتی خبر داد و افزود: تلاش می شود این خط تا منطقه خاوران و باسمنج توسعه یابد تا به ساکنان حومه تبریز نیز خدمات ارایه دهد.

وی گفت: خط سوم این طرح به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز تا پایانه اتوبوس های بین شهری اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه اظهار داشت: خط ۴ قطار شهری تبریز به طول ۱۵٫۴ کیلومتر از میدان آذربایجان تا منطقه یوسف آباد اجرا می شود که مطالعات آن انجام شده و مسیر این طرح نیز در حال بازبینی است.

مولوی افزود: خط ۵ قطار شهری تبریز نیز در صورت تصویب از ایستگاه لاله تا خسروشهر اجرا می شود تا مسافران برون شهری این منطقه را جابجا کند و از ترافیک این منطقه بکاهد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر اصحاب رسانه و مدیران اجرایی گفت:  انتظار داریم اصحاب رسانه  اتمام این پروژه بزرگ را به مطالبه ای عمومی تبدیل کنند و از سوی دیگر در بحث انتقال اخبار و گزارش ها براساس اصول فنی و اطلاعات کامل قضاوت کنند چرا که یک خبر غیر تخصصی در شرایط فعلی کشور که مردم با مشکلات عدیده ای روبرو هستند باعث ترس مضاعف در مردم می شود در صورتی که اتاق ما همیشه به روی خبرنگاران باز است و در مواجه با سوالات خاص می توانند از ما جویا شوند تا به صورت فنی و تخصصی به سوالات پاسخ داده شود.

گزارش میدانی از روند پیشرفت خط یک و دو متروی تبریز

فعالیت شبانه روزی در پروژه مترو تبریز / مهندسان و کارگران در۱۵ متری سطح زیر آب کار می کنند

خبرنگاران و عکاسان تبریزی از روند پیشرفت خط یک و دو مترو تبریز بازدید کردند. این تور رسانهای از ایستگاه شهریار شروع و پس از بازدید خبرنگاران از ایستگاه میدان ساعت، در ایستگاه باغمیشه به پایان رسید.  

در طی این بازدید افراد حاضر، ایستگاه شش تا یازده را با مترو طی کرده و ایستگاه یازده تا دوازده را به صورت پیاده از مسیر تونل طی کردند. با وجود اینکه فعالیت در این مسیر ده  تا ۱۵ کیلومتر زیر سطح آب انجام می شد تمام تونل کاملا خشک بود و این نکته جالبی بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

رضا زائر، مدیر خط یک مترو تبریز در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تونل خط یک به جزئیات فعالیت های صورت گرفته در این پروژه اشاره کرد.

وی گفت:  خط یک متروی تبریز به سه فاز تقسیم میشود که دو فاز آن از میدان ائل گولی تا میدان ساعت در مدار بهرهبرداری قرار گرفته است. از ۱۸ ایستگاه خط یک، تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی پی آی اس (سیستم اعلام مسافر)، سیستم‌های مخابراتی و سیستم سیگینالینگ، به بهره‌برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص نیز مورد توجه است.

  زائر افزود: حفاری تونلهای خط یک، به طول ۱۴٫۱۴ کیلومتر به پایان رسیده و عملیات ریل گذاری فاز سوم خط یک از ایستگاه ۱۱ (میدان ساعت) تا پایانه لاله (پایان خط یک) در دست اقدام است و عملیات عمرانی و ساختمانی و همچنین ریل گذاری در پایانه لاله در دست اقدام است.

همچنین خبرنگاران در جریان این بازدید با حضور در ایستگاه باغمشه خط دو مترو تبریز در جریان جزئیات فعالیت  در این مجموعه و نحوه کار دستگاه دوم حفاری  T.B.M قرار گرفتند.



9
0

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۴ پاسخ

  1. Arash گفت:

    فقط خط یک رو تموم کنین تا اواسط سال ۹۸
    اون تموم شع مترو تبریز یکم بدرد بخور میشه

    9

    0
  2. امیر گفت:

    کاش ایشون در مورد تغییر مسیرهای مترو هم توضیح می‌دادند.
    نقشه‌ای که الان توی سایت مترو هست و اینجا هم توی تصویر اول پیداست با نقشه‌ای از مترو که تو صفحه زیر هست متفاوته
    http://www.tabriz.ir/Page/240/%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88.html
    توی نقشه جدید ایستگاه‌های مناطق مرکزی تبریز حذف شده است

    0

    0
  3. Armin گفت:

    اینکه آقایان طی روزهای اخیر اقدام به کارهای تبلیغاتی کردند و از ایثارگران و جانبازان و روحانیون حوزه علمیه گرفته تا خبرنگاران و … رو برای بازدید دعوت میکنن برهیچ کس پوشیده نیست و فقط خدا از نیت پشت پرده اینان آگاهه.

    بعله امروز حق دارن بگن قطار شهری تبریز از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۷ با هزینه ۱۸۰۰ میلیارد ریال که بدلیل عدم استفاده از متخصصین امر مترو ، راه آهن ، ژئوتکنیک ، عمران ، ترافیک ، محیط زیست سبب بروز هزینه های بسیار گزاف در خطوط ۳ گانه شده و به معنای واقعی کلمه تبدیل به داستان شده چرا بهیچ وجه به توصیه اساتید دانشگاهی ، متخصصین و دلسوزان این مبحث توجه نکرده گویی که آنچه ایشان عمل میکنن طبق وحی منزل هست، برای مثل یکی از مواردی که سبب خنده صاحبنظران حوزه ترافیک است بحث استارت خط یک از منطقه ائل گلیست.
    واقعا متاسفم برای الگوریتم مدیریتی حاکم بر شهر خودم که چیزی جر غرور و نخوت و ناآگاهی و بی سوادی در اون وجود نداره .
    نهادی بنام شهرداری که در جای جای ایران بعنوان خانه فساد و رانت شناخته میشود در هر برهه ای با تغییر مدیران اقدام به استخدام نیروهای سفارشی بدون تخصص در سازمانی “های تک ” به اسم قطار شهری میکنند که نتیجه آن پس از ۱۲ سال درشهر ما کاملا مشهود است

    0

    0
  4. مجید گفت:

    باسلام آقا پویا لطفا پیگیر شین بالاخره خط ۴ بصورت تراموا میشه یا مترو؟؟

    0

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

افزودن شکلک

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNo